Головуючий у 1 інстанції - Михайлик А.С.
Суддя-доповідач - Карпушова О.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2012 року справа №2а/0570/9762/2012
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs33383070) )
приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Карпушової О.В.,
суддів: Василенко Л.А., Жаботинська С.В.,
секретар судового засідання: Барбаш Л.О.
за участю сторін: представник позивача Циб О.В., представники відповідача Чернишова О.О., Максютенко С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Східної митниці на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2012 року в адміністративні справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніоіл» до Східної митниці про визнання незаконним та скасування рішення про визначення коду товару, -
В С Т А Н О В И В :
19.10.2011 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Юніоіл» (далі - ТОВ «Юніоіл») звернулося до суду з позовом до Східної митниці про визнання дій з визначення коду товару, отриманого за контрактом № АК 11-01 від 17 лютого 2011 року протиправними; визнання незаконними та скасування з моменту прийняття рішень про визначення коду товарів від 20 липня 2011 року № КТ-700-1708-11, від 22 липня 2011 року КТ-700-1735-11, КТ-700-1741-11. КТ-700-1740, КТ-700-1743-11, КТ-700-1737-11, КТ-700^-1739-11, від 31 серпня 2011 року № КТ-700-2170-2011, КТ-700-2293-2011, від 23 вересня 2011 року № КТ-700-2293-2011; зобов'язання здійснити митне оформлення товару за кодами УКТЗЕД, що вказані у митних деклараціях № 700000012/2011/005355. № 700000012/2011/005584, № 700000012/2011/005586, № 700000012/2011/005587, № 700000012/2011/006075, № 700000012/2011/007217, № 700000012/2011/007513. №700000012/2011/009084 та № 700000012/201/011051. На підставі вказаного позову ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21.10.2011р. було відкрито провадження у справі № 2а/0570/18360/2011 та ухвалою суду від 22.03.2012р. призначено судову товарознавчу та хімічну експертизу (а.с.54).
Ухвалою від 26.07.2012 р. заявлені позивачем вимоги у справі № 2а/0570/18360/2011 роз'єднані в самостійні провадження, отже, вимоги ТОВ «Юніоіл» до Східної митниці про визнання незаконним та скасування з моменту прийняття рішення про визначення коду товару від 22.07.2012 року № КТ-700-1740-11 та зобов'язання здійснити митне оформлення товару за кодом УКТЗЕД, визначеному у митній декларації № 700000012/2011/005587 виділено в самостійне провадження (т.1 а.с.80).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11.09.2012 року на підставі заяви представника позивача позов в частині позовних вимог про зобов'язання здійснити митне оформлення товару за кодом УКТЗЕД, визначеному у митній декларації № 700000012/2011/005587 залишено без розгляду (т.1 а.с.234).
Позов обґрунтовано тим, що відповідачем безпідставно прийнято рішення про визначення коду товару, оскільки результати проведених митним органом досліджень, що відображені у висновку Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи не спростовують належність ввезених нафтопродуктів до товарної під категорії 2710 19 51 00 згідно УКТЗЕД та не надають можливості безсумнівно віднести цей товар до коду 2710 19 51 00 згідно УКТЗЕД.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11.09.2012 року позовні вимоги ТОВ «Юніоіл» до Східної митниці про визнання незаконним та скасування рішення про визначення коду товару № КТ-700-1740-11 від 22.07.2011 року задоволені повністю: визнано незаконним та скасовано рішення про визначення коду товару № КТ-700-1740-11 від 22.07.2011 року.
Суд першої інстанції виходив з того, що безпідставне неприйняття відповідачем до уваги при вирішенні питання класифікації товару за ТД № 700000012/2011/005587 визначеного позивачем напрямку використання продукту, не дослідження опису технологічного процесу і схеми виробництва суміші вуглеводнів лігроїно-газойлевої фракції, мазуту М-100, наведених в Розділах 4. 9 Постійного технологічного регламенту ТР 36102947.003:2011, що був пред'явлений до митного оформлення; не встановлення можливості використання товару за ТД № 700000012/2011/005587 специфічних процесах переробки шляхом перегонки під атмосферним тиском та надання переваги при вирішенні питання щодо використання ввезеного товару положенням ДСТУ 320.00149943.010-98 «Паливо пічне побутове» Технічні умови» призвели до необґрунтованої класифікації товару за ТД № 700000012/2011/005587 у межах товарної підкатегорії 2710 19 61 00 як «важкий дистилят для інших цілей». Приймаючи до уваги вимоги ч.2 ст. 71 КАС України суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного рішення, відтак, рішення підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 1.09.2012 року, як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою у задоволені позовних вимог відмовити.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що відповідно до статті 313 Митного кодексу України митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених у УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів є обов'язковим для підприємств та громадян. Щодо правомірності прийнятого рішення про визначення коду товару ввезеного позивачем апелянт зазначив, що до митного оформлення позивачем не надано жодного документу на підтвердження використанні ввезених нафтопродуктів у специфічних процесах виробництва. Апелянт наголосив, що безпідставним є посилання позивача на Постійний технологічний регламент № ТР36102947:003:2011, затверджений 04.02.2011 р. самим позивачем та директором «Дніпрохімреактив», оскільки в тексті вказаного документу зазначено, що товар використовується в якості сировини до виробництва лігроїно-газойлевої фракції, а не для специфічних процесів, як того вимагає класифікація згідно визначеному позивачем коду УКТЗЕД. Крім того, апелянт доповнив, що в ГСТУ 320.00149943.010-98 «Паливо пічне побутове. Технічні умови», в сертифікаті відповідності не визначається можливість застосування спірного товару у специфічному процесі. Також апелянт вказав, судом першої інстанції також невірно зроблено висновок про те, що основним чинником при класифікації товару є сфера його застосування суб'єктивно визначена самим позивачем. Апелянт наголосив, що в цілях класифікації необхідно розглядати призначення, що визначено виробником товару та/або будь-яким нормативно-правовим документом. Використання покупцем товару за власною потребою може суттєво відрізнятися від його основного призначення та не повинно впливати під час здійснення класифікації даного товару згідно з вимогами УКТЗЕД. Позиція митного органу щодо класифікації спірного товару підтверджується інформацією, що міститься у графі 33 експертної декларації № 50411/190411/0000621, за якою товар експортувався ТОВ «Юніоіл» код товару визначений за позицією 2710196109 як «паливо рідке для інших потреб в якому міститься сірка понад 1 мас.%, пічне паливо побутове». Апелянт наполягав, що правильність визначення ним коду ввезеного позивачем товару та пред'явленого до митного оформлення за ВМД 700000012/2011/005587 підтверджено висновком Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи та наданими позивачем до митного оформлення товаросупровідними документами.
В судовому засіданні представники відповідача підтримали доводи апеляційної скарги, представник позивача заперечував проти її задоволення.
Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ «Юніоіл» є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.94).
17.02.2011 р. ТОВ «Юніоіл» (як покупець) та компанія ТОО «Аккерт Казахстан» Республіка Казахстан (як продавець) уклали контракт № АК 11-01, відповідно до умов якого продавець зобов'язався поставити нафтопродукти походження Республіки Казахстан, у кількості, за ціною та якістю, встановлених у додаткових угодах, що підписуються у межах та на умовах зазначеного контракту (а.с. 9-17).
Згідно пункту 2.1. вказаного контракту товар постачається на умовах DAF - залізнична станція Україна (ст. «Красная могила»). Пунктом п. 3.1 контракту встановлено, що якість товару, що постачається за цим контрактом, повинна відповідати показникам, які зазначені в стандарті організації та паспорті якості на товар.
Додатковими угодами №1 від 21.02.2011 р., № 3 від 05.04.2011 р., № 4 від 16.05.2011 р. сторони узгодили кількість та вартість партій товару, що постачається у лютому - березні 2011 року, квітні 2011 року та травні 2011 року відповідно (а.с.18-24).
