ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я 27.11.2003 N 140 Про затвердження орієнтовного плану законопроектної роботи на 2004 рік Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України На виконання Указу Президента України "Про заходи щодо вдосконалення нормотворчої діяльності органів виконавчої влади" від 9 лютого 1999 року N 145/99 ( 145/99 ) та згідно з вимогами п. 6 розділу 2 Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України ( 915-2000-п ): 1. Затвердити орієнтовний план законопроектної роботи на 2004 рік Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (додається). 2. Встановити, що керівники самостійних структурних підрозділів несуть персональну відповідальність за своєчасну та якісну підготовку та погодження проектів законодавчих актів, відповідно до напрямків роботи, як в Комісії так і супроводження їх в центральних органах виконавчої влади та відповідних Комітетах Верховної Ради України. 3. Відповідальним за підготовку законодавчих актів, включених до плану, згідно з Регламентом Комісії за 10 днів до настання терміну виконання подавати управлінню організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника матеріали для внесення на розгляд Комісії. 4. Контроль за виконанням Розпорядження залишити за Головою Комісії. Голова Комісії В.Суслов Протокол засідання Комісії 27.11.2003 N 31 ЗАТВЕРДЖЕНО Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України 27.11.2003 N 140 ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН законопроектної роботи на 2004 рік Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- | | | | Обгрунтування |Перелік |Строк | | | | | необхідності |центральних |подання | | N | Назва | Обгрунтування необхідності | розроблення |органів |законо- | |з/п| законопроекту | прийняття закону | концепції |виконавчої |проекту | | | | | законопроекту |влади, установи|до | | | | | та термін її |та організації,|Кабінету | | | | | подання до |які |Міністрів | | | | | Кабінету |пропонується |України | | | | | Міністрів |залучити до | | | | | | України |розроблення | | | | | | |законопроекту | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 1.|Проект |Впровадження системи недержавного |Не потребує |Мінфін |I-й | | |Закону |пенсійного забезпечення та її |розробки |Мінпраці |квартал | | |України "Про |ефективне функціонування неможливе без |Концепції, |Мінекономіки |2004 | | |внесення |внесення змін до законодавства про |оскільки |Держфінпослуг |року | | |змін до |оподаткування, оскільки у межах |вирішення |ДКЦПФР | | | |деяких |чинного законодавства виникне подвійне |питання не |Мін'юст | | | |законодавчих |оподаткування суб'єктів недержавного |вимагає значних|ДПА | | | |актів з |пенсійного забезпечення при здійсненні |змін | | | | |питань |пенсійних внесків до недержавних |законодавства | | | | |оподаткування" |пенсійних фондів та отриманні | | | | | | |пенсійних виплат, залишиться | | | | | | |неврегульованою низка інших питань, що | | | | | | |стосуються функціонування системи | | | | | | |недержавного пенсійного забезпечення. | | | | | | |Для виконання цього завдання | | | | | | |пропонується внести зміни та | | | | | | |доповнення до законів України "Про | | | | | | |оподаткування прибутку підприємств" | | | | | | |( 334/94-ВР ), "Про податок на додану | | | | | | |вартість" ( 168/97-ВР ), "Про податок | | | | | | |з доходів фізичних осіб" ( 889-15 ), | | | | | | |"Про порядок погашення зобов'язань | | | | | | |платників податків перед бюджетами та | | | | | | |державними цільовими фондами" | | | | | | |( 2181-14 ). | | | | | | |До Закону України "Про оподаткування | | | | | | |прибутку підприємств" необхідно внести | | | | | | |зміни щодо віднесення до складу | | | | | | |валових витрат платників податку | | | | | | |внесків на недержавне пенсійне | | | | | | |забезпечення працівників та | | | | | | |врегулювання питань оподаткування | | | | | | |недержавних пенсійних фондів, як | | | | | | |неприбуткових юридичних осіб. | | | | | | |До Закону України "Про податок на | | | | | | |додану вартість" необхідно внести | | | | | | |зміни щодо віднесення до складу | | | | | | |операцій, що не підлягають | | | | | | |оподаткуванню податком на додану | | | | | | |вартість, послуг з недержавного | | | | | | |пенсійного забезпечення, що надаються | | | | | | |недержавними пенсійними фондами та | | | | | | |адміністраторами недержавних пенсійних | | | | | | |фондів. | | | | | | |До Закону України "Про податок з | | | | | | |доходів фізичних осіб" необхідно | | | | | | |внести зміни щодо уточнення переліку | | | | | | |угод, включення до переліку пенсійних | | | | | | |контрактів, внески за якими на | | | | | | |недержавне пенсійне забезпечення не | | | | | | |включаються до загального місячного | | | | | | |оподатковуваного доходу платника | | | | | | |податку. | | | | | | |До Закону України "Про порядок | | | | | | |погашення зобов'язань платників | | | | | | |податків перед бюджетами та державними | | | | | | |цільовими фондами" необхідно внести | | | | | | |зміни щодо включення до переліку | | | | | | |активів, що не можуть бути використані | | | | | | |як джерело погашення податкового | | | | | | |боргу, пенсійних внесків на недержавне | | | | | | |пенсійне забезпечення. | | | | | | |Ухвалення запропонованих змін буде | | | | | | |мати значний соціальний ефект та дасть | | | | | | |змогу розвиватися третьому рівню | | | | | | |системи пенсійного забезпечення в | | | | | | |Україні. | | | | | | |Виконання п. 2 доручення | | | | | | |Прем'єр-міністра України | | | | | | |від 17.08.2003 р. N 47951 | | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 2.|Проект |Законом України "Про недержавне |Не потребує |Мінфін |II-й | | |Закону |пенсійне забезпечення" ( 1057-15 ) |розробки |Мінпраці |квартал | | |України |встановлено, що недержавне пенсійне |Концепції, |Мінекономіки |2004 | | |"Про внесення |забезпечення може здійснюватися |оскільки |ДКЦПФР |року | | |змін до |наступними інституціями фінансового |вирішення |Держфінпослуг | | | |Закону |ринку: недержавними пенсійними |питання не |Мін'юст | | | |України |фондами, страховиками, які здійснюють |вимагає значних| | | | |"Про |страхування життя, банківськими |змін | | | | |страхування" |установами. Закон містить детальні |законодавства | | | | | |норми щодо діяльності недержавних | | | | | | |пенсійних фондів, а також загальні | | | | | | |норми та відсилку на те, що | | | | | | |регулювання страховиків та банків | | | | | | |повинно здійснюватися відповідно до | | | | | | |спеціальних Законів України "Про | | | | | | |страхування" ( 85/96-ВР ), "Про банки | | | | | | |та банківську діяльність" ( 2121-14 ) | | | | | | |(про необхідність внесення змін до цих | | | | | | |законів зазначено в Прикінцевих | | | | | | |положеннях Закону України "Про | | | | | | |недержавне пенсійне забезпечення"). | | | | | | |Тому необхідно внести зміни до Закону | | | | | | |України "Про страхування" у частині | | | | | | |діяльності страховиків, які надають | | | | | | |послуги зі страхування життя, в сфері | | | | | | |недержавного пенсійного забезпечення, | | | | | | |а саме: страхування та виплата | | | | | | |довічних пенсій, встановлення вимог до | | | | | | |страховиків, особливостей договору | | | | | | |страхування довічної пенсії за рахунок | | | | | | |роботодавця, закріплення | | | | | | |персоніфікованого підходу щодо | | | | | | |пенсійних накопичень, встановлення | | | | | | |вимог до пенсійних активів | | | | | | |страховиків, зокрема, до складу та | | | | | | |структури цих активів та операцій з | | | | | | |ними, визначення порядку оприлюднення | | | | | | |інформації про діяльність страховика, | | | | | | |звітності, реклами. | | | | | | |Виконання п. 3 доручення | | | | | | |Прем'єр-міністра України | | | | | | |від 17.08.2003 р. N 47951 | | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 3.|Проект |Окремі норми Закону потребують |Не потребує |Держфінпослуг |IV-й | | |Закону |уточнення та корегування з метою |розробки | |квартал | | |України "Про |запобігання неоднозначного тлумачення |Концепції, | |2004 | | |внесення |статей Закону. Безпосередньо необхідні |оскільки | |року | | |змін до |зміни до статті 10 щодо заборони |вирішення | | | | |Закону |отримання страхових платежів у формі |питання не | | | | |України "Про |векселів, цінних паперів, тощо. |вимагає значних| | | | |страхування" |Стаття 7 в частині зменшення кількості |змін | | | | | |обов'язкових видів страхування. |законодавства | | | | | |Стаття 30 потребує внесення змін щодо | | | | | | |вимог до власного капіталу та | | | | | | |збільшення розміру мінімального | | | | | | |статутного капіталу, тощо. | | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 4.|Проект |Для встановлення рівних умов надання |Не потребує |Мінфін |II-й | | |Закону |послуг у сфері недержавного пенсійного |розробки |Мінпраці |квартал | | |України "Про |забезпечення необхідно внести зміни до |Концепції, |Мінекономіки |2004 | | |внесення |Закону України "Про банки та |оскільки |ДКЦПФР |року | | |змін до |банківську діяльність" ( 2121-14 ) |вирішення |Держфінпослуг | | | |Закону |щодо визначення особливостей такого |питання не |Мін'юст | | | |України "Про |виду банківських продуктів як |вимагає значних|НБУ | | | |банки та |пенсійний депозитний рахунок, вирішити |змін | | | | |банківську |питання упорядкованого використання |законодавства | | | | |діяльність" |пенсійних накопичень на пенсійних | | | | | | |депозитних рахунках, питання | | | | | | |можливості здійснення не тільки | | | | | | |одноразових пенсійних виплат, а також | | | | | | |пенсій на визначений строк, визначення | | | | | | |порядку звітності та реклами, | | | | | | |процедури переведення пенсійних коштів | | | | | | |з недержавного пенсійного фонду або | | | | | | |страховика до банку на пенсійний | | | | | | |депозитний рахунок та навпаки. | | | | | | |Виконання п. 3 доручення | | | | | | |Прем'єр-міністра України | | | | | | |від 17.08.2003 р. N 47951 | | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 5.|Проект |Виконання п. 17 доручення |Не потребує |Мінпраці |II-й | | |Закону |Прем'єр-міністра України |розробки |Мінфін |квартал | | |України "Про |від 15.08.2003 N 48367 |Концепції, |Мінекономіки |2004 | | |здійснення |щодо розробки та подачі Кабінету |оскільки |Держфінпослуг |року | | |роботодавцями |Міністрів України проекту Закону |вирішення |ПФУ | | | |обов'язкових |України "Про здійснення роботодавцями |питання не |ДКЦПФР | | | |відрахувань до |обов'язкових відрахувань до |вимагає значних|Мін'юст | | | |корпоративних та |корпоративних та професійних |змін | | | | |професійних |недержавних пенсійних фондів" |законодавства | | | | |недержавних | | | | | | |пенсійних | | | | | | |фондів" | | | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 6.|Проект |З метою встановлення ефективного |Не потребує |Держфінпослуг |I-й | | |Закону |механізму регулювання та нагляду за |розробки | |квартал | | |України "Про |наданням фінансових послуг суб'єктами |Концепції, | |2004 | | |внесення |господарської діяльності, які не є |оскільки | |року | | |змін до |фінансовими установами, а також |вирішення | | | | |Закону |необхідності узгодження Закону України |питання не | | | | |України "Про |"Про фінансові послуги та державне |вимагає значних| | | | |фінансові |регулювання ринків фінансових послуг" |змін | | | | |послуги та |( 2664-14 ) з Цивільним (435-15 ) та |законодавства | | | | |державне |Господарським ( 436-15 ) кодексами | | | | | |регулювання |України та з урахуванням норм законів | | | | | |ринків |України, які встановлюють особливості | | | | | |фінансових |діяльності фінансових установ в | | | | | |послуг" |Україні. | | | | | | |Практика застосування зазначеного | | | | | | |Закону довела необхідність викладення | | | | | | |у новій редакції деяких термінів, що | | | | | | |визначаються цим Законом, уніфікації | | | | | | |механізму застосування деяких заходів | | | | | | |впливу, що застосовуються Комісією | | | | | | |тощо. | | | | | | |В цілому внесення змін і доповнень до | | | | | | |Закону спрямоване на удосконалення | | | | | | |механізму державного регулювання та | | | | | | |нагляду за наданням фінансових послуг | | | | | | |та додержанням законодавства у цій | | | | | | |сфері. | | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 7.|Проект |Доручення Кабінету Міністрів України |Не потребує |Держфінпослуг |Півроку | | |Закону |від 03.06.2003 N 32578 |розробки |ДКЦПФР |після | | |України "Про | |Концепції, |Мінфін |набрання | | |довірче | |оскільки |Мінекономіки |чинності | | |управління | |вирішення |Фонд держмайна |Закону | | |майном" | |питання не |Держкомзем |України | | | | |вимагає значних|Мін'юст |"Про | | | | |змін | |іпотеку" | | | | |законодавства | |( 898-15 )| |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 8.|Внесення |Внесення необхідних змін з метою |Метою |Держфінпослуг |III | | |змін до |визначення єдиної термінології, шляхом |зазначеного | |квартал | | |Закону |приведення Закону у відповідність із |законопроекту є| |2004 | | |України "Про |Цивільним ( 435-15 ), Господарським |врегулювання | |року | | |кредитні |( 436-15 ) та Податковим кодексами |колізій у | | | | |спілки" |України у зв'язку з набранням ними |законодавстві, | | | | | |чинності. |тому вважаємо, | | | | | | |що розробка | | | | | | |концепції не є | | | | | | |необхідною | | | |---+-----------------+---------------------------------------+---------------+---------------+----------| | 9.|Проект |Указом Президента України від |Не потребує |Держфінпослуг |I-й | | |Закону |11 грудня 2002 року N 1153/2002 |розробки |Мінфін |квартал | | |України "Про |( 1153/2002 ) створено Державну |Концепції, |Мін'юст |2004 | | |внесення |комісію з регулювання ринків |оскільки | |року | | |зміни до |фінансових послуг України |вирішення | | | | |Декрету |(надалі - Держфінпослуг) як |питання не | | | | |Кабінету |центральний орган виконавчої влади зі |вимагає значних| | | | |Міністрів |спеціальним статусом. |змін | | | | |України "Про |Держфінпослуг діє на підставі |законодавства | | | | |державне |Конституції України ( 254к/96-ВР ), | | | | | |мито" |Закону України "Про фінансові послуги | | | | | | |та державне регулювання ринків | | | | | | |фінансових послуг" ( 2664-14 ), | | | | | | |Положення про Державну комісію з | | | | | | |регулювання ринків фінансових послуг | | | | | | |(надалі - Положення), затвердженого | | | | | | |Указом Президента України від 4 квітня | | | | | | |2003 року N 292/2003 ( 292/2003 ), | | | | | | |інших актів законодавства. | | | | | | |Зокрема, відповідно до пункту 11 | | | | | | |частини першої статті 28 Закону "Про | | | | | | |фінансові послуги та державне | | | | | | |регулювання ринків фінансових послуг" | | | | | | |Держфінпослуг звертається до суду та | | | | | | |господарського суду з позовами | | | | | | |(заявами) у зв'язку з порушенням | | | | | | |законодавства України про фінансові | | | | | | |послуги. Частиною третьою статті 41 | | | | | | |зазначеного Закону передбачено, що | | | | | | |штрафи, накладені Держфінпослуг, | | | | | | |стягуються у судовому порядку. На | | | | | | |підставі пункту 7 частини першої | | | | | | |статті 40 Закону України "Про | | | | | | |фінансові послуги та державне | | | | | | |регулювання ринків фінансових послуг" | | | | | | |Державна комісія може порушувати | | | | | | |питання про ліквідацію фінансової | | | | | | |установи, що полягає у зверненні у | | | | | | |передбачених законом випадках (в тому | | | | | | |числі за діяльність без відповідної | | | | | | |ліцензії чи діяльність, заборонену | | | | | | |законом) до суду, з позовом про | | | | | | |ліквідацію фінансової установи. | | | | | | |Пунктом 39 чинної редакції Декрету | | | | | | |Кабінету Міністрів України "Про | | | | | | |державне мито" ( 7-93 ) передбачено | | | | | | |звільнення від сплати мита Комітету у | | | | | | |справах нагляду за страховою | | | | | | |діяльністю - за позовами, з якими він | | | | | | |звертається до арбітражного суду у | | | | | | |справах про скасування державної | | | | | | |реєстрації страховика як суб'єкта | | | | | | |підприємницької діяльності у випадках, | | | | | | |передбачених статтею 8 Закону України | | | | | | |"Про підприємництво" ( 698-12 ). | | | | | | |Втім, на сьогоднішній день такого | | | | | | |органу державної влади не існує, а | | | | | | |завдання щодо державного регулювання | | | | | | |ринків фінансових послуг, у тому числі | | | | | | |і у галузі страхування, в межах | | | | | | |компетенції, визначеної Законом, | | | | | | |здійснює Держфінпослуг. | | | | | | |Враховуючи, що законодавчо визначені | | | | | | |завдання Держфінпослуг значно ширші за | | | | | | |своїм обсягом у порівнянні із | | | | | | |завданнями, що виконував Комітет у | | | | | | |справах нагляду за страховою | | | | | | |діяльністю, необхідно привести | | | | | | |положення Декрету Кабінету Міністрів | | | | | | |України "Про державне мито" у | | | | | | |відповідність до законодавства | | | | | | |України, шляхом внесення зміни до | | | | | | |зазначеного нормативно-правового акта. | | | | | | |При цьому слід врахувати, що згідно із | | | | | | |статтею 2 Закону України "Про джерела | | | | | | |фінансування органів державної влади" | | | | | | |( 783-14 ), органи державної влади | | | | | | |здійснюють свою діяльність виключно за | | | | | | |рахунок бюджетного фінансування в | | | | | | |межах, передбачених Законом України | | | | | | |про Державний бюджет України на | | | | | | |відповідний рік. | | | | | | |Крім того, відповідно до Постанови | | | | | | |Верховної Ради України від 12 липня | | | | | | |1996 року N 327/96-ВР ( 327/96-ВР ) | | | | | | |"Про структуру бюджетної | | | | | | |класифікації України", економічною | | | | | | |структурою видатків державного | | | | | | |управління є видатки на оплату праці, | | | | | | |нарахування на заробітну плату, | | | | | | |придбання предметів постачання і | | | | | | |матеріалів, видатки на відрядження, | | | | | | |оплату послуг з утримання приміщень і | | | | | | |обслуговування установ та організацій | | | | | | |тощо. До цих видатків бюджету належать | | | | | | |і капітальні видатки - придбання | | | | | | |основного капіталу, капітальне | | | | | | |будівництво, капітальний ремонт. Усі | | | | | | |ці видатки бюджету конкретизуються у | | | | | | |відомчій структурі видатків бюджетної | | | | | | |класифікації України, що | | | | | | |затверджується Міністерством фінансів | | | | | | |України. | | | | | | |Отже, структура бюджетної класифікації | | | | | | |України у функціональній структурі | | | | | | |видатків України не передбачає | | | | | | |видатків (коштів) на сплату державного | | | | | | |мита за рахунок видатків на утримання | | | | | | |органів державної влади. | | | | ----------------------------------------------------------------------------------------------------------