ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до статті 17 -3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
Тендерною палатою України проведено дослідження щодо дотримання Управлінням з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства законодавства при здійсненні закупівлі тролейбусів.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника:
Назва замовника торгів: Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства
Адреса: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Леніна, 49
2. Відповідальний за проведення торгів: Ситнік Влада Олексіївна, тел. (06451) 2-19-15, тел./факс: 2-04-43
3. Предмет закупівлі: тролейбус (2 одиниці).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги.
5. Головний розпорядник коштів: Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства.
6. Джерело фінансування: державні кошти, кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 17.07.2006 р., закінчення: дата укладання договору - 14.09.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства на 2006 р. - 1 арк.
2. Розподіл показників зведених кошторисів на 2006 р. - 1 арк.
3. Реєстри змін зведених кошторисів на 2006 р. - 6 арк.
4. Кошторис КП "Лисичанське тролейбусне управління" на 2006 р. - 1 арк.
5. План використання бюджетних коштів КП "Лисичанське тролейбусне управління" на 2006 р. - 1 арк.
6. Довідки про зміни використання бюджетних коштів КП "Лисичанське тролейбусне управління" на 2006 р. - 4 арк.
7. Зведення показників спеціального фонду кошторису КП "Лисичанське тролейбусне управління" на 2006 р. - 1 арк.
8. Звіт про надходження та використання інших надходжень спеціального фонду Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства за 2006 р. - 2 арк.
9. Звіт про надходження та використання інших надходжень спеціального фонду КП "Лисичанське тролейбусне управління" за 2006 р. - 4 арк.
10. Річний план державних закупівель, якій підлягає оприлюдненню, Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства на 2006 р. - 2 арк.
11. Річний план із змінами державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства на 2006 р. (два плани) - 4 арк.
12. Протокол N 1 від 03.06.2006 засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства - 2 арк.
13. Протокол N 2 від 28.04.2006 засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства - 2 арк.
14. Протокол N 3 від 21.06.2006 засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства - 2 арк.
15. Річні плани діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель КП "Лисичанське тролейбусне управління" на 2006 р. - 2 арк.
16. Наказ Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства від 27.02.2006 р. N 13 "Про створення постійно діючого тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" - 6 арк.
17. Наказ Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства від 31.05.2006 р. N 47/1 "Про внесення змін у наказ від 27.02.2006 р. N 13 "Про створення постійно діючого тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" - 1 арк.
18. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Коломійцю Ю.А. від 08.12.2006 р. СПК N 312723 - 1 арк.
19. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Комісаровій Н.П. від 04.03.2007 р. N 0023227 - 1 арк.
20. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Ситнік В.О. від 08.12.2006 р. СПК N 312721 - 1 арк.
21. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Єрьоменко О.В. від 08.12.2006 р. СПК N 312722 - 1 арк.
22. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Жадан Т.А. від 04.03.2007 р. N 0023221 - 1 арк.
23. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Івашурі Т.В. від 04.03.2007 р. N 0023223 - 1 арк.
24. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Волковій Л.В. від 04.03.2007 р. N 0023211 - 1 арк.
25. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Ситнік В.О. від 27.06.2003 р. N 842 - 1 арк.
26. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти N 1 від 09.10.2006 р. - 4 арк.
27. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти N 4 від 09.10.2006 р. - 3 арк.
28. Рішення 36-ої сесії 4-го скликання Лисичанської міської ради від 09.02.2006 р. N 1146 "О перечне мероприятий, финансируемых в 2006 р. году за счет средств целевого фонда Лисичанского городского совета" - 2 арк.
29. Заявка КП "Лисичанське тролейбусне управління" від 19.06.2006 р. N 92 щодо вирішення питання придбання 2-х тролейбусів - 1 арк.
30. Протокол N 1 від 21.06.2006 р. засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства щодо організації проведення процедури на закупівлю тролейбусів еквівалент ЗІУ - 2 арк.
31. Протокол N 2 від 04.07.2006 р. засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства щодо організації проведення процедури на закупівлю тролейбусів еквівалент ЗІУ - 2 арк.
32. Реєстр надання тендерної документації на закупівлю тролейбусів, тендер - 08.08.2006 р. - 1 арк.
33. Реєстр N 1 від 08.08.2006 р. отримання тендерних (цінових) пропозицій на закупівлю тролейбусів, тендер - 08.08.2006 р. - 1 арк.
34. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій N 3 від 08.08.2006 р. - 3 арк.
35. Протокол N 4 від 22.08.2006 р. засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможців на закупівлю тролейбусів еквівалент ЗІУ - 4 арк.
36. Тендерна документація Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства на закупівлю тролейбусів від 18.07.2006 р. - 24 арк.
37. Оголошення про проведення відкритих та двоступеневих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н - 1 арк.
38. Оголошення про заплановані закупівлі, опубліковане в Інформаційному бюлетені ТПУ N 29(48)/17.07.2006 р. - 1 арк.
39. Оголошення про заплановані закупівлі, опубліковане в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель N 14/17.07.2006 р. - 1 арк.
40. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
41. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане в Інформаційному бюлетені ТПУ N 41 (60)/09.10.2006 р. - 1 арк.
42. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель N 26/09.10.2006 р. - 1 арк.
43. Повідомлення ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" про акцепт тендерної пропозиції щодо закупівлі тролейбуса еквівалент ЗІУ - 2 од. від 23.08.2006 р. N 36 - 1 арк.
44. Повідомлення ТОВ "Дуотранс" про результати проведення відкритих торгів щодо закупівлі тролейбуса еквівалент ЗІУ від 23.08.2006 р. N 37 - 1 арк.
45. Звернення ТОВ "Дуотранс" до замовника торгів від 03.08.2006 р. N 34 - 1 арк.
46. Відповідь на звернення ТОВ "Дуотранс" від 03.08.2006 р. N 35 - 1 арк.
47. Звернення ТОВ "Українські комерційні автомобілі" до замовника торгів від 03.08.2006 р. N 917 - 1 арк.
48. Відповідь на звернення ТОВ "Українські комерційні автомобілі" від 03.08.2006 р. N 34 - 1 арк.
49. Відповідь замовника на звернення ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" від 03.08.2006 р. N 33 - 1 арк.
50. Зразок тендерного забезпечення ТОВ "Мегатранс", надісланого ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" для погодження від 28.07.2006 N 2823 - 1 арк.
51. Тендерна пропозиція ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" - 52 арк.
52. Тендерна пропозиція ТОВ "Дуотранс" - 60 арк.
53. Договір про закупівлю від 14.09.2006 р. N 116 - 4 арк.
54. Додаткова угода до договору про закупівлю від 14.09.2006 р. N 116 (листи щодо укладання додаткової угоди) - 3 арк.
55. Лист Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства від 12.09.2006 р. N 44 до КП "Лисичанське тролейбусне управління" щодо доручення на укладання договору - 1 арк.
56. Договір поруки ТОВ "Мегатранс" N 01/1409 від 14.09.2006 р. (забезпечення виконання договору про закупівлю) - 2 арк.
57. Державне статистичне спостереження за формою N 1-торги (тендери (va364202-05)
) - 1 арк.
58. Рахунок ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" за тролейбуси від 15.11.2006 р. N 13.11-01 - 1 арк.
59. Платіжні доручення КП "Лисичанське тролейбусне управління" за тролейбуси 7 доручень - 4 арк.
60. Податкові накладні - 6 арк.
61. Лімітна довідка про бюджетні асигнування на 2006 р. N 101 - 1 арк.
62. Довідки про зміни річного розпису бюджету (кошторису) на 2006 р. - 15 арк.
63. Документи щодо прийняття продукції (тролейбусів) - 24 арк.
64. Повідомлення про присвоєння кодів в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (N SHI/T - 094/АА від 09.10.2006 р., N ФС/MR-рп 1201/ОКИ від 03.03.2006 р., N PIL/AJ-рп 104 від 22.01.2007 р.) - 3 арк.
65. Акт територіального управління рахункової палати у Донецькій та Луганській областях від 29.09.2006 р. - 3 арк.
66. Річний план державних закупівель, якій підлягає оприлюдненню, Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства від 16.02.2007 р. - 1 арк.
67. Протокол N 2 від 16.02.2007 р. засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства щодо розгляду та затвердження річних планів діяльності тендерного комітету - 1 арк.
68. Протокол N 1 від 09.01.2007 р. засідання тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства щодо розгляду та затвердження тимчасових планів діяльності тендерного комітету - 1 арк.
69. Тимчасовий план державних закупівель, якій підлягає оприлюдненню, Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства від 09.01.2007 р. - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі тролейбусів Управлінням з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства (в подальшому - замовник) створений у складі 6 осіб (наказом 31.05.2006 р. N 47/1 до складу тендерного комітету було введено ще одну особу, на яку покладено функції секретаря тендерного комітету). Положення про його діяльність (додаток 1 до наказу) та склад (додаток 2 до наказу) затверджено наказом замовника від 27.02.2006 р. N 13. У додатку 2 до наказу крім затвердження складу тендерного комітету зазначено про призначення заступника (Комісарова Н.П.) та секретаря (Єрьоменко О.В.).
Окремі пункти Положення про тендерний комітет не були приведенні у відповідність до вимог Закону (
1490-14)
після набуття чинності внесених до нього змін (17.03.2006).
У пункті 4.1 Положення про тендерний комітет значено, що формою роботи тендерного комітету є закриті засідання, що є неприйнятним для проведення розкриття тендерних пропозицій і суперечить вимогам статті 26 (до участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій замовником повинні бути допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники, а також представники державних органів державної влади) і основної мети дії Закону (
1490-14)
- забезпечення прозорості процедур закупівель.
На виконання вимог статті 12 Закону (
1490-14)
члени тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету мають отримати відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
На дослідження надані свідоцтва про підвищення кваліфікації:
|
N
|
П.І.Б.
|
Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
|
Посада в ТК
|
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
|
|
1.
|
Коломієць Ю.А.
|
27.02.2006 р.
N 13
|
Голова тендерного
комітету
|
СПК N 312723
від
08.12.2006 р.
|
|
2.
|
Комісарова Н.П.
|
27.02.2006 р.
N 13
|
Заступник голови
тендерного
комітету
|
N 0023227
від
04.03.2007 р.
|
|
3.
|
Ситнік В.О.
|
31.05.2006 р.
N 47/1
|
Секретар
тендерного
комітету
|
1. СПК N 842
від
27.06.2003 р.
2. СПК
N 312721 від
08.12.2006 р.
|
|
4.
|
Єрьоменко О.В.
|
27.02.2006 р.
N 13,
31.05.2006 р.
N 47/1
|
Секретар
тендерного
комітету
|
СПК N 312722
від
08.12.2006 р.
|
|
5.
|
Жадан Т.А.
|
27.02.2006 р.
N 13
|
Член тендерного
комітету
|
N 0023221
від
04.03.2007 р.
|
|
6.
|
Івашура Т.В.
|
27.02.2006 р.
N 13
|
Член тендерного
комітету
|
N 0023223
від
04.03.2007 р.
|
|
7.
|
Волкова Л.В.
|
27.02.2006 р.
N 13
|
Член тендерного
комітету
|
N 0023211
від
04.03.2007 р.
|
На порушення вимог частини 7 статті 12 Закону (
1490-14)
не всі члени тендерного комітету замовника отримали відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету.
2. Фінансування закупівлі.
План торгів затверджений протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 03.03.2006 р. У порушення статті 2-1 Закону (
1490-14)
очікуваний термін проведення процедур призначений на початок лютого, тобто заплановано раніше, ніж був затверджений план торгів. Крім того, проведення закупівель на початку лютого є неможливим у зв'язку з тим, що сам тендерний комітет та Положення про нього були затверджені лише 27.02.2006 р.
До плану торгів замовником вносились зміни двічі, однак у протоколах засідання тендерного комітету причини (обґрунтування) необхідності внесення таких змін відсутні.
Придбання тролейбусів було включено до плану торгів (шляхом внесення змін) 21.06.2006 р. двома позиціями:
- 700 000 грн. за процедурою "відкриті торги" - кошти місцевого бюджету;
- 549 000 грн. за процедурою "відкриті торги" - кошти обласного бюджету.
Річний план державних закупівель на 2006 р. (затверджений 03.03.2006 р.) був оприлюднений в інформаційній системі в мережі Інтернет (повідомлення про присвоєння коду N ФС/MR-рп 1201/ОКИ від 03.03.2006 р.). Інформація щодо відповідного оприлюднення внесених змін до плану закупівель відсутня.
3. Вибір процедури закупівлі.
У порушення статті 1 Закону (
1490-14)
замовником прийнято рішення (протокол засідання тендерного комітету замовника від 21.06.2006 р. N 1) здійснити закупівлю "тролейбусів еквівалент ЗІУ - 2 од." шляхом застосування процедури відкритих торгів в інтересах іншого замовника - КП "Лисичанське тролейбусне управління", яке виступало платником. Посилання у річному плані державних закупівель на статтю 141 Закону та постанову Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. N 1312 (
1312-2001-п)
"Про затвердження Порядку міжвідомчої координації закупівель окремих товарів та послуг за кошти державного бюджету" є неправомірним, так як закупівля не здійснювалась на засадах міжвідомчої координації.
4. Визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом замовника відповідно до вимог статті 1 Закону (
1490-14)
як "товар".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
На виконання вимог частини 1 статті 8 Закону (
1490-14)
оголошення про заплановану закупівлю опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 17.07.2006 р. N 29(48), N оголошення - 29059406 та в спеціалізованому засобі масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 17.07.2006 р. N 14, N оголошення - 0594614, а також розміщено в системі Інтернет, код: BIC/S-441/AA від 10.07.2006 р.
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій встановлено 08.08.2006 р., що становить 23 календарних дні від дати опублікування оголошення про проведення торгів в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України. Відповідно до статей 17 та 19 Закону (
1490-14)
причини скорочення строку викладено в Звіті про результати здійснення процедури як "у зв'язку з гострою необхідністю та забезпеченням міста електротранспортом для перевезення населення".
6. Тендерна документація.
Тендерна документація була затверджена тендерним комітетом замовника 04.04.2006 р. протоколом N 2. При цьому на титульній сторінці тендерної документації зазначено, що вона затверджена головою тендерного комітету Коломієць Ю.А. 18.07.2006 р., що призводить до неузгодженості в документальному оформленні процедури закупівлі.
У пункті 13.2 тендерної документації встановлена вимога про необхідність завірення кожної сторінки тендерної пропозиції печаткою учасника торгів, що є дискримінацією фізичних осіб, які відповідно до статті 1 Закону (
1490-14)
можуть бути також учасниками торгів.
У порушення статті 10 Закону (
1490-14)
технічна специфікація складена російською мовою.
У додатку 2 до тендерної документації некоректно встановлені вимоги щодо наявності в учасника відповідного дозволу, ліцензії або сертифіката. У документації встановлена імперативна норма щодо наявності таких документів, при тому, що такі вимоги є практично не виконуваними (продаж та поставка тролейбусів згідно чинного законодавства не ліцензується та не потребує відповідних дозволів), а їх невиконання може призвести до відхилення тендерної пропозиції згідно статті 27 Закону (
1490-14)
.
У порушення статті 21 Закону (
1490-14)
в тендерній документації фактично не зазначено однозначну методику оцінки тендерних пропозицій. Більшість наведених критеріїв не містять їх питомої ваги, а також не є об'єктивними щодо предмету закупівлі. Інформація, зазначена у додатку 4 до тендерної документації, фактично є прикладом (можливим варіантом) здійснення замовником оцінки та вибору переможця без чіткого порядку її застосування.
Методика оцінки, зазначена в тендерній документації:
"Кожен критерій оцінюється тендерним комітетом по наявності необхідних документів, їхньої вагомості і значущості для економічно вигідної закупівлі з точки зору ціни, якості, гарантійних зобов'язань, умов оплати, постачання тощо. Тендерний комітет має право вибирати найосновні критерії оцінки тендерних пропозицій і робити оцінку відповідно до прийнятої методики".
Встановлений замовником критерій оцінки "умови оплати - відстрочка платежів" суперечить додатку 3 до тендерної документації "Тендерна форма "Пропозиція" та основним умовам договору про закупівлю, де визначено оплату за продукцію по факту поставки, що унеможливлює підготовку тендерних пропозицій, які відповідали б вимогам замовника. Наслідком цього стало неправомірне застосування такого критерію при оцінці тендерних пропозицій та порушення частини 3 статті 34 Закону (
1490-14)
.
Наявність такого критерію оцінки як "відповідність технічним вимогам" порушує вимоги статті 27 Закону (
1490-14)
, згідно якої замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Технічні вимоги (специфікація) є невід'ємною складовою тендерної документації (стаття 21 Закону), а тому проводити оцінку відповідності і присуджувати за це бали є неправомірним.
|
Найменування критеріїв
|
Кіль-
кість
балів
|
Найменування критеріїв
|
Кіль-
кість
балів
|
|
Ціна предмета закупівлі
|
700
|
Безпечність умов праці
|
|
|
Відповідність технічним
вимогам
|
50
|
Екологічність предмета
закупівлі
|
25
|
|
Відповідність
кваліфікаційним вимогам
|
|
Використання
вітчизняних матеріалів
і комплектуючих
|
|
|
Гарантійний строк
|
75
|
Сервісне
обслуговування
|
50
|
|
Гарантійний строк
|
75
|
Перевірка якості
товару до його оплати
|
|
|
Умови поставки -
попередня поставка
|
|
Наявність договору із
заводом виготовлювачем
|
|
|
Транспортні витрати -
постачальника
|
25
|
Додаткові пропозиції
|
|
Пояснення до формули розрахунку балів пропозицій містить посилання на показник, який у самій формулі відсутній, але при цьому замовник передбачив затвердження цього показника на стадії, що передує оцінці тендерних пропозицій.
Продовження методики оцінки замовника:
"Графа "кількість балів" заповнюється замовником. Встановлюється максимальна сума балів для пропозицій (наприклад, 1000), потім максимально можлива кількість балів по кожному з оцінюваних показників (критеріїв) і порядок визначення кількості балів по кожному показнику для відповідної пропозиції. Сума балів (i = 1 : n) за оцінюваною пропозицією може розраховуватися за формулою:
Б = eБt = eбt х Kt, 1000, при Kt, 1 або
Б = eБt = eбt/Kt, 1000, при Kt 1, де:
Бt - максимально можлива кількість балів по i-му показнику (критерію), який затверджується тендерним комітетом на стадії, що передує оцінці пропозиції.
Це є порушенням принципів Закону та статті 22 Закону (
1490-14)
, де визначено, що зміни до тендерної документації можуть вноситися не пізніше, ніж за три робочі дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Тобто затвердження вказаних показників на стадії, що передує оцінці, є неправомірним.
Таким чином, тендерна документація замовника складена з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не чітко визначені вимоги щодо підготовки тендерних пропозицій та порядку вибору переможця торгів. Оцінка і рішення, прийняті на підставі такої тендерної документації, не можуть забезпечити об'єктивність вибору найкращої тендерної пропозиції та постачальника, у тому числі за оптимальною ціною.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно реєстру надання тендерної документації до замовника звернулися та отримали документацію ТОВ "Дуотранс" та ЗАТ "АТГ "Спецтехніка".
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій від 08.08.2006 р. N 1 та протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 08.08.2006 р. N 3 пропозиції подали два учасника торгів:
1. ТОВ "Дуотранс" - тролейбус ЗІУ - 682Г-016(018) за ціною 999 000 грн. за 2 од.
2. ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" - тролейбус ЗІУ - 682Г-016(012) за ціною 999 540 грн. за 2 од.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможці торгів.
У протоколі оцінки тендерних пропозицій від 22.08.2006 р. N 4 зазначено, що усі подані тендерні пропозиції відповідають вимогам тендерної документації, що не відповідає дійсності, а саме:
1. Щодо пропозиції ТОВ "Дуотранс":
- ТОВ "Дуотранс" у своїй пропозиції запропонував транспортний засіб (тролейбус) місткістю 27 + 1/109 пасажирів, що не відповідає вимогам технічної специфікації тендерної документації, в якій зазначено, що місткість повинна бути 27/118 пасажирів. Інші документи, що підтверджують відповідність товару вимогам замовника, відсутні;
- у порушення статті 24 Закону (
1490-14)
та додатка 3 до тендерної документації в тендерній формі "Пропозиція" не зазначено строку дії тендерної пропозиції. В інших документах ця інформація також відсутня;
- на вимогу замовника щодо наявності відповідних дозволів або ліцензій надана лише інформація про неможливість подання таких документів, оскільки чинним законодавством їх наявність не визначена, що є невиконанням вимог тендерної документації. У разі, якщо в тендерній документації встановлена не виконувана вимога, учасник торгів міг повідомити замовника торгів та узгодити можливість внесення відповідних змін до тендерної документації або оскаржити. Оскільки таких дій вчинено не було, то це означає, що учасник торгів погодився із вимогою замовника (згідно тендерної форми "Пропозиція") і повинен був її виконати;
- ТОВ "Дуотранс" у своїй пропозиції вказав про надання в її складі засвідченої копії сертифікатів відповідності Держкомохоронпраці українській і міжнародній системі стандартизації, що є зазначенням недостовірної інформації, оскільки такий документ у пропозиції відсутній (замість нього був наданий документ "Одобрение типа транспортного средства" Держстандарту Росії);
- за погодженням із замовником забезпечення тендерної пропозиції було внесено ЗАТ "СКС". У порушення вимог пункту 13.2 тендерної документації сторінки копій статуту, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та балансу цього товариства не завірені печаткою учасника.
2. Щодо пропозиції ЗАТ "АТГ "Спецтехніка":
- у порушення статті 24 Закону (
1490-14)
та додатка 3 до тендерної документації в тендерній формі "Пропозиція" не зазначено строку дії тендерної пропозиції. В інших документах ця інформація також відсутня;
- у порушення вимог пункту 13.2 тендерної документації сторінки копій статуту учасника, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, балансу учасника, статуту, свідоцтва про державну реєстрацію, довідки з банку, балансу ТОВ "Мегатранс" (організація, яка за погодженням із замовником вносила тендерне забезпечення) не завірені печаткою учасника;
- у порушення пункту 12.1 тендерної документації не надана довідка з ДПІ про відсутність заборгованості перед бюджетом ТОВ "Мегатранс";
- не в повній мірі виконані вимоги пункту 4 додатка 2 до тендерної документації (надані інші документи, ніж ті, які вимагались замовником);
- запропонований транспортний засіб місткістю 28/111 пасажирів не відповідає вимогам технічної специфікації тендерної документації (має бути 27/118 пасажирів). Крім того, учасником надано недостовірну інформацію, оскільки у листі ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" від 03.08.2006 р. N 2847/2, наданого у складі тендерної пропозиції, зазначено, що характеристики запропонованого тролейбусу повністю відповідають технічним вимогам замовника.
Враховуючи те, що обидві пропозиції не відповідали вимогам тендерної документації, замовник відповідно до статті 27 Закону мав відхилити всі тендерні пропозиції, а торги відповідно до статті 28 Закону (
1490-14)
- відмінити.
Згідно вищезазначеного протоколу оцінки тендерних пропозицій замовник безпідставно та неправомірно присвоїв по "75" балів тендерним пропозиціям учасників торгів по критерію "умови оплати - відстрочка платежів", оскільки жоден з учасників в своїх тендерних пропозиціях умови відстрочки платежу не зазначали, а вказали про розрахунок по факту поставки, як то було передбачено тендерною формою "Пропозиція" та основними умовами договору, наведеними у тендерній документації.
У порушення вимог тендерної документації (методики оцінки та основних умов до договору) замовник неправомірно присудив пропозиції ТОВ "Дуотранс" "0" балів по критерію "транспортні витрати - постачальника", оскільки тендерна пропозиція цього товариства також передбачала поставку продукції на умовах DDP - Інкотермс у редакції 2000 р. (відповідно до пункту 7.1 тендерної документації).
Замовник безпідставно застосував такий критерій оцінки, як "екологічність предмета закупівлі" (25 балів), так як в обох тендерних пропозиціях інформація та відповідні документи щодо екологічності предмета закупівлі відсутні.
Відповідно до вимог тендерної документації найкращою було визначено пропозицію ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" як таку, що мала найнижчу ціну та набрала найбільшу кількість балів.