У травні 2011 р. на адресу позивача надійшла партія товару на виконання умов контракту № АК 11-01 від 17.02.2011 року.
05.05.2011р. ТОВ «Юніоіл» подав до Східної митниці заяву № 1/3-2 від 04.05.2011 р. про надання дозволу на випуск товарів у вільний обіг за тимчасовою декларацією (а.с.221). В заяві зазначено, що підставою для оформлення тимчасової декларації позивач зазначив виникнення спірного питання при класифікації товарів згідно Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (надалі за текстом УКТЗЕД), підприємство зобов'язується протягом 30 днів подати митному органу вантажну митну декларацію заповнену у звичайному порядку і передбачені законодавством документи, а також надати відомості потрібні для здійснення митного контролю та митного оформлення зазначених вище товарів.
10.05.2011 р. позивачем зазначений товар був пред'явлений до митного оформлення за тимчасовою декларацією № 700000012/2011/005587 (а.с. 30-31). Згідно графи 31 зазначеної декларації до митного оформлення пред'явлений товар, визначений позивачем як: важкий дистилят - назва ДСТУ 38.101656-2005 «Паливо технічне побутове. Технічні умови», що використовується для специфічних процесів переробки (перегонка при атмосферному тиску) для отримання лігроїно-газойлевої фракції, згідно постійного технологічного регламенту ТР36102947.003.2011. У кількості 116.22 т. Температура палива + 15 гр.С. Обводненність -відсутня. Механічні домішки - відсутні. Вміст водорозчинних кислот та лугів - відсутній. Випробування на мідній пластині - витримує. Вміст сірки - 0,27 мас. %. Щільність за 20 гр. С- 0,8190 г/см3. Температура спалаху у закритому тиглі 11 гр. С. Кінематична в'язкість при температурі 20 гр. С - 2,94 мм2/с (сСт). Фракційний склад: 10% переганяється за температури 160 гр. С; до 90% переганяється за температури 318 гр. С (кінець перегонки). Торгівельна марка: відсутня. Виробник: ТОО «EN-GIN PRODUCTION». Країна виробництва: (КZ) Казахстан. В графі 33 ВМД визначений код товару згідно УКТЗЕД - 2710 19 51 00. Крім інших, до зазначеної декларації позивачем додані паспорт якості на нафтопродукт - паливо пічне побутове № 052 від 19.04.2011 року та сертифікат відповідності серії ВВ виданий державним підприємством «Донецькстандартметрологія» (зареєстрований в реєстрі за №UA1.029.0055403-11) терміном дії з 05.05.2011 року по 25.05.2011 року, яким встановлено відповідність товару - паливо пічне побутове поставленого за контрактом АК 11- 01 від 17 лютого 2011 року (з/н Ж0936971 від 19 квітня 2011 року, паспорт 052 від 19 квітня 2011 року) вимогам ДСТУ 320.00149943.010-98 Паливо пічне побутове. ТУ п. 3.2. (а.с. 28, 29).
Східною митницею в ході проведення митного оформлення товару були відібрані проби для дослідження їх в Центральному митному управлінні лабораторних досліджень та експертної роботи Держмитслужби з метою визначення хімічного та фізичного складу, інших якісних характеристик товару з метою його однозначної ідентифікації для цілей класифікації згідно з вимогами УКТЗЕД. На вирішення експерта були поставлені наступні запитання: 1)визначити хімічний склад наданих зразків із зазначенням відсоткового вмісту кожного компоненту та його властивостей; 2) чи складається зразок головним чином зі змішаних ненасичених вуглеводнів? Визначити співвідношення ароматичних та неароматичних складових; 3) чи являють собою зразки суміш вуглеводнів з вмістом нафтових фракцій понад 70%, якщо так, чи в якості основного компоненту? 4) визначити чи відноситься зразок до важких дистилятів /газойлів/ палива рідкого або інших класів нафтопродуктів, описаних у п. 1 Додаткових приміток до групи 27 згідно УКТЗЕД. Встановити фракційний склад зразку; 5) чи належать зразки товарів до видів рідкого палива природного забарвлення? 6) Визначити кінематичну в'язкість при температурі 50 С, колориметричну характеристику К. 7) встановити чи можливе застосування зразків товару для «специфічних процесів переробки» у розумінні додатково примітки 5 до групи 27 згідно з УКТЗЕД для одержання інших товарних продуктів; 8) за результатами опрацювання ТУ визначити якому саме «специфічному процесі переробки» (згідно п.п. а) -р) додаткової примітки 5 до групи 27 та додаткових пояснень до додаткової примітки 5 згідно УКТЗЕД) відповідає викладений процес виробництва; 9) зазначити інші відомості про зразки, що можуть вплинути на класифікацію товару згідно з УКТЗЕД за наявності; 10) відповідність заявленого опису товару у графі 31 фактичним характеристикам товару.
