КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/5862/13-а 
Головуючий у 1-й інстанції: Костенко Д.А.
Суддя-доповідач: Федорова Г. Г.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2013 року м. Київ
( Додатково див. постанову Окружного адміністративного суду м. Києва (rs32067617) )
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: суддів: секретаря: за участю: Федорової Г.Г., Грибан І.О., Троян Н.М., Каленюк О.Ю., представників позивача - Орлова А.П., Гавриленко Ю.М., Рубчинського С.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 червня 2013 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнаціональне культурне агентство України" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2013 року Приватне акціонерне товариство "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби (далі - відповідач), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС від 10.04.2013 року № 0003352280 та № 0003342280.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 червня 2013 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнаціональне культурне агентство України" задоволено.
Відповідач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а постанову суду першої інстанції - скасувати, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" є юридичною особою, зареєстрованою 27.05.1991 року Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією.
У період з 18.03.2013 року по 22.03.2013 року службовими особами відповідача було проведено документальну позапланову перевірку ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2012 року.
В ході проведення перевірки було встановлено порушення позивачем вимог:
- абз. 4 пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого позивачем було занижено податок на прибуток на загальну суму 134 023,00 грн., у тому числі за І квартал 2011 року - 40 681,00 грн., ІІ квартал 2011 року - 4 390,00 грн., ІІІ квартал 2011 року - 10 666,00 грн., IV квартал 2011 року - 71 867,00 грн., І квартал 2012 року - 6 419,00 грн.;
- п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодекс України, в результаті чого позивачем було занижено податок на додану вартість на загальну суму 108 095,00 грн., у тому числі за лютий 2011 року - 20 371,00 грн., березень 2011 року - 6 024,00 грн., травень 2011 року - 3 818,00 грн., вересень 2011 року - 9 275,00 грн., жовтень 2011 року - 14 083,00 грн., листопад 2011 року - 29 048,00 грн., грудень 2011 року - 19 363,00 грн., березень 2012 року - 6 113,00 грн.
За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено акт від 29.03.2013 року № 177/1-22-80-16481214 від 31.05.2011 року, на підставі якого ДПІ у Голосіївському районі м. Києва були прийняті податкові повідомлення-рішення від 10.04.2013 року:
- № 0003352280, яким ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 127 567,00 грн., у тому числі 108 095,00 грн. - за основним платежем та 19 472,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
- № 0003342280, яким ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 135 629,00 грн., у тому числі 134 023,00 грн. - за основним платежем та 1 606,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).
Не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом про їх скасування.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.
Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року № 334/94-ВР (далі Закон № 334/94-ВР (334/94-ВР) ), об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.
Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону № 334/94-ВР, валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Підпунктом 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 334/94-ВР встановлено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Відповідно до абз. 4 пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону № 334/94-ВР, не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно із приписами п.п. "а" п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Положенням абзаців 1-3 п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
За приписами п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (абз. 4 п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
З аналізу зазначеної норми вбачається, що визначальним фактором для формування податкового кредиту платником податку на додану вартість є подальше використання таких товарів (основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такої особи - платника податку.
Так, під господарською діяльністю у Господарському кодексі України (436-15) (ст. 3 ГК України) розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
У розумінні п. 1.32 ст. 1 Закону № 334/94-ВР, господарська діяльність будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі, коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.
Ознаками господарської діяльності у розумінні приписів ст. 3 Господарського кодексу України, п. 1.32 ст. 1 Закону № 334/94-ВР є здійснення її суб'єктами господарювання у сфері суспільного виробництва; вона спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг; результати зазначеної діяльності продукція, роботи чи послуги мають вартісний характер і цінове вираження.
Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливе без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.
Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин:
- неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності;
- відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів;
- облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій;
- здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.
Виходячи з наведеного, порушення, допущені одним платником податків у відображенні в податковому обліку певної господарської операції, за загальним правилом не впливають на права та обов'язки іншого платника податків.
