ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
04.10.2005 N 19709/7/15-1117
|
(Витяг)
ДПАУ розглянула лист ЗАТ щодо податку на прибуток та застосування РРО і повідомляє.
Відповідно до пп. 5.2.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (
334/94-ВР)
до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених п. 5.3 - 5.7 цієї статті.
Згідно із ст. 12 Закону України від 06.04.2000 р. N 1645-III (
1645-14)
"Про захист населення від інфекційних хвороб" та ст. 27 Закону України від 24.02.94 р. N 4004-XII (
4004-12)
"Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" в Україні обов'язковими є профілактичні щеплення із запобігання захворюванням на туберкульоз, поліомієліт, дифтерію, кашлюк, правець та кір.
Обов'язковим профілактичним щепленням для запобігання поширенню інших інфекційних захворювань підлягають окремі категорії працівників у зв'язку з особливостями виробництва або виконуваної ними роботи. Групи населення та категорії працівників, які підлягають профілактичним щепленням, у тому числі обов'язковим, а також порядок і терміни їх проведення визначаються центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я.
Згідно із Календарем профілактичних щеплень в Україні, розробленим відповідно до вищезазначених законів, затвердженим наказом Мінохорони здоров'я України від 31.10.2000 р. N 276 (
z0824-00)
, щеплення проти грипу включено до переліку щеплень, які проводяться на ендемічних та ензоотичних територіях та за епідемічними показаннями, за визначеними групами медичного ризику, групами епідемічного ризику і високої можливості захворювання грипом, до яких, зокрема, відноситься персонал підприємств, установ, організацій (з метою запобігання спалахам).
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" (
1645-14)
Календар профілактичних щеплень (
z0824-00)
- нормативно-правовий акт спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я, яким встановлюється перелік обов'язкових профілактичних щеплень та оптимальні строки їх проведення.
Враховуючи, що щеплення проти грипу відноситься до обов'язкового профілактичного щеплення як проти інших відповідних інфекційних хвороб, а також те, що ці заходи відносяться до підготовки, організації, ведення господарської діяльності, вартість щеплення проти грипу працівників туристичного підприємства, які обслуговують туристів, відноситься на валові витрати.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (
265/95-ВР)
(далі - Закон про РРО) РРО застосовуються підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами (резидентами та нерезидентами) - СПД (далі - СПД), які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та СПД, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Водночас згідно з п. 1 та 4 ст. 9 цього Закону РРО (
265/95-ВР)
не застосовуються:
при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі, громадського харчування та послуг, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;
при продажу проїзних і перевізних документів із застосуванням бланків суворого обліку на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів відповідно до порядку, встановленого КМУ за поданням Мінтрансу України та ДПАУ.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про туризм" (
324/95-ВР)
, у редакції Закону України від 18.11.2003 р. N 1282-IV (
1282-15)
, туристичний продукт - попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо); супутні туристичні послуги та товари - послуги та товари, призначені для задоволення потреб споживачів, надання та виробництво яких несуттєво скоротиться без їх реалізації туристам.
Згідно із ст. 5 Закону "Про туризм" (
324/95-ВР)
суб'єктами, що здійснюють та/або забезпечують туристичну діяльність (далі - суб'єкти туристичної діяльності), є:
туристичні оператори (далі - туроператори) - юридичні особи, створені згідно із законодавством України, для яких виключною діяльністю є організація та забезпечення створення туристичного продукту, реалізація та надання туристичних послуг, а також посередницька діяльність із надання характерних та супутніх послуг, і які в установленому порядку отримали ліцензію на туроператорську діяльність;
туристичні агенти (далі - турагенти) - юридичні особи <...>, а також фізичні особи - СПД, які здійснюють посередницьку діяльність з реалізації туристичного продукту туроператорів <...> і які в установленому порядку отримали ліцензію на тур-агентську діяльність;
інші СПД <...>;
гіди-перекладачі, екскурсоводи, спортивні інструктори, провідники та інші фахівці туристичного супроводу <...>.
Відповідно до ст. 17 Закону "Про туризм" (
324/95-ВР)
здійснюється ліцензування туроператорської та турагентської діяльності. Туроператор може здійснювати також і турагентську діяльність без отримання ліцензії на турагентську діяльність.
Тобто, виключною діяльністю туроператора може бути як організація та забезпечення створення туристичного продукту, так і реалізація та надання туристичних послуг, включаючи турагентську діяльність. При цьому з метою створення туристичного продукту Закон "Про туризм" (
324/95-ВР)
не вимагає від оператора обов'язкового безпосереднього самостійного надання послуг з розміщення (проживання) та харчування туристів. Ці послуги можуть надавати інші СПД. Достатньою умовою віднесення туроператором турпродукту до власного є наявність діючої ліцензії на туроператорську діяльність та комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо), страхування.
На підставі викладеного та враховуючи наявність у ЗАТ ліцензії на здійснення туроператорської діяльності від 08.04.2004 р. при продажу туристам власного турпродукту, який поєднує не менше ніж дві послуги (перевезення, розміщення, бронювання місць або квитків, страхування, консультування з питань переваг того чи іншого місця розміщення та відпочинку, туристичних маршрутів, організацію відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції, прокату інвентарю тощо) відповідно до договору на надання туристичних послуг та/або турпутівки, з оформленням прибуткових (видаткових) касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, а також при продажу проїзних і перевізних документів із застосуванням бланків суворого обліку з оформленням розрахункових і звітних документів товариство має право згідно з п. 1 та 4 ст. 9 Закону про РРО (
265/95-ВР)
не застосовувати РРО.