23.05.2011 р. Центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи Держмитслужби складено висновок № 12.1-829 за висновками якого, визначити відсотковий вміст нафтопродуктів (насичені/ненасичені), вид рідкого палива природного забарвлення, а також природу походження органічних сполук (мінеральні або синтетичні) неможливо у зв'язку із відсутністю належної методики та обладнання (а.с. 32-36). За наслідком проведених експертних досліджень відібрану відповідачем пробу з маркуванням «Паливо пічне побутове» ідентифіковано як суміш аліфатичних вуглеводнів встановлено, що 14 об.% проби (включаючи втрати 1об.%) переганяється при 250 С, 65 об. % проби (включаючи втрати 1 об.%) переганяється при 350 С, залишок 1 об% проби, визначений вміст сірки 0,5439 мас.%. температура спалаху проби в закритому тиглі становить +66 +/-0,5С; кінематична в'язкість при температурі 50 С становить 3,14 10 -6 мм /С, колориметрична характеристика К становить I 0,5 одиниць. Отримані результати лабораторних досліджень проби за визначеними показниками «фракційний склад», «температура спалаху в закритому тиглі» та «масова частка сірки» не відповідають опису товару зазначеному в графі 31 ВМД №. 700000012/201/005587 та наданому паспорті якості № 052 від 19 квітня 2011 року (за паспортом якості 90 об.% переганяється при температурі не вище 3180 С, фактично 90 об.% переганяється при 407 С, температура спалаху в закритому тиглі: заявлено - 110С, фактично -66 0С, масова частка сірки: заявлено 0,27 мас.%, фактично 0,5439 мас.%).
Вказаний висновок експерта разом був долучений до документів щодо митного оформлення товару за ТД № 700000012/2011/005587.
22.07.2011р. Східною митницею було прийнято рішення про визначення коду товару NКТ-700-1740-2011 яким встановлено, що даний товар є важким дистилятом паливом пічним побутовим та являє собою суміш аліфатичних вуглеводнів, товар класифіковано за кодом 2710 19 61 00 УКТЗЕД (а.с.37). Перелік поданих до розгляду документів визначений в розділі 1 вказаного рішення відповідача.
Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені і знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи.
Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Суть спірних правовідносин полягає у правомірності здійсненої митним органом класифікації товару, пред'явленого позивачем до митного оформлення за ТД №700000012/2011/005587 у межах товарної позиції за УКТЗЕД 2710 19 61 00 замість визначеної позивачем 2710 19 51 00.
До 01.07.2012р. діяв Митний кодекс України від 11.07.2002р (92-15) . № 92-ІV, яким визначались засади організації та здійснення митної справи в Україні, регулювання економічних, організаційних, правових, кадрових та соціальних аспектів діяльності митної служби.
Відповідно до ст. 40 Митного кодексу України (який був чинний на день виникнення спірних правовідносин) усі товари і транспортні засоби, що переміщувались через митний кордон України підлягали митному контролю.
Згідно ст. 86 Митного кодексу України митна декларація приймається та реєструється митним органом у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Митним органом митна декларація приймається, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додані всі необхідні документи.
