ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 2401/10/23-3117-26 від 09.03.98
     м.Київ

 vd980309 vn2401/10/23-3117-26


                  Щодо роз'яснень деяких питань
                    податкового законодавства


     Державна податкова  адміністрація  України  розглянула   лист
Державної  податкової  адміністрації  у  м.Києві і повідомляє,  що
значна кількість питань,  порушених у Вашому  листі,  врегульована
законодавчо.
     Так, відповідно до п.8 Інструкції про порядок застосування та
стягнення фінансових санкцій органами державної податкової служби,
що затверджена наказом ГДПІ України від 20.04.95 N 28 ( z0127-95 )
із змінами  і  доповненнями,  внесеними  наказом  ДПА України  від
27.05.97 N 151  (  z0224-97  )  та  зареєстрована  у  Міністерстві
юстиції   України,   факти   порушень  податкового   законодавства
службова  особа  органу державної податкової служби оформляє актом
документальної  перевірки,  а   якому   чітко  викладається  зміст
порушення з обгрунтуванням порушених норм  законодавчими актами та
вказуються конкретні їх пункти і статті.
     Згідно із   статтею   6   Закону  України  "Про  застосування
електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при
розрахунках   із   споживачами   в  сфері  торгівлі,  громадського
харчування  та  послуг"  ( 265/95-ВР )  в  редакції  від  06.06.96
(  227/96-ВР  ),  у  разі  здійснення  суб'єктами  підприємницької
діяльності  торгівлі  товарами  або  іншими  товарно-матеріальними
цінностями, які не оприбутковані по обліку, вартість  цих  товарів
з підприємств, установ і організацій незалежно від форм  власності
стягується за рішенням органів державних податкових  інспекцій  до
місцевого бюджету відповідного рівня у безспірному порядку.
     Стосовно журналу використання ЕККА,  то у згаданому Положенні
не  визначено,  що  він  є  бухгалтерським   документом   і   тому
зрозуміло,  що  виправлення  у  цьому  журналі  не  є   порушенням
"Положення про організацію бухгалтерського обліку  і  звітності  в
Україні" ( 250-93-п ).  Водночас  повідомляємо,  що  за  порушення
встановленого  порядку  застосування  ЕККА,  який   визначений   у
Положенні  про  порядок  реєстрації  і  застосування   електронних
контрольно-касових  апаратів  при  розрахунках  готівкою  у  сфері
торгівлі,  громадського  харчування  та  послуг,  що   затверджено
наказом Державної податкової адміністрації  України  від  18.09.97
р. N 343 ( z0594-97 ), згаданим вище Законом  України  передбачено
застосування  фінансових  санкцій  у  розмірі  від   10   до   100
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
     Відповідно до  п.6.9  вищезазначеного  Положення  про порядок
реєстрації і застосування електронних контрольно-касових  апаратів
при розрахунках готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг сума готівки  за  реалізовані  товари  (надані  послуги)
повинна  відповідати  сумі,  зазначеній  в  поточному звіті ЕККА з
урахуванням сум службового внесення  або  службової  видачі  через
ЕККА.  Відносно перевищення готівки в скриньці ЕККА в порівнянні з
показниками поточного звіту,  то  статтею  6  Закону  України  від
06.06.96  N 227/96-ВР за це порушення передбачена відповідальність
від 10 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
     Згідно з   Законом  України  від  05.02.98  N  83/98-ВР  "Про
внесення змін до Закону України "Про державну податкову  службу  в
Україні"  у  розділі  3  конкретно  визначені  права,  обов'язки і
відповідальність органів державної податкової служби.
     Що стосується  контролю  за  дотриманням вимог Закону України
"Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим,
коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами"
( 481/95-ВР ),  то статтею 16 розділу 5 визначено,  що контроль за
дотриманням  норм  цього  Закону  здійснюють  органи,  які видають
ліцензії (патенти),  а також  інші  органи  в  межах  компетенції,
визначеної  чинним  законодавством.  Крім того,  повідомляємо,  що
відповідно до статті 10 вищезгаданого Закону України "Про державну
податкову   службу  в  Україні"  (  509-12  )  державні  податкові
адміністрації в районах,  містах без районного поділу,  районах  у
містах,  міжрайонні  та об'єднані державні податкові адміністрації
виконують функції по контролю  за  додержанням  законодавства  про
податки,  інші  платежі,  забезпечують  застосування  та своєчасне
стягнення сум фінансових  санкцій,  передбачених  цим  Законом  та
іншими  законодавчими  актами  України  за  порушення  податкового
законодавства, а також виконують інші функції.

 Заступник Голови                                      В.А.Копилов

 "Вестник бухгалтера и аудитора Украины", 6/98