Проект
                                             (тираж 22.12.2008 р.)
 
                          ЗАКОН УКРАЇНИ
 
           Про внесення змiн до деяких законiв України
      щодо запобiгання негативним наслiдкам впливу свiтової
     фiнансової кризи на розвиток агропромислового комплексу
 
 
     Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
     I. Внести змiни до таких законiв України:
     1. Пункт 1 роздiлу II "Прикiнцевi положення"  Закону  України
"Про операцiї з  давальницькою  сировиною  у  зовнiшньоекономiчних
вiдносинах" ( 327/95-ВР ) (327/95-ВР)
	 (Вiдомостi Верховної Ради України,  2002
р., № 6, ст. 40; 2004 р., № 52, ст. 565; 2005  р.,  №  17-19,  ст.
267,  № 27, ст. 363, № 34, ст. 441) викласти у такiй редакцiї:
     "1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2002 року та втрачає
чиннiсть з 1 сiчня 2009 року, крiм ввезення давальницької сировини
на митну територiю України для легкої  промисловостi,  а  саме  за
кодами УКТЗЕД 4104 - 4107, 4112, 4113, 5111 - 5113, 5204  -  5212,
5309 - 5311, 5401 - 5404, 5406 - 5408, 5501, 5508 - 5516,  5601  -
5608, 5801 - 5804, 5806 - 5807, 5901, 5903, 5906 -  5907,  6001  -
6006, 6305, 6307, щодо яких норми цього Закону втрачають  чиннiсть
з 1 сiчня 2012 року".
     2.  У  Законi  України  "Про  державну  пiдтримку  сiльського
господарства України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2004  р.,
№ 49, ст. 527):
     2.1. У пунктi 14:
     2.1.1. Пiдпункт 14.2.4 викласти у такiй редакцiї:
     "14.2.4.  Зерно,   яке   є   об'єктом   державного   цiнового
регулювання або пiд обсяг якого була одержана  бюджетна  позика  у
режимi державних заставних  закупiвель,  зберiгається  виключно  у
сертифiкованому зерновому складi (зерносховищi, елеваторi).  Плата
за таке зберiгання не може перевищувати 2  вiдсотка  вiд  вартостi
такого зерна, розрахованої вiд мiнiмальної закупiвельної  цiни  (у
розрахунку за кожнi 30 календарних днiв такого  зберiгання  кожної
метричної одиницi вимiру її обсягу)"
     2.1.2. Доповнити пунктом 14.2.5 такого змiсту:
 
     "14.2.5. Кабiнет Мiнiстрiв України встановлює режим  цiнового
регулювання вартостi наступних послуг:
 
     а)    ветеринарної    медицини    (проведення    лабораторних
дослiджень,оформлення ветеринарного сертифiката або свiдоцтва);
 
     б) хлiбної iнспекцiї (огляд та оформлення сертифiкатiв);
 
     в)   карантинної     iнспекцiї     (огляд    та    оформлення
сертифiкатiв,проведення фумiгацiї).
 
     При цьому вартiсть таких послуг не  може   перевищувати  цiну,
розраховану за 20-вiдсотковою нормою рентабельностi  до  понесених
витрат на їх надання.  Порушення  цього  правила  тягне  за  собою
вiдповiдальнiсть,  установлену  Законом  України  "Про   цiни   та
цiноутворення" ( 507-12 ) (507-12)
	.
     2.1.3..  У пiдпунктi 15.2 виключити такi цифри  та  їх  опис:
010511 - 010599, 0106.
     2.1.4.  У статтi 17:
     а).  назву статтi викласти у такiй редакцiї:"Аграрнi бiржи";
     б) у пунктi 17.1:
     -  пiдпункт".б" виключити;
     -  у першому реченнi пiдпункту   "в"  дiєслово  "є"  замiнити
словами "може бути"; у другому реченнi  слова  "за  рахунок  свого
резервного фонду" виключити;
     - перший абзац пiдпункту "г" розпочати такими словами:  "Якщо
засновником аграрної бiржi є Кабiнет  Мiнiстрiв  України  в  особi
Аграрного фонду України, то...";
     2.1.5.  Пункт 5 статтi 18 виключити.
     3. Доповнити роздiл III "Прикiнцевi положення" Закону України
"Про першочерговi заходи  щодо  запобiгання  негативним  наслiдкам
фiнансової кризи та про внесення змiн до деяких законодавчих актiв
України"  пунктом 11 такого змiсту:
     11. Договiр мiж Нацiональним банком  України  та  банком  про
пiдтримання    лiквiдностi    через     вiдповiднi     iнструменти
рефiнансування (у тому числi при наданнi стабiлiзацiйного кредиту)
укладається з урахуванням таких особливостей:
     а)  якщо  такий  банк  має  у  складi   кредитного   портфелю
заборгованiсть     позичальникiв      -      сiльськогосподарських
товаровиробникiв, то така  заборгованiсть  вважається  добровiльно
пролонгованою таким банком на строк, не  менший  строку,  на  який 
надається таке  рефiнансування (але не менший за 365 днiв);
     б)  норми  пiдпункту  "а"   цього   пункту   поширюються   на
заборгованiсть, яка класифiкується Нацiональним банком України  як
субстандартна  або сумнiвна,  що виникла  станом на 1  сiчня  2009
року;
     в)  достатнiм   забезпеченням   рефiнансування   (у   частинi
субстандартної або сумнiвної заборгованостi)  вважається  подвiйне
складське свiдоцтво, заставнi, а також застава майна  та  майнових
прав сiльськогосподарського товаровиробника такому банку;
     г)  при  отриманнi  рефiнансування  вiд  Нацiонального  банку
України, банк  протягом  наступних  5  робочих  днiв  зобов'язаний
повiдомити  позичальника  про   можливiсть   укладення   змiн   до
кредитного  договору   (додаткового   договору)   з   метою   його
пролонгацiї (реструктуризацiї) за умовами цього  пункту.  Незалежно
вiд фактичної дати укладення таких  змiн  (додаткового  договору),
кредит  вважається  пролонгованим  з  моменту   отримання   банком
вiдповiдного рефiнансування вiд Нацiонального банку України.
     Порушення банком строкiв  надання  такого  повiдомлення,  або
вiдмова  укласти з позичальником вiдповiднi  змiни  до  кредитного
договору (додатковий договiр) протягом 30 робочих днiв  з  моменту
отримання  вiдповiдного  рефiнансування,   вважається   порушенням
iстотних умов договору мiж Нацiональним банком  України  та  таким
банком про пiдтримання лiквiдностi  через  вiдповiднi  iнструменти
рефiнансування  (у  тому  числi   при   наданнi   стабiлiзацiйного
кредиту), що тягне за собою безумовне дострокове повернення такого
рефiнансування Нацiональному банку України у загальнiй сумi.
     Нацiональний банк України  забезпечує  виконання  норм  цього
пункту.
     11.1. Зазначена пролонгацiя здiйснюється на таких умовах:
     а) за процентною ставкою,  яка  iснувала  на  момент  надання
такого  кредиту,  якщо  згодом  менша  ставка  не  була  погоджена
сторонами кредитного договору;
     б)  протягом  такої  пролонгацiї  вартiсть  застави  (за   її
наявностi) не переоцiнюється у  бiк  зменшення.  При  цьому,  якщо
заставодавець порушує умови  пролонгованого  кредитного  договору,
банк -  заставодержатель   має  право  запропонувати  заставодавцю
доповнити такий кредитний договiр (укласти додатковий  договiр)  iз
застереженням про задоволення вимог заставодержателя у  досудовому
порядку, внаслiдок чого право заставодавця на звернення  стягнення
на  предмет  застави  виникає  не  ранiше  90  календарного   дня,
наступного за днем, в якому припускається таке порушення;
     в) форма (спосiб) нарахування та погашення процентiв, а також
погашення основного боргу може бути змiненою лише за погодженням з
позичальником та не може висуватися як передумова  отримання  такої
пролонгацiї;
     г)   не  дозволяється  запровадження   будь-яких   додаткових
комiсiй,  плат  та  вiдшкодувань  на  користь   банку,   а   також
застосування штрафних санкцiй до позичальника у  зв'язку  з  такою
пролонгацiєю. Це правило поширюється також на випадки дострокового
погашення такого пролонгованого кредиту за рiшенням позичальника.
     11.2. Не вважається пiдставою для збiльшення категорiї ризику
за кредитом, який було реструктуровано  шляхом  зменшення  розмiру
процентiв або основної суми заборгованостi  сiльськогосподарського
товаровиробника.
     11.3.  Банк,  який   має   у   складi   кредитного   портфелю
заборгованiсть     позичальникiв      -      сiльськогосподарських
товаровиробникiв, але не звертався до Нацiонального банку  України
за  отриманням  рефiнансування,  має  право  запропонувати   таким
позичальникам укласти змiни  до  кредитного  договору  (додатковий
договiр) на умовах пролонгацiї, визначених цим  пунктом.  Наявнiсть
таких змiн (додаткових договорiв) є пiдставою  для надання  такому
банку вiдповiдного рефiнансування вiд Нацiонального банку України.
     11.4.   Для   цiлей   цього   пункту    сiльськогосподарським
товаровиробником вважається особа, визначена  у статтi 8-1  Закону
України "Про податок на додану вартiсть" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
	.
     11.5. Норми цього пункту поширюються також на  заборгованiсть
сiльськогосподарських  товаровиробникiв  перед  лiзингодавцями   -
банками  України  за  фiнансовим  лiзингом   сiльськогосподарської
технiки за кодами УКТЗЕД  8432 - 8436,870110 - 870130,870190.
     11.6. Норми законiв України "Про Нацiональний  банк  України"
( 679-14 ) (679-14)
	, "Про банки i  банкiвську  дiяльнiсть",  "Про  заставу"
дiють з урахуванням норм цього пункту.
     4.  У  Законi  України  "Про   Кабiнет   Мiнiстрiв   України"
( 514-16 ) (514-16)
	 (Вiдомостi Верховної Ради України (ВВР), 2008, №25, ст.
241):
     абзац сiмнадцятий пункту 1 частини першої  статтi  20  Закону
України "Про  Кабiнет  Мiнiстрiв  України"  ( 514-16 ) (514-16)
	  (Вiдомостi
Верховної Ради України, 2008 р., № 25, ст.241)  викласти  в  такiй
редакцiї:
     "забезпечує проведення державної полiтики цiн та здiйснює, за
погодженням  з   Антимонопольним   комiтетом   України,   державне
регулювання цiноутворення".
     II. Прикiнцевi положення
     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
     2. Кабiнет Мiнiстрiв України:
     забезпечує  фiнансування  видаткiв  за  програмами  пiдтримки
розвитку пiдприємств  агропромислового  комплексу   у  помiсячному
розписi асигнувань;
     у проектi Державного бюджету України на 2009  рiк  передбачає 
надання бюджетної позики Аграрному  фонду  України  для  закупiвлi
надлишкової частини нереалiзованого на внутрiшньому ринку  насiння
соняшнику  2007/2008  маркетингового  року  (подрiбненого  або  не
подрiбненого) у його виробникiв (але не бiльше 1 млн. тон);
     станом на 1 лютого 2009 року на пiдставi даних  Нацiонального
банку України проводить аналiз розрахункiв за кредитами,  наданими
на  користь   сiльськогосподарських   товаровиробникiв,   та    за
необхiднiстю  подає  до  Верховної  Ради   України   законопроект,
визначений як невiдкладний, для продовження процедури урегулювання
заборгованостi за такими кредитами, у спосiб, передбачений пунктом
11  роздiлу  III  "Прикiнцевi  положення"  Закону   України   "Про
першочерговi  заходи   щодо   запобiгання   негативним   наслiдкам
фiнансової кризи та про внесення змiн до деяких законодавчих актiв
України".