У відповідності до п.17 розділу «3.Здійснення митних процедур» Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби України № 314 від 20 квітня 2005 року, при митному контролі здійснюється перевірка правильності класифікації та кодування товарів (згідно з поданими документами).
Відповідно до преамбули Закону України «Про митний тариф України» від 5 квітня 2001 року № 2371-III (2371-14) , митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів.
Частиною 2 статті 312 Митного кодексу України визначено, що ведення УКТЗЕД здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі митної справи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 313 Митного кодексу України передбачено, що митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств та громадян.
Таким чином, митний орган зобов'язаний перевіряти правильність класифікацію товару, а відповідно і визначати суму мита, збору, податку на додану вартість до сплати.
Статтею 314 Митного кодексу України встановлено, що з метою встановлення достовірних відомості про товари та їх відповідності опису класифікаційних групувань УКТЗЕД митні органи можуть вимагати від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та громадян зразки товарів та техніко-технологічну документацію на такі товари для проведення експертизи.
Процедура контролю за правильністю класифікації товарів та прийняття митним органом рішень про визначення коду товару визначалася в період виникнення спірних правовідносин Порядком роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженим наказом Державної митної служби України від 07 серпня 2007 року № 667 (z0968-07) (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2007 року за № 968/142235), який діяв до 31 серпня 2012 року (далі Порядок № 667).
Згідно п. 10 розділу II Порядку № 667 (z0968-07) рішення про визначення коду товару приймається відділом номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці (відділом контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці) на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Митним тарифом України передбачено наступну деталізацію нафти або нафтопродуктів товарної групи 2710, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), крім сирих: нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів), крім сирих; продукти, в іншому місці не зазначені, з вмістом 70 мас. % або більше нафти чи нафтопродужтів. одержаних з бітумінозних порід (мінералів), причому ці нафтопродукти є основними складовими частинами продуктів; крім відпрацьованих нафтопродуктів:
1) легкі дистиляти (2710 11);
2) інші (2710 19), з яких: 2.1) середні дистиляти (товарні категорії 2710 19 11- 2710 19 29) та 2.2) важкі дистиляти (товарні категорії 2710 1931-2710 19 99).
"Важкі дистиляти" (товарні категорії 2710 19 31 - 2710 19 99) означає нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 65 об. % яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 250° С (згідно з ГОСТ 2177-99 чи А8ТМ Б 86), або фракції, відсоток перегонки яких при температурі 250° С не може бути визначений за цим методом (п. сі додаткової примітки 2 до товарної групи 27).
Згідно положень Митного тарифу «важкі дистиляти» поділяються на:
1) газойлі (товарні категорії 2701931-27101949);
2) паливо рідке (мазут) (товарні категорії 2710 1951-2710 19 69);
3) мастильні матеріали; інші масла та дистиляти (товарні категорії 27101971-27101999).
«Газойлі» (товарні категорії 2710 1931 -2710 19 49) означає важкі дистиляти, зазначені в пункті (d), 85 об. % яких (включаючи втрати) або більше переганяється при температурі 350° С (згідно з ГОСТ 2177-99 чи АSТМ D 86) (п.е додаткової примітки товарної групи 27).
Відповідно до п. f до товарної групи 27 термін "Паливо рідке" (товарні категорії 27101951 - 27101969) означає важкі дистиляти, зазначені в пункті (d), крім газойлів, зазначених у пункті (e), фракції яких мають колориметричні показники, визначені в таблиці відповідності числових значень колориметричної характеристики К значенням в'язкості В.
У межах товарної позиції «Паливо рідке» товарні категорії 2710 19 51 -2710 19 69 включають лише види рідкого палива природного забарвлення. Ці товарні категорії не включають важкі дистиляти, зазначені в пункті (d), для яких неможливо встановити: відсотковий вміст кількості відігнаного продукту при температурі 250° С (згідно з ГОСТ 2177-99 чи АSТМ D 86) (нульовий вихід потрібно розглядати як нульовий відсоток): кінематичну в'язкість при температурі 50° С (згідно з ГОСТ 33-82 чи АSТМ D 445); або колориметричну характеристику К (згідно з АSТМ D 1500).
Класифікація ввезеного та пред'явленого до митного оформлення за ТД № 700000012/2011/005587 у межах товарної позиції «рідке паливо (мазут)» товарної підгрупи «важкі дистиляти» не є спірною обставиною між сторонами.
Спірним питанням між сторонами є класифікація товару у межах підгрупи «рідке паливо (мазут) товарної підгрупи «важки дистиляти» (товарні категорії 2710 19 51-2710 19 69), яке залежить від сфери його використання (призначення).
Згідно Митного тарифу України подальша деталізація залежить від сфери використання (призначення) продуктів:
1) для проведення специфічного процесу (товарна категорія 2710 19 51 00);
2) для проведення хімічного перетворення, крім зазначеного у товарній категорії 271( 19 51 00 (товарна категорія 2710 19 55 00);
3) інші (товарні категорії 2710 19 61 00 - 2710 19 69 00).
Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТЗЕД класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами: назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД: для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється, виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп.
Правилом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Згідно примітки 5 у товарних позиціях 2710, 2722 і 2712 термін «специфічний процес» означає такі процеси: (а) вакуумної, атмосферно-вакуумної дистиляції; (b) вторинної перегонки з ретельним фракціонуванням; (с) крекінгу; (d) риформінгу; (е) екстракції селективними розчинниками; (f) процес, що включає всі операції: обробку концентрованою сірчаною кислотою, олеумом або сірчаним ангідридом; нейтралізацію лужними агентами: знебарвлення та очищення природними активними землями, активованим вугіллям чи бокситом; (g) полімеризації; (h) алкілування; (ij) ізомеризації; (k) знесірчення із застосуванням водню, що призводить до відновлення принаймні 85 % сірки, яка міститься в продуктах, що обробляються (згідно з АSТМ D 1266-59Т) (тільки стосовно продуктів товарних категорій 2710 19 31 - 2710 19 99); (1) депарафінізації будь-яким способом, відмінним від фільтрації (тільки стосовно продуктів товарної позиції 2710); (m) обробки воднем, якщо він бере активну участь у хімічних реакціях під тиском більш як 2000 кПа і температурі більш як 250° С з використанням каталізатора (крім використання каталізаторів знесірчення) (тільки стосовно продуктів товарних категорій 2710 19 31 - 2710 19 99). Подальша обробка воднем мастил товарних категорій 2710 19 71 - 2710 19 99, зокрема для поліпшення кольору або стабільності (наприклад, гідроочищення чи знебарвлення), не належить до специфічних процесів; (n) перегонки при атмосферному тиску за умови, що менш як 30 об. % цих продуктів (включаючи втрати) переганяється при температурі 300° С (згідно з ГОСТ 2177-99 чи АSТМ D 86) (тільки стосовно продуктів товарних категорій 2710 19 51 - 2710 19 69). Якщо 30 об. % або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі 300° С (згідно з ГОСТ 2177-99 чи АSТМ D 86), то продукти, які можуть бути одержані шляхом перегонки при атмосферному тиску і належать до товарних категорій 2710 11 11 - 2710 11 90 або 2710 19 11 - 2710 19 29, підлягають обкладенню митом, передбаченим для товарів товарних категорій 2710 19 61 - 2710 19 69; (о) обробки високочастотним електричним розрядом (виключно для продуктів товарних категорій 2710 19 71 -2710 19 99); (р) знежирювання методом фракційної кристалізації (виключно для продуктів товарної категорії 2712 90 31).
Позивач у ТД № 700000012/2011/005587 (графа 31) визначив, що ввезений товар призначений для специфічних процесів переробки (перегонка при атмосферному тиску) для отримання лігроїно-газайлевої фракції, згідно постійного технологічного регламенту ТР36102947.003.2011.
