УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 465 від 02.11.92
м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 1778 (v1778224-02) від 09.10.2002 )

Про Типове положення про органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду майна N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 ) ( Додатково див. Наказ Фонду державного майна N 235 (v0235224-95) від 06.03.95 )
На виконання Державної програми приватизації майна державних підприємств на 1992 рік (2545-12) НАКАЗУЮ:
1. Типове Положення про органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць, погоджене Міністерством юстиції України, затвердити (додається).
2. Типове Положення про органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць надіслати обласним державним адміністраціям та обласним Радам народних депутатів для проведення в життя.
Голова Фонду
В.Прядко

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Голови
Фонду державного майна України
від 2 листопада 1992 року
N 465

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ

про органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць

Типове Положення про органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць (далі - Положення) розроблене відповідно до Законів України "Про приватизацію майна державних підприємств" (2163-12) , "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" (2171-12) , "Про внесення змін до Закону Української РСР "Про місцеві Ради народних депутатів Української РСР та місцеве самоврядування" (2414-12) , постанов Верховної Ради України "Про Державну програму приватизації майна державних підприємств" (2545-12) , "Про Тимчасове Положення про Фонд державного майна України" (2558-12) , Указу Президента України від 24 липня 1992 р. (394/92) "Про внесення змін і доповнень до Положення про місцеву державну адміністрацію" та інших нормативних актів.
1. Органами приватизації адміністративно-територіальних одиниць в Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, містах обласного і районного підпорядкування, районах, районах у містах є фонди комунального майна, які утворюються Верховною Радою Республіки Крим, місцевими Радами народних депутатів і відповідно до чинного законодавства України здійснюють державну політику в сфері приватизації комунальної власності, виступають орендодавцями майнових комплексів, що є комунальною власністю.
До структури місцевих органів приватизації входить також апарат позабюджетного фонду приватизації комунальної власності.
2.
( Вилучено згідно з Наказом N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
3. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць є юридичними особами, мають самостійні баланси, розрахункові та інші рахунки в установах банків, печатки із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
4. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, містах обласного і районного підпорядкування, районах, районах у містах підпорядковані і підзвітні Верховні Раді Республіки Крим, обласним і районним, міським, районним у містах Радам народних депутатів.
5. Положення про органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць затверджуються відповіджними Радами народних депутатів адміністративно-територіальних одиниць.
6. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць в своїй діяльності керуються Конституцією (888-09) і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів, актами місцевих Рад народних депутатів і місцевих органів державної виконавчої влади в межах їх повноважень, нормативно-методичними рекомендаціями Фонду державного майна України з питань приваттизації, а також цим Положенням.
7. Органи приватизації адміністративнол-територіальних одиниць при виконанні покладених на них завдань діють у взаємодії з регіональними відділеннями Фонду державного майна України.
8. Основними завданнями органів привватизації адміністративно-територіальних одиниць є:
- здійснення за дорученням місцевих Рад народних депутатів повноважень власника комунального майна, що приватизується;
-здійснення повноважень орендодавця комунального майна;
- підготовка місцевих програм приватизації, організація та контроль їх виконання;
- сприяння процесові демонополізації економіки та переведенню місцевого господарства на ринкові умови господарювання.
9. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць відповідно до покладених на них завдань:
- розробляють проекти програм приватизації комунального майна адміністративно-територіальних одиниць, подають їх на затвердження відповідним Радам народних депутатів;
- змінюють організаційно-правову форму державних підприємств, які є комунальною власністю шляхом перетворення їх у господарські товариства;
- здійснюють методичне керівництво щодо реалізації проектів місцевих програм приватизації, організують і контролюють їх виконання;
- розглядають у відповідності з чиним законодавством України заяви про приватизацію, про результати розгляду повідомляють заявника та трудовий колектив; в разі відмови в приватизації повідомляють заявників про мотиви відмови;
- створюють комісії з приватизації об'єктів комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць, затверджують склад цих комісій;
- затверджують плани приватизації підприємств і організацій адміністративно-територіальних одиниць, що є комунальною власністю;
- публікують інформацію про прийняття рішення щодо приватизації об'єктів і створення відповідної комісії по приватизації;
- здійснюють за дорученням місцевих Рад народних депутатів повноваження власника комунального майна, що приватизується;
-
( вилучено згідно з Наказом N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
- організують проведення інвентаризації майна об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації відповідно проектів місцевих програм приватизації комунальної власності;
- здійснюють оцінку майна об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, залучаючи при необхідності для цього спеціалістів відповідно до законодавства України;
- створюють комісії по оцінці майна, призначають голів комісій, затверджують акти інвентаризації та оцінки майна об'єкта приватизації;
- визначають початкову ціну продажу на аукціоні, за конкурсом або ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу;
- продають об'єкти приватизації комунальної власності та незавершеного будівництва на аукціоні, за конкурсом;
- створюють і координують діяльність конкурсних комісій по продажу об'єктів приватизації комунального майна, затверджують їх склад, призначають голів комісій;
- укладають угоди з посередниками щодо організації підготовки до приватизації та продажу об'єктів приватизації;
- надають в оренду майно цілісних майнових комплексів підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, що є комунальною власністю, дають дозвіл підприємствам, організаціям на передачу в оренду майнових комплексів їх структурних підрозділів, контролюють виконання договору оренди щодо збереження та руху комунального майна адміністративно-територіальних одиниць;
- залучають до процесу приватизації іноземних інвесторів;
- беруть участь у створенні спільних підприємств, до статутного фонду яких передається майно, що є комунальною власністю;
-
( вилучено згідно з Наказом N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
- здійснюють контроль за ефективністю використання і охоронністю довіреного їм державного майна;
-
( вилучено згідно з Наказом N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
-
( вилучено згідно з Наказом N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
- сприяють створенню та функціонуванню мережі холдінгів, інвестиційних фондів, довірчих товариств та інших недержавних фінансових посередників, комерційних банків, страхових компаній, бірж, консультаційних, експертних, аудиторських фірм тощо;
- організують підготовку та передподговку спеціалістів для здійснення процесу приватизації комунального майна;
- забезпечують систематичне інформування населення, органів державної виконавчої влади, місцевого і регіонального самоврядування про хід приватизації комунальної власності;
- складають щорічно звіт про хід приватизації, надходження грошових коштів до позабюджетних фондів адміністративно-територіальних одиниць і їх використання та подають їх на затвердження відповідних Рад народних депутатів;
- складають переліки об'єктів не проданих, або знятих з аукціонів, конкурсів та приймають рішення про приватизацію шляхом викупу іншими покупцями, продажу часток (акцій, паїв), ліквідації тощо;
- виконують інші завдання, передбачені чинним законодавством України.
10. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць мають право:
- одержувати від підприємств, організацій, установ, що перебувають у комунальній власності, інформаційні, довідкові матеріали, неохідні для здійснення повноважень власника комунального майна, що приватизується;
- одержувати інформацію від відділів, управлінь і організацій місцевої державної адміністрації, їх структурних підрозділів, необхідну для виконання передбачених цим Положенням завдань і функцій;
- укладати у встановленому порядку договори, набувати майнових і немайнових прав, бути позивачем та відповідачем у суді та арбітражному суді з питань, що належать до їх компетенції;
- проводити інвентарізацію комунального майна, що підлягає приватизації, а також здійснювати аудиторські перевірки ефективності його використання;
- видавати в межах своєї компетенції документи обов'язкові для виконання органами місцевої державної виконавчої влади, підприємствами, організаціями і установами, що належать до комунальної власності.
11. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць в Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного і районного підпорядкування очолюють керівники, які призначаються і звільняються з посади Верховною Радою Республіки Крим, місцевим Радам народних депутатів.
12. Заступники керівників органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць, керівники позабюджетних фондів приватизації комунальної власності в Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного і районного підпорядкування призначаються і звільняються з посади керівниками місцевих органів приватизації за погодженням з головами відповідних місцевих Рад народних депутатів.
13. Керівники органів приватизації адміністративно-теритоаріальних одиниць:
- організують роботу місцевих органів приватизації відповідно до чинного законодавства України і цього Положення;
- розподіляють обов'язки між заступниками керівників місцевих органів приватизації;
- затверджують структуру та штатний розпис місцевих оранів приватизації;
- затверджують положення про структурні підрозділи місцевих органів приватизації;
- вживають заходи заохочення працівників та притягнення їх в разі неохідності до дисциплінарної відповідальності;
- діють без довіренності та представляють органи приватизації адміністативно-територіальних одиниць у всіх установах, підприємствах, організаціях;
- несуть персональну відповідальність за виконання покладених на органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць завдань та здійснення ними своїх функцій.
14. Працівники оранів приватизації адміністративно-територіальних одиниць призначаються і звільняються з посади керівниками відповідних органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць згідно з нормами чинного законодавства України.
15. Для погодження вирішення питань реалізації державної політики у сфері приватизації і оренди майна, що є власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю), розгляду найважливіших напрямів діяльностї в місцевих оранах приватизації може утворюватись консультативно-дорадчий орган-правління - у складі їх керівників, заступників керівників, відповідальних працівників. Рішення правління провадяться в життя відповідними наказами керівників місцевих органів приватизації.
16. Органи приватизації адміністративно-територіальних одиниць не мають права втручатися у господарську діяльність підприємств, організацій і установ, що належать до комунальної власності, за винятком випадків, передбачених законодавством і установчими документами цих підприємств.
17. Керівники органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць, відповідальні працівники цих органів не можуть здійснювати підприємницьку (комерційну) діяльність, займати посади в інших державних, господарських, громадських органах і організаціях, кооперативах.
Керівники органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць не можуть бути депутатами відповідних Рад народних депутатів адміністративно-територіальних одиниць.
Працівники органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць згідно з чинним законодавством не можуть бути покупцями об'єктів приватизації (крім випадків використання ними приватизаційних паперів).
18. Фінансування витрат на утримання органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, районів, міст обласного і районного підпорядкування, районів у містах здійснюється за рахунок бюджету Республіки Крим, відповідних місцевих бюджетів.
( В редакції Наказу N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
19. Структура, штати та фонд оплати праці працівників органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, районів у містах визначаються відповідно Верховною Радою Республіки Крим, місцевими Радами народних депутатів.
( В редакції Наказу N 33 (v0033224-93) від 18.01.93 )
20. За порушення законодавства про приватизацію, до посадових осіб органів приватизації адміністративно-територіальних одиниць, застосовується кримінальна, адміністративна, дисциплінарна, цивільно-правова відповідальність відповідно до законодавства України.
Голова Фонду державного майна України
В.Прядко