ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 7056/5/16-1218 від 12.10.2000
ДПА України розглянула лист обласної держадміністрації щодо
пропозицій по звільненню від оподаткування ПДВ операцій з надання
житлово-комунальних послуг населенню і повідомляє таке.
Відповідно до п.6 Тимчасового регламенту засідань КМУ та його
Президії, затвердженого постановою КМУ від 08.07.93 р. N 523
( 523-93-п ), матеріали, що вносяться до КМУ, у тому числі і
проекти законів, повинні бути підготовлені відповідно до вимог
Положення про підготовку проектів постанов і розпоряджень КМУ,
згідно з п.2 якого проекти рішень подаються разом з пояснювальною
запискою, що має містити необхідні обгрунтування і прогнози
очікуваних соціально-економічних та інших наслідків їх реалізації.
Крім того, ст.34 Закону України "Про бюджетну систему України"
( 512-12 ) встановлено, що ВРУ та КМУ, інші органи виконавчої
влади, приймаючи рішення, які зумовлюють скорочення надходжень або
виникнення чи збільшення видатків з Держбюджету України або
місцевих бюджетів, повинні передбачати джерела їх покриття. Проте
до пропозицій, винесених на розгляд обласною держадміністрацією,
пояснювальна записка не подана і відповідні джерела покриття
скорочень надходжень до Держбюджету не наведені.
Так, Основними положеннями податкової політики в Україні,
схваленими Постановою ВРУ від 04.12.96 р. N 561/96-ВР
( 561/96-ВР ), встановлено, що з метою зниження розмірів ставок
податків та інших обов'язкових платежів слід передбачати
розширення бази для нарахування податків та інших обов'язкових
платежів за рахунок скорочення і скасування пільг при визначенні
об'єктів оподаткування. Разом з тим п.5 Указу Президента України
від 09.06.98 р. N 606/98 ( 606/98 ) "Про рішення Ради національної
безпеки і оборони України від 2 червня 1998 року "Про хід
виконання Указу Президента України від 21 січня 1998 року N 41
"Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків
та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження
доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі" КМУ заборонено
розглядати звернення міністерств, інших центральних і місцевих
органів виконавчої влади, окремих підприємств, установ і
організацій про надання додаткових податкових пільг, скасування
заборгованості з податків, відстрочення платежів до бюджету,
продовження строків повернення бюджетних позичок, виділення
додаткових бюджетних асигнувань.
Підсумовуючи викладене вище, а також враховуючи те, що п.2
постанови КМУ від 19.04.99 р. N 620 ( 620-99-п ) "Про підсумки
виконання Державного бюджету України за 1998 рік та заходи щодо
забезпечення своєчасного формування зведеного та Державного
бюджетів України на 2000 рік" до прийняття Податкового кодексу МФУ
і ДПАУ заборонено розглядати пропозиції міністерств, інших
центральних і місцевих органів влади про надання пільг з
оподаткування, а також те, що п.1 розпорядження КМУ від
30.12.99 р. N 1464-р ( 1464-99-р ) встановлено, що з метою
запобігання зменшенню надходжень до бюджету, забезпечення
своєчасної і в повному обсязі виплати заробітної плати, пенсій,
стипендій та інших соціальних виплат установити, що звернення
міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади
окремих підприємств, установ і організацій про надання додаткових
пільг, у тому числі щодо митного оформлення товарів, які ввозяться
на митну територію України, списання заборгованості з податків і
зборів (обов'язкових платежів) і відстрочення платежів до бюджету,
продовження терміну повернення бюджетних позичок, КМУ не
розглядаються і повертаються в установленому порядку, ДПА України
не має законодавчих підстав для підтримки пропозицій обласної
держадміністрації.
Заступник Голови Г.Оперенко
"Бізнес-Бухгалтерія: право - податки - консультації",
N 19/1, 13.05.2002