УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
23.02.2011 N 5173/7/10-1017/665
|
ДПА в Автономній
Республіці Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі
Про надання інформації
Державна податкова адміністрація України за результатами розгляду звернень підпорядкованих органів державної податкової служби щодо можливості складання протоколів про адміністративні правопорушення повідомляє таке.
Відповідно до статті 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (
80732-10)
(далі - КупАП) органи державної податкової служби України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з ухиленням від подання декларації про доходи (
z0064-93)
(стаття 164-1), порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (стаття 166-6).
Частиною другою статті 255 КУпАП (
80732-10)
передбачено, що у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-18 цього Кодексу (
80732-10)
, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 255 КУпАП (
80732-10)
у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу (
80732-10)
, протоколи про адміністративні правопорушення (статті 51-2, 155-1, 163-1 - 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2) мають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної податкової служби.
Отже, посадові особи органів державної податкової служби України з урахуванням частини першої та другої статті 255 КУпАП (
80732-10)
можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення по статтях 51-2, 155-1, 163-1 - 163-4, 163-12, 164, 164-1, 164-5, 166-6, 177-2 КУпАП (
80731-10)
.
Відповідно до підпункту 20.1.21 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (
2755-17)
(далі - ПК) органи державної податкової служби мають право складати стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення в порядку, визначеному законом.
Права, передбачені підпунктами 20.1.12 - 20.1.22, надаються головам державних податкових адміністрацій і начальникам державних податкових інспекцій та їх заступникам.
Разом з тим, статтею 237 Цивільного кодексу України (
435-15)
(далі - ЦК) визначено, що представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.
Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи (ч. 2 ст. 244 ЦК (
435-15)
) .
Статтею 7 Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII (
509-12)
"Про державну податкову службу в Україні" вказано, що Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції є юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, відповідні бланки, рахунки в установах банків.
Відповідно до пункту 4 Положення про державну податкову адміністрацію в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві та Севастополі, затвердженого наказом ДПА України від 23.10.2007 N 601 (
z1261-07)
, регіональну ДПА очолює голова, який здійснює керівництво регіональною ДПА, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонну, об'єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекцію (
z0633-08)
, затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412 (
z0632-08)
, передбачено, що ДПІ очолює начальник, крім спеціалізованої ДПІ, яку очолює заступник голови державної податкової адміністрації - начальник спеціалізованої ДПІ (далі - начальник ДПІ), який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Також, згідно з пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412 (
z0632-08)
, ДПІ очолює начальник, який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Враховуючи зазначене, чинним законодавством України не заборонено органам державної податкової служби України в особі голів державних податкових адміністрацій, начальників державних податкових інспекцій та їх заступників уповноважувати посадових осіб таких органів складати вказані вище протоколи про адміністративні правопорушення.
Заступник голови комісії
з проведення реорганізації
ДПА України, перший
заступник Голови ДПС
України - начальник
податкової міліції
|
А.В.Головач
|