Проект
вноситься народним депутатом України
А. C. Гриценком
Закон України
"Про територiальний устрiй України"
Цей Закон вiдповiдно до Конституцiї України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
визначає засади територiального устрою держави, систему
адмiнiстративно-територiальних одиниць, їхнi види, рiвнi i
категорiї, а також порядок утворення, лiквiдацiї, встановлення i
змiни меж та назв адмiнiстративно-територiальних одиниць.
РОЗДIЛ I ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Поняття територiального устрою
1. Суверенiтет України поширюється на всю її територiю.
2. Територiя України є цiлiсною i недоторканою.
3. Територiальний устрiй України - це внутрiшня територiальна
органiзацiя держави з подiлом її територiї на складовi частини -
адмiнiстративно-територiальнi одиницi.
4. Територiальний устрiй України грунтується на засадах
єдностi та цiлiсностi державної територiї, поєднання централiзацiї
i децентралiзацiї у здiйсненнi державної влади, збалансованостi i
соцiально-економiчного розвитку регiонiв, з урахуванням їхнiх
iсторичних, економiчних, екологiчних, географiчних i демографiчних
особливостей, етнiчних i культурних традицiй.
Стаття 2. Законодавство про територiальний устрiй
1. Територiальний устрiй України визначається Конституцiєю
України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
, цим та iншими законами України.
2. Якщо положення цього Закону суперечать нормам чинного
мiжнародного договору, згода на обов'язковiсть якого надана
Верховною Радою України, то застосовуються норми мiжнародного
договору.
Стаття 3. Адмiнiстративно-територiальна одиниця
1. Адмiнiстративно-територiальна одиниця - це цiлiсна частина
територiї держави, що є територiальною основою для органiзацiї та
дiяльностi органiв державної влади та органiв мiсцевого
самоврядування.
2. Адмiнiстративно-територiальними одиницями є район у мiстi,
село, селище, мiсто, район, область, Автономна Республiка Крим.
Стаття 4. Види адмiнiстративно-територiальних одиниць
1. Видами адмiнiстративно-територiальних одиниць є райони у
мiстах, населенi пункти, райони, регiони.
2. Вiдповiдно до закону окремим мiстам може надаватись статус
мiста-району.
3. Вiдповiдно до Конституцiї України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
мiста
Київ i Севастополь мають статус регiонiв.
Стаття 5. Рiвнi адмiнiстративно-територiального устрою
1. Перший рiвень адмiнiстративно-територiального устрою
становлять райони у мiстах.
2. Другий рiвень адмiнiстративно-територiального устрою
становлять села, селища та мiста, крiм мiст-районiв та мiст Києва
i Севастополя.
3. Третiй рiвень адмiнiстративно-територiального устрою
становлять райони та мiста-райони.
4. Четвертий рiвень адмiнiстративно-територiального устрою
становлять регiони.
Стаття 6. Територiя та межi адмiнiстративно-територiальної
одиницi
1. Кожна адмiнiстративно-територiальна одиниця має територiю
та межi, що встановлюються вiдповiдно до цього Закону.
2. Адмiнiстративно-територiальна одиниця становить просторову
цiлiснiсть, до складу її територiї не може включатися територiя
iншої адмiнiстративно-територiальної одиницi того ж рiвня або її
частина.
3. Територiя адмiнiстративно-територiальної одиницi
вiдокремлюється межею вiд територiї сумiжних
адмiнiстративно-територiальних одиниць того ж рiвня.
4. Межа адмiнiстративно-територiальної одиницi - це умовна
замкнена лiнiя, що вiдокремлює територiю
адмiнiстративно-територiальної одиницi вiд територiї сумiжної
адмiнiстративно-територiальної одиницi того ж рiвня або частково
збiгається з лiнiєю державного кордону України чи з межею зони
вiдчуження навколо Чорнобильської атомної електростанцiї.
5. Законом може бути встановлено особливi вимоги щодо
визначення на територiї адмiнiстративно-територiальної одиницi,
вздовж її меж, територiй, на яких передбачається особливий порядок
погодження розмiщення об'єктiв, що можуть мати несприятливi
економiчнi чи екологiчнi наслiдки для сумiжних
адмiнiстративно-територiальних одиниць.
Стаття 7. Назва адмiнiстративно-територiальної одиницi
1. Кожна адмiнiстративно-територiальна одиниця має власну
назву.
2. Найменування та перейменування
адмiнiстративно-територiальної одиницi здiйснюється вiдповiдно до
закону з урахуванням її iсторичних, культурних, географiчних,
нацiональних та iнших особливостей.
3. Назви районiв у мiстi одного i того ж мiста не повиннi
спiвпадати.
4. Назви населених пунктiв, що належать до одного i того ж
району, не повиннi спiвпадати.
5. Назви районiв, мiст-районiв, що належать до одного i того
ж регiону, не повиннi спiвпадати.
6. Законом можуть бути встановленi iншi обмеження щодо назв
адмiнiстративно-територiальних одиниць.
РОЗДIЛ II НАСЕЛЕНI ПУНКТИ ТА РАЙОНИ У МIСТАХ
Стаття 8. Населений пункт
1. Населений пункт - це усталене мiсце постiйного проживання
людей, що склалося внаслiдок iсторичних традицiй, господарської та
iншої дiяльностi, має сталий склад населення, власну назву,
вiдокремлену межею територiю та зареєстровано в порядку,
передбаченому цим Законом.
2. За чисельнiстю населення та соцiально-економiчними
характеристиками населенi пункти подiляються на такi категорiї:
села, селища, мiста.
Стаття 9. Територiя та межi населеного пункту
1. Територiя населеного пункту є цiлiсною, до її складу не
може включатися територiя iншого населеного пункту або її частина.
2. Територiя населеного пункту вiдокремлюється його межею вiд
територiї сумiжних населених пунктiв.
3. Межа населеного пункту - це умовна замкнена лiнiя, що
вiдокремлює його територiю вiд територiї iнших населених пунктiв
або частково збiгається з лiнiєю державного кордону України чи з
межею зони вiдчуження навколо Чорнобильської атомної
електростанцiї.
4. Територiя населеного пункту може подiлятися на окремi
структурнi одиницi: мiкрорайони, житловi масиви, квартали, площi,
вулицi тощо, що, вiдповiдно до Конституцiї України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
,
є територiальною основою для створення органiв самоорганiзацiї
населення. Зазначений подiл здiйснюється вiдповiдною сiльською,
селищною, мiською радою.
5. Територiя зони вiдчуження навколо Чорнобильської атомної
електростанцiї до складу населених пунктiв не включається.
Стаття 10. Село
Село - це населений пункт, з переважно сiльською садибною
забудовою, жителi якого переважно зайнятi в сiльському, лiсовому
та рибному господарствi, народних промислах, первиннiй переробцi
сiльськогосподарської та рибної продукцiї.
Стаття 11. Селище
Селище - це населений пункт, утворення та розвиток якого
пов'язанi з розташуванням на його територiї пiдприємств,
залiзничних вузлiв, гiдротехнiчних споруд, яке має соцiальну i
комунальну iнфраструктуру, жителi якого переважно зайнятi у
промисловiй чи соцiально-культурнiй сферах.
Стаття 12. Мiсто
1. Мiсто - це населений пункт з компактною забудовою, на
територiї якого розташованi промисловi пiдприємства, комунальне
господарство, житловий фонд, мережа соцiально-культурних закладiв
i пiдприємств, яке має розвинену соцiальну, комунальну i
транспортну iнфраструктуру, з кiлькiстю населення понад 10 тисяч,
жителi якого переважно зайнятi в промисловiй, торгiвельнiй,
соцiально-культурнiй, управлiнськiй, сферах i сферi послуг.
