ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
04.04.2007 N в-05/04

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14)
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) , Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2006 році Службою у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Служба у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації.
Адреса: 01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, 1.
2. Головний розпорядник: не вказано.
3. Відповідальний за проведення торгів: Голова тендерного комітету - Шаповал А.Г.
4. Предмет закупівлі: оздоровлення дітей, придбання путівок.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 26.06.2006 р., закінчення - 24.07.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис доходів і видатків на 2006 рік - 1 арк.;
2. План асигнувань загального фонду бюджету на 2006 рік - 1 арк.;
3. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за вересень 2006 року (ф. 2м, 2д (za447-06) ) - 2 арк.;
4. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за 2006 рік (ф. N 1-торги (va364202-05) ) - 1 арк.;
5. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень - вересень 2006 року (ф. N 1-торги (va364202-05) ) - 1 арк.;
6. Наказ про створення тендерного комітету від 19.03.2001 N 16 - 1 арк.;
7. Наказ від 31.01.2002 р. N 6 про внесення змін до наказу від 19.03.2001 N 16 - 1 арк.;
8. Наказ від 29.12.2002 р. N 90 про внесення змін до наказу від 31.01.2002 р. N 6 та від 19.03.2001 N 16 - 1 арк.;
9. Наказ від 19.03.2003 р. N 21 про внесення змін до тендерного комітету - 1 арк.;
10. Наказ від 16.10.2003 р. N 86 про внесення змін до тендерного комітету - 1 арк.;
11. Наказ від 20.02.2004 р. N 11 про внесення змін до тендерного комітету - 1 арк.;
12. Наказ від 10.01.2005 р. N 1 про внесення змін до тендерного комітету - 1 арк.;
13. Наказ від 05.05.2005 р. N 26 про внесення змін до тендерного комітету - 1 арк.;
14. Наказ від 18.10.2005 р. N 68 про внесення змін до тендерного комітету - 1 арк.;
15. Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету щодо організації та проведення тендерних закупівель б-н та дати - 3 арк.;
16. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Шаповал А.Г. від 18.11.2005 СПК N 3877 - 1 арк.;
17. Форма річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення тендерних закупівель на 2006 рік б-н та дати - 1 арк.;
18. Протокол щодо організації та проведення процедури закупівлі послуг санаторно-курортних закладів щодо оздоровлення дітей за державні кошти від 19.05.2006 N 13 - 1 арк.;
19. Лист від 19.06.2006 N 272/01-20 в інформаційно-аналітичний бюлетень "Вісник державних закупівель" - про друк оголошення - 1 арк.;
20. Сертифікат про розміщення повної інформації щодо державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет від 24.07.2006 - 1 арк.;
21. Оголошення про заплановані закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.08.2006 - 1 арк.;
22. Тендерна документація на закупівлю послуг з літнього відпочинку та оздоровлення дітей б-н та дати - 11 арк.;
23. Тендерна пропозиція БОДФ "Джерело надії" б-н та дати - 23 арк.;
24. Тендерна пропозиція ВАТ "Азов-2000" б/н та дати - 48 арк.;
25. Тендерна пропозиція ОК "Південний" б/н та дати - 59 арк.;
26. Тендерна пропозиція ДОКСТ "Дніпро" ДКТП "Хрещатик" б/н та дати - 10 арк.;
27. Тендерна пропозиція СП "Діброва" ВАТ "Росава" б/н та дати - 11 арк.;
28. Тендерна пропозиція ОК "Лісова казка" б/н та дати - 48 арк.;
29. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2006 N 15 - 3 арк.;
30. Наказ про акцепт тендерних пропозицій від 15.07.2006 N 18 - 1 арк.;
31. Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій від 17.07.2006 N 396/02-09 ТОВ "Курортне об'єднання "Сонячний берег", БОДФ "Джерело надії", ВАТ "Азов-2000", ОК "Південний", ВАТ "Росава" санаторій-профілакторій "Діброва" - 4 арк.;
32. Лист інформаційно-аналітичний бюлетень Тендерної палати України від 19.07.2006 N 458/01-20 про друк оголошення - 1 арк.;
33. Оголошення про результати проведеної процедури від 07.08.2006 в інформаційно-аналітичному бюлетені Тендерної палати України - 1 арк.;
34. Договір від 21.07.2006 N 2 з ВАТ "Азов-2000" на закупівлю путівок - 1 арк.;
35. Договір від 21.07.2006 N 3 з ДОТ "Лісова казка" на закупівлю путівок - 1 арк.;
36. Звіт про результати здійснення процедури торгів з обмеженою участю щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.07.2006 N 1 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обгрунтованості проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг Службою у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
На підставі наказу від 19.03.2001 N 16 про створення тендерного комітету та відповідно до внесених змін в період з 2001 по 2006 рік (накази від 31.01.2002 N 6, від 29.12.2002 N 90, 19.03.2003 N 21, від 16.10.2003 N 86, від 20.02.2004 N 11, від 10.01.2005 N 1, від 05.05.2005 N 26, від 18.10.2005 N 68) тендерний комітет (надалі - ТК) Служби у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації (надалі - Замовник), затверджено в складі п'яти осіб, в тому числі, головою тендерного комітету призначено заступника начальника облдержадміністрації - Шаповал А.Г.