Виняток із зазначеного правила можуть становити випадки, коли порушення правил оподаткування ґрунтується на вчиненні суб'єктами господарювання нікчемних правочинів з метою, суперечною інтересам держави та суспільства (ч. 1 ст. 207 Господарського кодексу України та ст. 228 Цивільного кодексу України).
Дослідженням матеріалів вказаної справи колегією суддів встановлено, що 11.01.2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ЗАТ "Центр агропромислових технологій" було укладено договір виконання робіт № 11/01-1, відповідно до якого ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" зобов'язується за завданням ЗАТ "Центр агропромислових технологій" виконати наступні висотні роботи: монтаж інформаційних щитів на вхідних групах павільйонів перед проведенням виставкових і невиставкових заходів та демонтаж їх після закінчення; монтаж протипожежних розподільчих завіс всередині виставкових павільйонів перед проведенням виставкових і невиставкових заходів та демонтаж їх після закінчення; монтаж підвісних конструкцій, банерів на стіни, колони і стельові конструкції виставкових павільйонів і стендів перед проведенням виставкових і невиставкових заходів та демонтаж їх після закінчення.
Згідно пунктів 1.2, 2.2, 2.5 договору виконання робіт, роботи виконуються ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" відповідно письмовій заявці ЗАТ "Центр агропромислових технологій" (яка надається ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" за 6 днів до початку виконання робіт) та графіку проведення виставкових та невиставкових заходів на території ЗАТ "Центр агропромислових технологій" у виставковому центрі "КиївЕкспоПлаза", що розташований за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 2Б.
Погоджені сторонами розцінки на виконання робіт та заявка на виконання робіт є підставою для виконання вказаних у договорі робіт.
Як на доказ виконання умов вказаного договору позивач посилається на акти прийняття-здачі робіт № 4 від 06.02.2011 року, № 5 від 13.02.2011 року, № 8 від 26.02.2011 року, № 10 від 26.02.2011 року, № 11 від 28.02.2011 року, № 17 від 27.03.2011 року, № 26 від 16.05.2011 року, № 34 від 17.09.2011 року, № 36 від 23.09.2011 року, № 40 від 30.09.2011 року, № 43 від 10.10.2011 року, № 44 від 17.10.2011 року, № 50 від 04.11.2011 року, № 51 від 07.11.2011 року, № 55 від 21.11.2011 року.
Разом з цим, колегія суддів звертає увагу на те, що матеріали справи не містять доказів виконання сторонами п. 2.5 договору виконання робіт № 11/01-1 від 11.01.2011 року, а саме: розцінок на виконання робіт, які є підставою для виконання вказаних у договорі робіт.
01 лютого 2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "ЕКОТЕХ-СМУ", ТОВ "СКС-БУД" були укладені договори виконання робіт № 01/02-2 та № 01/02-3, відповідно, предметом яких є виконання ТОВ "ЕКОТЕХ-СМУ" та ТОВ "СКС-БУД" за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання монтаж-демонтаж інформаційних щитів і протипожежних штор для виставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій" за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 25 у період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року.
Згідно п. 2 вказаного договору, роботи з Договору виконуються у присутності представника ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" згідно з його вимогами в ЗАТ "Центр агропромислових технологій".
Як на доказ виконання умов вказаного договору позивач посилається на акти прийняття-здачі робіт № 1 від 06.02.2011 року, № 1 від 06.02.2011 року, № 2 від 13.02.2011 року, № 2 від 28.02.2011 року, податкові накладні № 106 від 06.02.2011 року, № 122 від 13.02.2011 року, № 621 від 06.02.2011 року, № 282 від 28.02.2011 року та платіжні доручення № 43 від 14.02.2011 року, № 51 від 18.02.2011 року, № 45 від 17.02.2011 року, № 61 від 28.02.2011 року.