2. Мiсто-район - це мiсто, яке є економiчним i культурним
центром, має розвинену промисловiсть, комунальне господарство,
значний житловий фонд, з кiлькiстю населення понад 50 тисяч, або
мiсто з кiлькiстю населення менше 50 тисяч, якщо воно має важливе
промислове, культурне, iсторичне значення, або включено до
курортних зон i на його територiї розташованi санаторiї,
лiкувальнi та оздоровчi заклади, туристичнi бази, iншi заклади
вiдпочинку.
3. Вiдповiдно до Конституцiї України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
спецiальний статус мають мiста Київ i Севастополь. Законом може
визначатись спецiальний статус iнших мiст.
Стаття 13. Район в мiстi
1. В мiстах з чисельнiстю понад 450 000 жителiв, можуть
утворюватись райони в мiстi.
2. У районi в мiстi має проживати, як правило, не менше нiж
150 000 жителiв.
3. При утвореннi районiв в мiстi та змiнi їхнiх меж не
допускається встановлення iстотної диспропорцiї мiж показниками
якостi адмiнiстративних, соцiальних та культурних послуг,
надаваних населенню у рiзних районах мiста.
4. Район в мiстi має власну назву, вiдокремлену межею
територiю та реєструється в порядку, передбаченому цим Законом.
5. Територiя району в мiстi є цiлiсною, до її складу не може
включатися територiя iншого району в мiстi або її частина.
6. Питання управлiння районами в мiстах належить до
повноважень мiських рад.
Стаття 14. Типи населених пунктiв
1. Населенi пункти подiляються на сiльськi та мiськi.
2. До сiльських населених пунктiв належать села, а також
селища, забудова яких та види зайнятостi населення належать до
сiльського типу.
3. До мiських населених пунктiв належать мiста, а також
селища, забудова яких та види зайнятостi населення належать до
мiського типу.
РОЗДIЛ III РАЙОНИ
Стаття 15. Район
1. Районом є адмiнiстративно-територiальна одиниця, яка
утворюється для забезпечення реалiзацiї спiльних iнтересiв жителiв
району, якi об'єктивно не можуть бути забезпеченi у населених
пунктах, а також для органiзацiї та дiяльностi органiв державної
влади та органiв мiсцевого самоврядування.
2. До складу районiв належать села, селища, мiста, крiм
мiст-районiв та мiст Києва i Севастополя. Територiя зони
вiдчуження навколо Чорнобильської атомної електростанцiї
включається до складу вiдповiдних районiв.
3. Район створюється за умови, якщо на його територiї
проживає, як правило, не менше 70 000 жителiв. При утвореннi
району враховується перспектива соцiально-економiчного розвитку
його територiї, бюджетної спроможностi та наявнiсть iнфраструктури
для потреб населення.
4. Якщо щiльнiсть населення в межах регiону без урахування
населення мiст-районiв, що знаходяться в межах цього регiону, є
нижчою у два та бiльше разiв, нiж середня щiльнiсть населення в
межах України, допускається створення районiв з чисельнiстю
населення вiд 40 000 жителiв, за умови, що площа такого району, в
розрахунку на його жителя, перевищує у два та бiльше разiв середню
в межах України площу районiв в розрахунку на одного жителя.
5. Населений пункт, який є мiсцезнаходженням районної ради, є
адмiнiстративним центром району. Назва району є похiдною вiд назви
його адмiнiстративного центру.
Стаття 16. Територiя та межi району
1. Територiя району складається з територiй сiл, селищ, мiст,
що належать до його складу.
2. Територiя району є цiлiсною, до її складу не може
включатися територiя iншого району, мiста-району або її частина.
3. Територiя району вiдокремлюється його межею вiд територiї
сумiжних районiв, мiст-районiв.
4. Межа району - це умовна замкнена лiнiя, що вiдокремлює
його територiю вiд територiї iнших районiв, мiст-районiв або
частково збiгається з лiнiєю державного кордону України.
РОЗДIЛ IV РЕГIОНИ
Стаття 17. Регiон
1. Регiон - це адмiнiстративно-територiальна одиниця,
утворена з метою здiйснення державної полiтики щодо збалансованого
розвитку територiй, забезпечення реалiзацiї спiльних iнтересiв
жителiв районiв та мiст-районiв, що входять до його складу, та
надання населенню визначених законом спецiалiзованих та
високоспецiалiзованих адмiнiстративних, соцiальних та культурних
послуг, якi об'єктивно не можуть бути наданi у районах та
мiстах-районах.
2. Перелiк регiонiв та їхнi назви встановлюються Конституцiєю
України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
.
3. Вiдповiдно до Конституцiї України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
регiонами
є такi адмiнiстративно-територiальнi одиницi: Автономна Республiка
Крим, Вiнницька, Волинська, Днiпропетровська, Донецька,
Житомирська, Закарпатська, Запорiзька, Iвано-Франкiвська,
Київська, Кiровоградська, Луганська, Львiвська, Миколаївська,
Одеська, Полтавська, Рiвненська, Сумська, Тернопiльська,
Харкiвська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернiвецька,
Чернiгiвська областi, мiста Київ i Севастополь.
4. До складу Автономної Республiки Крим, областей належать
райони та мiста-райони.
5. Мiста Києв i Севастополь подiляються на райони в мiстi.
6. Населений пункт, який є мiсцезнаходженням ради регiону, є
адмiнiстративним центром регiону.
Стаття 18. Територiя та межi регiону
1. Територiя регiону складається з територiй
адмiнiстративно-територiальних одиниць, що належать до його
складу.
2. Територiя зони вiдчуження навколо Чорнобильської атомної
електростанцiї включається до складу вiдповiдних регiонiв.
3. Територiя регiону є цiлiсною, до її складу не може
включатися територiя iншого регiону або її частина.
4. Територiя регiону вiдокремлюється його межею вiд територiї
сумiжних регiонiв.
5. Межа регiону - це умовна замкнена лiнiя, що вiдокремлює
його територiю вiд територiї сумiжних регiонiв або частково
збiгається з лiнiєю державного кордону України.
6. На територiю та межi мiст Києва i Севастополя поширюються
також вимоги, встановленi статтею 9 цього Закону.
РОЗДIЛ V ПРИЙНЯТТЯ РIШЕНЬ ЩОДО ТЕРИТОРIАЛЬНОГО УСТРОЮ
Стаття 19. Встановлення меж адмiнiстративно-територiальних
одиниць
1. Межi адмiнiстративно-територiальних одиниць
встановлюються:
1) по лiнiї Державного кордону України;
2) по межi зони вiдчуження навколо Чорнобильської атомної
електростанцiї;
3) на суходолi - за межами землеволодiнь та землекористувань
або за характерними точками i лiнiями рельєфу;
4) на рiчках та струмках - посерединi головного фарватеру
судноплавних рiчок, посерединi несудноплавних рiчок або посерединi
їхнього головного рукава, посерединi струмка;
4) на озерах та iнших природних водоймах - за прямою лiнiєю,
що з'єднує виходи меж адмiнiстративно-територiальних одиниць до
берегiв озера, водойми;
5) на штучних водоймах - вiдповiдно до лiнiї меж, що
проходили на мiсцевостi до їхнього заповнення, а у разi утворення
чи змiни меж адмiнiстративно-територiальних одиниць пiсля
заповнення штучних водойм - за прямою лiнiєю, що з'єднує виходи
меж адмiнiстративно-територiальних одиниць до берегiв водойми;
6) на залiзничних i автодорожнiх мостах, греблях та iнших
спорудах, що проходять через дiлянки рiчок та струмкiв, - таким
чином, щоб мiст, гребля, iнша споруда повнiстю знаходилась в межах
однiєї адмiнiстративно-територiальної одиницi.
2. Межi, що встановленi по рiчцi, струмку, озеру чи iншiй
водоймi, не пiдлягають перенесенню внаслiдок змiни обрису їхнiх
берегiв або рiвня води, змiни мiсця знаходження русла рiчки,
струмка.
3. Встановлення меж адмiнiстративно-територiальних одиниць
обгрунтовується мiстобудiвною та землевпорядною документацiєю i
здiйснюється на кадастрових планах та вiдображається на
топографiчних картах з урахуванням перспективи
соцiально-економiчного розвитку цих одиниць.
