ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
07.10.1999 N 15087/7/16-1220-5
N 5665/6/16-1220-5
Державному підприємству УЖКГ
343116, м. Димитров
Донецької області,
вул. Курська, 1
Державній податковій
адміністрації в Донецькій
області

Про податок на додану вартість

Державна податкова адміністрація України розглянула лист державного підприємства УЖКГ від 02.09.99 N 08-805 щодо порядку оподаткування податком на додану вартість житлово-комунальних послуг і повідомляє наступне.
Відповідно до п. 4.1 статті 4 цього Закону (168/97-ВР) база оподаткування операцій з продажу товарів (робіт, послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними або регульованими цінами (тарифами). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товарів (робіт, послуг), проданих (виконаних, наданих) таким платником податку.
Таким чином, сума будь-якої компенсації до товарів (робіт, послуг), продаж яких здійснюється за вільними цінами, незалежно від якої особи вона отримана, включається до бази оподаткування податком на додану вартість. При операціях з продажу товарів (робіт, послуг) за регульованими цінами (тарифами), встановленими згідно з діючим законодавством державними органами України, базою оподаткування податком на додану вартість буде регульована ціна (тариф).
Зважаючи на викладене, а також враховуючи те, що відповідно до нормативно-правових актів, вартість житлово-комунальних послуг підлягає державному регулюванню, то базою оподаткування податком на додану вартість буде розмір регульованої ціни (тарифу).
У разі відшкодування з місцевого бюджету частини тарифу, встановленого органами виконавчої влади, що не сплачено населенням у зв'язку з отриманням будь-яких категорій пільг та субсидій по оплаті житлово-комунальних послуг, то такі відшкодування, як складові частини регульованого тарифу включаються до об'єкту оподаткування, базою якого є тариф.
Бюджетні кошти, що надійшли в зв'язку з компенсацією житлово-комунальних послуг понад встановлений місцевими органами виконавчої влади тариф, не входять до бази оподаткування податком на додану вартість.
Що стосується податкового кредиту, то у відповідності до норм підпунктів 7.4.1, 7.4.3, 7.4.4 статті 7 Закону (168/97-ВР) платник податку має право на податковий кредит лише у частині, яка сплачена (нарахована) платником податку у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації. По придбаних товарах (роботах, послугах), вартість яких не відноситься до складу валових витрат виробництва і не підлягає амортизації, податки, що сплачені у зв'язку з придбанням, відшкодовуються за рахунок відповідних джерел фінансування і до складу податкового кредиту не включаються.
У разі коли товари (роботи, послуги), що виготовлені та/або придбані, частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково ні, до суми податкового кредиту включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх виготовленні або придбанні, яка відповідає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях звітного періоду.
А тому, право податкового кредиту житлово-комунальні господарства по придбаних товарах (роботах, послугах), мають лише в частині, яка відповідає частці використання таких придбаних товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях, тобто частці пропорційно затвердженого тарифу.
Заступник Голови
Г.М.Оперенко