ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 жовтня 2011 року 17:40 № 2а-12370/11/2670 м. Київ
( Додатково див. постанову Вищого адміністративного суду України (rs24609566) ) ( Додатково див. ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду (rs23580841) )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б. при секретарі судового засідання Паньків В. В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі
Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації
до
третя особа
Товариства з обмеженою відповідальністю "БОЕДЕМ"
Товариства з обмеженою відповідальністю "Технополіс 1"
Дочірнє підприємство "Терра-Трейд"
про
припинення юридичної особи
за участю представників сторін:
від прокуратури: Лугін А.Ю.
від позивача : не з’явився
від відповідача: ОСОБА_2, Кіхтенко О.С.
від третьої особи: Писаренко М.О.
від третьої особи: Вєніков О.Д
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 11.10.2011 року о 17 год. 40 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора Київської області звернувся з адміністративним позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва в інтересах держави в особі Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"про визнання не законною реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108) правонаступником всіх прав та обов’язків Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем", зареєстрованого Міністерством фінансів України 14.01.1992 року, реєстраційний номер 440 та перереєстрованого Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 29.12.1993 року за реєстраційним номером №0096-1628СП; визнати не дійсним запис про проведення державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108); припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108) шляхом її ліквідації; призначити ліквідаційну комісію з припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108).
В обґрунтування позовних вимог прокуратура зазначає, що Прокуратурою Київської області проводилася перевірка законності щодо приватизації майна ТОВ "Боедем", за результатами чого було виявлено, що при проведенні державної реєстрації ТОВ "Боедем"було порушено вимоги закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути
Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що позовна вимога "визнати незаконною реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"правонаступником всіх прав та обов'язків УНСП "Боедем""не відповідає вимогам Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (755-15) . Державній реєстрації підлягають статутні документи, а не окремі положення статутних документів. Текст статуту та затвердження статутних документів виключна компетенція зборів товариства. Рішення про правонаступництво ТОВ "Боедем"всіх прав та обов'язків УНСП "Боедем"оформлені протоколами зборів учасників УНСП "Боедем"та ТОВ "Боедем": включення в статут ТОВ "Боедем"положення про правонаступництво всіх прав та обов'язків УНСП "Боедем"не є порушенням норм закону.
Крім того, Відповідач наголошує, що Позивачем не надано доказів та з огляду на викладене в запереченнях до позовної заяви, позивні вимоги про визнання незаконною реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"правонаступником всіх прав та обов'язків Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем", про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації ТОВ "Боедем", про припинення юридичної особи ТОВ "Боедем"шляхом її ліквідації суперечать нормам законодавства та не підлягають задоволенню.
В судовому засіданні представник Відповідача та Відповідач заперечують проти позовних вимог та просять відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
На адресу Окружного адміністративного суду міста Києва 13.09.2011 р. надійшло клопотання від ТОВ "Технополіс 1"про залучення останнього в якості третьої особи на стороні Позивача.
В судовому засіданні 15.09.2011 р. було залучено до участі у справі ТОВ "Технополіс 1"в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні Позивача (надалі по тексту третя особа –1).
Третя особа –1 зазначає, що 22.04.2011 року Київським апеляційним господарським судом було розглянуто справу за №6/519 за позовом заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області до товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем" про визнання відсутності права наступництва за участю третіх осіб з самостійними вимогами ТОВ "Технополіс 1"та ДП "Терра Трейд".
За наслідками розгляду справи, судом апеляційної інстанції було вирішено позов Прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради Києво–Святошинського району Київської області задовольнити частково.
Визнати відсутність у Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"права наступництва Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"зареєстрованого Міністерством фінансів України, 14.01.1992 року, реєстраційний номер 440, та перереєстрованого Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 29.12.1993 року.
Визнати не дійсним п.1.1 Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем", яким визначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Боедем"є правонаступником Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"; визнати відсутність у Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"права власності на нежитлове приміщення, яке розташоване у м. Києві по вул. Велика Окружна, 4, та знаходиться на землях Києво-Святошинського району Київської області, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 4 загальною площею 10220,8 кв.м.; визнати товариство з обмеженою відповідальністю "Технополіс-1"власником частини нежитлового приміщення, загальною площею 4637, 7 кв.м, розташованого на другому поверсі у будівлі загальною площею 10220,8 кв.м., яка знаходиться у м. Києві по вул. Велика Окружна, 4.
Таким чином, фактично на даний час ТОВ "Технополіс 1"є власником частини нежитлового приміщення, загальною площею 4637, 7 кв.м, розташованого на другому поверсі у будівлі загальною площею 10220,8 кв.м., яка знаходиться у м. Києві по вул. Велика Окружна, 4.
Представник третьої особи –1 зазначає, що у разі задоволення позовних вимог Прокуратури Київської області та припинення юридичної особи ТОВ "Боедем"існує імовірність щодо включення вищенаведеного нерухомого майна до складу ліквідаційної маси відповідача, що в свою чергу буде порушенням прав та законних інтересів ТОВ "Технополіс 1"(заявника клопотання), оскільки останній буде де-юре позбавлений права власності на своє майно.
Представник третьої особи –1 підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
На адресу Окружного адміністративного суду міста Києва надійшло клопотання від Дочірнього підприємства "Терра-Трейд"про залучення в якості третьої на стороні Позивача.
В судовому засіданні 11.10.2011 р. було залучено до участі у справі Дочірнє підприємство "Терра-Трейд"в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні Позивача (надалі по тексту третя особа –2).
Третя особа –2 зазначає, що Постановою Київського апеляційного господарського суду м. Києва від 22.04.2011 р. у справі №6/519, залишеною без змін постановою Вищого господарського суду України від 15.06.2011 р. у справі №6/519, частково задоволено позовні вимоги Прокуратури Київської області до ТОВ "Боедем"та повністю задоволено самостійні позовні вимоги ДП "Терра-Трейд"та ТОВ "Технополіс-1"до ТОВ "Боедем".
Постановою Вищого господарського суду України від 15.06.2011 р. у справі №6/519 касаційна скарга ТОВ "Боедем"залишена без задоволення, а постанова Київського апеляційного господарського суду м. Києва від 22.04.2011 р. у справі №6/519 залишена без змін.
Таким чином, з 15.06.2011 р. ДП "Терра-Трейд"є фактичним власником частини нежитлового приміщення, загальною площею 5417,7 кв.м, розташованого на першому поверсі у будівлі загальною площею 10220,8 кв.м., яка знаходиться у м. Києві по вул. Велика Окружна, 4.
Представник третьої особи –2 зазначає, що у разі задоволення позовних вимог Прокуратури Київської області та припинення юридичної особи ТОВ "Боедем"існує імовірність щодо включення вищенаведеного нерухомого майна до складу ліквідаційної маси відповідача, що в свою чергу буде порушенням прав та законних інтересів ДП "Терра-Трейд", оскільки останній буде позбавлений права власності на своє майно.
Представник третьої особи –2 підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просить задовольнити позов.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Судом встановлено, що в 1992 році було створено Українсько-Німецьке спільне підприємство "Боедем", яке було зареєстроване Міністерством фінансів України, 14.01.1992 року, реєстраційний номер 440, та перереєстроване Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 29.12.1993 року за реєстраційним номером №0096-1628СП.
Відповідно до Статуту Спільного підприємства –підприємство створене між Виробничим об’єднанням "Електронмаш", радянською (українською) юридичною особою (надалі "Електронмаш") та "Боедер Консалт ГМБХ", юридичною особою ФРН. Учасники створюють спільне підприємство (надалі СП, "Спільне Підприємство") згідно Указу Президії Верховної Ради СРСР від 13 січня 1987 р. "Про питання, пов'язані із створенням на території СРСР і діяльністю спільних підприємств, міжнародних об'єднань та організацій з участю радянських і іноземних організацій, фірм та органів управління", Постанови ради Міністрів СРСР "Про порядок створення на території СРСР та діяльності спільних підприємств, за участю радянських організацій та фірм капіталістичних та країн, що розвиваються"від 13 січня 1987 р. № 49 (va049400-87) , та іншими актами законодавства СРСР.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про підприємства в Україні"(який діяв на той час) із змінами і доповненнями, внесеними Постановою Верховної Ради Української РСР від 4 липня 1991 року N 1292-XII (1292-12) , відповідно до форм власності, встановлених Законом Української РСР "Про власність" (697-12) , можуть діяти підприємства таких видів: спільне підприємство, засноване на базі об'єднання майна різних власників (змішана форма власності). У числі засновників спільного підприємства відповідно до законодавства Української РСР можуть бути юридичні особи та громадяни Української РСР, союзних республік, інших держав.
Згідно з розділом 7.1 статті VII Статуту Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"органами управління СП будуть Рада директорів та Дирекція. Рада директорів буде складатися з 3 (трьох) членів: 2 (два) від "Електромаш"і 1 (один) від "Боедер Консалт ГМБХ". Рада директорів буде вищим органом управління СП та буде приймати рішення по всім питанням, що стосуються діяльності СП.
Протоколом зборів ради Директорів Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"№2 від 15 грудня 1995 року було прийнято рішення про вихід зі складу учасників підприємства ВО "Електронмаш".
Розділом 11.1 Статуту Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"(далі по тексту УНСП "Боедем") учасники визначили процедуру розпуску (ліквідації) підприємства. Зокрема п. "ж"Статуту визначено, що обставинами розпуску (ліквідації) є вибуття зі складу спільного підприємства учасників радянської сторони або зі сторони ФРГ, а також якщо не увійде новий учасник у відповідності до правил передачі часток в спільному підприємстві, указаному в статті Х.
Як вбачається з проколу зборів ради Директорів Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"№2 від 15 грудня 1995 року, останні не приймали рішення щодо включення нових учасників до складу учасників підприємства.
При цьому по другому протокольному питанню рада УНСП "Боедем"вирішила змінити статут УНСП "Боедем", зокрема виключити з нього п. "ж"Статті XI розділу 11.1.
У відповідності до ст. 7 Закону України "Про господарські товариства"(в редакції від 14.03.1995 року, яка діяла на той час), зміни, які сталися в установчих документах товариства і які вносяться до державного реєстру, підлягають державній реєстрації за тими ж правилами, що встановлені для державної реєстрації товариства. Товариство зобов'язане у п'ятиденний строк повідомити орган, що провів реєстрацію, про зміни, які сталися в установчих документах, для внесення необхідних змін до державного реєстру.
Відповідно до ст. 6 вищезазначеного Закону, Товариство набуває прав юридичної особи з дня його державної реєстрації. Державна реєстрація товариства проводиться за правилами, встановленими Законом Української РСР "Про підприємства в Українській РСР" (698-12) . Товариства, що займаються банківською діяльністю, реєструються Національним банком України в порядку, визначеному законодавством України про банки і банківську діяльність.
Представником Відповідача надано суду Доповнення №2 до угоди по створенню Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"затвердженого Зборами Ради директорів Протоколом № 2 від 15.12.1995 р.
Суд звертає увагу на те, що доказів зміни до Статуту Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"щодо виключення з нього п. "ж"Статті XI розділу 11.1. не надано Відповідачем та дана інформація відсутня в реєстраційній справі.
З аналізу матеріалів справи та норм Закону (698-12) , суд приходить до висновку, що у відповідності до п. "ж"Статті XI розділу 11.1. Статуту Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем", підприємство у зв’язку із виходом радянського учасника ВО "Електронмаш"повинно було розпочати процедуру ліквідації та припинити свою діяльність.
Проте, 07 березня 1996 року Українсько-німецьке спільне підприємство "Боедем"затверджує нову редакцію статуту, учасниками якого являються: фірма "Боедер Консалт ГмбХ"Німеччина, ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10.
Під час реєстрації нової редакції статуту Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"були допущені порушення вимог діючого законодавства, які не можливо на даний час усунути.
У відповідності до ст. 4 Закону України "Про господарські товариства"(в редакції, яка діяла на той час): акціонерне товариство, товариство з обмеженою і товариство з додатковою відповідальністю створюються і діють на підставі установчого договору і статуту, повне і командитне товариство - установчого договору. Установчі документи товариства у випадках, передбачених чинним законодавством, погоджуються з Антимонопольним комітетом України.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про господарські товариства", визначено установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного фонду, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна одностайність або кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства.
З аналізу вищезазначених норм Закону (1576-12) , суд приходить до висновку, що у відповідності до ст. 4 Закону України "Про господарські товариства"установчий договір та статут товариства Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"повинні були містити відомості визначені ч. 2 ст. 4 Закону України "Про господарські товариства".
Як вбачається з Статуту Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"в редакції від 07 березня 1996 року (копія міститься в матеріалах справи), останній не місить відомостей визначених ч. 2 ст. 4 Закону України "Про господарські товариства".
У статуті Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем" не визначено складу учасників та засновників товариства, не визначено розмір статутного фонду товариства.
У відповідності до ст. 8 Закону України "Про підприємництво в Україні"перереєстрація суб'єкта підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому для його реєстрації.
Вказана норма кореспондується з ст. 7 Закону України "Про господарські товариства"(в редакції, яка діяла на той час), якою визначено, що зміни, які сталися в установчих документах товариства і які вносяться до державного реєстру, підлягають державній реєстрації за тими ж правилами, що встановлені для державної реєстрації товариства.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що зміни які вносилися до установчих документів Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"не відповідали нормам законодавства діючого на час проведення реєстрації, у зв’язку із чим при перереєстрації товариства були допущені порушення вимог діючого законодавства.
Учасниками Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"20.11.1997 року прийнято рішення про вихід зі складу учасників фірми "Боедер Консалт ГмбХ"Німеччина, у зв’язку із чим учасники прийняли рішення змінити установчі документи товариства.
Учасники визначили змінити статутні документи, зокрема замінити назву у статуті Українсько-німецьке спільне підприємство "Боедем"на ТОВ "Боедем", проте, дане рішення Українсько-німецького спільного підприємства "Боедем"не відповідало вимогам закону діючому на той час.
Так, згідно класифікатору організаційно-правових форм господарювання затверджений та введений в дію наказом Держстандарту України від 22 листопада 1994 р. №288 (vb288217-94) , що діяло на момент виникнення спірних правовідносин, Спільним підприємством –визначено підприємство, засноване на базі об'єднання майна іноземної юридичної або фізичної особи і суб'єкта державної форми власності, на яких не поширено дію декрету Кабінету Міністрів України N 24-92 від 31.12.92 р. "Про впорядкування діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, створених за участю державних підприємств" (24-92) .
Дана норма кореспондується з ст. 2 Закону України "Підприємства в Україні", де визначено, що спільне підприємство, засноване на базі об'єднання майна різних власників (змішана форма власності). У числі засновників спільного підприємства відповідно до законодавства України можуть бути юридичні особи та громадяни України, союзних республік, інших держав.
Проте, Товариство з обмеженою відповідальністю –це товариство, що має статутний фонд, розділений на частки, розмір яких визначається установчими документами. Учасники товариства несуть відповідальність в межах їх вкладів у відповідності до Закону України "Про господарські товариства" (1576-12) .
Як вбачається з матеріалів справи, під час виходу фірми "Боедер Консалт ГмбХ"зі складу учасників ТОВ "Боедем"необхідно було проводити перетворення юридичної особи в зв’язку з виходом іноземного підприємства.
Статтею 34 Закону України "Про підприємства в Україні"визначено, що ліквідація і реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) підприємства провадяться з дотриманням вимог антимонопольного законодавства за рішенням власника, а у випадках, передбачених цим Законом (698-12) , - за рішенням власника та за участю трудового колективу або органу, уповноваженого створювати такі підприємства, чи за рішенням суду або арбітражного суду. Реорганізація підприємства, що зловживає своїм монопольним становищем на ринку, може здійснюватись також шляхом його примусового поділу в порядку, передбаченому чинним законодавством. Реорганізація підприємства, яка може призвести до екологічних, демографічних та інших негативних наслідків, що зачіпають інтереси населення території, повинна погоджуватися з відповідною Радою народних депутатів.
Згідно ст. 37 Цивільного кодексу України (в редакції на 1997 р.) визначає, що Юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділу або приєднання).
У відповідності до ст. 15 Постанови КМУ "Про затвердження Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про реєстраційний збір за державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності"від 29 квітня 1994 р. №276 перереєстрація суб'єктів підприємницької діяльності проводиться у разі зміни назви, організаційної форми або форми власності суб'єктів підприємництва в порядку, встановленому для їх реєстрації.
З аналізу вищезазначених норм слід зазначити, що постановою законодавець чітко визначив різницю між зміною назви та зміною організаційно-правової форми.
Отже, під час виходу фірми "Боедер Консалт ГмбХ"зі складу учасників необхідно було розпочати процедуру реорганізації у відповідності до законодавства, яке діяло на той час. Вказані дії проведені не були, зміни до реєстру про перетворення юридичної особи УНСП "Боедем"внесені не були.
У відповідності до ч 4 ст. 34 Закону України "Про підприємства в Україні"підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру України.
В матеріалах справи відсутні докази того, що Українсько-німецьке спільне підприємство "Боедем"було виключено з державного реєстру України.
Між ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 13 лютого 1998 року було складено установчий договір про заснування товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем".
Вказаний договір було зареєстровано Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 13.03.1998 року за реєстраційним номером 1628.
Таким чином, станом на 13.02.1998 року існували різні суб’єкти господарської діяльності: Українсько-Німецьке спільне підприємство "Боедем", до складу якого, як вже вище зазначалося, увійшли: фірма "Боедер Консалт ГмбХ"Німеччини, ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 та товариство з обмеженою відповідальністю "Боедем"до складу якого увійшли учасники ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10.
Не зважаючи на існування фактично різних суб’єктів господарської діяльності, ТОВ "Боедем"протоколом загальних зборів учасників ТОВ "Боедем"від 13.02.98 року №1 приймає рішення про перереєстрацію Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"в ТОВ "Боедем"та зазначає себе правонаступником всіх прав та обов’язків спільного Українсько-Німецького підприємства "Боедем", яке було зареєстроване Міністерством фінансів України, 14.01.1992 року, реєстраційний номер 440, та перереєстроване Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 29.12.1993 року за реєстраційним номером № 0096-1628СП.
Рішення про визнання ТОВ "Боедем"правонаступником Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"зборами учасників Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"не приймалося.
В статті 19 Закону "Про господарські товариства", визначено, що припинення діяльності товариства відбувається шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації з дотриманням вимог антимонопольного законодавства.
Реорганізація товариства відбувається за рішенням вищого органу товариства. Реорганізація товариства, що зловживає своїм монопольним становищем на ринку, може здійснюватися також шляхом його примусового поділу в порядку, передбаченому чинним законодавством.
При реорганізації товариства вся сукупність прав та обов'язків товариства переходить до його правонаступників.
Відповідачем не надано суду переконливих доказів того, що ТОВ "Боедем"є правонаступником Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем".
Згідно з ст. 8 Закону України "Про підприємництво"(який діяв на той час) для державної реєстрації підприємництва до виконавчого комітету відповідної Ради народних депутатів подаються зокрема рішення власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу про створення юридичної особи (крім приватного підприємства). Якщо власників або уповноважених ними органів два і більше, таким рішенням є установчий договір, а також протокол установчих зборів (конференції) у випадках, передбачених законом (698-12) .
З матеріалів справи вбачається, що під час створення ТОВ "Боедем"було допущено порушення нормам законодавства діючого на той час, які не можливо усунути.
Стаття 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців"визначає, порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи.
У відповідності до п.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців"підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути.
У зв’язку із тим, що під час створення юридичної особи ТОВ "Боедем"були порушені вимоги закону, які не можна усунути, Позивач звернутися до суду із позовом про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації ТОВ "Боедем"та припинення юридичної особи.
У відповідності до п. 2. ч. 2 ст. 110 ЦК України вимога про ліквідацію юридичної особи на підставах, зазначених у пункті 2 частини першої цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державну реєстрацію, учасником юридичної особи, а щодо акціонерних товариств - також Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Прокуратурою Київської області проводилася перевірка законності щодо приватизації майна ТОВ "Боедем"за результатами чого було виявлено, що при проведенні державної реєстрації ТОВ "Боедем"було порушено вимоги закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути.
За таких обставин позивач вважає, що позовну заяву про припинення юридичної особи повинно бути подано в інтересах органу, що здійснив державну реєстрацію ТОВ "Боедем", а саме, Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації.
П. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців"встановлює, що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи.
Аналогічна вимога встановлена ст. 20 Закону України "Про господарські товариства".
Ці норми кореспондуються зі статтею 105 Цивільного кодексу України, в якій зазначено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Таким чином, до ліквідаційної комісії переходять права виконавчого органу, щодо ведення справ.
З огляду на наведене, суду вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
У відповідності до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративній справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін.
Згідно ч.4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про задоволення позовних вимог.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158- 163, 167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати не законною реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108) правонаступником всіх прав та обов’язків Українсько-Німецького спільного підприємства "Боедем"зареєстрованого Міністерством фінансів України, 14.01.1992 року, реєстраційний номер 440, та перереєстрованого Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 29.12.1993 року за реєстраційним номером №0096-1628СП;
3. Визнати не дійсним запис про проведення державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108).
4. Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108) шляхом її ліквідації.
5. Призначити ліквідаційну комісію з припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Боедем"(03180, м. Київ, вул. В.Окружна, 4, код ЄДРПОУ 14308121 р/р 26008301291039 в філії "Ленінградське від. ПІБ"в м. Києві, МФО 322108).
Згідно ст.ст. 185- 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України постанова, якщо інше не встановлено КАС України (2747-15) , набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
А.Б. Федорчук