4. Встановлення меж адмiнiстративно-територiальних одиниць та
винесення їх в натуру (на мiсцевiсть) здiйснює центральний орган
виконавчої влади з питань земельних ресурсiв в порядку, що
визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
5. Межi адмiнiстративно-територiальної одиницi вважаються
встановленими пiсля прийняття вiдповiдного рiшення, винесення меж
в натуру (на мiсцевiсть), внесення вiдомостей про встановлення меж
до Державного реєстру i видачi Державного акта на межi цiєї
одиницi.
Стаття 20. Порядок утворення i лiквiдацiї населених пунктiв
1. Рiшення про утворення або лiквiдацiю населеного пункту
приймається законом. Рiшення про лiквiдацiю населеного пункту
приймається з урахуванням рiшення загальних зборiв жителiв
вiдповiдного села, селища або консультативного опитування жителiв
вiдповiдного мiста.
2. Зазначений закон також:
1) у разi утворення населеного пункту, вiдносить його до
однiєї з категорiй: село, селище, мiсто, встановлює його назву i
межi, а також - новi межi сумiжних населених пунктiв;
2) у разi лiквiдацiї населеного пункту встановлює новi межi
сумiжних населених пунктiв.
3. До законопроекту про утворення або лiквiдацiю населеного
пункту додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради;
4) висновок ради району, на територiї якого пропонується
утворити або лiквiдувати населений пункт, а до законопроекту про
утворення або лiквiдацiю мiста-району - висновки рад районiв, межi
яких пропонується змiнити;
5) рiшення загальних зборiв жителiв сiл, селищ, довiдка про
результати консультативного опитування жителiв мiст, межi яких
пропонується змiнити;
6) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з утворенням або
лiквiдацiєю населеного пункту та джерела їхнього покриття;
7) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням меж вiдповiдного населеного пункту, а також - iснуючих
та нових меж населених пунктiв, межi яких пропонується змiнити;
8) експертний висновок спецiально уповноваженого органу
виконавчої влади з питань географiчних назв.
9) вiдомостi про:
- площу та межi територiї населених пунктiв, меж яких
стосується законопроект, в iснуючих та нових межах;
- чисельнiсть населення та iншi демографiчнi показники за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України, населених
пунктiв, яких стосується законопроект, в iснуючих та нових межах;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд населених пунктiв, меж яких
стосується законопроект, в iснуючих та нових межах;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджетiв населених пунктiв, меж
яких стосується законопроект, на рiк, в якому вноситься
законопроект, а також -прогнозний обсяг доходiв та видаткiв
бюджету в iснуючих та нових межах;
10) до законопроекту про лiквiдацiю населеного пункту також
додаються:
- рiшення вiдповiдної сiльської, селищної, мiської ради;
- рiшення загальних зборiв жителiв вiдповiдного села, селища
або консультативного опитування жителiв вiдповiдного мiста.
Стаття 21. Порядок вiднесення сiл до категорiї селищ та селищ
до категорiї сiл
1. Рiшення про вiднесення села до категорiї селищ або селища
до категорiї сiл, приймається Верховною Радою Автономної
Республiки Крим, вiдповiдною обласною радою.
2. Рiшення з питань, зазначених у частинi першiй цiєї статтi,
приймається з урахуванням рiшення загальних зборiв жителiв
вiдповiдного села, селища.
3. У рiшеннi про вiднесення села до категорiї селищ або
селища до категорiї сiл, у його назвi вiдповiдно слово "село"
замiнюються словом "селище", або слово "селище" - словом "село".
Iншi змiни у назвi не допускаються.
4. Проект рiшення з питань, зазначених у частинi першiй цiєї
статтi, вноситься на розгляд Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради будь-яким суб'єктом, до повноважень якого
згiдно закону належить внесення проектiв рiшень на розгляд
вiдповiдної ради.
5. До проекту рiшення додаються:
1) обгрунтування його доцiльностi;
2) висновок вiдповiдної районної ради;
3) рiшення загальних зборiв жителiв вiдповiдного села,
селища;
4) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з вирiшенням
питань, зазначених у частинi першiй цiєї статтi, та джерела
їхнього покриття;
5) вiдомостi про:
- площу та чисельнiсть населення в межах села, селища, iншi
демографiчнi показники за перелiком, визначеним Кабiнетом
Мiнiстрiв України;
- наявнiсть в селi, селищi пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, житловий фонд в межах села, селища.
Стаття 22. Порядок змiни меж сiл та селищ
1. Рiшення про змiну меж сiл та селищ, територiя яких
знаходиться у межах одного району, приймається Верховною Радою
Автономної Республiки Крим, вiдповiдною обласною радою.
У разi, якщо вiдповiднi села, селища знаходяться на територiї
рiзних районiв, рiшення про змiну їхнiх меж приймається вiдповiдно
до статтi 27 цього Закону.
2. Рiшення про змiну меж сiл та селищ, приймається з
урахуванням рiшень загальних зборiв жителiв вiдповiдних сiл,
селищ.
3. Проект рiшення про змiну меж села, селища, вноситься на
розгляд Верховної Ради Автономної Республiки Крим, обласної ради
будь-яким суб'єктом, до повноважень якого згiдно закону належить
внесення проектiв рiшень на розгляд вiдповiдної ради.
4. До проекту рiшення додаються:
1) обгрунтування його доцiльностi;
2) висновок вiдповiдної районної ради;
3) рiшення загальних зборiв жителiв сiл, селищ, межi яких
пропонується змiнити;
4) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних зi змiною меж сiл,
селищ та джерела їхнього покриття;
5) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням iснуючих та нових меж сiл, селищ, межi яких
пропонується змiнити;
6) вiдомостi про:
- площу, межi та чисельнiсть населення сiл, селищ, межi яких
пропонується змiнити, в iснуючих та нових межах;
- наявнiсть пiдприємств комунального господарства, побутового
обслуговування населення, торгiвлi i громадського харчування,
закладiв соцiального та культурного призначення, житлового фонду в
селах, селищах, межi яких пропонується змiнити, в iснуючих та
нових межах;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджету сiл, селищ на рiк, в
якому вноситься проект рiшення, а також - прогнозний обсяг доходiв
та видаткiв бюджету сiл, селищ, в iснуючих та нових межах.
Стаття 23. Порядок вiднесення сiл, селищ до категорiї мiст та
вiднесення мiст до категорiй сiл або селищ
1. Рiшення про вiднесення сiл, селищ до категорiї мiст та
вiднесення мiст до категорiї сiл або селищ приймається законом.
2. Зазначеним законом також встановлюється нова назва
вiдповiдного населеного пункту.
3. Рiшення з питань, зазначених у частинi першiй цiєї статтi,
приймається з урахуванням рiшень загальних зборiв жителiв
вiдповiдного села, селища або результатiв консультативного
опитування жителiв вiдповiдного мiста.
4. До законопроекту про вiднесення села, селища до категорiї
мiст або про вiднесення мiста до категорiї сiл чи селищ додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради;
4) висновок вiдповiдної районної ради;
5) висновок вiдповiдної сiльської, селищної, мiської ради;
6) рiшення загальних зборiв жителiв вiдповiдного села, селища
або довiдка про результати консультативного опитування жителiв
вiдповiдного мiста;
7) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з прийняттям
законопроекту;
8) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням меж вiдповiдного села, селища або мiста;
9) експертний висновок спецiально уповноваженого органу
виконавчої влади з питань з географiчних назв;
10) вiдомостi про:
- площу, межi, чисельнiсть населення вiдповiдного села,
селища або мiста, iншi демографiчнi показники за перелiком,
визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд вiдповiдного села, селища або
мiста;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджету вiдповiдного села, селища
або мiста на рiк, в якому вноситься законопроект, а також -
прогнозний обсяг доходiв та видаткiв його бюджету.