14 березня 2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП", ТОВ "АСС БУД ГРУП" були укладені договори виконання робіт № 14/03-1 та 14/03-2, відповідно до яких ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП" та ТОВ "АСС БУД ГРУП" зобов'язуються за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" виконати навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання монтаж-демонтаж інформаційних щитів і протипожежних штор для виставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій" за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 25 у період з 15.03.2011 року по 31.03.2011 року.
Згідно п. 2 вказаних договорів, роботи з Договору виконуються у присутності представника ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" згідно з його вимогами в ЗАТ "Центр агропромислових технологій".
Як на доказ виконання умов вказаних договорів позивач посилається на акти прийняття-здачі робіт № 1 від 27.03.2011 року, податкові накладні № 1, № 14 від 27.03.2011 року та платіжні доручення № 90, № 91 від 30.03.2011 року.
06 травня 2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП" було укладено договір виконання робіт № 06/05-1, відповідно до якого ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП" зобов'язується за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" виконати навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання монтаж-демонтаж інформаційних щитів і протипожежних штор для виставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій" за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 25 у період з 08.05.2011 року по 27.05.2011 року.
Згідно п. 2 вказаного договору, роботи з Договору виконуються у присутності представника ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" згідно з його вимогами в ЗАТ "Центр агропромислових технологій".
Як на доказ виконання умов вказаних договорів позивач посилається на акт прийняття-здачі робіт № 1 від 16.05.2011 року, податкову накладну № 15 від 16.05.2011 року та платіжне доручення № 148 від 23.05.2011 року.
При цьому, матеріали справи не містять доказів виконання ТОВ "ЦС-ТАБ" п. 1 договорів виконання робіт № 05/09-1 від 05.09.2011 року, № 03/10-1 від 03.10.2011 року, № 01/11-1 від 01.11.2011 року та № 01/12-1 від 01.12.2011 року, ТОВ "ЕКОТЕХ-СМУ", ТОВ "СКС-БУД" п. 1 договорів виконання робіт № 01/02-2 та № 01/02-3 від 01.02.2011 року, ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП" п. 1 договорів виконання робіт № 14/03-1 від 14.03.2011 року, № 06/05-1 від 06.05.2011 року та ТОВ "АСС БУД ГРУП" п. 1 договору виконання робіт № 14/03-2 від 14.03.2011 року, а саме: вимог ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" на виконання навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання, монтаж-демонтаж протипожежних штор для виставкових і невиставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій".
Також, колегія суддів звертає увагу на те, що згідно договору виконання робіт № 11/01-1 від 11.01.2011 року, укладеного між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ЗАТ "Центр агропромислових технологій", вищезазначені висотні роботи мали бути виконані позивачем на території ЗАТ "Центр агропромислових технологій" у виставковому центрі "КиївЕкспоПлаза", що розташований за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 2Б.
Разом з цим, як вбачається з договорів виконання робіт від 01.02.2011 року № 01/02-2, № 01/02-3, від 14.03.2011 року № 14/03-1, 14/03-2 та від 06.05.2011 року № 06/05-1, роботи виконувалися за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 25.
Посилання позивача на механічну комп'ютерну помилку в договорах в частині зазначення адреси та надання додаткових угод до вищезазначених договорів, якими дані помилки були виправлені колегія суддів до уваги не приймає, оскільки доказів підписання даних додаткових угод контрагентами матеріали справи не містять.
Крім цього, зазначені додаткові угоди не підтверджують факту виконання висотних робіт саме по вул. Салютній, 2Б в м. Києві.
20 грудня 2011 та 01.03.2012 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "Електро-промисловий комплекс" були укладені договір виконання робіт № 20/12-1 та договір підряду (виконання робіт) № 01/03-1, відповідно до яких ТОВ "Електро-промисловий комплекс" зобов'язуються за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" виконати навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання, монтаж-демонтаж протипожежних штор для виставкових і невиставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій" за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 2Б у періоди з 20.12.2011 року по 31.12.2011 року та з 01.03.2012 року по 31.03.2012 року.
Згідно п. 2 вказаних договорів, роботи з Договору виконуються у присутності представника ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" згідно з його вимогами в ЗАТ "Центр агропромислових технологій".
Як на доказ виконання умов вказаних договорів позивач посилається на акти прийняття-здачі робіт № 1 від 26.12.2011 року, № 1 від 05.03.2012 року, податкові накладні № 151 від 26.12.2011 року, № 213 від 05.03.2012 року та платіжні доручення № 5 від 04.01.2012 року, № 74 від 06.03.2012 року.
При цьому, матеріали справи не містять доказів виконання ТОВ "Електро-промисловий комплекс" п. 1 договору виконання робіт № 20/12-1 від 20.12.2011 року та п. 1 договору підряду (виконання робіт) № 01/03-1 від 01.03.2012 року, а саме: вимог ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" на виконання навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання, монтаж-демонтаж протипожежних штор для виставкових і невиставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій".
Крім цього, 16.09.2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "ЦС-ТАБ" було укладено договір № 1, предметом якого є виконання ТОВ "ЦС-ТАБ" технічного забезпечення (сценографія, виготовлення декорацій, забезпечення світловою та звуковою апаратурою) спектаклю "Це ми Господи…" Київського театру поезії та пісні (засновник театру ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України"), який буде показаний 29.09.2011 року у великій залі Київського палацу дітей та юнацтва в рамках акції "Відкритий урок Бабиного Яру". Вартість виконання робіт складає 13 500,00 грн. та ПДВ - 2 700,00 грн.
Як на доказ виконання умов вказаного договору позивач посилається на акт здачі-приймання робіт № 1 від 29.09.2011 року, податкову накладну № 135 від 22.09.2011 року та платіжне доручення № 240 від 22.09.2011 року.
Разом з цим, матеріали справи не містять доказів виконання ТОВ "ЦС-ТАБ" п. 1 договору підряду № 1 від 16.09.2011 року. З акту здачі-приймання робіт та податкової накладної не є можливим встановити, яким чином та в якому обсязі ТОВ "ЦС-ТАБ" виконало технічне забезпечення (сценографія, виготовлення декорацій, забезпечення світловою та звуковою апаратурою) спектаклю "Це ми Господи…".
Крім цього, 05.09.2011 року, 03.10.2011 року, 01.11.2011 року та 01.12.2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "ЦС-ТАБ" були укладені договори виконання робіт № 05/09-1, № 03/10-1, № 01/11-1 та № 01/12-1, відповідно, предметом яких є виконання ТОВ "ЦС-ТАБ" за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання, монтаж-демонтаж протипожежних штор для виставкових і невиставкових заходів в ЗАТ "Центр агропромислових технологій" за адресою: м. Київ, вул. Салютна, 2Б у періоди з 06.09.2011 року по 30.09.2011 року, з 03.10.2011 року по 31.10.2011 року, з 01.11.2011 року по 30.11.2011 року та з 01.12.2011 року по 30.12.2011 року.
Згідно п. 2 вказаних договорів, вартість виконаних робіт з договору визначається з розрахунку вартості одного підвісу навішування, підіймання та опускання підвісних конструкцій та обладнання без урахування ПДВ для виставкових заходів: 106,05 грн. за підвіс 1-ї категорії складності, 151,50 грн. за підвіс 2-ї категорії складності, 212,10 грн. за підвіс 3-ї категорії складності. Для невиставкових заходів вартість робіт за підвіс приймається з К=0.8. Вартість монтажу чи демонтажу одного метру протипожежної штори без ПДВ складає 33,33 грн.
Як на доказ виконання умов вказаних договорів позивач посилається на акти прийняття-здачі робіт № 1 від 26.09.2011 року, № 1 від 10.10.2011 року, № 1 від 07.11.2011 року, № 1 від 12.12.2011 року, № 2 від 30.09.2011 року, № 2 від 17.10.2011 року, № 2 від 21.11.2011 року, № 2 від 19.12.2011 року, податкові накладні № 160 від 26.09.2011 року, № 164 від 30.09.2011 року, № 225 від 10.10.2011 року, № 249 від 17.10.2011 року, № 338 від 07.11.2011 року, № 388 від 21.11.2011 року, № 467 від 12.12.2011 року, № 518 від 19.12.2011 року та платіжні доручення № 243 від 29.09.2011 року, № 265 від 04.10.2011 року, № 274 від 27.10.2011 року, № 279 від 31.10.2011 року, № 303 від 11.11.2011 року, № 320 від 25.11.2011 року та № 346 від 14.12.2011 року, № 360 від 23.12.2011 року.
При цьому, колегія суддів зазначає, що відповідно до довідки АА № 370496 з ЄДРПОУ, видами діяльності ТОВ "ЦС-ТАБ" за КВЕД є: консультації з питань комерційної діяльності та управління, діяльність автомобільного вантажного транспорту, посередництво в торгівлі деревиною та будівельними матеріалами; оптова торгівля будівельними матеріалами; нотаріальна та інша юридична діяльністю; інші види оптової торгівлі. Тобто, види діяльності ТОВ "ЦС-ТАБ" за КВЕД не мають нічого спільного з видами робіт зазначених у вищеукладених договорах.
02 листопада 2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "АСС БУД ГРУП" було укладено договір виконання робіт № 02/11-1, відповідно до якого ТОВ "АСС БУД ГРУП" зобов'язується за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" виконати виготовлення заготівок елементів візуальної інформації по станції метро "Виставковий центр": назви станцій розміром 600х180(Н) мм в кількості 30 шт., роз'єднувального елементу назви станцій розміром 140х180(Н) мм в кількості 30 шт., стрілки напрямку руху розміром 320х180(Н) мм в кількості 4 шт., вказівників хвоста напрямку лінії розміром 320х180(Н) мм в кількості 4 шт., вказівників станцій інших ліній розміром 1070х640(Н) мм в кількості 8 шт., назви пересадочних станцій розміром 1070х180(Н) мм в кількості 4 шт. Вартість виконаних робіт з Договору складає 39 928,80 грн., у т.ч. ПДВ - 6 654,80 грн.
Як на доказ виконання умов вказаних договорів позивач посилається на акт прийняття-здачі робіт № 1 від 10.11.2011 року, податкову накладну № 723 від 10.11.2011 року та платіжне доручення № 302 від 11.11.2011 року.
Разом з цим, доказів замовлення робіт ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" по станції метро "Виставковий центр" матеріали справи не містять.
Крім цього, 14.11.2011 року та 01.12.2011 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "АСС БУД ГРУП" були укладені договори виконання робіт № 14/11-1 та № 01/12-1, відповідно до яких:
- ТОВ "АСС БУД ГРУП" зобов'язується за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" виконати виготовлення заготівок елементів світильників-покажчиків наступних найменувань: настінний однобічний УСН-1 розм. 1300х250 мм, 4 шт.; настінний однобічний УСН-2 розм. 1300х450 мм, 3 шт.; підвісний двобічний УСН-2 розм. 1300х450 (штанга 1м), 2 шт.; підвісний двобічний УСН-2 розм. 1300х450 мм (штанга 3м), 4 шт.; інформаційний світловий настінний однобічний розм. 2100х1445 мм, 1 шт. Вартість виконаних робіт з Договору складає 49 968,00 грн., у т.ч. ПДВ - 8 328,00 грн. (договір № 14/11-1 від 14.11.2011 року);
- ТОВ "АСС БУД ГРУП" зобов'язується за дорученням ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" виконати виготовлення заготівок елементів світильників-покажчиків наступних найменувань: настінний однобічний УСН-1 розм. 1300х250 мм, 4 шт.; настінний однобічний УСН-2 розм. 1300х450 мм, 4 шт.; підвісний двобічний УСН-2 розм. 1300х450 (штанга 1м), 2 шт.; підвісний двобічний УСН-2 розм. 1300х450 мм (штанга 3м), 4 шт.; інформаційний світловий куточок настінний однобічний розм. 2100х1445 мм з нанесеною картою м. Києва та прив'язаними станціями метрополітену, 1 шт. Також, ТОВ "АСС БУД ГРУП" зобов'язується виконати збирання 27 світильників-покажчиків. Вартість виконаних робіт з Договору складає 66 724,80 грн., у т.ч. ПДВ - 11 120,80 грн. (договір № 01/12-1 від 01.12.2011 року).
