Проект
     Закон України
 
   Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності
       суб'єктів господарювання на ринку комунальних послуг
 
     Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:
     1. Внести зміни до таких законів України:
     1) доповнити статтю 2 Закону України "Про ліцензування певних
видів господарської діяльності"( 1775-14 ) (1775-14)
	(Відомості Верховної 
Ради України, 2000 р., № 36,  ст. 299; 2001 р., № 11, ст. 45; 2002
 р., № 1,  ст.1, № 20, ст. 134; 2004 р., № 12, ст. 155; 2005 р., №
 42, ст.  465;2006 р., № 18, ст. 155; 2007 р., № 9, ст. 67, № 10, 
ст. 89, №  34,ст. 444) після частини третьої новою частиною такого
змісту:
     "Ліцензування діяльності з централізованого водопостачання та
водовідведення, виробництва теплової енергії,  транспортування  її
магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами  та
постачання  теплової  енергії  здійснюється  відповідно  до  цього
Закону з урахуванням  особливостей,  визначених  Законами  України
"Про питну воду  та  питне  водопостачання"  ( 2918-14 ) (2918-14)
	  та  "Про
теплопостачання".".
     У зв'язку з цим частини четверту і п'яту  вважати  відповідно
частинами п'ятою і шостою;
     2) у Законі України "Про питну воду та питне  водопостачання"
( 2918-14 ) (2918-14)
	 (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 16,  ст.
112; 2007 р., № 33, ст. 440):
     у частині першій статті 11 доповнити:
     абзац дев'ятий після слова "водовідведення" словами ", обсяги
якої встановлюються ліцензійними умовами";
     після абзацу дев'ятого новим абзацом такого змісту:
     "розгляд відповідно до своєї компетенції справ про  порушення
ліцензійних умов і прийняття відповідних рішень;".
     У зв'язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;
     у статті 12 доповнити:
     абзац  восьмий  після  слова  "водовідведення"   словами   "в
обсягах, встановлених ліцензійними умовами";
     після абзацу восьмого новим абзацом такого змісту:
     "здійснення  відповідно  до  своєї  компетенції  контролю  за
додержанням ліцензійних умов;".
     У зв'язку з цим абзац дев'ятий вважати абзацом десятим;
     доповнити статтю 18 частиною такого змісту:
     "Суб'єкт господарювання  зобов'язаний  провадити  ліцензовану
діяльність з  централізованого  водопостачання  та  водовідведення
відповідно до встановлених для такого виду діяльності  ліцензійних
умов.";
     доповнити статтю  46  після  частини  першої  новою  частиною
такого змісту:
     "У разі порушення суб'єктами господарювання ліцензійних  умов
до них застосовуються такі санкції:
     надання письмового застереження щодо усунення порушення;
     накладення штрафу відповідно до законодавства;
     призначення тимчасової адміністрації;
     анулювання ліцензії.".
     У зв'язку з цим частину другу вважати частиною третьою;
     доповнити Закон розділом Х-1 такого змісту:
 
               "Розділ Х-1. ТИМЧАСОВА АДМIНIСТРАЦIЯ
 
     Стаття 48-1. Призначення тимчасової адміністрації
     У  разі  порушення  суб'єктом  господарювання,  що  провадить
діяльність з централізованого  водопостачання  та  водовідведення,
вимог щодо  гарантованого  забезпечення  питною  водою  населення,
задоволення його питних,  фізіологічних,  санітарно-гігієнічних  і
побутових потреб та охорони  навколишнього  природного  середовища
орган  державного  регулювання   з   питань   житлово-комунального
господарства на  підставах  та  в  порядку,  визначених  Кабінетом
Міністрів України, призначає тимчасову адміністрацію.
     Підставами для призначення тимчасової адміністрації  суб'єкта
господарювання, є:
     створення передумов для виникнення техногенної катастрофи або
факт такої катастрофи;
     прийняття   органом   державного   регулювання    з    питань
житлово-комунального господарства відповідно до своєї  компетенції
рішення  про  неможливість  забезпечення   ліцензіатом   виконання
ліцензійних умов,  установлених  для  певного  виду  господарської
діяльності, у тому числі у  разі   грубого  порушення  ліцензійних
умов;
     дестабілізація економічного, фінансового стану підприємства;
     незатвердження та невиконання у встановлені строки  технічних
програм довгострокового розвитку;
     зловживання монопольним становищем на ринку.
     Строк   повноважень   тимчасової   адміністрації   не    може
перевищувати шести місяців з  дня  її  призначення.  У  виняткових
випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, дія  повноважень
тимчасової адміністрації може продовжуватися не більш як  на  один
рік.
     Фінансування діяльності тимчасової адміністрації здійснюється
за рахунок суб'єкта  господарювання,  що  провадить  діяльність  з
централізованого  водопостачання  та  водовідведення,  в  порядку,
визначеному Кабінетом Міністрів України.
     Стаття 48-2. Наслідки призначення тимчасової адміністрації
     Повноваження органів управління суб'єкта  господарювання,  що
провадить  діяльність   з   централізованого   водопостачання   та
водовідведення,  переходять  до  тимчасової  адміністрації  з  дня
прийняття    органом    державного    регулювання     з     питань
житлово-комунального господарства відповідно до своєї  компетенції
рішення про призначення такої адміністрації.
     У разі призначення тимчасової адміністрації керівник суб'єкта
господарювання,  що  провадить   діяльність   з   централізованого
водопостачання та водовідведення,  відсторонюється  від  виконання
посадових обов'язків у порядку, встановленому  законодавством  про
працю.
     Правочини, вчинені органами управління (керівниками) суб'єкта
господарювання,  що  провадить   діяльність   з   централізованого
водопостачання та  водовідведення,  після  призначення  тимчасової
адміністрації, є нікчемними.
     Рішення з  питань,  які  належать  до  виключної  компетенції
вищого органу управління  суб'єкта  господарювання,  що  провадить
діяльність з централізованого  водопостачання  та  водовідведення,
приймаються тимчасовою адміністрацією  за  погодженням  з  органом
державного регулювання з питань житлово-комунального господарства.
     Стаття 48-3. Права та обов'язки тимчасової адміністрації
     Тимчасова адміністрація після свого  призначення  невідкладно
вживає   заходів   щодо   забезпечення   збереження   активів   та
документації суб'єкта господарювання, що  провадить  діяльність  з
централізованого водопостачання та водовідведення, а також активів
та документації афілійованих осіб, у майні  яких  частка  суб'єкта
господарювання,  що  провадить   діяльність   з   централізованого
водопостачання та водовідведення, перевищує 50 відсотків.
     Тимчасова адміністрація зобов'язана протягом одного місяця  з
дня  призначення  провести  інвентаризацію   активів   і   пасивів
зазначеного суб'єкта та скласти баланс.
     Тимчасова адміністрація з дня свого призначення має повне  та
виняткове право управляти суб'єктом господарювання,  що  провадить
діяльність з централізованого  водопостачання  та  водовідведення,
вживати  заходів  до  підтримання  (відновлення)  його   належного
фінансового стану та технічного стану належних йому об'єктів.
     Тимчасова адміністрація має право:
     продовжувати або припиняти виконання будь-яких  господарських
операцій  суб'єктом  господарювання,  що  провадить  діяльність  з
централізованого водопостачання та водовідведення;
     діяти та приймати в установленому порядку рішення  від  імені
зазначеного суб'єкта господарювання;
     розривати відповідно  до  законодавства  угоди,  укладені  за
участю  суб'єкта  господарювання,  що   провадить   діяльність   з
централізованого водопостачання та водовідведення;
     звертатися  у  судові  органи  від   імені   цього   суб'єкта
господарювання;
     залучати до роботи  у  тимчасовій  адміністрації  службовців,
експертів, консультантів, а також доручати посадовим  особам,  які
входять до складу органів управління суб'єкта  господарювання,  що
провадить  діяльність   з   централізованого   водопостачання   та
водовідведення, вчинення  дій  щодо  надання  необхідної  допомоги
тимчасовій  адміністрації.  Тимчасова  адміністрація   має   право
відсторонити таких осіб від виконання обов'язків;
     звільняти з додержанням вимог законодавства України про працю
чи переводити на іншу посаду будь-кого з керівників чи працівників
зазначеного  суб'єкта  господарювання,  переглядати  їх   службові
обов'язки, змінювати в установленому порядку розмір їх  заробітної
плати.