Стаття 24. Порядок надання мiстам статусу мiста-району,
позбавлення мiст такого статусу
1. Рiшення про надання мiсту статусу мiста-району,
позбавлення мiста такого статусу приймається законом.
2. Зазначеним законом змiнюються також межi району, зi складу
якого виключається або до складу якого включається це мiсто. При
цьому, назва та межi вiдповiдного мiста не змiнюються.
3. Рiшення з питань, зазначених у частинi першiй цiєї статтi,
приймається з урахуванням результатiв консультативного опитування
жителiв вiдповiдного мiста.
4. До законопроекту про надання мiсту статусу мiста-району,
позбавлення мiста такого статусу додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради;
4) висновок вiдповiдної районної ради;
5) висновок вiдповiдної мiської ради;
6) довiдка про результати консультативного опитування жителiв
вiдповiдного мiста;
7) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з прийняттям
законопроекту;
8) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням меж вiдповiдного мiста;
9) вiдомостi щодо вiдповiдного мiста:
- площа, межа, чисельнiсть та демографiчнi показники
населення за перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджету на рiк, в якому вноситься
законопроект, а також - прогнозний обсяг доходiв та видаткiв його
бюджету;
10) вiдомостi щодо вiдповiдного району в iснуючих та нових
межах:
- чисельнiсть та демографiчнi показники населення за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України;
- площа та цiльове призначення земель, що передаються чи
виключаються з меж району;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджету на рiк, в якому вноситься
законопроект, а також - прогнозний обсяг доходiв та видаткiв його
бюджету.
Стаття 25. Порядок змiни меж мiста
1. Рiшення про змiну меж мiста приймається законом.
2. Зазначеним законом встановлюються новi межi цього мiста, а
також - сумiжних сiл, селищ, мiст.
3. Рiшення про змiну меж мiста приймається з урахуванням
результатiв загальних зборiв жителiв сумiжних сiл, селищ,
консультативного опитування жителiв мiст, межi яких пропонується
змiнити.
4. До законопроекту про змiну меж мiста додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради; у разi змiни меж мiста Києва - висновки рад
сумiжних областей; у разi змiни меж мiста Севастополя - висновок
Верховної Ради Автономної Республiки Крим;
4) висновок вiдповiдної районної ради;
5) висновок вiдповiдної мiської ради;
6) рiшення загальних зборiв жителiв сумiжних сiл, селищ,
довiдка про результати консультативного опитування жителiв мiст,
межi яких пропонується змiнити;
7) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних зi змiною меж мiста
та джерела їхнього покриття;
8) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням iснуючих та нових меж населених пунктiв, межi яких
пропонується змiнити; а у разi змiни меж мiста-району - також iз
зазначенням iснуючих та нових меж району, межi якого пропонується
змiнити;
9) вiдомостi про:
- площу та межi територiї населених пунктiв, межi яких
пропонується змiнити, в iснуючих та нових межах;
- чисельнiсть населення та iншi демографiчнi показники за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України, населених
пунктiв, межi яких пропонується змiнити, в iснуючих та нових
межах;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд населених пунктiв, межi яких
пропонується змiнити, в iснуючих та нових межах;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджетiв населених пунктiв, змiни
меж яких стосується законопроект, на рiк, в якому вноситься
законопроект, а також -прогнозний обсяг доходiв та видаткiв цих
бюджетiв в iснуючих та нових межах;
10) до законопроекту про змiну меж мiста-району, вiдомостi
зазначенi у пунктi 9 цiєї частини подаються також i щодо району,
межi якого пропонується змiнити.
Стаття 26. Порядок утворення, лiквiдацiї, змiни меж району в
мiстi, або його перейменування
1. Рiшення про утворення, лiквiдацiю, змiну меж району в
мiстi, або його перейменування приймається вiдповiдною мiською
радою.
2. Зазначеним рiшенням також:
1) у разi утворення, лiквiдацiї району в мiстi, змiни його
меж встановлюються новi межi вiдповiдного та сумiжних районiв;
2) у разi утворення району встановлюється його назва;
3) у разi перейменування району встановлюється його нова
назва.
3. Зазначене рiшення приймається з урахуванням результатiв
консультативного опитування жителiв тих районiв у мiстi, межi яких
пропонується змiнити. А у разi, якщо пропонується утворити райони
у мiстi, де не iснувало подiлу на райони або лiквiдувати усi
райони у мiстi - з урахуванням результатiв консультативного
опитування жителiв усього мiста.
4. Проект рiшення про утворення, лiквiдацiю району в мiстi,
змiну його меж або перейменування вноситься на розгляд мiської
ради будь-яким суб'єктом, до повноважень якого згiдно закону
належить внесення проектiв рiшень на розгляд вiдповiдної ради.
5. До проекту рiшення додаються:
1) обгрунтування його доцiльностi;
2) довiдка про результати консультативного опитування,
передбаченого частиною третьою цiєї статтi;
3) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з вирiшенням
питань, зазначених у частинi першiй цiєї статтi, та джерела
їхнього покриття;
4) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням iснуючих та нових меж тих районiв в мiстi, межi яких
пропонується змiнити; У разi, якщо пропонується утворити райони у
мiстi, де не iснувало подiлу на райони - кадастровий план та
топографiчна карта мiста без районiв у мiстi, а також iз
зазначенням меж районiв в мiстi, якi пропонується утворити. У
разi, якщо пропонується лiквiдувати усi райони в мiстi -
кадастровий план та топографiчна карта мiста iз зазначенням меж
усiх районiв в мiстi, а також - без зазначення меж районiв;
5) висновки районних у мiстi рад, меж яких стосується проект
рiшення;
6) вiдомостi про:
- площу та межi районiв в мiстi, яких стосується проект
рiшення, в iснуючих та нових межах;
- чисельнiсть населення та iншi демографiчнi показники за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України, в межах районiв
в мiстi, яких стосується проект рiшення, в iснуючих та нових
межах;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення в межах районiв в мiстi, яких стосується проект
рiшення, в iснуючих та нових межах;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджетiв районiв в мiстi, яких
стосується проект рiшення, на рiк, в якому вноситься проект
рiшення, а також прогнозний обсяг доходiв та видаткiв їхнiх
бюджетiв, в iснуючих та нових межах;
- наявнi i передбачуванi у зв'язку з пропозицiями, що
вносяться, структуру i штати органiв мiсцевого самоврядування та
територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади;
7) до проекту рiшення про утворення або перейменування району
в мiстi також додається експертний висновок спецiально
уповноваженого органу виконавчої влади з питань з географiчних
назв;
8) до проекту рiшення про перейменування району в мiстi,
вiдомостi, передбаченi пунктами 4, 5, 6 цiєї частини до проекту
рiшення не додаються;
9) у разi утворення районiв у мiстi, де не iснувало подiлу на
райони, або якщо пропонується лiквiдувати усi райони в мiстi,
вiдомостi, передбаченi пунктом 6 цiєї частини, подаються також у
межах усього мiста.
Стаття 27. Порядок утворення, лiквiдацiї, змiни меж району
1. Рiшення про утворення, лiквiдацiю, змiну меж району
приймається законом.
2. Зазначеним законом також:
1) у разi утворення району встановлюються його межi, назва,
адмiнiстративний центр та новi межi сумiжних районiв;
2) у разi лiквiдацiї району встановлюються новi межi сумiжних
районiв та мiст-районiв;
3) у разi змiни меж району встановлюються новi межi
вiдповiдного району i сумiжних районiв та мiст-районiв, а також -
новi межi населених пунктiв на вiдповiднiй територiї.
3. Рiшення з питань, зазначених у частинi першiй цiєї статтi,
приймається з урахуванням результатiв консультативного опитування
жителiв вiдповiдного району, а також районiв, мiст-районiв та
населених пунктiв, межi яких пропонується змiнити.