Як на доказ виконання умов вказаних договорів позивач посилається на акти прийняття-здачі робіт № 1 від 08.12.2011 року, № 1 від 30.11.2011 року, № 2 від 13.12.2011 року, податкові накладні № 865 від 08.12.2011 року, № 873 від 13.12.2011 року, № 764 від 30.11.2011 року та платіжні доручення від 27.12.2011 року № 363, № 362, від 30.11.2011 року № 328.
Згідно акту приймання-передачі № 1 від 15.12.2011 року, ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України", на виконання пунктів 1.1-1.5 Договору № 01/11-1 від 01.11.2011 року виготовило та передало у власність ТОВ "Союз-Світло Україна" освітлювальне устаткування: світильник-покажчик настінний односторонній У-1СН (1300x250) "ДіПіАй" - 8 шт.; світильник-покажчик настінний односторонній У-2 СH (1300x450) "ДіПіАй" - 7 шт.; світильник-покажчик підвісний двосторонній У-2СП (1300x450) (висота штанги 1м.) "ДіПіАй" - 4 шт.; світильник-покажчик підвісний двосторонній У-2СП (1300x450) (висота штанги 3м.) "ДіПіАй" - 8 шт.; світильник-інформаційний світловий куточок настінний односторонній ІСК (2100x1445) з нанесеною схемою ліній Київського метрополітену та правилами користування метрополітеном - 1 шт.; світильник-інформаційний світловий куточок настінний односторонній ІСК (2100x1445) з нанесеною картою м. Києва та прив'язаними станціями метрополітену -1 шт.
Разом з цим, договір № 01/11-1 від 01.11.2011 року, укладений між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "Союз-Світло Україна", в матеріалах справи відсутній.
13 серпня 2012 року між ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" та ТОВ "ЮВШ-КОМПАНІ" було укладено договір поставки № 08-02, відповідно до якого ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" зобов'язується виготовити та передати у власність ТОВ "ЮВШ-КОМПАНІ" освітлювальне устаткування (світильник-покажчик настінний односторонній УСН-2 розм. 2000х500(Н) мм, 12 шт.; світильник-покажчик настінний односторонній УСН-1 розм. 1300х250 мм, 5 шт.; світильник-покажчик настінний односторонній УСН-1 розм. 1000х250 мм, 8 шт.; світильник-покажчик підвісний двосторонній УСН-2 розм. 2000х500(Н) мм, (штанга для підвісу 2700мм), 10 шт.; світильник-покажчик підвісний двосторонній УСН-1 розм. 1300х250(Н) мм, (штанга для підвісу 500мм), 6 шт.; світильник-інформаційний світловий куточок настінний односторонній ІСК розм. 1450х2050 мм, 2 шт.; світильник-інформаційний світловий куточок настінний односторонній ІСК розм. 1450х2050 мм, з нанесеною картою м. Києва та прив'язаними станціями метрополітену, 2 шт.; світильник-покажчик літери "М" двосторонній розміром 700х800(Н)х150мм, 3 шт.) строк до 60 календарних днів з моменту отримання авансу від ТОВ "ЮВШ-КОМПАНІ".
Відповідно до пунктів 5, договору поставки, поставка товару здійснюється ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" у місце призначення: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, кв. 81. До товару, що поставляється, ТОВ "Міжнаціональне культурне агентство України" надає: рахунок-фактуру, видаткову накладну, паспорт на кожну одиницю товару, гарантійні зобов'язання.
