ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.04.2005 N 339
Про затвердження Порядку взаємодії Державної
митної служби України та Верховної Ради України
у законопроектній роботі
На виконання рішення засідання Кабінету Міністрів України від
16.04.05 (пункт 2 протоколу N 17) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок взаємодії Державної митної служби
України та Верховної Ради України у законопроектній роботі (надалі
- Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Держмитслужби прийняти
до керівництва зазначений Порядок та забезпечити неухильне його
виконання.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника Голови Служби Салагора М.М.
Голова Служби В.В.Скомаровський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
26.04.2005 N 339
ПОРЯДОК
взаємодії Державної митної служби України
та Верховної Ради України у законопроектній роботі
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено на виконання рішення засідання
Кабінету Міністрів України від 16.04.05 (пункт 2 протоколу N 17).
1.2 При підготовці цього Порядку використано такі
нормативно-правові акти та документи:
Конституція України ( 254к/96-ВР );
Регламент Верховної Ради України ( 129а/94-ВР, 129б/94-ВР );
Закон України "Про комітети Верховної Ради України"
( 116/95-ВР );
Указ Президента України від 09.02.99 N 145/99 ( 145/99 ) "Про
заходи щодо вдосконалення нормотворчої діяльності органів
виконавчої влади";
постанова Кабінету Міністрів України від 05.06.2000 N 915
( 915-2000-п ) "Про затвердження Тимчасового регламенту Кабінету
Міністрів України";
постанова Кабінету Міністрів України від 08.08.2001 N 1052
( 1052-2001-п ) "Про заходи щодо поглиблення співробітництва
Кабінету Міністрів України і Верховної Ради України";
Положення про Державну митну службу України, затверджене
Указом Президента України від 24.08.2000 N 1022/2000 ( 1022/2000 )
(зі змінами й доповненнями).
1.3. Порядок визначає дії посадових осіб Держмитслужби
України, які беруть участь у підготовці законопроектів, їх
супроводженні у комітетах та на пленарних засіданнях Верховної
Ради України.
1.4. Організаційне забезпечення взаємодії Держмитслужби
України з Верховною Радою України здійснюється відділом
забезпечення взаємодії з органами законодавчої та виконавчої влади
(далі - Відділ) юридичного департаменту.
1.5. Проект законодавчого акта та пакет документів до нього
готуються згідно з методичними рекомендаціями Головного юридичного
управління Верховної Ради України "Правила оформлення проектів
законів та основні вимоги законодавчої техніки".
Проекти законодавчих актів і супровідні документи
забезпечуються їх електронними копіями, підготовленими відповідно
до Методичних матеріалів щодо підготовки електронних копій
документів суб'єктами права законодавчої ініціативи Управління
комп'ютеризованих систем Апарату Верховної Ради України.
2. Основні напрями взаємодії Держмитслужби України
та Верховної Ради України
2.1. Проведення спільних засідань колегії Держмитслужби
України і Комітету Верховної Ради України з питань економічної
політики, управління народним господарством, власності та
інвестицій з вдосконалення законодавства з питань митної справи та
розгляд інших питань.
2.2. Створення з представників Держмитслужби і народних
депутатів України (за згодою) робочих груп для якісної підготовки
законопроектів.
2.3. Обов'язковий розгляд законопроектів, розроблених
відповідно до Регламенту Верховної Ради України ( 129а/94-ВР,
129б/94-ВР ) та Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України
( 915-2000-п ), на засіданнях Колегії Держмитслужби України за
участю народних депутатів України як членів Комітету з питань
економічної політики, управління народним господарством, власності
та інвестицій, так і інших комітетів Верховної Ради України,
причетних до їх опрацювання.
2.4. Погодження щорічних планів законопроектної роботи з
Комітетом з питань економічної політики, управління народним
господарством, власності та інвестицій Верховної Ради України.
2.5. Погодження першочергових законопроектів для розгляду на
пленарних засіданнях Верховної Ради України.
2.6. Участь керівництва Держмитслужби України у засіданнях
комітетів та пленарних засіданнях Верховної Ради України під час
розгляду законопроектів з питань митної справи.
2.7. Проведення спільних нарад, "круглих столів", на яких
розглядаються актуальні питання митної справи.
2.8. Обговорення законопроектів стосовно діяльності в галузі
митної справи у депутатських фракціях Верховної Ради України.
3. Організація взаємного зв'язку та інформування
щодо супроводження законопроектів
3.1. Інформування щодо супроводження законопроектів
здійснюється Відділом відповідно до графіка засідань комітетів та
розкладу пленарних засідань Верховної Ради України.
3.2. Супроводження та опрацювання законопроекту у Верховній
Раді України покладаються на заступника Голови Служби, визначеного
відповідальним за взаємодію і співробітництво з Верховною Радою
України, та керівника структурного підрозділу, відповідального за
його підготовку.
3.3. Відділ з метою своєчасного інформування керівництва
Держмитслужби щодо розгляду законопроектів у комітетах Верховної
Ради України та на пленарних засіданнях забезпечує отримання
порядку денного засідань, який подає на розгляд Голові Служби або
заступнику, відповідальному за взаємодію з Верховною Радою
України.
3.4. За дорученням Голови Служби або його заступника,
відповідального за взаємодію з Верховною Радою України, Відділ
надає комітетам Верховної Ради України інформацію щодо
супроводження законопроектів Держмитслужбою України.
3.5. Представлення законопроектів, внесених Президентом
України та Кабінетом Міністрів України, на пленарних засіданнях
Верховної Ради України здійснюється доповідачами, визначеними
Главою держави та Урядом.
3.6. Посадова особа Держмитслужби України, яка представляє
законопроект у Верховній Раді України, повинна мати при собі:
примірник тексту законопроекту та супровідні документи до
нього;
інформаційно-аналітичні матеріали для виступу;
висновки Головного науково-експертного управління Апарату
Верховної Ради України;
висновки комітетів Верховної Ради України, що розглядали
зазначений законопроект, а також зауваження та пропозиції до
законопроекту окремих народних депутатів України (у разі їх
наявності);
інформацію про альтернативні законопроекти (у разі їх
наявності);
матеріали виступів у засобах масової інформації з
роз'ясненням необхідності прийняття законопроекту, його впливу на
суспільно-політичну та економічну ситуацію в державі.
3.7. Під час супроводження законопроекту у другому читанні на
пленарному засіданні Верховної Ради України посадова особа
Держмитслужби України повинна мати при собі порівняльну таблицю,
яка містить:
законопроект, прийнятий у першому читанні;
всі внесені та не відкладені в установленому порядку
пропозиції, поправки, що мають суцільну нумерацію і розміщуються
поряд з відповідними статтями законопроекту в порядку їх
голосування із зазначенням ініціаторів їх внесення;
висновки комітету Верховної Ради України, відповідального за
підготовку даного законопроекту, щодо внесення пропозицій,
поправок;
законопроект, запропонований цим комітетом в остаточній
редакції.
3.8. Прийнятий Верховною Радою України Закон України, що
регулює діяльність в галузі митної справи, за дорученням Уряду у
визначений термін опрацьовується Держмитслужбою і з відповідними
пропозиціями надсилається до Кабінету Міністрів України для
подальшого подання його на підпис Президенту України.
Директор юридичного
департаменту І.Ф.Боженко
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua