ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Відділ освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області.
Адреса: 42000, м. Ромни, Сумська обл., вул. Урицького, 55.
2. Відповідальний за проведення торгів: Овдійко Микола Федорович. Телефон: (05448) 2-24-42.
3. Предмет закупівлі: продукція харчової промисловості (м'ясо).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти міського бюджету.
Очікувана вартість предмета закупівлі: 275 000 гривень.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок 09.04.2007, закінчення 04.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 15049207, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 N 15(86) - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю за N 3437752, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.04.2007 N 15(52) - 1 арк.;
4. Тендерна документація - 88 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 23129707Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.06.2007 N 23(94) - 1 арк.;
6. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 6034831, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 04.06.2007 N 23(60) - 1 арк.;
7. Повідомлення про присвоєння кодів від 04.06.2007 N WV/DN-4850-ЄНЄ вт - 1 арк.;
8. Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі від 22.02.2007 N 1 - 1 арк.;
9. Наказ про зміну складу тендерного комітету від 28.03.2007 N 39 - 1 арк.;
10. Наказ про внесення змін до складу тендерного комітету від 05.06.2007 N 78 - 1 арк.;
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Овсійку М.Ф. від 16.02.2006 N 010754, - 1 арк.;
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Завадько В.І. від 16.02.2006 N 010755, - 1 арк.;
13. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 24.04.2007 N 17 - 2 арк.;
14. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 24.04.2007 N 18 - 3 арк.;
15. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 24.04.2007 N 219 - 1 арк.;
16. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 24.04.2007 N 218 - 1 арк.;
17. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 24.04.2007 N 217 - 1 арк.;
18. Договір поставки товару від 03.05.2007 N 7, укладений з ПП Любіною Т.К. - 2 арк.;
19. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 04.06.2007 N 11 на 2-х аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Відділом освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області з придбання продукції харчової промисловості (м'яса)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом від 28.03.2007 N 39 про зміну складу тендерного комітету Відділом освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області створено тендерний комітет, до складу якого входить 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено в.о. начальника Відділу освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області Овсійка М.Ф.
Інформація про членів тендерного комітету:
N
|
П.І.Б.
|
Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
|
Посада в ТК
|
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
|
1.
|
Овсійко М.Ф.
|
наказ від
28.03.2007 N 39
|
Голова
тендерного
комітету
|
N 010754 від
16.02.2006 серія
СПК N 322254
|
2.
|
Михайлов
А.О.
|
наказ від
28.03.2007 N 39
|
Заступник
голови
тендерного
комітету
|
|
3.
|
Михайлець
В.В.
|
наказ від
28.03.2007 N 39
|
Секретар
тендерного
комітету
|
N 010755 від
16.02.2006 серія
СПК N 322134
|
4.
|
Каблуков
Ю.А.
|
наказ від
28.03.2007 N 39
|
Член
тендерного
комітету
|
|
5.
|
Солод О.В.
|
наказ від
05.06.2007 N 78
|
Член
тендерного
комітету
|
|
В порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
(надалі - Закон) Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет.
2. Фінансування закупівель.
Згідно з формою оголошення про проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі становить 275 000,00 гривень.
Відповідно до Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 04.06.2007 N 11 розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі становить 330 000,00 грн.
3. Вибір процедури закупівлі.
Згідно з протоколом від 22.02.2007 N 1 щодо вибору процедури закупівлі прийнято рішення провести закупівлю продукції харчової промисловості (м'яса) шляхом застосування процедури відкритих торгів.
4. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відділом освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 N 15(86), оголошення N 15049207;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 09.04.2007 N 15(52), оголошення N 3437752;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код DOC/YU 0663).
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону (
1490-14)
строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 24.04.2007, або скорочено до 16 календарних днів.
Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (
1490-14)
Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 16 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів.
5. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі продукції харчової промисловості (м'яса), що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. ст. 21, 26, 26-1, 34 Закону (
1490-14)
, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону (
1490-14)
тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону (
1490-14)
п. 7 тендерної документації не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону (
1490-14)
не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимоги ч. 2 ст. 21 Закону (
1490-14)
технічна специфікація не містить: детального опису товарів з використанням об'єктивних якісних характеристик; посилань на стандартні характеристики, вимог, умовних позначень та термінології товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону (
1490-14)
у дод. 4 тендерної документації до критеріїв оцінки не включено строк поставки (виконання);
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону (
1490-14)
у п. 23 тендерної документації не зазначено Антимонопольний комітет України як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг;
- в порушення вимог ст. 34 Закону (
1490-14)
до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме - умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону (
1490-14)
в п. 3 основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати;
- крім того, дослідженням встановлено, невідповідність змісту поданого оголошення про заплановану закупівлю змісту тендерної документації стосовно строків поставки предмета закупівлі (п. 3.3 форми оголошення з п. 2.4 оголошення про заплановану закупівлю).
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 24.04.2007 N 17. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників.
