МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
                 ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                         17.02.2004  N 60


                Про рішення щодо скарги ТОВ "АНІД"


     Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  наказу   Міністерства
економіки України  від  04.12.2000  N  264  (  z0919-00 ),  наказу
Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України
від 07.11.2003 N 320 ( v0320569-03 ), а також на підставі висновку
щодо розгляду скарги ТОВ "АНІД" стосовно організації та здійснення
Управлінням   охорони   здоров'я   Дарницької  районної  державної
адміністрації м.  Києва процедури закупівлі лікарських  препаратів
(оголошення   про   закупівлю   у   бюлетені   "Вісник   державних
закупівель",   2003 р.,    N 32   (132),     огол.   N 9387 (МЕД))
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити висновок постійно  діючої  комісії  з  розгляду
скарг учасників торгів щодо процедур державних закупівель стосовно
організації та здійснення Управлінням охорони здоров'я  Дарницької
районної  державної  адміністрації    м.Києва  процедури закупівлі
лікарських препаратів (додається).

     2. Скаргу  ТОВ  "АНІД"   задовольнити   частково   згідно   з
висновком, що додається.

     3. Управлінню  охорони здоров'я Дарницької районної державної
адміністрації     м.Києва   продовжити   процедуру   закупівлі   з
урахуванням висновку, що додається.

     4. Управлінню методології, правового забезпечення та контролю
у сфері  державних закупівель довести  цей  наказ  до  відома  ТОВ
"АНІД"   та   Управління   охорони  здоров'я  Дарницької  районної
державної адміністрації  м.Києва протягом п'яти робочих днів з дня
його підписання.

 Перший заступник Міністра -
 керівник апарату                                         В.Першин


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства економіки
                                      та з питань європейської
                                      інтеграції України
                                      17.02.2004  N 60


                             ВИСНОВОК
        постійно діючої комісії з розгляду скарг учасників
        торгів щодо процедур державних закупівель стосовно
          організації та здійснення Управлінням охорони
              здоров'я Дарницької районної державної
                 адміністрації м. Києва процедури
                 закупівлі лікарських препаратів


     За результатом розгляду скарги ТОВ "АНІД" (далі  -  Скаржник)
щодо   організації  та  здійснення  Управлінням  охорони  здоров'я
Дарницької районної  державної  адміністрації    м.Києва  (далі  -
Замовник) процедури закупівлі лікарських препаратів та на підставі
наданих  Скаржником  і  Замовником  матеріалів   установлено,   що
тендерна  документація,  яка  надавалась  Замовником учасникам для
підготовки ними тендерних пропозицій, не відповідає вимогам Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон), зокрема:
     у пункті  1.6 тендерної документації встановлена  вимога,  що
учасник  - переможець торгів здійснює оплату послуг за розроблення
та  юридичний  супровід  укладення  договору  між   замовником   і
переможцем  торгів у сумі  5000,00 грн.  протягом 5 робочих днів з
моменту отримання ним акцепту тендерної пропозиції. Вказана вимога
не    узгоджується  з     нормами частини першої статті  21 Закону
( 1490-14 ),  у якій зазначений чіткий перелік інформації та умов,
що повинна містити тендерна документація;
     у пункті   18.4  Замовником порушено вимоги статті  26 Закону
( 1490-14  ),  оскільки  під  час  розкриття  тендерних пропозицій
замовник, крім оголошення усім присутнім учасникам найменування та
адреси  кожного  учасника,  ціни його тендерної пропозиції,  також
зобов'язаний  перевірити  наявність  всіх  необхідних  документів,
передбачених  інструкцією  щодо їх підготовки,  та правильність їх
оформлення;
     у пункті 22.2 Замовнику слід більш чітко зазначити можливість
подання   альтернативної   тендерної   пропозиції  (якщо  Замовник
допускає її подання).  Крім того,  невідомо, яким чином і за якими
показниками  учасники  процедури  закупівлі  мають  визначати,  чи
вважається вона "більш вигідною для Замовника";
     у пункті  24.1  тендерної документації порушено вимоги статті
11 Закону  (  1490-14 ).  У цій статті визначено вичерпний перелік
підстав для відмови в участі  у  процедурі  закупівлі.  Розширення
переліку не допускається;
     підпункт "д"   пункту   24.3   тендерної  документації  (щодо
несплати учасником  вартості  тендерної  документації)  суперечить
статті 27 Закону  (  1490-14  ),  яка  містить  виключний  перелік
випадків  відхилення тендерних пропозицій.  Розширення зазначеного
переліку є неправомірним;
     у пункті  27.3 тендерної документації порушено вимоги  статті
37 Закону ( 1490-14 ). Цією статтею встановлено, що у разі подання
скарги  процедура  закупівлі  зупиняється  на  строк,  що  не може
перевищувати 15 робочих днів;
     у медико-технічних вимогах тендерної  документації  Замовник,
порушуючи статті 6 і 15 Закону ( 1490-14 ), встановив, що учасники
торгів повинні пропонувати лікарські засоби переважно вітчизняного
виробництва,  за винятком тих,  які не мають вітчизняних аналогів.
Ця вимога є дискримінаційною;
     у пункті  4.2 додатка 2 "Кваліфікаційні  вимоги" до тендерної
документації     Замовник     вимагає      надання      учасниками
листа-повноваження    від    виробника.    Зазначена    вимога   є
дискримінаційною і порушує статтю 15 Закону ( 1490-14 ),  оскільки
Замовник не вказав,  на що саме повинен бути лист-повноваження від
виробника. Крім того, зазначена умова обмежує право учасника, який
не є представником виробника, брати участь у процедурі закупівлі;
     у пунктах 4.3 і  4.4 додатка  2  "Кваліфікаційні  вимоги"  до
тендерної  документації  Замовник  встановив  вимогу  щодо надання
інформації,  яка належить не до кваліфікації  учасників  процедури
закупівлі, а до технічних вимог предмета закупівлі.

     Таким чином,   Замовник   при   подальшому   проведенні  цієї
процедури  закупівлі  (розгляд  та  оцінка  тендерних  пропозицій,
укладення  договору  про  закупівлю)  повинен керуватися тендерною
документацією  без  урахування  положень,  щодо  яких  встановлені
вказані вище порушення Закону ( 1490-14 ).

     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів, робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14 ) та з
урахуванням зазначеного  скарга  ТОВ  "АНІД"  визнається  частково
задоволеною.

 Директор департаменту з питань
 координації державних
 закупівель та державного замовлення                     Р.Колишко