ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ 28 травня 2013 року № 826/3570/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Власенкової О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державного підприємства "Держекоінвест" (далі - ДП "Держекоінвест") до відповідачаІнспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Івано- Франківській області (далі - Інспекція) про скасування постанови від 28 лютого 2013 року №259,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до відповідача, в якій просить скасувати постанову Інспекції від 28 лютого 2013 року № 259 про накладення штрафу.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю дій Інспекції щодо винесення оскаржуваної постанови, оскільки вона прийнята з порушенням вимог законодавства.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив його задовольнити.
Представник відповідача у письмовому запереченні, направленому на адресу суду, вказав на необґрунтованість позову, через що просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши докази, що містяться у справі, суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог з огляду на таке.
20 вересня 2012 року Інспекцією зареєстровано подану декларацію позивачем за №ІФ 08312170903 про початок виконання будівельних робіт, а саме капітального ремонту спального корпусу № 2 обласного дитячого санаторію "Ясень" ім.Митрополита Андрея Шептицького (заміна вікон та утеплення фасадів), який знаходиться за адресою: вул.Шевченка, 1, с.Ясень, Рожнятівського району, Івано-Франківської області.
У згаданій декларації відображено, зокрема, що технічний нагляд здійснює ОСОБА_2, а відповідальною особою проектувальника, що здійснює авторський нагляд, визначено ОСОБА_3
Надалі було змінено відповідальну особу на проведення авторського нагляду з ОСОБА_3 на ОСОБА_1 та змінено відповідальну особу на проведення технічного нагляду з ОСОБА_2 на ОСОБА_4, що підтверджується наказами від 28 лютого 2013 року № 2-к та № 87.
Пунктом 5 Порядку виконання підготовчих робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (466-2011-п) (далі - Порядок №466), передбачено, що у разі коли право на будівництво об'єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, замовник протягом трьох робочих днів звертається до Інспекції, яка зареєструвала декларацію, з повідомленням про зміну даних у зареєстрованій декларації за формою згідно з додатком 1.
Повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації складається у двох примірниках. Один примірник зазначеного повідомлення надсилається до Інспекції і у разі надходження до неї є невід'ємною частиною зареєстрованої декларації, а другий залишається у замовника.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі статтею 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи. Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 549 "Про утворення територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції" (549-2011-п) утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної архітектурно-будівельної інспекції за переліком згідно з додатком, зокрема, Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Івано-Франківській області.
За змістом частини 4 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" посадові особи інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право:
- безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів;
- складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;
- видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил;
- проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва, визначено Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (553-2011-п) (далі - Порядок).
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції.
Поміж іншого, підставою для проведення позапланової перевірки є необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.
Під час проведення позапланової перевірки посадова особа інспекції зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.
Матеріалами справи підтверджується проведення позапланової перевірки об'єкта будівництва за адресою: с.Новиця, вул.Грушевського, 21, Калуського району, Івано-Франківської області для перевірки достовірних даних, наведених ДП "Держекоінвест" у вищезгаданій декларації про початок виконання будівельних робіт.
Відтак, у відповідача були наявні підстави для проведення 22 лютого 2013 року позапланової перевірки об'єкта будівництва за адресою: с.Новиця, вул.Грушевського, 21, Калуського району, Івано-Франківської області .
За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, встановлених цим Порядком (пункт 16 Порядку).
Як вбачається з матеріалів справи, за результатами згаданої позапланової перевірки відповідачем складено акт від 22 лютого 2013 року.
Копію акта суду не надано, проте, як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови, актом перевірки встановлено несвоєчасне подання замовником інформації про зміну відповідальної особи на проведення авторського нагляду з ОСОБА_3 на ОСОБА_1 та зміну відповідальної особи на проведення технічного нагляду з ОСОБА_2 на ОСОБА_4 відповідно до декларації про початок виконання будівельних робіт від 20 вересня 2012 року № ІФ 08312170903, що є порушенням абзацу 1 пункту 14 Порядку № 466 (466-2011-п) .
Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення, зокрема, неподання чи несвоєчасне подання замовником інформації про передачу права на будівництво об'єкта іншому замовнику, зміну генерального підрядника чи підрядника, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт, а також інформації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт та про введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта у випадках, коли подання такої інформації є обов'язковим згідно із законодавством, - у розмірі п'яти мінімальних заробітних плат.
Згідно з Порядком накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року №244 (244-95-п) , штрафи накладаються на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Рішення про накладення штрафу оформлюється постановою про накладення на суб'єкта містобудування штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. постанова про накладення штрафу є виконавчим документом і підлягає виконанню в установленому законом порядку. У постанові зазначається розмір штрафу. постанова повинна відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України "Про виконавче провадження" (606-14) .
постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після прийняття постанови вручається під розписку керівникові або уповноваженому представникові суб'єкта містобудування чи надсилається поштою, про що робиться запис у справі. Другий примірник у разі несплати штрафу в установлений строк пред'являється інспекцією до примусового виконання у порядку та строки, що визначені Законом України "Про виконавче провадження" (606-14) , а третій - залишається в інспекції, яка наклала штраф. Штраф підлягає сплаті у 15-денний строк з дня вручення або надіслання постанови про накладення штрафу.
З огляду на виявлене порушення у сфері містобудівної діяльності відповідач правомірно прийняв оскаржувану постанову від 28 лютого 2013 року № 259 про накладення на ДП "Держеконінвест" штрафу в розмірі 5 735 грн.
Суд критично сприймає доводи позивача про своєчасне повідомлення ним відповідача про зміну даних у зареєстрованій декларації, оскільки на вимогу суду жодних доказів на їх підтвердження суду не надано.
Водночас суд не бере до уваги доводи позивача щодо протиправності оскаржуваної постанови через неправильне зазначення у ній назви відповідача дочірнє підприємство "Держекоінвест", тоді як правильною є державне підприємство "Держекоінвест". Наведене обґрунтовується тим, що допущена відповідачем описка не впливає на суть виявленого порушення та не звільняє позивача від відповідальності.
Ураховуючи наведене, підстави для задоволення позову відсутні.
Керуючись статтями 158- 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
постанова набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені статтями 185- 187 КАС України.
Суддя О.О. Власенкова