     У разі продажу активів суб'єкта господарювання, що  провадить
діяльність з централізованого  водопостачання  та  водовідведення,
балансова вартість яких перевищує встановлений Кабінетом Міністрів
України розмір, тимчасова адміністрація зобов'язана  отримати  від
уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу дозвіл на продаж
зазначених активів.
     Стаття 48-4. Звіт тимчасової адміністрації
     Тимчасова адміністрація протягом одного місяця  з  дня  свого
призначення  подає  органу   державного   регулювання   з   питань
житлово-комунального господарства попередній письмовий звіт,  який
повинен відображати фінансовий стан  суб'єкта  господарювання,  що
провадить  діяльність   з   централізованого   водопостачання   та
водовідведення (баланс, дані про прибутки  і  збитки,  розшифровки
окремих статей балансу),  та  технічний  стан  об'єктів,  що  йому
належать.
     Наступні звіти  про  результати  своєї  діяльності  тимчасова
адміністрація  подає  органу  державного  регулювання   з   питань
житлово-комунального господарства у визначені ним строки.
     Стаття 48-5. Припинення діяльності тимчасової адміністрації
     Діяльність  тимчасової  адміністрації  припиняється  у   разі
закінчення   строку   дії   або   дострокового    припинення    її
повноважень.";
     3)  у  Законі  України  "Про   теплопостачання"   ( 2633-15 ) (2633-15)
	
(Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 28, ст. 373):
     доповнити абзац третій частини третьої статті 15  після  слів
"у сфері теплопостачання,"  словами  "Радою  міністрів  Автономної
Республіки Крим та місцевими державними адміністраціями,";
     доповнити статтю  16  після  абзацу  третього  новим  абзацом
такого змісту:
     "ліцензування діяльності з виробництва теплової енергії (крім
діяльності     з     виробництва     теплової      енергії      на
теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС  та  когенераційних  установках  і
установках з використанням нетрадиційних або  поновлюваних  джерел
енергії) в обсягах, що  перевищують  рівень,  який  встановлюється
умовами  та  правилами  провадження  господарської  діяльності   з
виробництва    теплової    енергії     (ліцензійними     умовами),
транспортування   теплової   енергії   магістральними    тепловими
мережами;".
     У зв'язку з цим абзаци четвертий - шостий вважати  відповідно
абзацами п'ятим - сьомим;
     доповнити Закон статтею 16-1 такого змісту:
     "Стаття  16-1.   Повноваження   Ради   міністрів   Автономної
Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій при  регулюванні
діяльності у сфері теплопостачання
     До повноважень Ради  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,
місцевих державних  адміністрацій  при  регулюванні  діяльності  у
сфері теплопостачання належать:
     ліцензування діяльності з виробництва теплової енергії  (крім
діяльності     з     виробництва     теплової      енергії      на
теплоелектроцентралях,  ТЕС,  АЕС,  когенераційних  установках  та
установках з використанням нетрадиційних або  поновлюваних  джерел
енергії) в обсягах, що не перевищують рівень, який  встановлюється
умовами  та  правилами  провадження  господарської  діяльності   з
виробництва    теплової    енергії     (ліцензійними     умовами),
транспортування   теплової   енергії   місцевими   (розподільчими)
тепловими мережами і постачання теплової енергії;
     здійснення  відповідно  до  своєї  компетенції  контролю   за
додержанням ліцензійних умов.";
     у статті 17:
     абзац четвертий викласти в такій редакції:
     "ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової
енергії  на  теплоелектроцентралях,   ТЕС,   АЕС,   когенераційних
установках  та  установках  з  використанням   нетрадиційних   або
поновлюваних джерел енергії;";
     доповнити статтю після абзацу четвертого новим абзацом такого
змісту:
     "затвердження  в  установленому  порядку   ліцензійних   умов
провадження  господарської  діяльності  з   виробництва   теплової
енергії  на  теплоелектроцентралях,   ТЕС,   АЕС,   когенераційних
установках  та  установках  з  використанням   нетрадиційних   або
поновлюваних джерел енергії;".
     У зв'язку з цим абзаци п'ятий  і  шостий  вважати  відповідно
абзацами шостим і сьомим;
     доповнити статтю 23 частинами такого змісту:
     "Суб'єкт господарської  діяльності  у  сфері  теплопостачання
зобов'язаний  провадити  ліцензовану  діяльність   відповідно   до
встановлених для цього виду діяльності ліцензійних умов.
     У  разі   порушення   суб'єктами   господарської   діяльності
ліцензійних умов до них застосовуються такі санкції:
     надання письмового застереження щодо усунення порушення;
     накладення штрафу відповідно до законодавства;
     призначення тимчасової адміністрації;
     анулювання ліцензії.";
     у частині  третій  статті  31  слова  "Національною  комісією
регулювання електроенергетики України" замінити словами  "органами
державного регулювання";
     доповнити Закон розділом VI-1 такого змісту:
 
              "Розділ VI-1. ТИМЧАСОВА АДМIНIСТРАЦIЯ
 
     Стаття 31^1. Призначення тимчасової адміністрації
     У разі порушення суб'єктом господарської діяльності  у  сфері
теплопостачання  вимог  енергетичної   безпеки   щодо   додержання
технічно та  економічно  безпечних  умов  задоволення  поточних  і
перспективних потреб споживачів  у  тепловій  енергії  та  охорони
навколишнього   природного    середовища    органами    державного
регулювання у сфері теплопостачання на  підставах  та  в  порядку,
визначених Кабінетом Міністрів  України,  призначається  тимчасова
адміністрація.
     Підставами для призначення тимчасової адміністрації  суб'єкта
господарської діяльності у сфері теплопостачання є:
     створення передумов для виникнення техногенної катастрофи або
факт такої катастрофи;
     прийняття   органом   державного    регулювання    у    сфері
теплопостачання  відповідно  до  своєї  компетенції  рішення   про
неможливість забезпечення ліцензіатом виконання ліцензійних  умов,
установлених для певного виду  господарської  діяльності,  у  тому
числі у разі  грубого порушення ліцензійних умов;
     дестабілізація економічного, фінансового стану підприємства;
     незатвердження та невиконання у встановлені строки  технічних
програм довгострокового розвитку;
     зловживання монопольним становищем на ринку.
     Строк   повноважень   тимчасової   адміністрації   не    може
перевищувати шести місяців з  дня  її  призначення.  У  виняткових
випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, дія  повноважень
тимчасової адміністрації може продовжуватися не більш як  на  один
рік.
     Фінансування діяльності тимчасової адміністрації здійснюється
за   рахунок   суб'єкта   господарської   діяльності    у    сфері
теплопостачання  в  порядку,   визначеному   Кабінетом   Міністрів
України.
     Стаття 31^2. Наслідки призначення тимчасової адміністрації
     Повноваження  органів   управління   суб'єкта   господарської
діяльності  у  сфері  теплопостачання  переходять  до   тимчасової
адміністрації з дня прийняття  органом  державного  регулювання  у
сфері теплопостачання відповідно до своєї компетенції рішення  про
призначення зазначеної адміністрації.
     У разі призначення тимчасової адміністрації керівник суб'єкта
господарської діяльності у сфері  теплопостачання  відсторонюється
від  виконання  посадових  обов'язків  у  порядку,   встановленому
законодавством про працю.
     Правочини, вчинені органами управління (керівниками) суб'єкта
господарської діяльності у сфері теплопостачання після призначення
тимчасової адміністрації, є нікчемними.
     Рішення з питань, що належать до виключної компетенції вищого
органу  управління  суб'єкта  господарської  діяльності  у   сфері
теплопостачання,   приймаються   тимчасовою   адміністрацією    за
погодженням   з   органом   державного   регулювання    у    сфері
теплопостачання.
     Стаття 31^3. Права та обов'язки тимчасової адміністрації
     Тимчасова адміністрація після свого  призначення  невідкладно
вживає   заходів   щодо   забезпечення   збереження   активів   та
документації   суб'єкта   господарської   діяльності    у    сфері
теплопостачання, а  також  активів  та  документації  афілійованих
осіб, у майні яких  частка  суб'єкта  господарської  діяльності  у
сфері теплопостачання перевищує 50 відсотків.
     Тимчасова адміністрація зобов'язана протягом одного місяця  з
дня  призначення  провести  інвентаризацію   активів   і   пасивів
зазначеного   суб'єкта   господарської    діяльності    у    сфері
теплопостачання та скласти баланс.
     Тимчасова адміністрація з дня свого призначення має повне  та
виняткове право управляти  суб'єктом  господарської  діяльності  у
сфері   теплопостачання,   вживати    заходів    до    підтримання
(відновлення) його належного фінансового стану та технічного стану
належних йому об'єктів.
     Тимчасова адміністрація має право:
     продовжувати або припиняти виконання будь-яких  господарських
операцій    суб'єктом    господарської    діяльності    у    сфері
теплопостачання;
     діяти та приймати в установленому порядку рішення  від  імені
суб'єкта господарської діяльності у сфері теплопостачання;
     розривати відповідно  до  законодавства  угоди,  укладені  за
участю суб'єкта господарської діяльності у сфері теплопостачання;
     звертатися  у  судові  органи  від   імені   цього   суб'єкта
господарської діяльності у сфері теплопостачання;
     залучати до роботи  у  тимчасовій  адміністрації  службовців,
експертів, консультантів, а також доручати посадовим  особам,  які
входять  до  складу  органів  управління  суб'єкта   господарської
діяльності у сфері  теплопостачання,  вчинення  дій  щодо  надання
необхідної   допомоги    тимчасовій    адміністрації.    Тимчасова
адміністрація має право  відсторонити  таких  осіб  від  виконання
обов'язків;
     звільняти з додержанням вимог законодавства України про працю
чи переводити на іншу посаду будь-кого з керівників чи працівників
зазначеного  суб'єкта  господарської  діяльності,  переглядати  їх
службові обов'язки, змінювати в установленому  порядку  розмір  їх
заробітної плати.
     У разі продажу активів суб'єкта  господарської  діяльності  у
сфері теплопостачання, балансова вартість яких  перевищує  розмір,
установлений Кабінетом Міністрів України, тимчасова  адміністрація
зобов'язана  отримати  від  уповноваженого   Кабінетом   Міністрів
України органу дозвіл на продаж зазначених активів.
     Стаття 31-4. Звіт тимчасової адміністрації
     Тимчасова адміністрація протягом одного місяця  з  дня  свого
призначення подає відповідному  органу  державного  регулювання  у
сфері теплопостачання  попередній  письмовий  звіт,  який  повинен
відображати фінансовий стан суб'єкта  господарської  діяльності  у
сфері  теплопостачання  (баланс,  дані  про  прибутки  і   збитки,
розшифровки окремих статей балансу)  та  технічний  стан  об'єктів
теплоенергетики, що йому належать.
     Наступні звіти  про  результати  своєї  діяльності  тимчасова
адміністрація подає відповідному органу державного  регулювання  у
сфері теплопостачання у визначені ним строки.
     Стаття 31-5. Припинення діяльності тимчасової адміністрації
     Діяльність  тимчасової  адміністрації  припиняється  у   разі
закінчення   строку   дії   або   дострокового    припинення    її
повноважень.".
     2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.