ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
25.03.2011 N 8426/7/10-1017/1153
Державній податковій
адміністрації
у Харківській області

Про надання відповіді

Державна податкова адміністрація України розглянула Ваш лист від 25.02.2011 N 2158/8/10-102 та повідомляє таке.
Відповідно до ст. 85 Закону України "Про банки і банківську діяльність" N 2121-III (2121-14) від 07.12.2000 (далі Закон N 2121-III) Національний банк України під час здійснення тимчасової адміністрації має право повністю або частково на строк не більше ніж три місяці ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів банку.
Протягом дії мораторію не нараховуються неустойка (штраф, пеня), інші фінансові (економічні) санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань перед кредиторами та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
З моменту закінчення дії мораторію на задоволення вимог кредиторів фінансові санкції у вигляді пені та штрафів, які передбачені Податковим кодексом України (2755-17) за невиконання чи неналежне виконання банком зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) нараховуються на суми заборгованостей, які обліковуються на дату закінчення дії мораторію.
Відповідно до ст. 2 Закону N 2121-III (2121-14) мораторій - це зупинення виконання банком зобов'язань перед кредиторами та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) та зупинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань.
Слід зауважити, що п. 129.3.3 ст. 129 Податкового кодексу України (2755-17) (далі - ПКУ) передбачено, що нарахування пені закінчується у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Пунктом 129.7 ст. 129 ПКУ (2755-17) встановлено, що не вважається порушенням строку перерахування податків, зборів (обов'язкових платежів) з вини банку порушення, вчинене внаслідок регулювання Національним банком України економічних нормативів такого банку, що призводить до нестачі вільного залишку коштів на такому кореспондентському рахунку.
Якщо у майбутньому банк або його правонаступники відновлюють платоспроможність, відлік строку зарахування податків, зборів та інших платежів розпочинається з моменту такого відновлення.
Статтею 87 Закону N 2121-III (2121-14) визначено, що банк може бути ліквідований з ініціативи власників банку, з ініціативи Національного банку України (у тому числі за заявою кредиторів), та згідно зі ст. 91, з дня прийняття рішення про відкликання ліцензії та призначення ліквідатора, строк виконання всіх грошових зобов'язань банку та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав; припиняється нарахування процентів, неустойки (штрафу, пені) та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банку.
Перший заступник Голови
Комісії з проведення
реорганізації ДПА України,
заступник Голови
ДПС України
О.В.Клименко