4. До законопроекту про утворення, лiквiдацiю, змiну меж
району додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради;
4) висновки рад районiв, мiст-районiв, населених пунктiв,
межi яких пропонується змiнити;
5) довiдка про результати консультативного опитування жителiв
вiдповiдного району, а також районiв, мiст-районiв та населених
пунктiв, межi яких пропонується змiнити;
6) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з утворенням або
лiквiдацiєю району, змiною меж району, та джерела їхнього
покриття;
7) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням iснуючих та нових меж районiв, мiст-районiв, межi яких
пропонується змiнити;
8) вiдомостi про:
- площу та межi територiї районiв, мiст-районiв, яких
стосується законопроект, в iснуючих та нових межах;
- чисельнiсть населення та iншi демографiчнi показники за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України, районiв,
мiст-районiв, яких стосується законопроект, в iснуючих та нових
межах;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд районiв, мiст-районiв, яких
стосується законопроект, в iснуючих та нових межах;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджетiв районiв, мiст-районiв,
яких стосується законопроект, на рiк, в якому вноситься
законопроект, а також прогнозний обсяг доходiв та видаткiв їхнiх
бюджетiв, в iснуючих та нових межах;
5. До законопроекту про утворення або лiквiдацiю району, крiм
вiдомостей, передбачених частиною четвертою цiєї статтi, також
додається експертний висновок спецiально уповноваженого органу
виконавчої влади з питань з географiчних назв.
6. До законопроекту про лiквiдацiю району, крiм вiдомостей,
передбачених частинами четвертою та п'ятою цiєї статтi, також
додається висновок вiдповiдної районної ради.
Стаття 28. Порядок утворення, лiквiдацiї, змiни меж регiону
1. Рiшення про утворення, лiквiдацiю регiону, змiну його
назви, приймається законом про внесення змiн до Конституцiї
України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
.
2. Рiшення про змiну меж регiону приймається законом.
3. Зазначеними законами також:
1) у разi утворення регiону встановлюються його межi, назва,
адмiнiстративний центр, а також - новi межi сумiжних регiонiв;
2) у разi лiквiдацiї регiону встановлюються новi межi
сумiжних регiонiв;
3)у разi змiни меж регiону встановлюються новi межi
вiдповiдного регiону i сумiжних регiонiв.
4. Рiшення з питань, зазначених у частинах першiй та другiй
цiєї статтi, приймається з урахуванням результатiв
консультативного опитування жителiв вiдповiдного регiону, а
також - сумiжних регiонiв, межi яких пропонується змiнити.
5. До законопроекту про утворення, лiквiдацiю, змiну меж
регiону додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок ради вiдповiдного регiону, а також - рад сумiжних
регiонiв, межi яких пропонується змiнити;
4) довiдка про результати консультативного опитування жителiв
вiдповiдного регiону, а також сумiжних регiонiв, межi яких
пропонується змiнити.
5) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з утворенням,
лiквiдацiєю, змiною меж регiону та джерела їхнього покриття;
6) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням iснуючих та нових меж регiонiв, межi яких пропонується
змiнити;
7) вiдомостi про:
- площу та межi територiї регiонiв, межi яких пропонується
змiнити, в iснуючих та нових межах;
- чисельнiсть населення та iншi демографiчнi показники за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України, регiонiв, межi
яких пропонується змiнити, в iснуючих та нових межах;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд регiонiв, межi яких пропонується
змiнити, в iснуючих та нових межах;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджетiв регiонiв, межi яких
пропонується змiнити, на рiк, в якому вноситься законопроект, а
також прогнозний обсяг доходiв та видаткiв їхнiх бюджетiв, в
iснуючих та нових межах.
6. До законопроекту про утворення або лiквiдацiю регiону,
крiм вiдомостей, передбачених частиною п'ятою цiєї статтi, також
додається експертний висновок спецiально уповноваженого органу
виконавчої влади з питань з географiчних назв.
Стаття 29. Порядок перенесення адмiнiстративного центру
району, регiону
1. Рiшення про перенесення адмiнiстративного центру району,
регiону приймається законом.
2. Рiшення про перенесення адмiнiстративного центру
Автономної Республiки Крим приймається шляхом внесення змiн до
Конституцiї Автономної Республiки Крим.
3. Рiшення про перенесення адмiнiстративного центру району
має наслiдком перейменування району i має мiстити нову назву
району.
4. Рiшення про перенесення адмiнiстративного центру району,
регiону приймається з урахуванням результатiв консультативного
опитування жителiв вiдповiдного району, регiону, а також - жителiв
вiдповiдних населених пунктiв.
5. До законопроекту про перенесення адмiнiстративного центру
району, регiону додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради;
4) висновок вiдповiдної районної ради;
5) висновки рад населених пунктiв, яких стосується
законопроект;
6) довiдка про результати консультативного опитування жителiв
населених пунктiв, яких стосується законопроект;
7) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з перенесенням
адмiнiстративного центру району, регiону та джерела їхнього
покриття;
8) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням меж населених пунктiв, яких стосується законопроект;
9) експертний висновок спецiально уповноваженого органу
виконавчої влади з питань з географiчних назв;
10) вiдомостi про:
- площу та межi населених пунктiв, яких стосується
законопроект;
- чисельнiсть населення та iншi демографiчнi показники за
перелiком, визначеним Кабiнетом Мiнiстрiв України, у населених
пунктах, яких стосується законопроект;
- наявнiсть пiдприємств, у т.ч. пiдприємств комунального
господарства, побутового обслуговування населення, торгiвлi i
громадського харчування, закладiв соцiального та культурного
призначення, про житловий фонд населених пунктiв, яких стосується
законопроект;
- обсяг доходiв та видаткiв бюджетiв населених пунктiв, яких
стосується законопроект, на рiк, в якому вноситься законопроект, а
також прогнозний обсяг доходiв та видаткiв їхнiх бюджетiв;
- наявнiсть у населеному пунктi, до якого переноситься
адмiнiстративний центр, примiщень, будiвель та споруд для
забезпечення дiяльностi органiв мiсцевого самоврядування, мiсцевих
органiв виконавчої влади та територiальних органiв центральних
органiв виконавчої влади;
- доступнiсть населеного пункту, до якого переноситься
адмiнiстративний центр, для жителiв iнших населених пунктiв, що
знаходяться в межах вiдповiдного району, регiону.
Стаття 30. Порядок перейменування
адмiнiстративно-територiальних одиниць
1. Рiшення про перейменування районiв у мiстi приймається у
порядку, передбаченому статтею 26 цього Закону.
2. Рiшення про перейменування регiонiв приймається законом
про внесення змiн до Конституцiї України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
.
3. Рiшення про перейменування населених пунктiв та районiв
приймається законом.
4. Рiшення про перейменування села, селища приймається з
урахуванням рiшень загальних зборiв жителiв вiдповiдного села або
селища.
5. Рiшення про перейменування мiста, району, регiону
приймається з урахуванням результатiв консультативного опитування,
проведеного в межах вiдповiдного мiста, району, регiону.
6. До законопроекту про перейменування
адмiнiстративно-територiальної одиницi додаються:
1) обгрунтування доцiльностi прийняття законопроекту;
2) висновок Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) висновок вiдповiдно Верховної Ради Автономної Республiки
Крим, обласної ради;
4) висновок вiдповiдної районної ради;
5) висновок вiдповiдної сiльської, селищної, мiської ради;
6) рiшення загальних зборiв, довiдка про результати
консультативного опитування, передбачених частинами четвертою та
п'ятою цiєї статтi;
7) iсторичнi вiдомостi про адмiнiстративно-територiальну
одиницю, у тому числi про всi вiдомi її назви;
8) довiдка про обсяг видаткiв, пов'язаних з перейменуванням
адмiнiстративно-територiальної одиницi та джерела їхнього
покриття;
9) кадастровий план та топографiчна карта мiсцевостi iз
зазначенням меж адмiнiстративно-територiальної одиницi, яку
пропонується перейменувати;
10) експертний висновок спецiально уповноваженого органу
виконавчої влади з питань з географiчних назв.
7. Перейменування адмiнiстративного центру району має
наслiдком перейменування вiдповiдного району.
РОЗДIЛ VI ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР АДМIНIСТРАТИВНО- ТЕРИТОРIАЛЬНИХ
ОДИНИЦЬ
Стаття 31. Державний реєстр адмiнiстративно-територiальних
одиниць
1. Офiцiйнi вiдомостi про адмiнiстративно-територiальнi
одиницi включаються до Державного реєстру
адмiнiстративно-територiальних одиниць (далi - Державний реєстр).
2. Державний реєстр формується та ведеться спецiально
уповноваженим центральним органом виконавчої влади, який є його
розпорядником та адмiнiстратором.
3. Державний реєстр ведеться на паперових та електронних
носiях.
4. Усi адмiнiстративно-територiальнi одиницi пiдлягають
облiку в Державному реєстрi.
5. До Державного реєстру включаються вiдомостi:
1) про вирiшення питань територiального устрою, визначених
цим Законом;
2) про площу та межi адмiнiстративно-територiальних одиниць;
3) про чисельнiсть населення адмiнiстративно-територiальних
одиниць, iншi демографiчнi показники за перелiком, визначеним
Кабiнетом Мiнiстрiв України;
4) iншi вiдомостi за перелiком, визначеним Кабiнетом
Мiнiстрiв України.
6. Органи, до повноважень яких вiдповiдно до цього Закону
належить вирiшення питань територiального устрою, не пiзнiше
наступного робочого дня з дня прийняття вiдповiдного рiшення,
надають копiю цього рiшення спецiально уповноваженому центральному
органу виконавчої влади для включення вiдомостей цього рiшення до
Державного реєстру. У разi, якщо вiдповiдним рiшенням здiйснено
найменування або перейменування адмiнiстративно-територiальних
одиниць, зазначена копiя передається також спецiально
уповноваженому органу виконавчої влади з питань географiчних назв
для включення вiдповiдних вiдомостей цього рiшення до Державного
реєстру географiчних назв.
7. Вiдомостi, що мiстяться в Державному реєстрi, є
вiдкритими. Доступ до даних Державного реєстру забезпечується
через мережу Iнтернет на безоплатнiй основi.
8. Строк надання вiдомостей з Державного реєстру за запитом
не повинен перевищувати п'яти робочих днiв з дня надходження
запиту.
9. За одержання вiдомостей з Державного реєстру за запитом
справляється плата. Органи державної влади та органи мiсцевого
самоврядування звiльняються вiд плати за одержання за їхнiм
запитом вiдомостей з Державного реєстру, якщо такий запит
подається у зв'язку iз здiйсненням ними повноважень, визначених
законом.
10. Передача даних з Державного реєстру третiм особам на
комерцiйнiй основi забороняється.
11. Порядок ведення Державного реєстру, порядок надання
вiдомостей з Державного реєстру, перелiк послуг з надання
вiдомостей з Державного реєстру, за якi справляється плата, а
також розмiр цiєї плати визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 32. Державний акт на межi
адмiнiстративно-територiальної одиницi
1. Державний акт на межi адмiнiстративно-територiальної
одиницi (далi - державний акт) - документ державного зразка, який
засвiдчує межi вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
2. Опис бланка Державного акта та порядок його оформлення
встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
3. Державний акт мiстить вiдомостi про:
1) назву вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi;
2) площу вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi;
3) дату прийняття рiшення про встановлення або про змiну меж
вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
4. До Державного акта додається кадастровий план та
топографiчна карта вiдповiдного масштабу, на якiй вказуються межi
вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi, а також
зазначаються сумiжнi адмiнiстративно-територiальнi одиницi.
5. У разi прийняття рiшення про змiну меж
адмiнiстративно-територiальної одиницi видається новий Державний
акт. Зазначений акт також мiстить вiдомостi про дату прийняття
рiшення про встановлення меж цiєї адмiнiстративно-територiальної
одиницi та дати прийняття всiх рiшень про змiну її меж.
У цьому випадку Державний акт, який засвiдчував межi цiєї
адмiнiстративно-територiальної одиницi до дня прийняття рiшення
про змiну її меж, з дня прийняття зазначеного рiшення є недiйсним
та повертається органу, який його видав.
6. Державний акт пiдписується головою органу, який вiдповiдно
до цього Закону прийняв рiшення про встановлення або змiну меж
вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi, скрiплюється
печаткою цього органу та не пiзнiше трьох робочих днiв з дня
набуття чинностi зазначеним рiшенням, видається радi вiдповiдної
адмiнiстративно-територiальної одиницi. У разi, якщо вiдповiдної
повноважної ради не iснує, зазначене рiшення видається новообранiй
радi не пiзнiше трьох робочих днiв з дня набуття нею повноважень.
Стаття 33. Офiцiйний довiдник "Україна. Територiальний
устрiй"
Кабiнет Мiнiстрiв України на пiдставi вiдомостей Державного
реєстру кожнi три роки видає офiцiйний довiдник "Україна.
Територiальний устрiй".
Стаття 34. Фiнансове забезпечення вирiшення питань
територiального устрою
1. За рахунок коштiв вiдповiдних мiсцевих бюджетiв, одержаних
як цiльова субвенцiя з Державного бюджету України, здiйснюються
витрати на проведення заходiв, пов'язаних:
1) з утворенням та лiквiдацiєю адмiнiстративно-територiальних
одиниць;
2) з вiднесенням сiл до категорiї селищ, вiднесенням
населених пунктiв до категорiї мiст, надання мiсту статусу
мiста-району;
3) з встановленням та змiною меж
адмiнiстративно-територiальних одиниць, включаючи встановлення меж
в натурi на мiсцевостi;
4) з найменуванням адмiнiстративно-територiальних одиниць та
перейменуванням районiв i регiонiв.
2. Витрати, пов'язанi з веденням Державного реєстру, видачею
державних актiв та виданням офiцiйного довiдника "Україна.
Територiальний устрiй", здiйснюються за рахунок Державного бюджету
України.
3. Витрати, пов'язанi з проведенням загальних зборiв громадян
за мiсцем проживання, консультативного опитування, здiйснюються
вiдповiдно до закону.
4. Iншi витрати на здiйснення заходiв, пов'язаних з
вирiшенням питань територiального устрою, здiйснюються виключно за
рахунок коштiв вiдповiдних мiсцевих бюджетiв.
Стаття 35. Вирiшення спорiв та оскарження рiшень з питань
територiального устрою
1. Спори з питань територiального устрою вирiшуються в
судовому порядку вiдповiдно до закону.
2. Рiшення органiв державної влади та органiв мiсцевого
самоврядування з питань територiального устрою оскаржуються в
порядку адмiнiстративного судочинства вiдповiдно до закону.
3. Питання про вiдповiднiсть Конституцiї України
( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
рiшень органiв державної влади та органiв мiсцевого
самоврядування з питань територiального устрою вирiшуються
Конституцiйним Судом України. Звернення до Конституцiйного Суду
України iз зазначених питань здiйснюється у порядку, визначеному
Конституцiєю України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
та Законом України "Про
Конституцiйний Суд України" ( 422/96-ВР ) (422/96-ВР)
.
РОЗДIЛ VII ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набуває чинностi з 1 сiчня 2010 року.
2. Положення "Про порядок вирiшення питань
адмiнiстративно-територiального устрою Української РСР",
затверджене Указом Президiї Верховної Ради Української РСР вiд 12
березня 1981 року (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1981 р., № 12,
ст. 179), втрачає чиннiсть з моменту набуття чинностi цим Законом.
3. Кабiнету Мiнiстрiв України до 1 сiчня 2010 року:
1) привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть до
вимог цього Закону;
2) скасувати свої нормативно-правовi акти, що не вiдповiдають
вимогам цього Закону;
3) забезпечити приведення нормативно-правових актiв
мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади у
вiдповiднiсть до вимог цього Закону;
4) забезпечити скасування нормативно-правових актiв органiв
виконавчої влади, що не вiдповiдають вимогам цього Закону;
4. Кабiнету Мiнiстрiв України до 1 сiчня 2011 року внести до
Верховної Ради України законопроекти, необхiднi для приведення меж
усiх населених пунктiв у вiдповiднiсть до цього Закону.
