ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог ст. ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
.
Замовник торгів: управління освіти Сімферопольської міськради.
Адреса: 95000, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Толстого, 15.
Відповідальний за проведення торгів: Карнацька Ірина Павлівна, тел.: 8(0652) 25-46-94.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: послуги з організації харчування учнів.
Джерело фінансування: кошти Автономної Республіки Крим.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 26.02.2007, закінчення 02.04.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Повідомлення про присвоєння коду N ABD/S-рп1298/ЗРВ від 01.03.2007 щодо розміщення річного плану державних закупівель на 1-му арк.;
2. Повідомлення про присвоєння кодів N KHT/F-5534/ШООвт від 02.04.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com).
3. Наказ управління освіти Сімферопольської міськради від 15.01.2007 N 16 "Про створення тендерного комітету" на 1-му арк.;
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 323588, видане Вітвицькій С.М. від 26.05.2006 на 1-му арк.;
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 284674, видане Карнацькій І.П. від 13.05.2005 на 1-му арк.;
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації за N 1498, видане Османовій Л.І. від 18.05.2007 на 1-му арк.;
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації за N 1499, видане Молочковській І.А. від 18.05.2007 на 1-му арк.;
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації за N 1500, видане Чуманенковій А.А. від 18.05.2007 на 1-му арк.;
9. Звіт про результати здійснення процедури відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти від 02.04.2007 N 1н на 2-х арк.;
10. Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі від 05.02.2007 N 1 на 1-му арк.;
11. Тендерна документація на закупівлю послуг з організації харчування учнів від 15.02.2007 на 21-му арк.;
12. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.03.2007 N 3 на 2-х арк.;
13. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 23.03.2007 N 4 на 1-му арк.;
14. Тендерна пропозиція підприємства "Віол" на 33-х арк.;
15. Тендерна пропозиція КП "Общепит" на 69-ти арк.;
16. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 26.03.2007 на 1-му арк.;
17. Повідомлення про результати торгів від 26.03.2007 на 1-му арк.;
18. Оголошення про заплановані закупівлі на 2-х арк.;
19. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі на 2-х арк.;
20. Договір на закупівлю послуг з організації харчування учнів від 28.03.2007 б/н на 3-х арк.;
21. Платіжне доручення від 14.05.2007 N 1103 на суму 94 064 грн.;
22. Платіжне доручення від травня 2007 N 1248 на суму 2500 грн.;
23. Платіжне доручення від травня 2007 N 1151 на суму 40 372 гривні.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі управлінням освіти Сімферопольської міськради послуг з організації харчування учнів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу управління освіти Сімферопольської міськради (далі - Замовник) від 15.01.2007 N 16 створено тендерний комітет у складі п'яти осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
N
|
П.І.Б.
|
Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
|
Посада в ТК
|
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
|
1.
|
Османова Л.І.
|
наказ від
15.01.2007 N 16
|
Голова
тендерного
комітету
|
реєстраційний
N 1498 від
18.05.2007
|
2.
|
Вітвицька С.М.
|
наказ від
15.01.2007 N 16
|
Заступник
голови
комітету
|
СПК N 323588
від
26.05.2006
|
3.
|
Карнацька І.П.
|
наказ від
15.01.2007 N 16
|
Секретар
тендерного
комітету
|
СПК N 284674
від
13.05.2005
|
4.
|
Чуманенкова А.А.
|
наказ від
15.01.2007 N 16
|
Член
тендерного
комітету
|
реєстраційний
N 1500 від
18.05.2007
|
5.
|
Молочковська І.А.
|
наказ від
15.01.2007 N 16
|
Член
тендерного
комітету
|
реєстраційний
N 1499 від
18.05.2007
|
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 02.04.2007 N 1 на 2007 рік, розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі становила 462,4 тис.грн. на придбання послуг з організації харчування учнів за КЕКВ 1133 "Продути харчування".
3. Вибір процедури закупівлі.