Перелік тендерних пропозицій, запропонованих учасниками процедури закупівлі:
N
п/п
|
Учасник
процедури
|
Ціна пропозиції (грн.)
|
|
|
свинина
|
свинина
|
яловичина
|
печінка
|
тушкою
|
вирізка
|
вирізка
|
|
1
|
ПП Коваль
В.І.
|
21,5
|
26
|
24
|
18,5
|
2
|
ПП Куниця
А.А.
|
22
|
26,5
|
24,5
|
19
|
3
|
ПП Любіна
Т.К.
|
21
|
25
|
23
|
18
|
Тендерна документація передбачала закупівлю м'яса, проте тендерні пропозиції подані за чотирма позиціями, а саме: свинина тушкою, свинина вирізка, яловичина вирізка, печінка, в чому вбачається порушення вимог ст. 1 Закону (
1490-14)
в частині визначення предмета закупівлі за лотами.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. ст. 18, 26 Закону (
1490-14)
, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону (
1490-14)
до участі у торгах допущено двох учасників (ПП Коваль В.І. та ПП Куниця А.А.), інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону (
1490-14)
під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону (
1490-14)
під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції.
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 24.04.2007 N 18.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог ст. ст. 26, 27, 28 Закону (
1490-14)
, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону (
1490-14)
допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону (
1490-14)
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, ст. 27 Закону (
1490-14)
в частині визначення переможців торгів, та допущення до оцінки учасників, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону (
1490-14)
Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
8. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі продукції харчової промисловості (м'яса) було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.06.2007 23(94), оголошення N 23129707Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 04.06.2007 23(60), оголошення N 6034831.
При цьому договір за результатами проведених торгів укладено 03.05.2007.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону (
1490-14)
оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 04.06.2007, тобто через 33 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код MPU/PL 1154).
Відповідно до звіту від 04.06.2007 N 11 дата акцепту тендерної пропозиції 24.04.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам 24.04.2007.
9. Укладання договору.
В результаті проведення процедури відкритих торгів, Замовником з переможцем - ПП Любиною Т.К. укладено договір від 03.05.2007 N 7 щодо закупівлі продукції харчової промисловості (м'яса) на загальну суму 330 000 гривень.
Згідно з формою оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі становить 275 000,00 гривень.
Таким чином, вбачається можливість перевищення ціни на суму 55 000 грн. при укладанні договору при незмінній кількості закупівлі, що можливо є нанесеними державі збитками.
Відповідно до вимог ст. 3 Бюджетного кодексу України (
2542-14)
бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Згідно з договором від 03.05.2007 N 7 у п. 9.2 зазначено "договір вважається щорічно продовженим на рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії Договору жодною із сторін не буде заявлено про розірвання цього договору або його перегляд".
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 3 Бюджетного кодексу України (
2542-14)
в частині терміну дії договору.
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
договір було укладено всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю, а саме: "кількість товару, що постачається, може бути зменшена залежно від реального фінансування видатків", "ціни на товар можуть корегуватись у разі отримання відповідного позитивного висновку Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель", "розрахунки за поставлений товар здійснюються на умовах відстрочки платежу на термін 30 банківських днів", "сплата пені не звільняє сторону від виконання прийнятих на себе зобов'язань по договору поставки";
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону (
1490-14)
у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Таким чином, відповідно до вимог ст. 34 Закону (
1490-14)
договір укладений між Відділом освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області та ПП Любиною Т.К. вважається недійсним.
10. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 04.06.2007 N 11.
В порушення вимог ст. 17 Закону (
1490-14)
у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою, не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі;
- інформації про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Відділом освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області стосовно проведення процедури закупівлі продукції харчової промисловості (м'яса) встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 2 ст. 12 Закону (
1490-14)
Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет;
- ч. 3 ст. 19 Закону (
1490-14)
щодо безпідставного скорочення терміну подання тендерних пропозицій;
- ч. 6 ст. 21 Закону (
1490-14)
тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 1 ст. 21 Закону (
1490-14)
тендерна документація не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- ч. 1 ст. 21 Закону (
1490-14)
не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 2 ст. 21 Закону (
1490-14)
технічна специфікація не містить: детального опису товарів з використанням об'єктивних якісних характеристик; посилань на стандартні характеристики, вимог, умовних позначень та термінології товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- ч. 7 ст. 26 Закону (
1490-14)
у тендерній документації до критеріїв оцінки не включено строк поставки (виконання);
- ч. 1 ст. 26-1 Закону (
1490-14)
у тендерній документації не зазначено Антимонопольний комітет України, як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг;
- ст. 34 Закону (
1490-14)
до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме - умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- ч. 2 ст. 34 Закону (
1490-14)
в основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати;
- ст. 1 Закону (
1490-14)
в частині визначення предмета закупівлі за лотами;
- ч. 1 ст. 18 Закону (
1490-14)
щодо допущення до участі у торгах двох учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону (
1490-14)
під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- ч. 3 ст. 26 Закону (
1490-14)
під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни або другого етапу двоступеневих торгів не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- ч. 7 ст. 26 Закону (
1490-14)
допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 1 ст. 27 Закону (
1490-14)
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону (
1490-14)
торги повинні бути відмінені, оскільки Замовник мав відхилити всі тендерні пропозиції;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону (
1490-14)
оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 04.06.2007, тобто через 33 календарних дні після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону;
- ч. 2 ст. 29 Закону (
1490-14)
договір було укладено всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю;
- ч. 2 ст. 34 Закону (
1490-14)
у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- ст. 34 Закону (
1490-14)
укладений договір вважається недійсним;
- ст. 17 Закону (
1490-14)
щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою.
Таким чином, за договором, укладеним з ПП Любиною Т.К., Відділом освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області взято бюджетних зобов'язань на загальну суму 330 000 грн., в чому вбачається, нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Відділу освіти виконкому Ромнинської міськради Сумської області можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України (
2341-14)
.
Голова правління
|
В.С.Лаба
|