РОЗДIЛ VIII ПЕРЕХIДНI ПОЛОЖЕННЯ
1. Набуття чинностi цим Законом не тягне за собою в
обов'язковому порядку утворення, лiквiдацiї або перейменування
жодної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
2. Органи мiсцевого самоврядування та їхнi посадовi особи,
якi є повноважними на момент набуття чинностi цим Законом,
продовжують виконувати свої повноваження протягом усього термiну,
на який їх обрано або призначено.
3. З моменту набуття чинностi цим Законом усi мiста обласного
i республiканського (в Автономнiй Республiцi Крим) значення
набувають статус мiст-районiв.
4. Внести до Митного Кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
(Вiдомостi
Верховної Ради (ВВР), 2002, N 38-39, ст.288)
N 6-рп/2007 ( v0a6p710-07 ) (v0a6p710-07)
вiд 09.07.2007 )
у всьому текстi кодексу слова "мiста обласного значення"
замiнити словами "мiста-райони".
5. Внести до Сiмейного Кодексу України ( 2947-14 ) (2947-14)
(Вiдомостi
Верховної Ради (ВВР), 2002, N 21-22, ст.135)
такi змiни:
у всьому текстi кодексу слова "мiст республiканського
Автономної Республiки Крим i мiст обласного значення" замiнити
словами "мiст-районiв".
6. Внести до Земельного Кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2002, N 3-4, ст.27) ( Iз змiнами,
внесеними згiдно iз Законами
N 2905-III ( 2905-14 ) (2905-14)
вiд 20.12.2001, ВВР, 2002, N 12-13,
ст.92
N 675-IV ( 675-15 ) вiд 03.04.2003, ВВР, 2003, N 28, ст.213
N 762-IV ( 762-15 ) вiд 15.05.2003, ВВР, 2003, N 30, ст.247
N 898-IV ( 898-15 ) вiд 05.06.2003, ВВР, 2003, N 38, ст.313
- набирає чинностi з 01.01.2004
N 1103-IV ( 1103-15 ) (1103-15)
вiд 10.07.2003, ВВР, 2004, N 7, ст.48
N 1119-IV ( 1119-15 ) (1119-15)
вiд 11.07.2003, ВВР, 2004, N 7, ст.57
N 1158-IV ( 1158-15 ) (1158-15)
вiд 11.09.2003, ВВР, 2004, N 8, ст.67 )
у всьому текстi кодексу слова "мiст республiканського
значення", "мiст обласного значення" замiнити словами
"мiст-районiв".
7. Внести до Бюджетного Кодексу України ( 2542-14 ) (2542-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2001, N 37-38, ст. 189)
такi змiни:
у всьому текстi кодексу слова "мiста республiканського
значення", "мiста обласного значення", "мiста республiканського (в
Автономнiй Республiцi Крим) та обласного значення" замiнити
словами "мiста-райони" у вiдповiдних вiдмiнках.
8. Внести до Лiсового Кодексу України ( 3852-12 ) (3852-12)
(Вiдомостi
Верховної Ради (ВВР) 1994, N 17, ст.99) ( Вводиться в дiю
Постановою ВР N 3853-XII ( 3853-12 ) (3853-12)
вiд 21.01.94, ВВР 1994, N 17,
ст.100 )
у всьому текстi кодексу слова "мiст республiканського
(Автономної Республiки Крим) та обласного значення" замiнити словами
"мiст-районiв".
9. Внести до Закону України "Про автомобiльнi дороги"
( 2862-15 ) (2862-15)
(Вiдомостi Верховної Ради України (ВВР), 2005, N 51, ст.556)
( Iз змiнами,внесеними згiдно iз Законами
N 309-VI ( 309-17 ) вiд 03.06.2008, ВВР, 2008, N 27-28,
ст.253 N 586-VI ( 586-17 ) вiд 24.09.2008 N 891-VI ( 891-17 )
вiд 15.01.2009 ) такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiстами обласного значення,
мiста обласного значення" замiнити словами "мiстами-районами".
10. Внести до Закону України "Про стимулювання розвитку
регiонiв" ( 2850-15 ) (2850-15)
(Вiдомостi Верховної Ради України (ВВР),
2005, N 51, ст.548)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст обласного
(республiканського - Автономної Республiки Крим) значення" замiнити
словами "мiст-районiв".
11. Внести до Закону України "Про дозвiльну систему у сферi
господарської дiяльностi" ( 2806-15 ) (2806-15)
(Вiдомостi Верховної Ради
(ВВР), 2005, N 48, ст.483) такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiстi обласного значення"
замiнити словами "мiстi-районi".
12. Внести до Закону України "Про вибори депутатiв Верховної
Ради Автономної Республiки Крим, мiсцевих рад та сiльських,
селищних, мiських голiв" ( 1667-15 ) (1667-15)
(Вiдомостi Верховної Ради
(ВВР), 2004, N 30-31, ст.382)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст республiканського
Автономної Республiки Крим i обласного значення" замiнити словами
"мiст-районiв".
13. Внести до Закону України "Про вибори народних депутатiв
України" ( 1665-15 ) (1665-15)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2004, N
27-28, ст.366)
{ Iз змiнами, внесеними згiдно з Кодексом
N 2747-IV ( 2747-15 ) (2747-15)
вiд 06.07.2005, ВВР, 2005, N 35-36,
ст.446 ) ( З 19.08.2005 року набуває чинностi нова редакцiя
статей про порядок складання загальних спискiв виборцiв та про
порядок уточнення загального списку виборцiв згiдно iз Законом
N 2777-IV ( 2777-15) вiд 07.07.2005, ВВР, 2005, N 38-39, ст.449 ) (2777-15) вiд 07.07.2005, ВВР, 2005, N 38-39, ст.449)
( Iз змiнами, внесеними згiдно iз
Законами
N 3099-IV ( 3099-15 ) (3099-15)
вiд 17.11.2005, ВВР, 2005, N 52, ст.566
N 3368-IV ( 3368-15 ) (3368-15)
вiд 19.01.2006, ВВР, 2006, N 10-11, ст.97
N 3437-IV ( 3437-15 ) (3437-15)
вiд 09.02.2006, ВВР, 2006, N 10-11, ст.98
N 3519-IV ( 3519-15 ) (3519-15)
вiд 14.03.2006, ВВР, 2006, N 33, ст.285
N 1114-V ( 1114-16 ) (1114-16)
вiд 01.06.2007, ВВР, 2007, N 28, ст.383 )
у всьому текстi закону слова "мiста обласного
(республiканського в
Автономнiй Республiцi Крим) значення", "мiста обласного
значення" замiнити словами "мiста-райони" у вiдповiдних вiдмiнках.
14. Внести до Закону України "Про охорону земель" ( 962-15 ) (962-15)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2003, N 39, ст.349) такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст республiканського
значення" замiнити словами "мiст-районiв".
15. Внести до Закону України "Про землеустрiй" ( 858-15 ) (858-15)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2003, N 36, ст.282) такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст республiканського
значення" замiнити словами "мiст-районiв".
16. Внести до Закону України "Про державну реєстрацiю
юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв" ( 755-15 ) (755-15)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2003, N 31-32, ст.263)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiста обласного значення"
замiнити словами "мiста-райони".
