МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
25.09.2013 № 3303-06/33476-12
ДП "Науково-виробничий комплекс
газотурбобудування "Зоря" - "Машпроект"
просп. Жовтневий, 42-а, м. Миколаїв, 54018
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (
2289-17)
(далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель (
z1377-11)
, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти приладів та апаратури для автоматичного регулювання та керування (системи автоматичного управління ГТД - 10 компл.) (оголошення № 185087 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 55 (657) від 07.05.2012) державним підприємством "Науково-виробничий комплекс газотурбобудування "Зоря" - "Машпроект" (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у Continuous Control Solutions LLC (далі - фірма CCS).
I. Дата початку здійснення моніторингу: 12.06.2013.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 12.06.2013 № 3303-06/20376-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (
z1377-11)
.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника приладів та апаратури для автоматичного регулювання та керування (системи автоматичного управління ГТД) оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 23.04.2012 № 5.
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури є пункт 5 частини другої статті 39 Закону (
2289-17)
, а саме: потреба здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують умову застосування процедури закупівлі в одного учасника є: технічна специфікація контракту № 11CGSPECAE19022 між Замовником та компанією Sinopec; контракт № Во823/2016 між Замовником та компанією CCS на розробку програмного забезпечення та комплекту експлуатаційної документації для САУ UGT5000 (DOOSAN (Корея)); технічна довідка про застосування систем автоматичного управління розробки фірми CCS; копії ГТД, що підтверджують постачання систем автоматичного керування в рамках контракту від 29.06.2010 № 2051.
У свою чергу, документи, посилання на які вказані Замовником у пункті 7 обґрунтування, де мають зазначатися експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умови застосування процедури закупівлі в одного учасника не містять підтвердження наявності потреби здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Крім того, частиною другої статті 39 Закону передбачено, що процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником саме як виняток.
При цьому зауважуємо, що винятковість процедури закупівлі в одного учасника на відміну від інших процедур закупівлі потребує максимального обґрунтування та об'єктивного документального підтвердження необхідності застосування цієї процедури як єдино можливої в конкретному випадку за умов, визначених частиною другою статті 39 Закону (
2289-17)
.
Водночас слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги, проведення яких має на меті раціональне та ефективне використання державних коштів, що забезпечується створенням конкурентного середовища серед учасників і визначенням найбільш економічно вигідної пропозиції конкурсних торгів замовником з подальшим укладенням договору про закупівлю за результатами такої процедури, і сприяє максимальній економії та ефективності при здійсненні державних закупівель.
Таким чином, при застосуванні процедури закупівлі в одного учасника Замовником не дотримано вимог абзацу четвертого частини четвертої статті 11, частини першої та пункту 5 частини другої статті 39 Закону.
Однак Замовником укладено договір від 28.05.2012 № В-1202 за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами опрацювання матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку виявлено, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником без наявності умови застосування цієї процедури закупівлі, передбаченої пунктом 5 частини другої статті 39 Закону (
2289-17)
.
Ураховуючи зазначене, виконання зобов'язань за договором закупівлі системи автоматичного управління ГТД за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника, проведеної з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, може призвести до нераціонального та неефективного використання державних коштів, що не відповідатиме меті Закону та принципам здійснення державних закупівель, закріпленими в статті 3 Закону.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами проведеного моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Міністерство пропонує провести процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
VII. Додаткова інформація:
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону (
2289-17)
встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Пунктом 3.14 Порядку (
z1377-11)
визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
У зв'язку з чим Мінекономрозвитку інформує Замовника про подання даних матеріалів до правоохоронних та контролюючих органів у відповідності до пункту 22 частини першої статті 8 Закону та пункту 3.14 Порядку.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
|
А.Є. Рубан
|
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )