МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
10.07.2013 № 3304-05/23954-12
Комунальному підприємству 
"Солом'янка-Сервіс" 
Солом'янської районної в місті Києві 
держадміністрації 
просп. Повітрофлотський, 40-а, 
м. Київ, 03186 
Державній казначейській службі України 
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601 
Антимонопольному комітету України 
вул. Урицького, 45, Київ, 03680

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель (z1377-11) , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти будівельно-монтажних робіт на об'єкті "Поліпшення водовідведення приватного сектора Олександрівської слобідки" у Солом'янському районі м. Києва" (оголошення № 094259 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 25.03.2013 № 24 (767), проведеної комунальним підприємством "Солом'янка-Сервіс" Солом'янської районної в місті Києві держадміністрації (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.06.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 11.06.2013 № 3304-05/20299-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацом п'ятим пункту 1.5 Порядку (z1377-11) .
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю будівельно-монтажних робіт на об'єкті "Поліпшення водовідведення приватного сектора Олександрівської слобідки" у Солом'янському районі м. Києва" (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 13.03.2013.
Зміни до документації конкурсних торгів затверджено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 09.04.2013 № 7, від 12.04.2013 № 11 відповідно та оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 23.05.2013 (далі - протокол розкриття пропозицій) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п
Назва учасника
Ціна пропозиції, грн.
1
ТОВ "Київмостобуд № 1"
41224094,24
2
ТОВ "Будгарант"
40302220,88
Пунктом 1 "Оформлення пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - розділ III) документації конкурсних торгів встановлено, зокрема, що усі сторінки пропозиції конкурсних торгів учасника процедури закупівлі повинні бути пронумеровані та містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитки печатки.
При цьому у пропозиціях конкурсних торгів ТОВ "Київмостобуд № 1" та ТОВ "Будгарант" (далі - Учасники) не усі сторінки містять відбитки печатки.
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з "Пропозиції" (форма наведена в Додатку 1).
Додатком 1 "Пропозиція" до документації конкурсних торгів встановлено, що Пропозиція учасників повинна містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи учасника, завірені печаткою.
Разом з тим у складі пропозицій конкурсних торгів Учасників надано Пропозиції, які не містять відбитки печатки, що не відповідає вимогам Додатку 1 "Пропозиція" до документації конкурсних торгів.
Пунктом 3 "Забезпечення пропозиції конкурсних торгів" розділу III документації конкурсних торгів документації конкурсних торгів передбачено, що учасники надають забезпечення пропозиції конкурсних торгів у розмірі 443000,00 грн. та у виді банківської гарантії (оригінал).
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Київмостобуд № 1" забезпечення конкурсних торгів № 05-0513/КМВ2 у розмірі 172000 грн., що не відповідає умові пункту 3 "Забезпечення пропозиції конкурсних торгів" розділу III документації конкурсних торгів документації конкурсних торгів.
Відповідно до абзацу 4 пункту 1 частини першої статті 29 Закону (2289-17) Замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо учасник не надав забезпечення пропозиції конкурсних торгів, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Підпунктом 2 пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що учасники для підтвердження кваліфікаційного критерію "наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" учасники надають інформаційну довідку, що містить відомості про чисельність персоналу та кваліфікаційний склад працівників учасника (прізвище ім'я по батькові, займана посада, освіта (з зазначенням учбового закладу), кількість років трудового стажу та на займаній посаді тощо), які виконуватимуть роботи, що є об'єктом конкурсних торгів.
При цьому у складі пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Київмостобуд № 1" та ТОВ "Будгарант" надано довідку про робітників, які будуть залучені до виконання робіт та інформаційну довідку про чисельність та кваліфікаційний склад працівників учасника відповідно, які не містять інформацію про учбовий заклад.
Підпунктом 3 пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що учасники для підтвердження кваліфікаційного критерію "наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів" учасники надають інформаційну довідку щодо виконання аналогічних договорів (документально підтверджену оригіналами або нотаріально завіреними копіями відгуків підприємств, у яких учасник проводив аналогічні роботи).
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Будгарант" надано інформаційну довідку щодо виконання аналогічних договорів протягом 2011-2012 років у якій зазначено чотири договори та, при цьому, надано один відгук, а у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Київмостобуд № 1" надано довідку про перелік аналогів виконаних робіт в період 2008-2012 років, яка містить інформацію про три договори, але не надано відгуків.
Пунктом 7 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу III документації конкурсних торгів учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій конкурсних торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником (технічне завдання наведено в Додатку № 2), зокрема пояснювальну записку.
При цьому у складі пропозицій Учасників не надано пояснювальну записку.
Згідно з абзацом другим пункту 1 частини першої статті 29 Закону (2289-17) у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, а також пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.
Частинами четвертою та п'ятою статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом, та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.
Відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 30 Закону замовник відміняє торги, якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.
Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку із тим, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, є обов'язком замовника.
Проте, відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 24.05.2013 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Київмостобуд № 1" та ТОВ "Будгарант", а переможцем конкурсних торгів на основі критеріїв (ціна, умови оплати та строк виконання) і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів, а саме у пункті 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" до документації конкурсних торгів визначено - ТОВ "Будгарант", пропозиція конкурсних торгів якого визнана найбільш економічно вигідною та акцептованою, з яким укладено договір про закупівлю будівельно-монтажних робіт на об'єкті "Поліпшення водовідведення приватного сектора Олександрівської слобідки" у Солом'янському районі м. Києва" (оголошення № 141370 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.06.2013 № 48 (791).
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі будівельно-монтажних робіт на об'єкті "Поліпшення водовідведення приватного сектора Олександрівської слобідки" у Солом'янському районі м. Києва", Мінекономрозвитку встановлено:
1. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Київмостобуд № 1" не відповідає вимогам пунктів 1, 3 та 7, підпункту 2 та 3 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів та Додатку 1 "Пропозиція" до документації конкурсних торгів.
- пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Будгарант" не відповідає вимогам пунктів 1 та 7, підпункту 2 та 3 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів та Додатку 1 "Пропозиція" до документації конкурсних торгів.
Ураховуючи зазначене, виконання зобов'язань за договором на закупівлю будівельно-монтажних робіт на об'єкті "Поліпшення водовідведення приватного сектору Олександрівської слобідки" у Солом'янському районі м. Києва", укладеного за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, може призвести до нераціонального та неефективного використання державних коштів, що не відповідатиме меті Закону та принципам, за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленим в статті 3 Закону (2289-17) .
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Міністерство рекомендує провести нову процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
VII. Додаткова інформація
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Пунктом 3.14 Порядку (z1377-11) визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
Директор департаменту державних закупівель та
державного замовлення Мінекономрозвитку
А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )