МІНІСТЕРСТВО БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Р О З' Я С Н Е Н Н Я Щодо можливих дій власників квартир при незадовільній роботі житлово-експлуатаційної організації Відповідно до ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) питання щодо управління об'єктами житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, належать до повноважень органів місцевого самоврядування. Визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ) віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування. Зазначеним Законом України ( 1875-15 ) визначено, що відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Споживач має право одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання послуг, їх споживчі властивості. Крім того, споживач має право на зменшення розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством. При цьому, у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати представника цього органу для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необгрунтованої відмови від підписання акта-претензії, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обгрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. Спори між сторонами розв'язуються шляхом переговорів або у судовому порядку. З метою забезпечення належної експлуатації житлових будинків та надання житлово-комунальних послуг Міністерство пропонує відповідно до Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" ( 2866-14 ) утворювати у будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та самостійно вирішувати питання утримання житлового фонду і надання житлово-комунальних послуг.