ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
|
04.05.2012 № 7736/6/19-4015
|
Державна податкова служба України розглянула звернення ДП "Регіональні електричні мережі" (код ЄДРПОУ 32402870) від 06.04.2012 р. № 01/804 щодо розстрочення податкового боргу по авансовому платежу з податку на прибуток на суму 13,2 млн. грн. та з частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань на суму 55,1 млн. грн., разом на суму 68,3 млн. грн., і повідомляє.
Згідно із статтею 100 Податкового кодексу України (
2755-17)
(далі - Кодекс) здійснюється розстрочення, зокрема, податкового боргу платників податків.
Відповідно до п. 14.1.175 Кодексу (
2755-17)
податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом (
2755-17)
строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно із п. 14.1.39 ст. 14 Кодексу (
2755-17)
грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 14.1.156 статті 14 ПКУ (
2755-17)
визначено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Статтею 6 Кодексу (
2755-17)
визначено поняття податків і зборів, зокрема, податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податків відповідно до Кодексу (
2755-17)
, а збором є обов'язковий платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди.
Податкове законодавство України відповідно до статті 3 Кодексу (
2755-17)
складається також із рішень органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими Кодексом (
2755-17)
.
Згідно із статтею 8 Кодексу (
2755-17)
в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори, склад яких визначено статтями 9 та 10 відповідно.
Разом з тим, відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань, розмір та порядок якого встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 р. № 138 (
138-2011-п)
, не належить ні до загальнодержавних, ні до місцевих податків та зборів. Цей платіж не є також і штрафною (фінансовою) санкцією або санкцією за порушення законодавства у сфері ЗЕД.
Виходячи з вищевикладеного, відрахування частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету, не підлягають розстроченню (відстроченню) згідно з нормами Кодексу (
2755-17)
.
Щодо розстрочення податкового боргу, що виник внаслідок несплати підприємством авансового платежу з податку на прибуток
Порядок відстрочення (розстрочення) грошових зобов'язань та податкового боргу платників податків регламентовано статтею 100 Податкового кодексу України (
2755-17)
, а також виданими на виконання цієї статті постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 (1235-2010-п)
"Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин" (далі - Перелік обставин) та наказом ДПА України від 24.12.2010 р. № 1036 (z1431-10)
, зареєстрованим у Мін'юсті 30.12.2010 р. за № 1431/18726 (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 3.1 Порядку для розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) (z1431-10)
платник податків звертається до підрозділу погашення податкового боргу органу державної податкової служби за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов'язання (податкового боргу) з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), пені, сплату яких платник податків просить розстрочити (відстрочити), а також строк розстрочення (відстрочення) та періоди сплати.
До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин; аналізу фінансового стану; графіка погашення розстрочених (відстрочених) сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
При цьому підставою для розстрочення грошових зобов'язань (податкового боргу) платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обгрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов'язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Отже, для розстрочення податкового боргу з податку на прибуток, у тому числі того, що виник внаслідок несплати авансового платежу з податку на прибуток, ДП "Регіональні електричні мережі" має звернутися до органу державної податкової служби за місцем свого обліку або за місцем обліку податкового боргу з відповідною заявою та пакетом документів.
|
Заступник Голови
|
А. Ігнатов
|