МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
                 ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                         23.03.2005  N 77


         Про рішення щодо скарги акціонерного товариства
            закритого типу "Науково-виробнича компанія
                          "Діапроф-Мед"


     Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  наказу  Міністерства
економіки   України  від  04.12.2000  N  264  (  z0919-00  )  "Про
затвердження Порядку розгляду скарг учасників  процедур  державних
закупівель  щодо  організації  та  здійснення  процедур закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти" Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити  висновок  щодо  розгляду  скарги  акціонерного
товариства     закритого    типу    "Науково-виробнича    компанія
"Діапроф-Мед"  стосовно  організації   та   здійснення   Державним
департаментом    ветеринарної    медицини    процедури   закупівлі
лабораторних діагностикумів (оголошення про закупівлю  в  бюлетені
"Вісник державних закупівель", 2005 р., N 7, огол. N 01585 (МЕД)),
що додається.

     2. Скаргу    акціонерного    товариства    закритого     типу
"Науково-виробнича  компанія "Діапроф-Мед" задовольнити відповідно
до висновку, що додається.

     3. Державному департаменту ветеринарної медицини:
     усунути виявлені  порушення шляхом внесення змін до тендерної
документації згідно з висновком, що додається;
     надати внесені до тендерної документації зміни всім учасникам
процедури закупівлі;
     продовжити термін  подання  тендерних пропозицій не менше ніж
на сім робочих днів з дня надання зазначених змін усім учасникам.

     4. Управлінню методології, правового забезпечення та контролю
у   сфері   державних  закупівель  довести  цей  наказ  до  відома
акціонерного товариства закритого типу "Науково-виробнича компанія
"Діапроф-Мед" та  Державного  департаменту  ветеринарної  медицини
протягом п'яти робочих днів з дня його підписання.

 Виконуючий обов'язки
 Міністра                                                С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства економіки
                                      та з питань європейської
                                      інтеграції України
                                      23.03.2005  N 77


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги акціонерного товариства
            закритого типу "Науково-виробнича компанія
         "Діапроф-Мед" стосовно організації та здійснення
          Державним департаментом ветеринарної медицини
         процедури закупівлі лабораторних діагностикумів


     За результатом   розгляду   скарги   акціонерного  товариства
закритого типу "Науково-виробнича компанія "Діапроф-Мед"  (далі  -
Скаржник)    стосовно    організації   та   здійснення   Державним
департаментом ветеринарної медицини (далі  -  Замовник)  процедури
закупівлі   лабораторних  діагностикумів  і  на  підставі  наданих
Скаржником та Замовником матеріалів установлено, що:
     останній абзац розділу 3 тендерної документації містить вираз
"може",  що є ознакою дискримінації,  оскільки  не  встановлюється
чіткої  умови  про відхилення тендерних пропозицій у разі настання
зазначених у цьому абзаці підстав відповідно до статті  27  Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон);
     розділи 1,  2 і 3 вимог до кваліфікації виконавців (додаток 3
до тендерної документації) містять  переліки  документів,  надання
яких  у  складі тендерних пропозицій має бути обов'язковим.  Однак
інформація щодо окремих позицій сформульована нечітко,  а саме: не
визначено,  яким  органом  мають бути видані потрібні довідки і за
який період, не встановлено, від яких учасників торгів залежно від
роду  їх діяльності (виробник,  посередник) вимагається та чи інша
ліцензія;
     специфікація предмета   закупівлі   містить  115  найменувань
продукції.  При цьому в тендерній документації  відсутні  будь-які
посилання   на  можливість  подання  учасниками  торгів  тендерних
пропозицій до  окремих  позицій  запропонованого  переліку.  Отже,
Замовнику  слід  урахувати,  що  при  такому  визначенні  предмета
закупівлі до оцінки мають бути допущені лише  ті  пропозиції,  які
міститимуть    увесь    перелік    діагностикумів,   наведений   у
специфікації,  а  пропозиції,  що  матимуть  розбіжності  з   нею,
підлягатимуть   відхиленню  відповідно   до    статті  27   Закону
( 1490-14 );
     розділ 10  тендерної  документації  та   додаток   1   "Форма
тендерної  пропозиції" містять умову щодо коригування протягом дії
договору обсягу (кількості) предмета закупівлі до 50  відсотків  у
бік  зменшення  або  збільшення.  Однак  таке  формулювання  умови
суперечить принципам,  закріпленим у законодавстві про  здійснення
державних закупівель.  Отже, механізм коригування обсягу закупівлі
повинен бути чітко  визначений  в  основних  умовах  договору  про
закупівлю  та  передбачати  виключний  перелік  підстав для такого
коригування.  При цьому слід урахувати, що внесення змін до обсягу
продукції  залежно  від  стану  бюджетного  фінансування  чи зміни
потреби можливе у бік зменшення,  але збільшення обсягів закупівлі
може  бути  здійснено  лише  за  умови,  якщо вартість додаткового
обсягу не перевищуватиме вартісної межі,  передбаченої  статтею  2
Закону ( 1490-14 ).
     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням    зазначеного    скарга    акціонерного    товариства
"Науково-виробнича компанія "Діапроф-Мед" стосовно організації  та
здійснення Державним департаментом ветеринарної медицини процедури
закупівлі лабораторних діагностикумів визнається задоволеною.

 Начальник управління
 методології, правового
 забезпечення та контролю
 у сфері державних закупівель                           С.Яременко