17. Внести до Закону України "Про статус депутатiв мiсцевих
рад" ( 93-15 ) (93-15)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2002, N 40, ст.290)
N 1314-IV ( 1314-15 ) (1314-15)
вiд 20.11.2003, ВВР, 2004, N 14, ст.196
N 1522-IV ( 1522-15 ) (1522-15)
вiд 19.02.2004, ВВР, 2004, N 22, ст.316
N 2854-IV ( 2854-15 ) (2854-15)
вiд 08.09.2005, ВВР, 2005, N 51, ст.552
N 3266-IV ( 3266-15 ) (3266-15)
вiд 22.12.2005, ВВР, 2006, N 16, ст.133
N 3590-IV ( 3590-15 ) (3590-15)
вiд 04.04.2006, ВВР, 2006, N 21, ст.171
N 575-V ( 575-16 ) (575-16)
вiд 11.01.2007, ВВР, 2007, N 12, ст.110
N 602-V ( 602-16 ) (602-16)
вiд 12.01.2007, ВВР, 2007, N 13, ст.134 )
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст обласного,
республiканського (Автономної Республiки Крим) значення" замiнити
словами "мiст-районiв".
18. Внести до Закону України "Про службу в органах мiсцевого
самоврядування" ( 2493-14 ) (2493-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2001,
N 33, ст. 175)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст обласного i
республiканського в Автономнiй Республiцi Крим значення", "мiст
обласного значення" замiнити словами "мiст-районiв".
19. Внести до Закону України "Про ветеринарну медицину"
( 2498-12 ) (2498-12)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 1992, N 36, ст.531)
( Вводиться в дiю Постановою ВР N 2499-XII ( 2499-12) вiд 25.06.92,
ВВР, 1992, N 36, ст.532 )
змiни:
у всьому текстi закону слова "мiстах обласного значення"
замiнити словами "мiстах-районах".
20. Внести до Закону України "Про основи мiстобудування"
( 2780-12 ) (2780-12)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 1992, N 52, ст.683)
( Вводиться в дiю Постановою ВР
N 2781-XII ( 2781-12 ) (2781-12)
вiд 16.11.92, ВВР, 1992, N 52, ст.684 )
( Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами
N 2257-III ( 2257-14 ) (2257-14)
вiд 08.02.2001, ВВР, 2001, N 16, ст.76
N 762-IV ( 762-15 ) вiд 15.05.2003, ВВР, 2003, N 30, ст.247
N 1026-V ( 1026-16 ) (1026-16)
вiд 16.05.2007, ВВР, 2007, N 34, ст.444
N 509-VI ( 509-17 ) (509-17)
вiд 16.09.2008, ВВР, 2008, N 48, ст.358 )
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiста обласного значення"
замiнити словами "мiста-райони" у вiдповiдних вiдмiнках.
21. Внести до Закону України "Про Нацiональний архiвний фонд
та архiвнi установи" ( 3814-12 ) (3814-12)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР),
1994, N 15, ст.86)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст республiканського
(Автономної Республiки Крим), обласного значення" замiнити словами
"мiст-районiв".
22. Внести до Закону України "Про пенсiї за особливi заслуги
перед Україною"( 936-16 ) (936-16)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2000,
N 35, ст.289)
N 107-VI ( 107-17 ) (107-17)
вiд 28.12.2007, ВВР, 2008, N 5-6, N 7-8,
ст.78 - змiни дiють по 31 грудня 2008 року )
у всьому текстi закону слова "мiст обласного значення"
замiнити словами "мiст-районiв".
23. Внести до Закону України "Про планування i забудову
територiй" ( 1699-14 ) (1699-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2000, N 31, ст.250)
у всьому текстi закону слова "мiст республiканського значення
Автономної Республiки Крим, мiст обласного значення" замiнити
словами "мiст-районiв".
24. Внести до Закону України "Про загальнообов'язкове
державне соцiальне страхування вiд нещасного випадку на
виробництвi та професiйного захворювання, якi спричинили втрату
працездатностi"( 2180-14 ) (2180-14)
(Вiдомостi Верховної Ради України, 1999 р.,
N 46-47, ст. 403; 2001 р., N 17, ст. 80; 2003 р., N 26, ст. 192;
2005 р., NN 17-19, ст. 267; 2006 р., NN 9-11, ст. 96, N 22, ст.
199, N 27, ст. 234; 2007 р., N 7-8, ст.66) такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiстах обласного значення"
замiнити словами "мiстах-районах".
25. Внести до Закону України "Про професiйнi спiлки, їх права
та гарантiї дiяльностi"( 1045-14 ) (1045-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР),
1999, N 45, ст.397)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст обласного значення"
замiнити словами "мiст-районiв".
26. Внести до Закону України "Про виконавче провадження"
( 606-14 ) (606-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 1999, N 24, ст.207)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiста обласного значення"
замiнити словами "мiста-райони" у вiдповiдних вiдмiнках.
27. Внести до Закону України "Про державну виконавчу службу"
( 202/98-ВР ) (202/98-ВР)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 1998, N 36-37,
ст.243)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiста обласного значення"
замiнити словами "мiста-райони" у вiдповiдних вiдмiнках.
28. Внести до Закону України "Про метрологiю та метрологiчну
дiяльнiсть"( 113/98-ВР ) (113/98-ВР)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 1998,
N 30-31, ст.194)
у всьому текстi закону слова "мiстах обласного значення"
замiнити словами "мiстах-районах".
29. Внести до Закону України "Про органи реєстрацiї актiв
громадянського стану" ( 3807-12 ) (3807-12)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР),
1994, N 14,ст.78)
(Вводиться в дiю Постановою ВР N 3817-XII ( 3817-12 ) (3817-12)
вiд
24.12.93, ВВР, 1994, N 14, ст.79)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiст обласного значення"
замiнити словами "мiст-районiв".
30. Внести до Закону України "Про загальнообов'язкове
державне соцiальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою
працездатностi та витратами, зумовленими похованням" ( 2240-14 ) (2240-14)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 2001, N 14, ст.71)
такi змiни:
у всьому текстi закону слова "мiстах республiканського
(Автономної Республiки Крим) та обласного значення" замiнити
словами "мiстах-районах".
31. Внести до Закону України "Про мiсцеве самоврядування в
Українi" ( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
(Вiдомостi Верховної Ради (ВВР), 1997, N
24, ст.170)
( Офiцiйне тлумачення до Закону див. в Рiшеннi
Конституцiйного Суду
N 11-рп/2001 ( v011p710-01 ) (v011p710-01)
вiд 13.07.2001 )
N 254-IV ( 254-15 ) (254-15)
вiд 28.11.2002, ВВР, 2003, N 4, ст.31
N 594-IV ( 594-15 ) (594-15)
вiд 06.03.2003, ВВР, 2003, N 24, ст.159
N 662-IV ( 662-15 ) (662-15)
вiд 03.04.2003, ВВР, 2003, N 27, ст.209
N 703-IV ( 703-15 ) (703-15)
вiд 03.04.2003, ВВР, 2003, N 28, ст.216
N 862-IV ( 862-15 ) (862-15)
вiд 22.05.2003, ВВР, 2003, N 37, ст.301
N 969-IV ( 969-15 ) (969-15)
вiд 19.06.2003, ВВР, 2003, N 45, ст.360
N 1160-IV ( 1160-15 ) (1160-15)
вiд 11.09.2003, ВВР, 2004, N 9, ст.79
N 1377-IV ( 1377-15 ) (1377-15)
вiд 11.12.2003, ВВР, 2004, N 15, ст.228 )
N 21-рп/2003 ( v021p710-03 ) (v021p710-03)
вiд 25.12.2003 )
N 1419-IV ( 1419-15 ) (1419-15)
вiд 03.02.2004, ВВР, 2004, N 19, ст.259
N 1577-IV ( 1577-15 ) (1577-15)
вiд 04.03.2004, ВВР, 2004, N 23, ст.323 )
( Офiцiйне тлумачення до Закону див. в Рiшеннi
Конституцiйного Суду
N 12-рп/2004 ( v012p710-04 ) (v012p710-04)
вiд 20.05.2004 )
- змiни дiють по 31 грудня 2008 року )
N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) (v010p710-08)
вiд 22.05.2008 )
у всьому текстi закону слова "мiста обласного значення"
замiнити словами "мiста-райони" у вiдповiдних вiдмiнках.