УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
23.02.2011 N 5173/7/10-1017/665
ДПА в Автономній
Республіці Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі
( Лист відкликано на підставі Листа Державної податкової служби N 10175/7/10-1017/1451 (v1451837-11) від 11.04.2011 )

Про надання інформації

Державна податкова адміністрація України за результатами розгляду звернень підпорядкованих органів державної податкової служби щодо можливості складання протоколів про адміністративні правопорушення повідомляє таке.
Відповідно до статті 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (80732-10) (далі - КупАП) органи державної податкової служби України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з ухиленням від подання декларації про доходи (z0064-93) (стаття 164-1), порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (стаття 166-6).
Частиною другою статті 255 КУпАП (80732-10) передбачено, що у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-18 цього Кодексу (80732-10) , протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 255 КУпАП (80732-10) у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу (80732-10) , протоколи про адміністративні правопорушення (статті 51-2, 155-1, 163-1 - 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2) мають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної податкової служби.
Отже, посадові особи органів державної податкової служби України з урахуванням частини першої та другої статті 255 КУпАП (80732-10) можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення по статтях 51-2, 155-1, 163-1 - 163-4, 163-12, 164, 164-1, 164-5, 166-6, 177-2 КУпАП (80731-10) .
Відповідно до підпункту 20.1.21 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (2755-17) (далі - ПК) органи державної податкової служби мають право складати стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення в порядку, визначеному законом.
Права, передбачені підпунктами 20.1.12 - 20.1.22, надаються головам державних податкових адміністрацій і начальникам державних податкових інспекцій та їх заступникам.
Разом з тим, статтею 237 Цивільного кодексу України (435-15) (далі - ЦК) визначено, що представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.
Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи (ч. 2 ст. 244 ЦК (435-15) ) .
Статтею 7 Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII (509-12) "Про державну податкову службу в Україні" вказано, що Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції є юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, відповідні бланки, рахунки в установах банків.
Відповідно до пункту 4 Положення про державну податкову адміністрацію в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві та Севастополі, затвердженого наказом ДПА України від 23.10.2007 N 601 (z1261-07) , регіональну ДПА очолює голова, який здійснює керівництво регіональною ДПА, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонну, об'єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекцію (z0633-08) , затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412 (z0632-08) , передбачено, що ДПІ очолює начальник, крім спеціалізованої ДПІ, яку очолює заступник голови державної податкової адміністрації - начальник спеціалізованої ДПІ (далі - начальник ДПІ), який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Також, згідно з пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412 (z0632-08) , ДПІ очолює начальник, який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Враховуючи зазначене, чинним законодавством України не заборонено органам державної податкової служби України в особі голів державних податкових адміністрацій, начальників державних податкових інспекцій та їх заступників уповноважувати посадових осіб таких органів складати вказані вище протоколи про адміністративні правопорушення.
Заступник голови комісії
з проведення реорганізації
ДПА України, перший
заступник Голови ДПС
України - начальник
податкової міліції
А.В.Головач