Справа № 2-а-821-08
Павлоградский міськрайонний суд Дніпропетровської області
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Павлоградский міськрайонний суд Дніпропетровської області в складі головуючого судді Литвиненко В.М,
при секретарі Гармаш Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Павлограді адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Павлоградської міської ради про визнання неправомірними дій, стягнення не донарахованих сум державної допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
В С Т А Н О В И В:
29 травня 2008 року позивачка звернулася до суду з адміністративним позовом до відповідача, посилаючись на те, що з травня місяця 2006 року вона перебуває на обліку у відповідача відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (2811-12)
, тому що ІНФОРМАЦІЯ_1 народила сина ОСОБА_2 та отримує державну допомогу.
Згідно ст. 12 Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми" допомога при народженні дитини надається у сумі, кратній 22.6, розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день народження дитини. Виплата допомоги здійснюється одноразово у дев,ятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта протягом наступних 12 місяців у порядку, встановленому кабінетом Міністрів України.
Відповідачем повинна була бути їй призначена одноразова допомога при народженні дитини у розмірі 9 266грн.00 коп. (410.00х22.6), але фактично їй призначена одноразова допомога при народженні дитини у розмірі 8 500грн, тобто не донараховано з якої виплачено 3400грн., а решта виплачується по 425грн. щомісячно тобто їй не донарахована та не виплачена та не виплачена сума 766 грн. 00 коп. ( 9 266.00- 8 500 ), тому позивачка просить стягнути цю суму з відповідача на її користь.
Згідно ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми" допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Тобто вона мала отримувати в 2007-2008 роках щомісячно допомогу у розмірі прожиткового мінімуму який становив:
З 01 січня 2007 р. по 01 квітня 2007 р.- 434.00 грн.
З 01 квітня 2007р. по 01 жовтня 2007р. - 463.00 грн.
З 01 жовтня 2007р. по 31 грудня 2007 р. - 470.00грн.
Але відповідач їй фактично призначив та виплатив допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі:
В 2007 році :
Січень 94грн 23 коп
Лютий 127грн 06 коп
Березень 90грн 00 коп
Квітень 90грн 00 коп
Травень 99грн 72 коп
Червень 99грн 72 коп
Липень 99грн 72 коп
Серпень- 104грн 85 коп
Вересень - 103грн. 41 коп.
Жовтень - 104грн. 85 коп.
Листопад - 107грн. 73 коп.
Грудень - 110грн. 88 коп.
Недоплата становить:
В 2007 році:
Січень 434грн 00коп - 94грн 23 коп =339грн 77коп
Лютий 434грн 00коп -127грн 06 коп =306грн 94коп
Березень 434грн 00коп - 90грн 00 коп =344грн 00коп
Квітень 463грн 00 коп - 90грн 00коп = 373грн 00коп
Травень 463грн 00коп - 99грн 72 коп = 363грн 28коп
Червень 463грн 00 коп - 99грн 72 коп = 363грн 28коп
Липень 463грн 00коп - 99грн 72 коп = 363грн 28 коп
Серпень- 463грн. 00коп - 104грн 85 коп.=358грн 15 коп
Вересень - 463грн. 00коп - 103грн 41 коп.=359грн 59 коп
Жовтень - 470грн.00коп - 104грн. 85 коп.=365грн 15коп
Листопад - 470грн.00коп - 107грн. 73 коп.=362грн 27коп
Грудень - 470грн.00коп - 110грн. 88 коп.=359грн 12коп
А разом недоплата становить 4 257грн. 83 коп., яку просила стягнути з відповідача на її користь.
Також позивачка просила визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Павлоградської міської ради щодо неправильного нарахування державної допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Сторони не з,явилися у судове засідання, подали заяви про розгляд справи в їх відсутності, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження згідно ч.3 ст. 122 КАСУ.
Суд, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, яким сторони обґрунтовували свої позиції по справі, вважає що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Дійсно згідно ст. 12 Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми" допомога при народженні дитини надається у сумі, кратній 22.6, розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день народження дитини. Виплата допомоги здійснюється одноразово у дев,ятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта протягом наступних 12 місяців у порядку, встановленому кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми" допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. .
Статтею 62 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років, встановлений з 1 січня у розмірі 434 гривні, з 1 квітня - 463 гривні, з 1 жовтня - 470 гривень.
В той же час Законом України "Про державний бюджет України на 2007 рік" (489-16)
було встановлено наступне:
- абзац 3 частини 2 ст.56 Закону : допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім,ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 % прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністров України;
-пункт 14 ст.71 Закону: призупинити дію статті 12, частини першої статті 15 та пункту 3 розділу У111 "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми" (2811-12)
.
Проте, рішенням Конституційного суду України від 09липня 2007р. № 6-рп/2007 (v0a6p710-07)
положення абзацу третього частини другої статті 56, та п. 14 ст. 71 втратили чинність як такі, що визнані неконституційними. Це рішення має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв,язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.
Статтею 58 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років, встановлений з 1 січня у розмірі 526 гривень, з 1 квітня - 538 гривень, з 1 липня - 540 гривень, з 1 жовтня - 557 гривень.
В той же час Законом України "Про державний бюджет України на 2008 рік" (107-17)
було встановлено наступне:
Ст. 23 " Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім,ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень."
Проте, рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008р. №10-рп/2008 (v010p710-08)
визнано, що Конституція України (254к/96-ВР)
не надає закону про Держбюджет вищої юридичної сили стосовно інших законів і що законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об,єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.
Таким чином, при розрахунку розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку слід керуватися ст. 12 та 15 Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми".
. Розмір прожиткового мінімуму становив:
в 2007 році:
з 01.01. по 31.03 - 434 грн. з 01.04 по 30.09 - 463 грн. з 01.10 по 31.12- 470грн
Відповідач не доплатив позивачці одноразову допомогу при народженні дитини у сумі 766 грн. 00 коп. ( 410.00 х 22.6 =9 266- 8500 ), тому слід стягнути з відповідача на користь позивачки цю суму.
Крім того, відповідач не доплатив позивачці допомогу по догляду за дитиною з січня 2007 року по грудень 2007 року включно у розмірі 4 257 грн. 83коп. з наступного розрахунку:
В 2007 році:
Січень 434грн 00коп - 94грн 23 коп =339грн 77коп
Лютий 434грн 00коп -127грн 06 коп =306грн 94коп
Березень 434грн 00коп - 90грн 00 коп =344грн 00коп
Квітень 463грн 00 коп - 90грн 00коп = 373грн 00коп
Травень 463грн 00коп - 99грн 72 коп = 363грн 28коп
Червень 463грн 00 коп - 99грн 72 коп = 363грн 28коп
Липень 463грн 00коп - 99грн 72 коп = 363грн 28 коп
Серпень- 463грн. 00коп - 104грн 85 коп.=358грн 15 коп
Вересень - 463грн. 00коп - 103грн 41 коп.=359грн 59 коп
Жовтень - 470грн.00коп - 104грн. 85 коп.=365грн 15коп
Листопад - 470грн.00коп - 107грн. 73 коп.=362грн 27коп
Грудень - 470грн.00коп - 110грн. 88 коп.=359грн 12коп
А разом недоплата становить 4 257грн. 83 коп., яку слід стягнути з відповідача на користь позивачк
Крім того, слід визнати неправомірними дії відповідача в частині нарахуванні та виплаті позивачці державної допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною в період з січня 2007р. по грудень 2007 р. включно, оскільки відповідач фактично порушив положення ст. 12 та ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім,ям з дітьми".
Слід відмовити в задоволенні позовних вимог стягненні судових витрат за безпідставністю.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 69, 94, 104, 159, 160, 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлограді Павлоградської міської ради по нарахуванню і виплаті ОСОБА_1 державної допомоги при народженні дитини та державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлограді Павлоградської міської ради на користьОСОБА_1 суму недоотриманої одноразової державної допомоги при народженні дитини у розмірі 766 грн. 00 коп., суму недоотриманої щомісячної державної допомоги по догляду за дитиною за період з січня 2007р. по грудень 2007р. включно у розмірі 4 257 грн. 83 коп..
В іншій частині позовних вимог відмовити за безпідставністю.
постанова може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суд першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.