ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 лютого 2013 р. (12:12) Справа №2а-11467/12/0170/28
( Додатково див. ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду (rs32911356) )
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосової Ю.В.,розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Шакуда-Інвест"
до Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Шакуда-Інвест" (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим (далі відповідач) про визнання протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що висновки викладені в акті перевірки є необґрунтованими та не відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з тим, що ТОВ "Шакуда-Інвест" надавало послуги плавзасобів, які виконувались в рамках укладених з постачальником договорів, є видом допоміжної діяльності в сфері транспорту, оподаткування даних послуг здійснюється згідно до п.п. 1 п. 2 ст. 186 ПКУ
Державна податкова інспекція в м. Керчі АР Крим проти задоволення позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що послуги буксировки, які надавав позивач не допоміжні, а є самостійним видом діяльності, код КВЕД 61.10.2, тому при визначенні об'єкта оподаткування ПДВ, при наданні послуг буксировки, дані послуги попадаються під дію п. 4 ст. 186 та повинні оподатковуватись за ставкою 20%.
Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі виходячи з наступного.
З 10.08.2012р. по 14.09.2012р. відповідачем проведена документальна планова виїзна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2011 по 30.06.2012.
Зазначеною перевіркою встановлено порушення позивачем п. 186.4 ст. 186 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на суму 504280,00 грн.;
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем було прийняте податкове повідомлення -рішення № 0001482203 від 05.10.2012р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 504280,00 грн. за основним платежем, та нараховані штрафні (фінансові) санкції в сумі 126070,00 грн.
Виходячи з акту перевірки, підставою для донарахування податкових зобов'язань по податку на додану вартість, стало його заниження в сумі 504280 грн. за період, що перевірявся, при здійсненні операцій за надання послуг буксирів за межами митної території України.
Між ТОВ "Шакуда-Інвест" та контрагентами укладені договори про надання послуг плавзасобів.
Згідно з умовами укладених договорів, Замовник доручає, а Виконавець переймає на себе обов'язки надати послуги плавзасобів, а саме: буксирне обслуговування, послуги лоцманського катера, послуги плавкранів. Виконавець надає вказані послуги, на підставі попередніх письмових заявок, підписаних уповноваженою особою Замовника. В разі надання неповній інформації, що міститься в заявці, Замовник зобов'язаний надати необхідні дані по запиту Виконавця.
Таким чином, конкретний вид послуги, що замовляється, Замовник безпосередньо вказує в тих, що подаються Виконавцю у заявках.
Як вказано в акті перевірки, згідно Наказу ДПС України від 06.07.2012 р. № 610 (v0610837-12) "Про затвердження Узагальнювальної податкової консультації відносно порядку оподаткування податком на додану вартість транспортно-експедиторської діяльності" послуги буксирів не підпадають під дію Закону України від 01.07.2004 р. № 1955 - IV "Про транспортно-експедиторську діяльність" (1955-15) . Послуги буксирів - не є допоміжними в транспортній діяльності, а є самостійним видом діяльності, код КВЕД 61.10.2. Таким чином, при визначенні об'єкту оподаткування ПДВ при наданні послуг буксирів, дані послуги підпадають під дію п. 186.4. ст. 186 ПКУ, яким передбачено, що місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника. Ці операції згідно п. 186.4. ст. 186 ПКУ оподатковуються по ставці 20%.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 01.07.2004 р. № 1955 - IV "Про транспортно-експедиторську діяльність", транспортно-експедиторська діяльність - це підприємницька діяльність за поданням транспортно-експедиторських послуг з організації і забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів. Експедитор (транспортний експедитор) - суб'єкт господарювання, який за дорученням клієнта і за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортної експедиції.
Клієнт - споживач послуг експедитора (юридична або фізична особа), який за договором транспортної експедиції самостійно або через представника, що діє від його імені, доручає експедиторові виконати або організувати або забезпечити виконання визначених договором транспортної експедиції послуг і оплачує їх, включаючи плату експедиторові.
Згідно ст. 9 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність", за договором транспортної експедиції одна сторона (експедитор) зобов'язалася за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу. Виходячи з аналізу наведених вище норм, транспортно-експедиторські послуги надаються на підставі укладених між експедиторами і клієнтами договорів транспортної експедиції.
Крім того, Закон України "Про транспортно-експедиторську діяльність" (1955-15) не обмежує перелік послуг, які можуть бути надані в рамках договору транспортної експедиції. Оподаткування даних послуг, здійснюється згідно п.п. "ж" п. 186.3. ст. 186 ПКУ, яким визначено, що місцем постачання транспортно-експедиторських послуг вважається місце, в якому одержувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або, - при відсутності такого місця - місце постійного або переважного його мешкання.
ТОВ "Шакуда-Інвест" за період, що перевіряється, не надавало транспортно-експедиторських послуг, і відповідно не укладало договорів транспортної експедиції. Послуги плавзасобів, що надаються підприємством, виконуються в рамках укладених із замовниками договорів, є окремим видом діяльності у сфері транспорту (відмінною від транспортно-експедиторської).
Таким чином, відповідач не обґрунтовано в акті перевірки посилається на Наказ ДПС України від 06.07.2012 р. № 610 (v0610837-12) "Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації відносно порядку оподаткування податком на додану вартість транспортно-експедиторської діяльності" і Закон України "Про транспортно-експедиторську діяльність" (1955-15) .
Відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2005 "Класифікація видів економічної діяльності" (далі КВЕД-2005) підклас 61.10.2 Діяльність морського вантажного транспорту, включає: - перевезення вантажів морським транспортом всіх видів сполучення, включаючи послуги буксирів, або плавучих платформ, бурових установок; - оренду плавзасобів з екіпажем і тому подібне
Відповідно до пункту 1 наказу Державного комітету України з питаннь технічного регулювання і споживчій політиці від 11.10.2010 р. № 457 (v0457609-10) "Про затвердження та відміну національних класифікаторів", з 01.01.2012 р. набрав чинності національний класифікатор України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності" (далі - КВЕД-2010).
Коду (КВЕД-2005) 61.10.2 Діяльність морського вантажного транспорту відповідає код (КВЕД-2010) 50.20 Вантажний морський транспорт, який включає:
- транспортування вантажів по воді за розкладом або без;
- буксирування барж, бурових нафтових установок.
Згідно наведених вище кодів КВЕД, по вказаним видам економічної діяльності буксирами здійснюються роботи по буксируванню об'єктів (плавучих платформ, бурових нафтових установок, барж і тому подібне).
Відповідно до ст. 222 Кодексу торгівельного мореплавання України за договором морського буксирування власник одного судна зобов'язався за винагороду відбуксирувати інше судно або плавучий об'єкт на певну відстань або буксирувати його протягом певного часу або для виконання маневру.
Згідно заявок, що подавались замовниками, щодо надання буксирів, послуги запрошувалися з метою виконання швартових операцій, доставки бункерних проб, доставки фумігаційних загонів і устаткування, доставки фахівців, устаткування (кранці, шланги та ін.), зміни екіпажа а також поставки продуктів харчування.
У зв'язку з чим твердження відповідача про те, що послуги плавзасобів (буксирне обслуговування), що надавались відповідачем, повинні відноситися до коду КВЕД 61.10.2. є також не обґрунтованими.
Плавзасоби (морські буксири, лоцманський катер, плавкрани), за допомогою яких підприємство надає послуги замовникам, відносяться до судів портового і службово-допоміжного флоту.
Так, відповідно до розділу 2 Накази Державного комітету України по промисловій безпеці, охороні праці і гірському нагляду від 24.01.2007 р. № 13 (z0101-07) "Про затвердження Правил безпеки для працівників судів портового і службово-допоміжного флоту рибного господарства", до судів портового і службовий - допоміжного флоту рибного господарства відносяться - судна флоту, які використовуються для забезпечення виробничої і господарської діяльності порту:
нафтоналивні судна; плавучі нафтові станції; портові буксири-кантовщики і морські буксири; портові бункерують рідким паливом і водою; судна призначені для запобігання забруднення морить; лоцманські судна і катери; катери для закладу швартових кінців; пасажирські службові катери; самохідні і несамохідні малотоннажні вантажні судна, пожежні судна; судна для забезпечення перевантажувальних робіт і тому подібне.
Відповідно до довідки державного комітету статистики України від 29.02.2000 р. про включення ТОВ "Шакуда-Інвест" до єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, одним з основних видів економічної діяльності є - Функціонування інфраструктури водного транспорту, код (КВЕД - 2005) 63.22.0 Розділу 63 Додаткові транспортні послугу та допоміжні операції.
Підклас 63.22.0 в числі інших включає: - діяльність портів, пірсів, пристаней і інших морських і річкових терміналів; - діяльність, пов'язану з навігацією, лоцманською проводкою судів, швартовою до причалу і т.п.;
Наказом державного комітету статистики України від 23.12.2011 р. № 396 (v0396832-11) "Про затвердження Методологічних основ і пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності", встановлено, що група 52.2 Допоміжна діяльність у сфері транспорту, клас 52.22. Допоміжне обслуговування водного транспорту включає: - діяльність, пов'язану з перевезенням пасажирів, тварин або вантажів водним транспортом, до якої в числі інших відноситься:
- діяльність терміналів, таких як гавані, порти, причали і т.п.;
- навігація, лоцманська проводка судів, їх швартова до причалу і т.п.; Таким чином, діяльність підприємства за поданням послуг плавзасобів, у тому числі буксирного обслуговування, і виконуваних ними видів робіт, відповідає видам економічної діяльності згідно з кодом 63.22.0 (КВЕД - 2005) і відповідно коду 52.22 (КВЕД-2010). Дані види економічної діяльності закріплені як в Довідках з єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, так і в Наказах про вчену політику підприємства.
Відповідно до п.п. 186.2.1. п. 186.2. ст. 186 Податкового Кодексу України, місцем постачання послуг є: Місце фактичного постачання послуг, пов'язаних з рухомим майном, а саме: а) послуг, що є допоміжними в транспортній діяльності: вантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка товарів і інші аналогічні види послуг; б) послуг з проведення експертизи і оцінки рухомого майна;
в) послуг, пов'язаних з перевезенням пасажирів і вантажів, у тому числі з постачанням продовольчих продуктів і напоїв, призначених для вжитку; г) послуг з виконання ремонтних робіт і послуг з переробки сировини, а також інших робіт і послуг, пов'язаних з рухомим майном.
Згідно наведеної вище норми, послуги, які надаються підприємством відносяться як до підпункту а), так і до підпункту в) п.п. 186.2.1. п. 186.2. ст. 186 Податкового Кодексу України, отже, ТОВ "Шакуда-Інвест" обгрунтовано застосовувало вказані норми ПКУ (2755-17) .
За таких обставин, суд вважає необхідним визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001482203 від 05.10.2012р.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 18.02.2013р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 25.02.2013р.
Керуючись ст. ст. 160- 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим №0001482203 від 05.10.2012р.
постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя
Калініченко Г.Б.