Проект ЗАТВЕРДЖЕНО Спостережною (наглядовою) радою акціонерного товариства __________ __________________________________ Протокол N _____ від _____________ ПОЛОЖЕННЯ про передачу справ і функцій в АТ Це Положення розроблене відповідно до чинного законодавства та Статуту АТ і визначає процедури передачі справ і функцій директорами (головами Правління) АТ при їх звільненні й вступі на цю посаду та іншими посадовими особами АТ. Передача справ і функцій директорами (головами Правління) регламентується цим Положенням, а передача справ і функцій іншим службовим керівним складом АТ здійснюється на основі наказів, що видаються Головою Правління або керівниками структурних підрозділів відповідно до їх компетенції. 1. Зміна директора (Голови Правління) АТ і передача при цьому справ і функцій може здійснюватись згідно із Статутом тільки при відповідному рішенні вищих органів управління АТ. 2. Рішення повинно мати форму письмової виписки з протоколу рішення вищих органів управління АТ з обов'язковим зазначенням дати: звільнення з посади директора (Голови Правління) АТ попередньої особи; вступу на посаду директора (Голови Правління) АТ іншої особи. 3. Дати звільнення й обрання на посаду директора (Голови Правління) АТ можуть не збігатися. На період передачі справ і функцій, визначений рішенням вищого органу управління (до 10 днів), виконуючим обов'язки директора (Голови Правління) АТ є його перший заступник. Якщо рішення приймається загальними зборами і загальні збори не вирішили питання про призначення, вони можуть зобов'язати Спостережну (наглядову) раду подати іншу кандидатуру директора (Голови Правління) в певний (місячний) термін. 4. У виписці з протоколу вищих органів управління має бути чітко вказано особу на посаду директора (Голови Правління), прізвище, ім'я та по батькові. 5. Термін вступу на посаду визначається вищим органом управління і може починатися з моменту оголошення підсумків голосування. Для нагляду за передачею справ і функцій створюється наглядова комісія з членів Спостережної ради. В наглядову комісію можуть увійти інші посадові особи АТ. 6. Для передачі справ і функцій вищі органи управління АТ можуть призначити термін від 1 до 10 днів. 7. Для вступу на посаду знов обраному директору (Голові Правління) АТ потрібно укласти контракт (відповідно до типової форми) з АТ. 8. Усі структурні підрозділи і персонал АТ повинні бути оповіщені про зміну директора (Голови правління) АТ у доступній формі (письмово, засобами телефонного та телетайпного зв'язку та ін.). 9. З моменту вступу на посаду знов вибраного директора (Голови Правління) АТ до нього переходить право підпису на зовнішніх і внутрішніх (відповідно до компетенції) документів АТ. Протягом терміну передачі справ і функцій це право реалізує перший заступник Голови Правління. 10. Фінансовий відділ АТ має не пізніше ніж за два дні до закінчення терміну передачі справ і функцій підготувати та здати в банківську установу облікову картку з підписом нового директора (Голови Правління) АТ. 11. Відповідний відділ у 3-денний термін має сповістити основних контрагентів АТ про зміни в його керівному складі. 12. В період передачі справ і функцій здійснюється ряд заходів, серед яких основним є підписання акта здачі-приймання справ. 13. Акт здачі-приймання справ має включати: офіційну передачу печатки (в канцелярії); передачу документації (згідно з нормативним документоведенням); передачу матеріальних цінностей (якщо особа була матеріально відповідальною); 14. Стосовно документації незакінчені справи мають бути передані з необхідними поясненнями, у тому числі на вимогу нового директора (Голови Правління) АТ по узгодженню з наглядовою комісією - у письмовій формі. 15. На вимогу знов вступаючого на посаду директора (Голови Правління) АТ по узгодженню з наглядовою комісією може бути призупинена дія укладених попереднім директором (Головою Правління) АТ договорів, виконання яких може завдати шкоди АТ. При цьому правовідносини з контрагентами визначаються чинним законодавством і Положенням про порядок укладання і виконання угод в АТ. 16. Акт здачі-приймання має бути підписаний особами: яка здала справи; яка прийняла справи; членами наглядової комісії. Цей документ реєструється і зберігається згідно з Порядком обліку і зберіганням нормативних актів АТ. 17. Передача справ і функцій вважається завершеною після підписання акта здачі-приймання особами, які здають і приймають справи, а також 3/4 членів наглядової комісії. Якщо особа, яка залишила посаду директора (Голови Правління) АТ протягом відведеного терміну, не підписала цей акт і водночас інші підписи є, передача визнається здійсненою. 18. Якщо наглядова комісія під час передачі справ і функцій розцінила дії попереднього директора (Голови Правління) АТ як такі, що завдали шкоди інтересам АТ, АТ має право вимагати відшкодування відповідно до чинного законодавства. 19. Передача справ і функцій іншим керівним складом АТ здійснюється згідно із Статутом і цим Положенням наказами вищих керівників. При цьому наказ має містити: причину передачі справ і функцій; осіб, які займаються передачею справ і функцій; порядок передачі справ і функцій; осіб, відповідальних за своєчасну передачу справ і функцій. 20. Залежно від рівня менеджерів наказ може містити також інші положення. Обов'язковим для менеджера, що здає справи, є: передача документації (відповідно до нормативного документоведення); передача матеріальних цінностей (якщо особа була матеріально відповідальною). 21. Незакінчені справи мають бути передані з необхідними поясненнями, в тому числі на вимогу вступаючого на посаду нового менеджера - у письмовій формі. Контроль за цим здійснює вищестоящий керівник. 22. На вимогу знов вступаючого на посаду менеджера за узгодженням з директором (Головою Правління) АТ може бути призупинена дія розпоряджень і наказів попереднього менеджера, виконання яких може завдати шкоди АТ у цілому або його структурному підрозділу. 23. При передачі справ і функцій може за розпорядженням директора (Голови Правління) бути оформлений акт здачі-приймання, який підписується особами: яка здала справи; яка прийняла справи. 24. Цей документ реєструється і зберігається згідно з Порядком обліку і зберігання нормативних актів АТ. 25. Передача справ і функцій вважається завершеною після підписання акта здачі-приймання особами, які здають і приймають справи. Якщо особа, яка залишила посаду менеджера протягом відведеного терміну, не підписала цей акт і водночас є підпис вступаючого на посаду, передача визнається здійсненою. 26. Якщо вступаючий на посаду менеджер під час передачі справ і функцій розцінив дії свого попередника як такі, що завдали шкоди інтересам АТ, він має звернутись у вищі органи управління АТ, а АТ приймає рішення про відшкодування в порядку чинного законодавства. 27. Особливості передачі справ і функцій, не врегульовані цим Положенням, регулюються чинною законодавчо-нормативною базою. Євтушевський В.А. "Основи корпоративного управління", Київ: Знання-Прес, 2002