Відповідь.
Згідно зі ст. 16 Закону України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" право на призначення пенсії мають працівники державного або комунального засобу масової інформації, які досягли встановленого законодавством України пенсійного віку, за наявності трудового стажу для жінок не менш як 20 років, у тому числі стажу роботи в державних або комунальних засобах масової інформації — не менш як 10 років.
Відповідно до ст.1 цього Закону журналіст — творчий працівник, який професійно збирає, одержує, створює і займається підготовкою інформації для засобів масової інформації, виконує редакційно-посадові обов'язки в засобах масової інформації (в штаті або на позаштатних засадах) на підставі трудового договору або інших договірних відносин.
Оскільки документи, що підтверджують договірні відносини з редакцією газети "Знамя труда" на посаді позаштатного кореспондента з 1972 до 2002 р., відсутні (наказ редакції від 01.03.2003 р. №103 не є підставою) і робота позаштатним кореспондентом не була основним місцем роботи, вирішити питання про призначення пенсії згідно із Законом України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" немає можливості.