ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17:15 № 2а-11758/09/2670
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs29680278) ) ( Додатково див. ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду (rs10428653) )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Ковзеля П.О. при секретарі судового засідання Павелкові С.Р. вирішив адміністративну справу
За позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Технотрек"
до
Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва
про
Визнання протиправними та скасування рішення №0003222304 від 05.08.2009р.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0003222304 від 05.08.2009 ДПІ у Подільському районі міста Києва, яким до позивача застосовано суму штрафних фінансових санкцій у розмірі 542 601, 25 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача надав заперечення на позов, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 03.12.2009 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 08.12.2009, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач зареєстрований Подільською районною у місті Києві Державною адміністрацією, відповідно до свідоцтва серії А00 № 041237 від 01.03.2002.
Відповідно до свідоцтва №100109746 про реєстрацію платника податку на додану вартість, виданого 07.04.08 ДПІ у Подільському районі м. Києва, індивідуальний податковий номер платника ПДВ ТОВ "Технотрек"- 318687226560.
Відповідачем проведено перевірку дотримання суб’єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари(послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки складений акт № 0353/26/56/23/31868723 від 23.07.2009 (далі–акт), яким встановлені наступні порушення позивачем чинного законодавства, а саме: пункту 3.2 розділу 3 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого Наказом ДПА України №614 від 01.12.2000 (z0105-01) із змінами та доповненнями, так ТОВ "Технотрек" проводило в період з 03.04.2009 по 23.07.2009 розрахункові операції в готівковій формі через реєстратор розрахункових операцій з фіскальним номером 2656004033 без роздрукування відповідних розрахункових документів, п. 6 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" №265/95-від 06.07.1995, а саме: не забезпечив зберігання у господарський одиниці останню використану книгу обліку розрахункових операцій (не надано для перевірки).
На підставі акту відповідачем винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003222304 (далі - рішення), якими до позивача застосовані штрафні санкції в сумі 542 601, 25 грн.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позову з наступних підстав.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За визначенням абзацу 15 ст. 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 265/95-ВР (далі-Закон) розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.
Відповідно до п.1, п.2, п. 3 ст. 3 Закону суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
-проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання
послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу бо відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Пунктом 2.1 Положення про форму і зміст розрахункового документа затвердженого наказом ДПА України Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 614 від 01.12.2000 (z0105-01) (далі –Порядок) визначені обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Пунктом 3.1 Порядку передбачено, що фіскальний чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій під час проведення розрахунків за товари (послуги). Обов'язковим реквізитом фіскального касового чека є, зокрема, кількість, вартість товару (послуги), найменування товару (послуги), порядковий номер касового чека, дата і час проведення розрахункової операції та напис "фіскальний чек".
Так, п. 3.2. Порядку передбачено, що касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити: назву господарської одиниці; адресу господарської одиниці; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Законом України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) ; перед номером друкуються великі літери "ПН"; для СПД, що не є платниками ПДВ, - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери "ІД"; якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО"; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка - великі літери "ПДВ"; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН"; напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.
Як вбачається з акту перевірки, позивачем при роздрукуванні касових чеків в період з 03.04.2009 по 23.07.2009 порушені вимоги вказаної норми, зокрема, в них відсутній індивідуальний податковий номер платника податку ПДВ ("ПН"), отже в даній частині суд вважає безпідставними позовні вимоги позивача та відповідно відмовляє у їх задоволенні.
Відповідачем правомірно застосовані штрафні санкції у сумі 542 261, 25 грн., оскільки позивачем здійснено розрахункових операцій із вказаними порушеннями на загальну суму 108 520, 25 грн. відповідно до вимог п.1 ч. 1 ст. 17 Закону.
Стосовно порушення позивача в частині незабезпечення зберігання у господарський одиниці книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) суд встановив наступне.
В акті зафіксоване порушення позивачем п. 6 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"№265/95-ВР від 06.07.1995 (зі змінами та доповненнями), так позивачем не забезпечено зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення.
У судовому засіданні представник позивача надав вказану книгу, яка оглянута судом.
Крім того, він пояснив, що на момент проведення перевірки вказана книга не була надана у зв’язку з відсутністю на робочому місці бухгалтера, у якого вона зберігається, однак наступного її було надано для огляду до ДПІ у Подільському районі міста Києва.
Таким чином, порушення, яке визначено у акті перевірки стосовно незберігання книги обліку розрахункових операцій відсутнє.
Відтак, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення №0003222304 від 05.08.2009 щодо застосування штрафних, фінансових санкцій на суму 340, 00 грн. за незберігання книги обліку розрахункових операцій підлягають задоволенню.
Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст. ст. 69- 71, 94, 160- 165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технотрек" задовольнити частково.
2.Визнати протиправним та скасувати Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Державної податкової інспекції у Подільському районі м.Києва №000322304 від 05.08.2009 в частині застосування штрафних (фінансових) на суму 340 грн.
3.У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
4.Судові витрати в сумі 3,40 грн. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технотрек" за рахунок Державного бюджету України
постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України (2747-15) , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185- 187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Ковзель П.О.