МІНІСТЕРСТВО БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
           ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

                       Р О З' Я С Н Е Н Н Я


                   Щодо можливих дій власників
                 квартир при незадовільній роботі
               житлово-експлуатаційної організації


     Відповідно до    ст.   30   Закону   України   "Про   місцеве
самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР )  питання  щодо  управління
об'єктами  житлово-комунального  господарства,  що  перебувають  у
комунальній власності відповідних територіальних громад,  належать
до повноважень органів місцевого самоврядування.

     Визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до
ст.  7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 )
віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування.

     Зазначеним Законом   України   (   1875-15  )  визначено,  що
відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно
на   договірних   засадах.   Споживач   має   право  одержувати  в
установленому  законодавством  порядку  необхідну  інформацію  про
перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість
місячного  платежу,  структуру  ціни/тарифу,   норми   споживання,
порядок  надання  послуг,  їх  споживчі  властивості.  Крім  того,
споживач має право на зменшення розміру плати за послуги в разі їх
ненадання,  надання  не  в  повному  обсязі,  зниження їх якості в
порядку, визначеному договором або законодавством.

     При цьому, у разі порушення виконавцем умов договору споживач
має  право  викликати  представника  цього органу для складання та
підписання акта-претензії споживача,  в якому зазначаються строки,
види, показники порушень тощо.

     Представник виконавця  повинен  з'явитися на виклик споживача
не   пізніше   строку,   визначеного   договором.    Акт-претензія
складається  споживачем  та представником виконавця і скріплюється
їхніми підписами.  У  разі  неприбуття  представника  виконавця  в
погоджений  умовами договору строк або необгрунтованої відмови від
підписання  акта-претензії,  він  вважається  дійсним,  якщо  його
підписали не менш як два споживачі.

     Акт-претензія споживача  подається  виконавцю,  який протягом
трьох робочих днів вирішує питання про  перерахунок  платежів  або
видає споживачеві обгрунтовану письмову відмову в задоволенні його
претензії.

     Спори між сторонами розв'язуються шляхом  переговорів  або  у
судовому порядку.

     З метою  забезпечення належної експлуатації житлових будинків
та  надання  житлово-комунальних  послуг   Міністерство   пропонує
відповідно   до   Закону  України  "Про  об'єднання  співвласників
багатоквартирного  будинку"  (  2866-14  )  утворювати  у  будинку
об'єднання  співвласників  багатоквартирного будинку та самостійно
вирішувати   питання   утримання   житлового   фонду   і   надання
житлово-комунальних послуг.