ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.10.2011 № 23-08/287-3530
Універсальній міжрегіональній 
товарній біржі "УМРБ" 
61050, м. Харків, вул. Юр'ївська, 17

Щодо надання роз'яснення

Державна казначейська служба України розглянула лист Універсальної міжрегіональної товарної біржі "УМРБ" від 20.10.2011 № 19 щодо надання роз'яснення стосовно реєстрації зобов'язань при проведенні закупівлі в одного учасника під час придбання товарів на товарних біржах та повідомляє.
У процесі казначейського обслуговування бюджетів усі учасники бюджетного процесу повинні неухильно дотримуватись вимог Бюджетного кодексу України та інших законодавчо-нормативних актів, що регулюють бюджетні відносини в Україні.
Організаційні взаємовідносини між органами Державної казначейської служби України, розпорядниками, одержувачами бюджетних коштів, а також розподіл обов'язків та відповідальності між ними в процесі обслуговування Державного бюджету України за видатками з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України (2456-17) регламентовано Порядком обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету (z0716-04) , затвердженим наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 № 89, та Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів (z0919-02) , затвердженим наказом Державного казначейства України від 04.11.2002 № 205 (далі - Порядки).
Зобов'язання розпорядників коштів державного та місцевих бюджетів за видатками реєструються органами Державної казначейської служби України відповідно до вимог частини другої статті 49 Бюджетного кодексу України за процедурами, регламентованими Порядком обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства (z1068-04) , затвердженим наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 № 136, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.08.2004 за № 1068/9667, на підставі підтвердних документів.
Дотримання вимог вищезазначених актів передбачає, що обов'язковою умовою здійснення видатків за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів є контроль з боку органів Державної казначейської служби України за відповідністю витрат бюджетному законодавству.
Державна казначейська служба України згідно із вказаними Порядками здійснює контроль за наявністю асигнувань для взяття зобов'язань та відповідністю взятих зобов'язань певним асигнуванням за їх економічними характеристиками і забезпечує проведення платежів на підставі платіжних доручень за дорученнями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного зобов'язання та фінансового зобов'язання у межах залишків на рахунках для обліку відкритих асигнувань.
Під час здійснення своєї діяльності Державна казначейська служба України, як учасник бюджетного процесу, забезпечує дотримання обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.
Частиною четвертою статті 7 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) (із змінами) (надалі - Закон) зазначено, зокрема, що Державна казначейська служба України до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряє наявність та відповідність укладеного договору про закупівлю звіту про результати проведення процедури закупівлі та річному плану закупівель, правильність їх оформлення відповідно до законодавства, а також наявність:
- оголошення про проведення процедури закупівлі,
- повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника),
- відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами),
- оголошення про результати процедури закупівлі, що були опубліковані в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та відповідних міжнародних виданнях у випадках, передбачених Законом.
Заступник Голови
Г.В. Лега