ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 квітня 2012 року № 2а-2188/12/2670
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs31810378) ) ( Додатково див. постанову Київського апеляційного адміністративного суду (rs26153170) )
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качура І.А., при секретарі Шмігель Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Універсальне агентство з продажу авіаперевезень» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Приватне підприємство «Універсальне агентство з продажу авіаперевезень»(надалі -Позивач) з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби України (надалі -Відповідач) про скасування податкового повідомлення -рішення від 13.09. 2011р. №0006042304.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення прийняте з порушенням норм чинного податкового законодавства, завдає шкоди охоронюваним правам та інтересам Позивача. Позов просив задовольнити у повному обсязі.
Відповідач проти задоволення позову заперечував з мотивів його необґрунтованості та безпідставності.
Відповідно до частини шостої ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 41, 122, ч.6 ст. 128 КАС України, суд дійшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, про те, позов задоволенню не підлягає, з огляду про наступне.
Матеріалами справи встановлено, що Відповідачем проведена документальна невиїзна перевірка ПАТ «Універсальне агентство з продажу авіаперевезень»щодо взаємовідносин ТОВ «Радіант-Сервіс».
Перевіркою встановлено порушення: - п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, п.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-XIV зі змінами та доповненнями, в результаті чого підприємством занижено суму податкового зобов'язання з ПДВ за березень 2011 на суму 109 500,0 грн.
Так, за звітний період (з 01.03.2011 по 31.03.2011) Позивач задекларував податковий кредит по податку на додану вартість у сумі 147 032грн.
Як вбачається із матеріалів справи Позивачу було направлено запит від 07.07.2011р. №9342/10/23-04 щодо надання письмових пояснень та їх документального підтвердження по взаємовідносинах з ТОВ «РАДІАНТ -СЕРВІС»за березень 2011р.
Згідно наданих наданих Позивачем документів, встановлено наступне.
На виконання умов договору про надання рекламних послуг №2286 від 28.02.2011р., згідно якого Замовник ПАТ «Універсальне агентство з продажу авіаперевезень», а виконавець - ТОВ «РАДІАНТ -СЕРВІС», Виконавець зобов'язується надати Замовникові послуги з виготовлення та розповсюдження рекламних матеріалів відповідно до заявки та ескізу Замовника, а Замовник зобов'язується прийняти надані Виконавцем послуги та оплатити їх вартість в повному обсязі.
ТОВ «РАДІАНТ -СЕРВІС»видані наступні накладні:
- № 529 від 31.03.2011 на загальну суму 210 000.0 грн. крім того сума ПДВ 48 000,0 грн., в якій зазначено номенклатуру поставки: послуги виготовлення та розміщення реклами на біг - бордах у березні 2011р., підписана ОСОБА_1 та скріплено печаткою ТОВ «РАДІАНТ-СЕРВІС»;
- № 528 від 31.03.2011 на загальну суму 170 000,0 грн. крім того сума ПДВ 34 000,0 грн., в якій зазначено номенклатуру поставки: виготовлення та розміщення реклами на сіті -лайтах у березні 2011 p., підписана ОСОБА_1 та скріплено печаткою ТОВ «РАДІАНТ -СЕРВІС»;
- № 527 від 31.03.2011 па загальну суму 137 500.0 грн. крім того сума ПДВ 27 500,0 грн., в якій зазначено номенклатуру поставки: виготовлення та розміщення реклами на мережевих розтяжках у березні 201 І p., підписана ОСОБА_1 та скріплено печаткою ТОВ «РАДІАНТ - СЕРВІС».
Для перевірки надано також акти викопаних робіт (послуг) - №ОУ-33109 від 31.03.2011р. на послуги виготовлення та розміщення реклами на біг- бордах у березні 2011р. на суму 240 000.0 грн., крім того ПДВ 48 000,0 грн; - №ОУ-33108 від 31.03.2011р. на послуги виготовлення та розміщення реклами на сіті -лайтах у березні 2011р. на суму 170 000,0 грн., крім того ПДВ 34 000,0 грн.; -№ОУ-33107 від 31.03.2011р. на послуги виготовлення та розміщення реклами на мережевих розтяжках у березні 2011р. на суму 137 500,0 грн., крім того ПДВ 27 500,0 грн.
Акти виконаних робіт не містять більш детальної інформації щодо змісту виконаних робіт.
Так, із Акту перевірки вбачається,що при проведені перевірки використана інформація комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем ДПІ у Шевченківському районі м. Києва: БД ПДС, БД АІС ОР, БД АІС «Співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», також:
-декларація з податку на додану вартість за звітний період: за лютий 2011 року (від 19.03.2011 № 94249);
-розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за лютий, березень 2011 року.
-декларація з податку на додану вартість за звітний період: за березень 2011 року (від 25.03.2011 № 255473);
-розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за лютий, березень 2011 року.
Вказані декларації з додатками є недійсними, оскільки підписані особою, яка ймовірно не є керівником підприємства ( висновок спеціаліста Науково-Дослідного Експертно-Криміналісїичного Центру при управлінні МВС України на Південно-західній залізниці від 06.06.2011 №171).
Окрім того, на момент проведення перевірки первинні та інші документи по ТОВ " РАДІАНТ-СЕРВІС ", відсутні, посадові особи за адресою 04050, М. Київ, Тургенівська, Д.82/-А, вказаною в реєстраційних документах не знаходиться, місцезнаходження посадових осіб не відомо, перевірку проведено за результатами аналізу даних АІС «Реєстр платників податків»ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, АІС ОР ДПА у м. Києві, ЦБД ПДС ДПА України, АРМ "Бест-Звіт" ДПІ у Шевченківському р-ні м. Києва, TAX ДПІ у Шевченківському р-ні м. Києва, АРМ "Аудит" ДПІ у Шевченківському р-ні м. Києва, АІС «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту на рівні ДПА України.
Перевіркою відображених у рядках 1-9 Декларацій з податку на додану вартість показників за період лютий, березень 2011 року у загальній сумі 7606772. не встановлено, що мало вплив на формування цих показників у зв'язку з ненаданням документів.
Проведеною перевіркою відображеного показника за період лютий, березень 2011 року у загальній сумі 7606772грн., на підставі таких документів: декларації з податку на додану вартість з додатками встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядках 1-9 Декларацій з податку на додану вартість в сумі 7606772 грн.
Аналізом податкової звітності ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС", а саме: декларацій з додатками №5 (розділ «податкові зобов'язання»), наданих до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва та на виконання вимог Наказу ДПА України від 18.04.2008. №266 (v0266225-08) «Про організацію взаємодії органів податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів»(далі - Наказ №266), встановлено, що податкові зобов'язання підприємства ТОВ " РАДІАНТ-СЕРВІС " за звітний період лютий, березень 2011 року сформовано на загальну суму 7606772грн. за рахунок контрагентів-покупців, перелік яких наведений в додатку до акту.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2 ст. 1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 (z0168-95) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за № 168/704 (z0168-95) , де первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Подання податкової декларації з податку на додану вартість (далі - декларація) передбачено пунктом 46.1 статті 46 розділу II "Адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів)" та статтею 203 розділу V "Податок на додану вартість" Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
На порушення:
- вимог п.3 ст. 5 та п.1 ст. 7 Господарського Кодексу України від 16.01.03 №436-IV, якими визначено: «Суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства». «Відносини у сфері господарювання регулюються Конституцією України (254к/96-ВР) , цим Кодексом, законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також іншими нормативними актами», ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС", не надано підтверджуючих документів щодо виникнення податкових зобов'язань; -вимог п.п.9.1 п.9 розділу III Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 25.01.2011 за №41 (z0197-11) , Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2011 р. за № 197/18935, яким визначено: "Податкова звітність повинна бути підписана: керівником платника податку або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку і подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку; ", декларації з податку на додану вартість за лютий та березень 2011року ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС" підписані особою, яка не є керівником підприємства; - вимог п.2 ст.3 Закону України від 16.07.1999 № 996-X1V «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»(зі змінами та доповненнями), згідно якого: «Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку який ведеться підприємством, фінансова, податкова, статистична і другі види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку»; - п.185.1, 188.1, 187.1 ст. 185, 188, 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями; п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями; - п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями «База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу,
з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів); - п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку -дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС" не надано підтверджуючих документів щодо виникнення податкових зобов'язань, в т.ч.: головних книг, журналів-ордерів та карток рахунків № 311 «Поточні рахунки у національній валюті», 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями», 70 «Доходи від реалізації», 641 Розрахунки по податкам», 643 «Податкові зобов'язання», 681 «Розрахунки по авансам отриманим», податкових накладних, реєстрів виданих податкових накладних, видаткових накладні, актів виконаних робіт, тощо.
В ході проведення перевірки встановлено:
- неможливість фактичного здійснення ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС" господарських операцій
через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу та надання послуг;
- відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів;
- порушення ч.1 ст.203, ч.1 ст.207, ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ЦК України (435-15) в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС" з постачальниками та покупцями;
- відсутність об'єктів, які підпадають під визначення п.185.1, 188.1, 187.1 ст. 185, 188, 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.
Враховуючи вищенаведене - усі операції купівлі-продажу за ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними по ланцюгу до «вигодо набувача».
Одночасно суд приймає до уваги той факт, що на момент складання Акту перевірки від 06.06.2011р. згідно з базами даних «Інформаційно-пошукова система»ДПІ у Шевченківському районі Києва стан платника ТОВ "РАДІАНТ-СЕРВІС «ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВІДСУТНІСТЬ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДОМОСТЕЙ»
Виходячи із меж заявленого позову, системного аналізу норм чинного законодавства, суд прийшов до висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог, а відтак вони є такими, що задоволенню не підлягають.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про не обґрунтованість позовних вимог.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із ч.1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У відповідності до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
При цьому суд бере до уваги положення ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність прийнятого рішення.
Керуючись ст.ст. 11, 94, 128, 158, 161- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог Приватного підприємства «Універсальне агентство з продажу авіаперевезень»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС України про скасування податкового повідомлення рішення, - відмовити.
постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя
І.А. Качур