На засіданні тендерного комітету Замовника щодо вибору процедури закупівлі (протокол від 05.02.2007 N 1) прийнято рішення щодо закупівлі послуг з організації харчування учнів шляхом проведення відкритих торгів, оскільки вартість закупівлі перевищує 30 тисяч гривень.
4. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі послуг з організації харчування учнів було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 26.02.2007 N 9(80), оголошення N 09075907;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 26.02.2007 N 9(46), оголошення N 2825746.
Адреса обраної інформаційної системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com; код - FOB/WZ 686 від 16.02.2007.
Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону (
1490-14)
строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Так, термін подання пропозицій скорочено до 23 календарних днів, однак причину скорочення у звіті про результати торгів не обґрунтовано, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 19 Закону (
1490-14)
в частині не обґрунтування причини скорочення терміну подання тендерних пропозицій учасників торгів.
5. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі послуг з організації харчування учнів затверджена 15.02.2007 головою тендерного комітету Османовою Л.І. та завірена печаткою.
Тендерна документація із закупівлі послуг з організації харчування учнів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 29, 34 Закону (
1490-14)
, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону (
1490-14)
тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо: зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками; місця, де мають бути надані послуги;
- в порушення ч. 6 ст. 23 Закону (
1490-14)
Замовником невірно вказано період, з якого обчислюється термін повернення тендерного забезпечення, а саме: у п. 12.4 тендерної документації зазначено, що тендерне забезпечення буде повернуто протягом 10 календарних днів після настання підстави для його повернення, замість з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення, як того вимагає Закон;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
Замовником невірно обчислюється період укладання договору, а саме: у п. 29.2 тендерної документації зазначено, що договір укладається протягом 21 робочого дня з дня акцепту, але не раніше ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів, замість "не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур";
- в порушення вимог ст. 34 Закону (
1490-14)
в додатку "основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону (
1490-14)
технічні вимоги тендерної документації не містять детального опису послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик.
Відповідно до додатку N 4 тендерної документації передбачено здійснити оцінку тендерних пропозицій на підставі єдиного критерію - ціна.
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 19.03.2007 N 3, було подано дві пропозиції на закупівлю послуг з організації харчування учнів, а саме:
N
з/п
|
Повне найменування
учасника процедури
закупівлі,
місцезнаходження
|
Інформація про
наявність та
правильність
оформлення всіх
необхідних документів
|
Ціна
тендерної
пропозиції
(грн.)
|
1
|
Комунальне підприємство
"Общепит"
|
Всі документи в
наявності
|
2 грн.
|
2
|
Підприємство "Віол"
|
Відсутні гарантійний
лист та узгодження із
санепідемстанцією
|
2 грн.
|
За даними протоколу, підприємством "Віол" надано не всі документи, що передбачені тендерною документацією, отже, відповідно до вимог ст. 27 Закону (
1490-14)
Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, яка не відповідає умовам тендерної документації. Однак дослідженням наданих документів встановлено, що підприємством "Віол" надано договір поруки на суму 23 120 грн., як це і передбачено тендерною документацією, та лист узгодження головного державного санітарного лікаря м. Сімферополя від 18.08.2005 року. Тобто, даний факт свідчить про формальний підхід Замовника до перевірки наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, та правильності їх оформлення.
В порушення вимог ч. 2 ст. 10 Закону (
1490-14)
тендерні пропозиції учасників складено російською мовою, а не українською мовою, як це передбачено Замовником у п. 5.1 тендерної документації.
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій розміщено в інформаційній системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com; код SHN/A-пр5532/ШОО 19.03.2007.
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На засіданні тендерного комітету Замовника (протокол від 23.03.2007 N 4), переможцем торгів обрано КП "Общепит" як таке, що відповідає всім вимогам Замовника.
8. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Оголошення результати проведеної процедури закупівлі послуг з організації харчування учнів було опубліковано Замовником:
- у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 N 16(87), оголошення за N 16137507р;
- в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 16.04.2007 N 16(53), оголошення N 5327534.
Адреса обраної інформаційної системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com; код - KHT/F0367.
Повідомлення про результати торгів та акцепт тендерної пропозиції Замовником направлено 26.03.2007.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
в повідомленні про акцепт тендерної пропозиції КП "Общепит" Замовником скорочено термін укладання договору, а саме: з 3 до 14 робочих днів.
У відповідності до ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
з учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції розміщено в інформаційній системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com; код - DOC/YU-акц5533/ШОО від 26.03.2007.
9. Укладення договору.
Договір на закупівлю послуг з організації харчування учнів Замовником з переможцем торгів КП "Общепит" укладено 28.03.2007 б/н або через 3 дні з моменту відправлення повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та результати торгів, чим порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
щодо терміну укладання договору.
Таким чином, відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону (
1490-14)
, укладений договір вважається недійсним (нікчемним), якщо Замовник не дотримався вимог частини другої статті 29 цього Закону.
Відповідно до звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 02.04.2007 N 1 вартість договору становила 462 400 гривень. Проте Замовником у договорі не вказано вартості послуг, що закуповуються, чим порушено вимоги ст. 180 Господарського кодексу України (
436-15)
щодо істотних умов господарського договору в частині погодження ціни договору.
За даним договором від 28.03.2007 б/н, Замовником перераховано за послуги з організації харчування учнів, відповідно до наданих на дослідження платіжних доручень, державних коштів на суму 136 936 гривень.
10. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника за результатами здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі послуг з організації харчування учнів складено звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 02.04.2007 N 1.
В недотримання вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р (
z0907-06)
"Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення" у звіті від 02.04.2007 N 1 відсутня обов'язкова інформація щодо:
- назви, дати і номера спеціалізованого друкованого засобу масової інформації, у якому було опубліковано оголошення про торги та оголошення про результати торгів, та номерів оголошень;
- реквізитів інформаційної системи в мережі Інтернет, дати розміщення і коду, присвоєного системою оголошенню про торги та результати торгів.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення управлінням освіти Сімферопольської міськради процедури відкритих торгів із закупівлі послуг з організації харчування учнів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- порушено вимоги ч. 3 ст. 19 Закону (
1490-14)
в частині не обґрунтування причини скорочення терміну подання тендерних пропозицій учасників торгів;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону (
1490-14)
тендерна документація не містить обов'язкової інформації;
- в порушення ч. 6 ст. 23 Закону (
1490-14)
Замовником невірно вказано період, з якого обчислюється термін повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
Замовником невірно обчислюється період укладання договору;
- в порушення вимог ст. 34 Закону (
1490-14)
в додатку "основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону (
1490-14)
технічні вимоги тендерної документації не містять детального опису послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 10 Закону (
1490-14)
тендерні пропозиції учасників складено російською мовою, а не українською мовою;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
Замовником в повідомленні про акцепт тендерної пропозиції КП "Общепит" скорочено термін укладання договору, передбачений Законом;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
Замовником не дотримано терміну укладання договору;
- порушено вимоги ст. 180 Господарського кодексу України (
436-15)
щодо істотних умов господарського договору в частині погодження ціни договору.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону (
1490-14)
, укладений договір вважається недійсним (нікчемним), якщо Замовник не дотримався вимог частини другої статті 29 цього Закону.
Таким чином, за укладеним договором від 28.03.2007 б/н Замовником з грубим порушенням вимог Закону (
1490-14)
при здійсненні державних закупівель взято бюджетних зобов'язань у розмірі 462 400 грн. та використано державних коштів, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету управління освіти Сімферопольської міськради можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу (
2341-14)
.
Голова правління
|
В.С.Лаба
|
"Офіційні висновки Тендерної
палати України",
N 7, 25 липня 2007 р.