ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
15.06.2005 N 607/10/31-106
Про надання роз'яснення
Державна податкова адміністрація у м. Києві за дорученням ДПА
України від 31.05.2005 року N 10713/7/15-2417 розглянула Вашого
листа <...> щодо оподаткування повідомляє.
Відповідно до п. 4.2 ст. 4 Закону України від 03.04.97 р.
N 168/97-ВР ( 168/97-ВР ) "Про податок на додану вартість" (далі -
Закон N 168) у разі поставки товарів (робіт, послуг) без оплати
або з частковою оплатою їх вартості коштами у межах бартерних
(товарообмінних) операцій, здійснення операцій з безоплатної
передачі товарів (робіт, послуг), натуральних виплат у рахунок
оплати праці фізичним особам, що перебувають у трудових відносинах
з платником податку, передачі товарів (робіт, послуг) у межах
балансу платника податку для невиробничого використання, витрати
на яке не відносяться до валових витрат виробництва (обігу) і не
підлягають амортизації, а також пов'язаній з продавцем особі чи
суб'єкту підприємницької діяльності, який не зареєстрований як
платник податку, база оподаткування визначається виходячи з
фактичної ціни операції, але не нижчої за звичайні ціни.
При цьому згідно зі п. 1.18 ст. 1 Закону N 168 ( 168/97-ВР )
звичайні ціни розуміються та застосовуються за правилами,
визначеними пунктом 1.20 статті 1 Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ).
Що стосується безпосередньо безоплатної роздачі товарів в
рекламних цілях, то листом ДПА України від 21.12.98 р.
N 15201/10/16-1220-26 ( v5201225-98 ) було роз'яснено, що в разі
здійснення такої безоплатної роздачі база оподаткування ПДВ
визначається виходячи з фактичної ціни операції, але не нижчої за
звичайні ціни. При цьому податкові зобов'язання виникають на дату
такої безоплатної передачі товарів.
Враховуючи зазначене, з метою визначення бази оподаткування
ПДВ при безоплатній роздачі товарів в рекламних цілях
застосовуються звичайні ціни, визначені за умовами, встановленими
п. 1.20 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку
підприємств" ( 334/94-ВР ). При цьому зазначеними умовами
визначення звичайної ціни на товари не передбачена залежність
рівня такої звичайної ціни від того, чи здійснює оподатковувані
ПДВ операції платник ПДВ, за якою вартістю (з ПДВ чи без ПДВ)
придбані товари для безоплатної роздачі та від наявності
реєстрації в якості платника ПДВ постачальника товарів.
Таким чином, витрати на придбання товарів (з ПДВ чи без ПДВ),
призначених для безоплатної роздачі в рекламних цілях,
застосовуються для визначення бази оподаткування ПДВ по операції з
такої безоплатної роздачі товарів тільки за умови, якщо розмір
зазначених витрат відповідає рівню звичайних цін на ці товари на
дату їх безоплатної роздачі.
Заступник Голови В.В.Лайтарнюк