ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 жовтня 2010 року ' Час проголошення ' № 5/333
( Додатково див. постанову Київського апеляційного адміністративного суду (rs12519652) ) ( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs26470152) )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Кочана В.М.,
секретаря судового засідання Іщук А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов
Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТРО Кеш Енд Кері Україна"
до
Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області
про
визнання недійсним рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕТРО Кеш Енд Кері Україна" звернулося до суду з адміністративним позовом в якому просило визнати недійсним рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області №229 від 12.12.2007р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав і пояснив, що відповідачем було проведено перевірку дотримання позивачем порядку встановлення та застосування цін на олію соняшникову відповідно до вимог розпоряджень голови облдержадміністрації від 09.07.2003р. № 381 "Про тимчасове державне регулювання цін на окремі види продовольчих товарів", про що було винесено акт № 10499 від 02.11.2007р.
На піставі вищезазначено акту, 12.12.2007р. Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області було прийнято рішення № 229 про застосування до ТОВ "МЕТРО Кеш Енд Кері Україна" економічних санкцій в сумі 8 587, 83 грн. за порушення державної дисципліни цін.
Представник позивача вважає зазначене рішення про застосування економічних санкцій протиправним та таким, що порушує норми чинного законодавства.
Представник відповідача в судове засідання не з"явився, подав до суду письмові заперечення.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.
Як встановлено в судовому засіданні Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області було проведено перевірку дотримання ТОВ "МЕТРО Кеш Енд Кері Україна" порядку встановлення та застосування цін на олію соняшникову відповідно до вимог розпоряджень голови облдержадміністрації від 09.07.2003р. № 381 "Про тимчасове державне ругулювання цін на окремі види продовольчих товарів".
Перевіркою було встановлено, що позивачем у період з 19.10.2007р. по 30.10.2007р. здійснювалась реалізація оптом олії соняшникової торговельних марок "Щедрий Дар", "Чумак-Золота" та "Олейна" за цінами, сформованими із застосуванням постачальницько-збутових надбавок від 5,3% до 9,9% при установленому граничному розмірі 5,0% до цін товаровиробника, внаслідок чого підприємством необгрунтовано одержана виручка про що складено акт №10499 від 02.11.2007р.
На підставі винесеного акту відповідачем було прийнято рішення № 229 про застосування до ТОВ "МЕТРО Кеш Енд Кері Україна" економічних санкцій в сумі 8 587, 83 грн. за порушення державної дисципліни цін.
Судом встановлено що, відповідач при здійсненні розрахунку суми необгрунтовано отриманої виручки користувався надуманими цифрами придбання та реалізації товару, які не підтверджені жодним документом первинного бухгалтерського обліку, або іншим документом.
Так в довідці про суму необгрунтовано одержаної суми виручки, відповідачем зазначено товарну накладну ТОВ "ПКФ"ЛІА" №000032141 від 26.10.2007р., на підставі якої позивачем, начебто придбано товар для подальшої реалізації, але зазначена накладна відсутня у позивача, про що свідчить лист директора ТОВ "ПКФ"ЛІА" про непроведення в бухгалтерському обліку зазначеної накладної.
Крім того в довідці про суму необгрунтовано одержаної суми виручки відповідачем зазначено, що позивачем у період з 19.10.2007р. по 30.10.2007р. було реалізовано 163 ящики, які вміщують 15 пляшок по 1 літру олії соняшникової раф.дез. ТМ "Щедрий дар" за ціною 139 грн. з ПДВ, насправді позивачем було реалізовано 22 ящики, які вміщують 15 пляшок по 1 літру олії соняшникової раф.дез. ТМ "Щедрий дар" за ціною 122, 40 грн., що підтверждується податковою накладною.
Також відсутній зв"язок між товарними накладними № РН-015385, № ОС/000029039 на які посилається відповідач, як на підставу застосування економічних санкцій та фактично реалізованою продукцією.
Номери поставок товарів, зазначені в податкових накладних ТОВ "МЕТРО Кеш Енд Кері Україна", які підтверджують факт реалізації конкретного товару та їх вартість, не відповідають номерам визначеним в товарних накладних, за якими позивачем було придбано товар та посилання на які містить довідка відповідача.
Таким чином дана обставина вказує на те, що в період з 19.10.2007р. по 30.10.2007р. позивачем реалізовувалась олія, яка не була придбана по товарним накладним № РН-015385, № ОС/000029039.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про ціноутворення" державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.
Відповідно до ст. 13 вищезазначеного Закону, державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519 (z1047-01) 3.2., в актах перевірок, зокрема: зазначаються нормативні акти, які порушено суб'єктами господарювання, з конкретним обґрунтуванням порушення; детально відображається механізм скоєння порушення; визначається сума необґрунтовано одержаної виручки, з доданням розрахунків, на яких ґрунтується обчислення зазначеної суми, з посиланням на документи первинного бухгалтерського обліку, згідно з якими вони здійснюються.
Враховуючи наведене, висновки за результатами перевірки та розрахунок суми необгрунтовано одержаної виручки повинні грунтуватись на документах первинного бухгалтерського обліку.
Відповідно до п. 3.1 Інструкції (z1047-01) , підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.
Таким чином, необгрунтований акт перевірки не може бути підставою для прийняття рішення щодо вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищезазначене, суд прийшов до висновку, що відповідач незаконно здійснював розрахунок необгрунтовано отриманої виручки, посилаючись на товарні накладні № РН-015385, № ОС/000029039, оскільки дані документи не мали жодного відношення до продукції, яка фактично реалізовувалась, а отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області від 12.12.2007 року №229 "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін".
постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
постанова може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення, протягом десяти днів з дня її проголошення за правилами, встановленими ст.ст. 185- 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя
В.М. Кочан
Дата складання постанови в повному обсязі 12.10.2010р.