Інформація про членів тендерного комітету
N П.І.Б. Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету Займана посада в ТК N , дата свідоцтва чи сертифіката
1. Шаповал А.Г. Наказ від 19.03.2001 N 16 та внесених змін до нього (накази від від 31.01.2002 N 6, від 29.12.2002 N 90, 19.03.2003 N 21, від 16.10.2003 N 86, від 20.02.2004 N 11, від 10.01.2005 N 1, від 05.05.2005 N 26, від 18.10.2005 N 68) Голова тендерного комітету Від 18.11.2005 СПК N 3877
2. Халецька І.А. Секретар тендерного комітету відсутнє
3. Дригваль В.В. Член тендерного комітету відсутнє
4. Міщенко І.О. Член тендерного комітету відсутнє
5. Бабійчук О.І. Член тендерного комітету відсутнє
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III (1490-14) (надалі - Закон) чотири члени тендерного комітету, а саме: Халецька І.А., Дригваль В.В., Міщенко І.О., Бабійчук О.І. не пройшли навчання або підвищення кваліфікації та не отримали упродовж установленого терміну відповідні сертифікати чи свідоцтва з питань організації та здійснення процедур у сфері державних закупівель.
Тендерний комітет діє на підставі Положення про тендерний комітет з питань організації та проведення тендерних закупівель, затвердженого начальником служби у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації Гурковською Л.П. у 2005 році.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до рішення сесії Київської обласної ради від 29.12.2005 N 332-28-4 з метою оздоровлення дітей Службі у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації за розподілом коштів виділено 352,6 тис. гривень.
Кошторисом Службі у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації на 2006 р. затверджено видатки за рахунок обласного бюджету за КПКВ 091108 "Заходи з оздоровлення та відпочинку дітей, крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та КЕКВ 1172 (v0604201-01) "Окремі заходи по реалізації (регіональних) програм, не віднесених до заходів розвитку" в загальній сумі 352,6 тис. гривень.
Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про виконання загального фонду кошторису установи за 2006 рік (2 м, 2д (za447-06) ), надійшло коштів на виконання програми по коду 1172 - 352,6 тис. грн. та фактичні видатки склали 351,86 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до Протоколу від 19.05.2006 N 13 щодо організації та вибору процедури закупівлі ТК Замовника закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних, неблагополучних сімей в оздоровчих закладах та дітей з девіантною формою поведінки, які перебувають на обліку служб у справах неповнолітніх Київської області, було вирішено проводити у формі відкритих торгів, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів ТК.
ТК Замовника були внесені зміни до річного плану державних закупівель щодо проведення відкритих торгів у червні-серпні 2006 року на оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних, неблагополучних сімей в оздоровчих закладах та дітей з девіантною формою поведінки, які перебувають на обліку служб у справах неповнолітніх Київської області, на загальну суму 352,6 тис.грн. від 12.04.2006 р.
Підтверджуючі документи (сертифікат) щодо оприлюднення річного плану закупівель Замовником на дослідження надано не було. Таким чином, в порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону (1490-14) ТК Замовника не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет річного плану закупівель на 2006 рік.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до річного плану здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти на 2006 рік ТК Замовника визначив предмет закупівлі як оздоровлення дітей, придбання путівок за кодом 85.11.14.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р (z0904-06) "Про затвердження форм Річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" ТК Замовника невірно визначено предмет закупівлі за кодом класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, ( v3822217-97, v5822217-97) , затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) .
Предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) визначається як "Послуги санаторно-курортних закладів оздоровчого характеру" за кодом 55.23.12.200.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
З інформації, викладеної в Звіті про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.07.2006 N 1, оголошення про здійснення процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей розміщено в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 26.06.2006 N 25 (246) за N 09247. Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону (1490-14) процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Поряд з цим, ТК Замовника додатково було розміщено оголошення про здійснення процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.08.2006 р. за N 32 (51), N 32017706, тобто згодом, після здійснення процедури відкритих торгів.
Отже, в порушення ч. 2 ст. 8 Закону (1490-14) ТК Замовника здійснено процедуру закупівлі відкритих торгів до публікації оголошення про неї у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет. Відповідно до ч. 4 ст. 8 не оприлюднення передбаченої Законом інформації щодо здійснення державних закупівель в інформаційних системах в мережі інтернет є підставою для відміни торгів.
Згідно інформації, викладеної в Звіті про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.07.2006 N 1, строк подання тендерних пропозицій скорочено до 21 дня та визначено кінцевий термін надання пропозицій 15.07.2006 р.
Відповідно до інформації, викладеної в Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2006 р. N 15, термін подання тендерних пропозицій скорочено у зв'язку з обмеженим літнім оздоровчим періодом.
ТК Замовника нагальна необхідність вказаної закупівлі не обгрунтована.
Дії тендерного комітету призвели до порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) в частині безпідставного скорочення термінів подання тендерних пропозицій, що може свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Відповідно до п. 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , головною із функцій тендерного комітету є планування здійснення процедур закупівель протягом бюджетного року, відповідно до затверджених кошторисних лімітів фінансування та пріоритетності закупівель.
6. Тендерна документація
Відповідно до тендерної документації Замовник проводить торги на закупівлю послуг з літнього відпочинку та оздоровлення дітей.
Тендерна документація затверджена головою тендерного комітету - А.Г.Шаповал.
Умовами тендерної документації закупівля послуг з оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних, неблагополучних сімей в оздоровчих закладах та дітей з девіантною формою поведінки, які перебувають на обліку служб у справах неповнолітніх Київської області, проводилася за лотами:
ЛОТ 1 - Київська область, оздоровлення дітей з девіантною формою поведінки (оборонно-спортивний табір "Січ"), 152,6 тис. гривень.
ЛОТ 2 - Узбережжя Азовського та Чорного морів, оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних, неблагополучних сімей, 200,0 тис. гривень.
Пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з комерційної та технічної частин.
Комерційна частина включає цінову інформацію та підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам, тобто наявність ліцензії на здійснення діяльності, коштів, обладнання та працівників відповідної кваліфікації, право здійснення підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту, відсутність заборгованості за податками та зборами.
Крім того, від учасників вимагалося надання наступних документів: довідки про відсутність порушених справ про банкрутство, копія акредитаційного сертифіката МОЗ України, санітарний паспорт, бухгалтерські документи за останній звітний період, довідки місцевої санітарної служби про кратність та калорійність харчування дітей та обстеження найближчих пляжів та результати лабораторних досліджень водоймищ, загальні відомості про підприємство, копія свідоцтва про державну реєстрацію, відомості про аналогічні послуги за останні два роки, відгуки від колишніх клієнтів, зразки, опис або фотографії послуг, що будуть виконуватись.
Технічна частина включає опис технічних можливостей учасника, опис влаштування території закладу, умови проживання, умови харчування - орієнтоване меню, виховально-розважальні програми, умови перевезення організованих груп дітей, забезпечення цілодобового водопостачання, охорони, чергування медичного працівника, екскурсійне обслуговування дітей, наявність міжміського зв'язку.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться за 10-бальною шкалою наступними критеріями:
- ціновий критерій - 70 балів;
- умови проживання відпочиваючих - 6 балів;
- умови харчування проживаючих - 4 бали;
- екологічна чистота місця розташування учасника - 4 бали;
- наявність та кваліфікація персоналу учасника - 6 балів;
- використання виховних та навчальних програм в організації відпочинку та оздоровлення дітей, тематичність та профільність змін - 5 балів;
- надання профілактичних лікувально-оздоровчих послуг відпочиваючим - 5 балів.
В порушення ч. 1 ст. 21 Закону (1490-14) ТК Замовника не визначено в тендерній документації планову кількість придбання путівок та строки надання послуг санаторно-курортними закладами (термін оздоровлення однієї зміни та по скільки діб триває одна зміна).
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення ч. 1 ст. 24 Закону (1490-14) та вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 215-р (z0899-06) "Про затвердження форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" ТК Замовника не складено Реєстру отриманих тендерних пропозицій від учасників торгів.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2006 N 15 тендерні пропозиції учасників торгів надійшли - 20.06.2006 року, тобто на 6 днів раніше, чим розміщено оголошення та на 26 днів раніше встановленого терміну (встановлений термін - 15.07.2006 р.).
Враховуючи вищевикладене, можна зробити об'єктивний висновок щодо формального оформлення проведення процедури закупівлі за державні кошти, при цьому переможців торгів Замовником було визначено заздалегідь.
Пропозиції учасників надійшли за двома лотами з відповідними ціновими пропозиціями:
ЛОТ 1
- Дитячий оздоровчий табір "Лісова казка" - 47,0 грн. за 1 день путівки, проїзд за рахунок табору, термін однієї зміни 18 днів;
- Санаторій-профілакторій "Діброва" - 58,5 грн. за 1 день путівки + проїзд з розрахунку 16 грн. на кожну дитину, термін однієї зміни 18 днів;
- ДОКСТ "Дніпро" ДКТП "Хрещатик" - 49,35 грн. за 1 день путівки + проїзд за рахунок Замовника, термін однієї зміни 18 днів;
ЛОТ 2
- БОДФ "Джерело надії" - 43,68 грн. за 1 день путівки + проїзд з розрахунку 45 грн. на кожну дитину, термін однієї зміни 18 днів;
- ОК "Південний" - 47,0 грн. за 1 день путівки + проїзд за рахунок виконавця, термін однієї зміни 18 днів;
- ВАТ "Азов-2000" - 42,0 грн. за 1 день путівки + проїзд за рахунок виконавця, термін однієї зміни 18 днів.
У Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2006 N 15 в розділі "Інформація про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією" зазначено, що всі тендерні пропозиції учасників задовільні і відповідають вимогам Замовника.
В порушення ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) ТК Замовника під час розкриття не досконало опрацьовано тендерні пропозиції учасників щодо перевірки наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією.
Перевіркою фактично наданих тендерних пропозицій учасників з технічними та кваліфікаційними вимогами, встановленими ТК Замовника у тендерній документації, виявлено деякі розбіжності, а саме:
За ЛОТом 1
Учасник - Дитячий оздоровчий табір "Лісова казка" не подав інформації щодо забезпечення цілодобової охорони та не підтвердив свої кваліфікаційні вимоги щодо наявності акредитаційного сертифіката та ліцензій МОЗ України.
Учасник - Санаторій-профілакторій "Діброва" не подав інформації щодо наявності коштів, обладнання та працівників відповідної кваліфікації, довідки про відсутність порушених справ про банкрутство, санітарний паспорт, бухгалтерські документи за останній звітний період, довідки місцевої санітарної служби про кратність та калорійність харчування дітей та обстеження найближчих пляжів та результати лабораторних досліджень водоймищ, загальні відомості про підприємство, відомості про аналогічні послуги за останні два роки, відгуки від колишніх клієнтів, зразки, опис або фотографії послуг, що будуть виконуватись. А також відсутній опис технічних можливостей учасника, опис влаштування території закладу, умови проживання, умови харчування - орієнтоване меню, виховально-розважальні програми, умови перевезення організованих груп дітей, забезпечення цілодобового водопостачання, охорони, чергування медичного працівника, екскурсійне обслуговування дітей, наявність міжміського зв'язку.
Учасник - ДОКСТ "Дніпро" ДКТП "Хрещатик" не подав інформації щодо наявності ліцензій на здійснення діяльності, коштів, обладнання та працівників відповідної кваліфікації, довідки про відсутність порушених справ про банкрутство, копії акредитаційного сертифіката МОЗ України, санітарний паспорт, бухгалтерські документи за останній звітний період, довідки місцевої санітарної служби про кратність та калорійність харчування дітей та обстеження найближчих пляжів та результати лабораторних досліджень водоймищ, загальні відомості про підприємство, відомості про аналогічні послуги за останні два роки, відгуки від колишніх клієнтів, зразки, опис або фотографії послуг, що будуть виконуватись, опис технічних можливостей учасника, опис влаштування території закладу, умови проживання, умови харчування - орієнтоване меню, виховально-розважальні програми, умови перевезення організованих груп дітей, забезпечення цілодобового водопостачання, охорони, чергування медичного працівника, екскурсійне обслуговування дітей, наявність міжміського зв'язку.
За ЛОТом 2
Учасник - БОДФ "Джерело надії" не надав документального підтвердження наявності таких документів: ліцензій МОЗ України, акредитаційного сертифіката МОЗ України, санітарного паспорта, фінансового балансу за останній рік, довідки про загальний товарно-грошовий обіг за останній рік.
Учасник - ОК "Південний" не надав документального підтвердження наявності таких документів: акредитаційного сертифіката МОЗ України, довідки про загальний товарно-грошовий обіг за останній рік.
Учасник - ВАТ "Азов-2000" не надав документального підтвердження наявності таких документів: ліцензій МОЗ України, акредитаційного сертифіката МОЗ України, санітарного паспорта.
Враховуючи вищевказані невідповідності, ТК Замовника не були відхилені тендерні пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам, чим порушено ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) . Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону при умові відхилення всіх тендерних пропозицій відповідно до вимог ст. 27 цього Закону та при порушенні вимог цього Закону щодо оприлюднення інформації торги відміняються чи визнаються такими, що не відбулися.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону (1490-14) та п. 2.13 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , ТК Замовника не складено Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2006 N 15 ТК Замовника визначено переможцями торгів за ЛОТом 1 - Дитячий оздоровчий табір "Лісова казка" та за ЛОТом 2 - ВАТ "Азов-2000".
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) ТК Замовника допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, які мали бути відхилені згідно з цим Законом.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції Замовником надіслано переможцю торгів за ЛОТом 2 - ВАТ "Азов-2000" від 17.07.2006 N 396/02-09.
Повідомлення про результати торгів надіслано учасникам БОДФ "Джерело надії", ОК "Південний", ВАТ "Росава" санаторій-профілакторій "Діброва" від 17.07.2006 N 396/02-09.
Поряд з цим, переможця торгів за ЛОТом 1 - Дитячий оздоровчий табір "Лісова казка" та учасника - ДОКСТ "Дніпро" ДКТП "Хрещатик" про результати торгів у письмовій формі проінформовано не було.
Отже, в порушення ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) ТК Замовника не проінформовано у письмовій формі переможця торгів за ЛОТом 1 - Дитячий оздоровчий табір "Лісова казка" щодо акцепту тендерної пропозиції та учасника - ДОКСТ "Дніпро" ДКТП "Хрещатик" про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасників-переможців, тендерна пропозиція яких визнана найкращою за результатами оцінки.
З інформації, викладеної в Звіті про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.07.2006 N 1, оголошення про результати відкритих торгів на закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей розміщено в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 24.07.2006 N 29 (250) за N 353.
Поряд з цим, ТК Замовника додатково було розміщено оголошення про результати процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.08.2006 р. за N 32 (51), N 32084706Р, тобто через 18 календарних днів після здійснення процедури відкритих торгів та підписання договору.
Отже, в порушення ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) ТК Замовника розміщено оголошення про результати проведення відкритих торгів з порушенням встановлених строків.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) ТК Замовника забезпечено оприлюднення інформації, передбаченої Законом, за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, а саме:
- оголошення про заплановану закупівлю - код СІР/Ц-022 від 24.07.2006 р.
- протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій - код СІР/Ц-прп001 від 24.07.2006 р.
- акцепт тендерної пропозиції - код СІР/Ц-ап001 від 24.07.2006 р.
- оголошення про результати проведеної процедури закупівлі - код СІР/Ц023 від 24.07.2006 р.
- звіт про результати здійснення процедури закупівлі - код СІР/Ц-втп001 від 24.07.2006 р.
10. Укладення договору
Замовником укладено договори з переможцями торгів - Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" і ВАТ "Азов-2000" загальною вартістю 352,6 тис.грн., а саме:
- за ЛОТом 1 з Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" від 21.07.2006 N 3 на загальну суму 152,6 тис. гривень;
- за ЛОТом 2 з ВАТ "Азов-2000" від 21.07.2006 N 2 на загальну суму 200,0 тис. гривень.
Поряд з цим, перевіркою відповідності ціни, зазначеної в тендерних пропозиціях учасників-переможців, з фактичною вартістю укладених договорів встановлено деякі розбіжності, а саме:
Ціна за одну добу путівки відповідно до тендерної пропозиції учасника-переможця Дитячого оздоровчого табору "Лісова казка" становила 47,0 грн. та проїзд за рахунок табору. Оскільки термін однієї зміни складає 18 днів, то загальна вартість путівки становить 846,0 грн. на одну дитину. Загальна кількість дітей - 180 чоловік. (180 х 846 = 152 280,0) Отже, повна вартість тендерної пропозиції Дитячого оздоровчого табору "Лісова казка" становить 152 280,0 грн., а загальна сума договору 152 600,0 грн., тобто на 320,0 грн. більше.
Аналогічна ситуація з учасником-переможцем ВАТ "Азов-2000". Ціна за одну добу путівки якого становила 42,0 грн. та проїзд за рахунок табору. Оскільки термін однієї зміни складає 18 днів, то загальна вартість путівки становить 756,0 грн. на одну дитину. Загальна кількість дітей - 264 чоловік (264 х 756 = 199 584,0). Отже, повна вартість тендерної пропозиції ВАТ "Азов-2000" становить 199 584,0 грн., а загальна сума договору 200 000,0 грн., тобто на 416,0 грн. більше.
В порушення ч. 2 ст. 34 Закону (1490-14) Замовником укладено договори від 21.07.2006 N 2, 3 з Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" і ВАТ "Азов-2000", умови яких відрізняються від умов тендерних пропозицій учасників-переможців в частині визначення загальної вартості послуг.
Як зазначалось вище, ТК Замовника порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) в частині не інформування учасників у письмовій формі про результати відкритих торгів та згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону у разі укладання договорів з порушенням вимог ч. 2. ст. 29 Закону Договори від 21.07.2006 N 2, 3, укладені між Замовником та Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" і ВАТ "Азов-2000", вважаються недійсними (нікчемними).
11. Складання звітності
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) та вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р (z0907-06) "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення" у Звіті про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій від 24.07.2006 N 1 не зазначено:
- найменування та адреси учасників, що подали цінові пропозиції;
- загальну вартість договору;
- ціну і стислий опис інших основних умов кожної тендерної пропозиції, а також додаткові умови, запропоновані учасниками;
- стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі;
- відомості про кваліфікацію учасників, що подали тендерні пропозиції.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Службою у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації відкритих торгів із закупівлі послуг на оздоровлення та відпочинку дітей встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України (1490-14) чотири члени тендерного комітету, не пройшли навчання або підвищення кваліфікації та не отримали упродовж установленого терміну відповідні сертифікати чи свідоцтва з питань організації та здійснення процедур у сфері державних закупівель;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону (1490-14) ТК Замовника не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет річного плану закупівель на 2006 рік;
- в порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р (z0904-06) "Про затвердження форм Річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" ТК Замовника невірно визначено предмет закупівлі за кодом класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) , затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) ;
- в порушення ч. 2 ст. 8 Закону (1490-14) ТК Замовника здійснено процедуру закупівлі відкритих торгів до публікації оголошення про неї у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет. Відповідно до ч. 4 ст. 8 не оприлюднення передбаченої Законом інформації щодо здійснення державних закупівель в інформаційних системах в мережі Інтернет є підставою для відміни торгів;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) в частині безпідставного скорочення термінів подання тендерних пропозицій, що може свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками;
- в порушення ч. 1 ст. 21 Закону (1490-14) ТК Замовника не визначено в тендерній документації планову кількість придбання путівок та строки надання послуг санаторно-курортними закладами;
- в порушення ч. 1 ст. 24 Закону (1490-14) та вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 215-р (z0899-06) "Про затвердження форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" ТК Замовника не складено Реєстру отриманих тендерних пропозицій від учасників торгів;
- в порушення ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) ТК Замовника під час розкриття не досконало опрацьовано тендерні пропозиції учасників, щодо перевірки наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією;
- ТК Замовника не були відхилені тендерні пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам, чим порушено ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) . Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону при умові відхилення всіх тендерних пропозицій відповідно до вимог ст. 27 цього Закону та при порушенні вимог цього Закону щодо оприлюднення інформації торги відміняються чи визнаються такими, що не відбулися;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону (1490-14) та п. 2.13 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , ТК Замовника не складено Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) ТК Замовника допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, які мали бути відхилені згідно з цим Законом;
- в порушення ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) ТК Замовника не проінформовано у письмовій формі переможця торгів за ЛОТом 1 - Дитячий оздоровчий табір "Лісова казка" щодо акцепту тендерної пропозиції, та учасника - ДОКСТ "Дніпро" ДКТП "Хрещатик" про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасників-переможців, тендерна пропозиція яких визнана найкращою за результатами оцінки;
- в порушення ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) ТК Замовника розміщено оголошення про результати проведення відкритих торгів, з порушенням встановлених строків;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) та вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р (z0907-06) "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення" у Звіті про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій від 24.07.2006 N 1 не зазначено: найменування та адреси учасників, що подали цінові пропозиції, загальну вартість договору, ціну і стислий опис інших основних умов кожної тендерної пропозиції, а також додаткові умови, запропоновані учасниками, стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі, відомості про кваліфікацію учасників, що подали тендерні пропозиції.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2006 N 15 тендерні пропозиції учасників торгів надійшли - 20.06.2006 року, тобто на 6 днів раніше, чим розміщено оголошення, та на 26 днів раніше встановленого терміну (встановлений термін - 15.07.2006 р.).
Враховуючи вищевикладене, можна зробити об'єктивний висновок щодо формального оформлення проведення процедури закупівлі за державні кошти, при цьому переможців торгів Замовником було визначено заздалегідь.
В порушення ч. 2 ст. 34 Закону (1490-14) Замовником укладено договори від 21.07.2006 N 2, 3 з Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" і ВАТ "Азов-2000", умови яких відрізняються від умов тендерних пропозицій учасників-переможців в частині визначення загальної вартості послуг.
Як зазначалось вище, ТК Замовника порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) в частині не інформування учасників у письмовій формі про результати відкритих торгів та згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону у разі укладання договорів з порушенням вимог ч. 2. ст. 29 Закону договори від 21.07.2006 N 2, 3, укладені між Замовником та Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" і ВАТ "Азов-2000", вважаються недійсними (нікчемними).
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договорів законом такі договори є недійсними (нікчемними) і визнання таких договорів судом не вимагається.
Враховуючи вищевикладені порушення, за договорами від 21.07.2006 N 2, 3, які укладені між Службою у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації та Дитячим оздоровчим табором "Лісова казка" і ВАТ "Азов-2000", загальною вартістю 352,6 тис.грн., використано державні кошти з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Служби у справах неповнолітніх Київської облдержадміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .
Голова правління
В.С.Лаба
"Офіційні висновки
Тендерної палати України",
N 4, 26 квітня 2007 р.