Таким чином, визначення переможця торгів ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" було здійснено з грубим порушенням вимог чинного законодавства та тендерної документації замовника.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та результати торгів були надіслані у терміни, визначені частиною 2 статті 29 Закону (
1490-14)
:
- про акцепт тендерної пропозиції було надіслано переможцю ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" листом від 23.08.2006 р. N 36;
- про результати - ТОВ "Дуотранс" листом від 23.08.2006 р. N 37.
10. Укладення договору.
Договір на поставку двох тролейбусів ЗІУ - 682Г - 016 (018) від 14.09.2006 р. N 116 було укладено із ЗАТ "АТГ "Спецтехніка" на суму 999 000 грн., в т.ч. ПДВ - 166 500 грн.
У порушення статті 1 Закону (
1490-14)
було укладено тристоронній договір між замовником торгів, переможцем та платником (КП "Лисичанське тролейбусне управління").
У порушення статті 25 Закону (
1490-14)
у договорі про закупівлю відсутні умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору.
У порушення частин другої та третьої статті 34 Закону (
1490-14)
, згідно з якими умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від умов тендерної документації замовника та пропозиції учасника, у договорі зазначено, що оплата за товар здійснюється протягом 10 банківських днів після поставки, при тому, що згідно тендерної документації та тендерної пропозиції оплата передбачалась по факту поставки, а оцінка пропозицій здійснювалась на умовах відстрочки платежу 45 днів.
На порушення частини 2 статті 34 Закону (
1490-14)
в укладеному договорі відсутня одна з істотних його умов - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків. Таким чином, укладений договір вважається недійсним (нікчемним).
11. Складання звітності.
На дослідження було надано дві майже однакові копії звітів про результати здійснення процедури закупівлі: N 1 від 09.10.2006 р. та N 4 від 09.10.2006 р. У звіті N 1 замовником торгів зазначено КП "Лисичанське тролейбусне управління", яке торги не проводило і фактично замовником торгів не виступало (лише платник за договором - третя сторона договору). А у звіті N 4 від 09.10.2006 р. замовником торгів зазначене Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства.
Таким чином, звітність щодо результатів здійснення процедур закупівель за державні кошти було складено з порушенням статті 1 Закону та розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р (
z0907-06)
.
ВИСНОВОК:
В результаті дослідження матеріалів, наданих Управлінням з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства стосовно проведеної процедури відкритих торгів на закупівлю тролейбусів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (
1490-14)
на момент проведення торгів не всі члени тендерного комітету мали відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- у порушення статті 2 -1 Закону (
1490-14)
замовник у плані торгів визначив очікуваний термін проведення процедур раніше, ніж був затверджений сам план торгів та призначений склад тендерного комітету;
- у порушення статті 1 Закону (
1490-14)
замовник здійснив закупівлю та уклав тристоронній договір на придбання "тролейбусів еквівалент ЗІУ - 2 од." в інтересах іншого замовника;
- у порушення статті 21 Закону (
1490-14)
в тендерній документації не визначено методику оцінки тендерних пропозицій по окремих критеріях;
- у порушення статей 27 та 28 Закону (
1490-14)
замовник не відхилив всі тендерні пропозиції учасників, як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації, та не відмінив торги;
- у порушення частин другої та третьої статті 34 Закону (
1490-14)
замовник уклад договір про закупівлю на інших умовах (в частині поставки та розрахунків), ніж то було зазначено у тендерній документації та пропозиції переможця;
- у порушення статті 25 Закону (
1490-14)
у договорі про закупівлю відсутні умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору;
- в порушення частини 2 статті 34 Закону (
1490-14)
в укладеному договорі відсутня одна з істотних його умов - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
- у порушення статті 1 Закону та розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р (
z0907-06)
замовник склав два однакових звіти про результати проведення процедури закупівлі, зазначивши лише різних замовників торгів, при тому, що КП "Лисичанське тролейбусне управління" замовником торгів не виступав.
Таким чином, процедура закупівлі тролейбусів проведена з грубим порушенням вимог чинного законодавства, а дії тендерного комітету Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (
2341-14)
.
|
Голова правління
|
В.С.Лаба
|
"Офіційні висновки
Тендерної палати України",
N 6, 25 червня 2007 р.