Отже, в ході здійснення відповідачем контролю правильності визначення позивачем коду товару згідно з УКТЗЕД, пред'явленого до митного оформлення за ТД 700000012/2011/005587, має значення встановлення можливості ідентифікації процесу виробництва суміші вуглеводнів лігроїно-газойлевої фракції, мазуту М-100, описаного в Постійному технологічному регламенті ТР 36102947.003:2011 (арк. справи 179-208) як специфічного процесу згідно з п. п примітки 5 та можливість використання пред'явленого позивачем до митного оформлення товару в процесі перегонки за атмосферним тиском, можливість його поділу на фракції та компоненти за дією атмосферного тиску.
У висновку Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Держмитслужби № 12.1-829 від 23.05.2011 р., проведений відповідачем вказано, що вищезазначене питання в ході експертного дослідження не вирішувалось, що фізично-хімічні показники продукту не виключають можливості його використання у специфічному процесі переробки шляхом перегонки за атмосферним тиском. Вирішення питання про можливість використання зазначеного товару у специфічних процесах переробки та визначення певного специфічного процесу не входить до меж компетенції експерта, оскільки сфера застосування та призначення товару визначаються його власником. Крім того зазначено, що сфера застосування та призначення товару визначається його власником.
З урахуванням вказаного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що висновок Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Держмитслужби № 12.1-829 від 23.05.2011 р. не містить будь-яких обґрунтувань класифікації товару у межах товарної категорії 2710190061 згідно УКТЗЕД. Використання майна є складовою частиною повноважень власника щодо використання майна, власником якого він є, а тому сфера використання певного продукту має визначатися його власником та залежить лише від технологічних можливостей (потужностей) наявного у власника виробничого об'єкту.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено можливості встановлення технічними умовами виключного функціонального призначення товарів. Технічними умовами встановлюється лише придатність використання товару у певній сфері за певним призначенням.
Наданий позивачем в процесі митного оформлення сертифікат відповідності свідчить про відповідність якісних характеристик ввезених позивачем нафтопродуктів вимогам ДСТУ № 320.0014994323.010-98 «Паливо пічне побутове. Технічні умови» та підтверджує його придатність до використання для коїмунально-побутових потреб, для підприємств сільського господарства, для постачання населенню.
Отже, ні сертифікат відповідності, ні ДСТУ № 320.0014994323.010-98 «Паливо пічне побутове. Технічні умови» не визначають виключного переліку сфер використання продукту та не виключають можливості використання ввезеного товару у специфічних процесах переробки.
Вірним є висновок суду першої інстанції, що помилковим є здійснена відповідачем класифікація продукту за його призначенням, встановленим виходячи з назви такого продукту та положень ДСТУ 320.00149943.1110-98 «Паливо пічне побутове. Технічні умови», оскільки за змістом правила 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД товар класифікується виходячи з назви товарних підпозицій, товарних категорій і товарних підкатегорій та приміток, які їх стосуються, а не назви продукту.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем не доведено правомірність прийнятого ним рішенням. Відповідачем необґрунтовано класифіковано товар у межах товарної підкатегорії 2710 19 61 00 як «важкий дистилят для інших цілей», оскільки відповідач безпідставно не прийняв до уваги визначеного позивачем напрямку використання продукту, не досліджував опису технологічного процесу і схеми виробництва суміші вуглеводнів лігроїно-газойлевої фракції, мазуту М-100, наведених в Розділах 4. 9 Постійного технологічного регламенту ТР 36102947.003:2011, не встановив можливості використання товару за ТД № 700000012/2011/005587 у специфічних процесах переробки шляхом перегонки під атмосферним тиском, і надав перевагу положенням ДС ТУ 320.00149943.010-98 «Паливо пічне побутове» Технічні умови».
Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Доводи апелянта не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.
На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для її скасування.
Повний текст виготовлено 19.10.2012 р.
Керуючись статтями 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Східної митниці на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2012 року, залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2012 року в адміністративні справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніоіл» до Східної митниці про визнання незаконним та скасування рішення про визначення коду товару, залишити без змін.
ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.
Колегія суддів:
О.В. Карпушова
Л.А. Василенко
С.В. Жаботинська