Як на доказ виконання умов вказаного договору позивач посилається на акт прийняття-здачі освітлювального устаткування № 1 від 09.10.2012 року, накладну (на відпуск) № 9/10-1 від 09.10.2011 року.
Разом з цим, матеріали справи не містять доказів транспортування товару до місця призначення: м. Київ, вул. Терещенківська, 13, кв. 81.
Рахунків-фактури, видаткових накладних, паспортів на кожну одиницю товару, гарантійних зобов'язань, передбачених п. 5 договору поставки № 08-02 від 13.08.2012 року, матеріали справи також не містять.
Крім цього, з акту перевірки позивача вбачається, що:
- місцезнаходження ТОВ "АСС БУД ГРУП" не встановлено, до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 04.03.2011 року № 100326630, виданого ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області, індивідуальний номер - 362513326540 анульовано 18.06.2012 року, основні засоби у ТОВ "АСС БУД ГРУП" відсутні, чисельність працюючих - 1 особа;
- місцезнаходження ТОВ "СКС-БУД" не встановлено, до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 25.09.2009 року № 100246781, виданого ДПІ Голосіївському районі м. Києва, індивідуальний номер - 353804126504 анульовано 02.06.2011 року, основні засоби у ТОВ "СКС-БУД" відсутні, чисельність працюючих - 1 особа. Згідно висновку спеціаліста сектору техніко-криміналістичного забезпечення роботи від 11.05.2011 року, підписи від імені ОСОБА_8 (керівник ТОВ "СКС-БУД") в представлених на дослідження документах виконані не ОСОБА_8, а іншою особою;
- місцезнаходження ТОВ "ЦС-ТАБ" не встановлено, до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 07.06.2011 року № 100340654, виданого ДПІ Голосіївському районі м. Києва, індивідуальний номер - 371655826500 анульовано 24.07.2012 року, на ТОВ "ЦС-ТАБ" відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності;
- місцезнаходження ТОВ "ЕКОТЕХ-СМУ", не встановлено, до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 14.04.2010 року № 100285649, виданого ДПІ Печерському районі м. Києва, індивідуальний номер - 370447826556 анульовано 14.03.2011 року. Згідно податкової звітності у ТОВ "ЕКОТЕХ-СМУ" відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності. Загальна чисельність працюючих на ТОВ "ЕКОТЕХ-СМУ"гідно баз ДПІ у Печерському районі м. Києва - відсутня;
- місцезнаходження ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП" не встановлено, до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 14.03.2011 року № 100328686, виданого ДПІ Печерському районі м. Києва, індивідуальний номер - 374508426555 анульовано 18.06.2012 року. Операції ТОВ "АСПЕКТСЕРВІСГРУП" не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна;
- місцезнаходження ТОВ "Електро-промисловий комплекс" не встановлено, до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 20.08.2008 року № 100135158, виданого ДПІ Дніпровському районі м. Києва, індивідуальний номер - 360692326535 анульовано 16.07.2012 року. Актами перевірки "Електро-промисловий комплекс" від 12.07.2012 року № 1733/22-719/36069232 та від 21.11.2012 року № 5398/22-222-36069232 встановлено неможливість фактичного здійснення господарських операцій через відсутність майна та відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Однак, позивачем не було доведено правомірності заявлених позовних вимог та не надано доказів того, що оскаржувані податкові-повідомлення рішення були прийняті в порушення норм діючого законодавства.
З огляду на зазначене, колегія суддів приходить до висновку щодо безпідставності заявлених позивачем вимог, які є необґрунтованими, не підтверджуються належними доказами, а відтак є такими, що не підлягають до задоволення.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої інстанції, а тому вбачаються підстави для скасування постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 червня 2013 року та ухвалення нового рішення, яким у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнаціональне культурне агентство України" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 червня 2013 року - задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 червня 2013 року - скасувати.
Прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнаціональне культурне агентство України" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.
постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст постанови складено та підписано 27.08.2013 року.
Головуючий суддя
Судді:
Федорова Г. Г.
Грибан І.О.
Троян Н.М.