МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
21.05.2013 № 3303-05/17530-07
Адміністрації Державної
прикордонної служби України
вул. Володимирська, 26, м. Київ, 01601
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (
2289-17)
(далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель (
z1377-11)
, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг щодо проектування та розроблення у сфері інформаційних технологій ("Розроблення чотирнадцятої черги глобальної автоматизованої інформаційної системи "Гарт-1"), передбаченої річним планом на 2013 рік Адміністрацією Державної прикордонної служби України (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у Інституту програмних систем Національної академії наук України (далі - Інститут програмних систем).
I. Дата початку здійснення моніторингу: 14.05.2013.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 14.05.2013 № 3303-06/16651-07).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (
z1377-11)
.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Згідно з обґрунтуванням застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовник планує здійснити закупівлю послуг щодо проектування та розроблення у сфері інформаційних технологій ("Розроблення чотирнадцятої черги глобальної автоматизованої інформаційної системи "Гарт-1") за кошти державного бюджету у Інституту програмних систем Національної академії наук України на підставі пункту 5 частини другої статті 39 Закону (
2289-17)
, а саме: потреби здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документом, що підтверджує наявність умови застосування процедури закупівлі, є експертний висновок Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України.
Інститут кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України у своєму експертному висновку від 29.04.2013 № 53/13-20 (далі - експертний висновок Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України) повідомив, що виконавцем дослідно-конструкторської роботи по створенню попередніх тринадцяти черг системи "Гарт" у відповідності до діючого законодавства України з 1998 по 2012 роки визначався Інститут програмних систем. Згідно спільного наказу Національної академії наук України та Замовника від 18.07.2006 № 553/310 Інститут програмних систем Національної академії наук України є головним розробником системи "Гарт".
Протягом 1998 - 2012 років Інститутом програмних систем було створено та запроваджено спеціальне програмне забезпечення таких компонентів глобальної автоматизованої інформаційної системи "Гарт", як інформаційно-телекомунікаційних систем (ІТС) оперативно-чергової служби "Гарт-2", прикордонної служби "Гарт-3", інформаційно-аналітичної служби "Гарт-5", кадрового забезпечення "Гарт-7", професійної підготовки "Гарт-8", санітарно-епідеміологічного забезпечення "Гарт-9", оперативно-розшукової діяльності "Гарт-10", виховної роботи "Гарт-11", морської охорони "Гарт-12", правового забезпечення "Гарт-13", авіаційного забезпечення "Гарт-16" та підрозділів внутрішньої безпеки "Гарт-21".
Послуги, які повинні бути реалізовані за державним контрактом по проведенню дослідно-конструкторської роботи у 2013 році, передбачають подальшу автоматизацію у межах системи "Гарт" основних напрямів оперативно-службової діяльності Державної прикордонної служби України з використанням сучасних інформаційних технологій, зокрема, щодо розвитку функціональних можливостей ІТС "Гарт-3" (підсистема "Відображення обстановки/МТК"), "Гарт-5" (кримінальне провадження), "Гарт-10" (підсистема "Кримінальний аналіз"), "Гарт-12" (підсистема "Відображення надводної обстановки"), "Гарт-16" (підсистема "Контроль використання авіації").
Так, застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг щодо проектування та розроблення у сфері інформаційних технологій ("Розроблення чотирнадцятої черги глобальної автоматизованої інформаційної системи "Гарт-1") дозволить уникнути низки негативних наслідків, таких як: неминуче і не прогнозоване, навіть якщо і тимчасове, зниження ефективності і якості діяльності Державної прикордонної служби України, що є недопустимим для держави, додаткові витрати бюджетних коштів та порушення запланованих термінів виконання робіт у зв'язку з необхідністю опрацювання іншим учасником значного обсягу технічної документації та спеціального програмного забезпечення, які розроблені на попередніх етапах створення системи "Гарт" та повинні бути реалізовані в єдиному з діючими компонентами системи програмно-інструментальному середовищі.
Таким чином, експертний висновок Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України підтверджує існування потреби здійснити додаткову закупівлю послуг щодо проектування та розроблення у сфері інформаційних технологій ("Розроблення чотирнадцятої черги глобальної автоматизованої інформаційної системи "Гарт-1") у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що наявна умова, передбачена пунктом 5 частини другої статті 39 Закону (
2289-17)
для застосування процедури закупівлі в одного учасника.
|
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
|
А.Є. Рубан
|
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )