МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
12.02.2014 № 3303-05/4915-08
|
Департаменту промисловості
та розвитку підприємництва
виконавчого органу
Київської міської ради
(Київської міськдержадміністрації)
вул. Терещенківська, 11-а, м. Київ, 01004
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (
2289-17)
(далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель (
z1377-11)
, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг із збирання небезпечних відходів (невідкладні заходи із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення хлорорганічних та неідентифікованих сполук і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи, та транспортної тари, в якій перевозяться відходи на території ВАТ "Радикал") (оголошення № 204205 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 22.11.2013 № 92/2 (835/2)) Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міськдержадміністрації) (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "С.І. Груп Консорт Лтд" (далі - ТОВ "С.І. Груп Консорт Лтд").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 27.11.2013.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 27.11.2013 № 3303-05/42125-08).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (
z1377-11)
.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг із збирання небезпечних відходів (невідкладні заходи із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення хлорорганічних та неідентифікованих сполук і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи, та транспортної тари, в якій перевозяться відходи на території ВАТ "Радикал") оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 20.11.2013 № 6р/13.
Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовника умовою застосування процедури є пункти 2 та 3 частини другої статті 39 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи та нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування цієї процедури, є лист Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.11.2013 № 16080/07/10-13; дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів ТОВ "Сі Буд Сістем", яке є субпідрядною організацією ТОВ "С.І. Груп Консорт Лтд".
Згідно з пунктом 6 обґрунтування відсутність спеціалізованих підприємств на території України робить можливим проведення робіт по знешкодженню відходів тільки на заводах за межами України.
Виконання послуг із збирання та знешкодження небезпечних відходів потребує наявності відповідних дозвільних документів, у тому числі на транскордонне перевезення, згідно Базельської конвенції (
995_022)
.
Отримання необхідних погоджень та дозволів на транскордонне перевезення небезпечних відходів займає від 1,5 до 4 місяців ( постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 № 1120 (
1120-2000-п)
"Про затвердження положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів"), а проведення робіт має бути завершено до 31.12.2013.
Міністерство екології та природних ресурсів України, розглянувши звернення Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської державної адміністрації від 04.11.2013 № 052-7369 щодо надання інформації про діючі на території України підприємства, які мають відповідну дозвільну документацію, технічне забезпечення та потужності, необхідні для безпечного знешкодження відходів "хлорорганічних та неідентифікованих сполук і тари від них", у своєму листі від 11.11.2013 № 16080/07/10-13 повідомило, що на даний час на території України зазначені підприємства, а також інші потужності для знешкодження згаданих відходів відсутні.
В той же час в Україні дозвіл на транскордонне перевезення вищезазначених небезпечних відходів "агрохімічні відходи, що містять небезпечні речовини, у т. ч. пестициди (тверді, рідкі та пастоподібні)" має лише ТОВ "СІ. БУД СІСТЕМ", яке є субпідрядною організацією ТОВ "С.І. Груп Консорт Лтд".
ТОВ "С.І. Груп Консорт Лтд" має досвід проведення таких робіт та контракти з підприємствами, в тому числі іноземними, які спеціалізуються на утилізації (знешкодженні) небезпечних відходів, а також договори з підприємствами на транскордонне перевезення небезпечних відходів.
Відповідно до звіту по оцінці небезпечності відходів, які знаходяться на території ВАТ "Радикал", ідентифіковані хімічні сполуки відносяться до небезпечних хімічних речовин, деякі з них належать до стійких органічних забруднювачів. Частина з них є представниками групи поліагроматичних вуглеводнів - високотоксичних канцерогенних речовин, продуктів деградації пестицидів, інертних наповнювачів, що входять до складу агрохімікатів та заборонених для використання пестицидів (група відходів НЗП).
Серед можливих існуючих на даний час методів поводження та знезараження таких відходів найбільш безпечними для навколишнього середовища та здоров'я населення вважається термічний - спалювання на підприємствах, що мають необхідні потужності.
Ураховуючи вищевикладене, у Замовника мали місце передумови для прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг із збирання небезпечних відходів (невідкладні заходи із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення хлорорганічних та неідентифікованих сполук і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи та транспортної тари, в якій перевозяться відходи на території ВАТ "Радикал") у зв'язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи та нагальною потребою у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником за наявності умов застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбачених пунктами 2 та 3 частини другої статті 39 Закону (
2289-17)
.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
|
А.Є. Рубан
|
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )