МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
28.10.2013 № 3303-05/37435-08
Департаменту будівництва, 
житлово-комунального господарства, 
містобудування та архітектури 
Івано-Франківської обласної 
державної адміністрації 
вул. Грушевського, 21, 
м. Івано-Франківськ, 76004
 Державній казначейській службі України 
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель (z1377-11) , затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг зі збирання небезпечних відходів (оголошення № 162612 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 15.08.2013 № 64/1 (807/1)) Департаментом будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "С. І. Груп Консорт Лтд" (далі - ТОВ "С. І. Груп Консорт Лтд").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 19.08.2013.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 19.08.2013 № 3303-05/29036-08).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (z1377-11) .
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг зі збирання небезпечних відходів (проведення невідкладних природоохоронних заходів з видалення, перевезення та утилізації небезпечних відходів гексахлорбензолу, що перебувають на полігоні твердих токсичних відходів у Калуському районі Івано-Франківської області) оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 14.08.2013 № б/н.
Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовника умовою застосування процедури є пункт 3 частини другої статті 39 Закону (2289-17) , а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування цієї процедури, зокрема, є Указ Президента України від 10.02.2010 № 145 (145/2010) "Про оголошення території міста Калуш та сіл Кропивник і Сівка-Калуська Калуського району Івано-Франківської області зоною надзвичайної екологічної ситуації"; експертний висновок Міністерства надзвичайних ситуацій України від 25.05.2011 № 03-6733/162 про рівень ситуації, яка склалася на території м. Калуша та прилеглих сіл внаслідок захоронення високотоксичних відходів гексахлорбензолу на полігоні ТОВ "Оріана-Галев"; протокол за результатами виїзної наради від 25.07.2013 з питань визначення переліку заходів, необхідних для впорядкування ситуації, що склалася у Домбровському кар'єрі калійних руд у м. Калуші.
Водночас слід звернути увагу, що у пункті 7 обґрунтування Замовником вказуються документи, що підтверджують наявність саме умови застосування процедури закупівлі в одного учасника.
Так, посилання на протокол засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 18.07.2013 і розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 741-р (741-2013-р) "Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету" у пункті 7 обґрунтування Замовника відсутні.
У протоколі засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 18.07.2013 указано, що комісія, заслухавши інформацію про передумови надзвичайної ситуацію екологічного характеру, яка може виникнути на північному борті Домбровського кар'єру, відзначила, що загальна ситуація в районі кар'єру є критичною.
У липні місяці різко збільшився водоприток в кар'єрі через карстово-суфозійний канал в північному борті колишньої дренажної траншеї. Це пов'язано як із зростанням кількості опадів, так із розширенням підземного каналу розвантаження вод із водоносного горизонту та тривалим винесенням глинистого наповнювача з товщі гравійно-галькових відкладів.
Проведене обслідування прилеглої території свідчить, що тут відбувається активне руйнування гірничого масиву внаслідок інтенсивної фільтрації ґрунтових вод, які постійно підживлюються водою з русла річки Сівка. За попередніми даними зона активного розвитку підземного картування соляного масиву в смузі між каналом річки Сівка і північним бортом кар'єру поширена на відстані понад 400 м. Крім цього, триває просідання земної поверхні та утворення розгалуженої мережі тріщин, особливо на території, яка безпосередньо прилягає до північного борту зруйнованої траншеї, що свідчить про високу активність руйнування гірничого масиву, а самі тріщини додатково сприяють проникненню вод.
Кошти для здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації на Домбровському кар'єрі у м. Калуші Івано-Франківської області виділені Івано-Франківській обласній державній адміністрації розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 741-р (741-2013-р) "Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету".
Поряд з цим Івано-Франківській обласній державній адміністрації доручено здійснити закупівлю необхідних товарів, робіт та послуг шляхом застосування відповідних процедур закупівель з урахуванням нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків проведення процедур конкурсних торгів.
Ураховуючи вищевикладене, у Замовника мали місце передумови для прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг зі збирання небезпечних відходів (проведення невідкладних природоохоронних заходів з видалення, перевезення та утилізації небезпечних відходів гексахлорбензолу, що перебувають на полігоні твердих токсичних відходів у Калуському районі Івано-Франківської області) у зв'язку з нагальною потребою у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником за наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 3 частини другої статті 39 Закону (2289-17) .
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Мінекономрозвитку
А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )