ПОРЯДОК розміщення реклами та соціальної інформації на транспорті у місті Харкові (витяг) Затверджено рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 26 грудня 2000 року N 1802

                      1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

     1.1. Цей Порядок розроблений згідно із Законами України "Про рекламу",  "Про місцеве самоврядування в Україні",  іншими норма-
тивно-правовими актами України.
     1.2. Порядок встановлює єдині вимоги щодо розміщення реклами
та соціальної інформації на транспортних засобах:
     а) що  є об'єктами комунальної власності територіальної гро-
мади м.  Харкова та знаходяться на праві  повного  господарського
відання  та інших законних підставах в комунальних підприємствах,
установах та організаціях;
     б) що  належать  на праві власності,  повного господарського
відання або інших законних  підставах  суб'єктам  підприємницької
діяльності  та використовуються ними для перевезення пасажирів за
встановленими в місті Харкові маршрутами, згідно договорів, укла-
дених з Головним управлінням міського господарства.
     1.3. Дій цього Порядку поширюється на підприємства,  устано-
ви  та  організації,  незалежно  від  форм  власності та відомчої
підпорядкованості,  а  також  фізичних   осіб,   які   здійснюють
діяльність  у  сфері розповсюдження реклами на транспортних засо-
бах, визначених згідно з пунктом 1.2. цього Порядку.

                     2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ

     2.1. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у та-
кому значенні:
     місце розміщення реклами - площа зовнішньої поверхні  транс-
портного засобу,  яка використовується для розміщення реклами.
     транспортні засоби - автобуси,  тролейбуси,  трамваї,  авто-
мобілі, маршрутні таксі-автомобілі, маршрутні таксі-мікроавтобуси
усіх типів, марок та моделей;
     володільці транспортних засобів - підприємства,  установи та
організації,  фізичні  особи  -  суб'єкти  підприємницької діяль-
ності,  яким транспортні засоби належать на праві власності, пов-
ного господарського відання або інших законних підставах.
     Терміни, що не визначені в цьому Порядку,  вживаються у зна-
ченні, визначеному законодавством України.

                 3. ВИМОГИ ДО РОЗМІЩЕННЯ РЕКЛАМИ
                     НА ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБАХ

     3.1. Реклама  на  транспортних  засобах  розміщується згідно
Паспорту розміщення реклами на транспортному засобі,  виданого на
підставі   наказу   Головного  управління  міського  господарства
Харківської міської ради.
     3.2. Реклама  на транспортних засобах повинна розповсюджува-
тися з дотриманням вимог Закону України "Про рекламу", інших нор-
мативно-правових актів України та цього Порядку.
     3.3. На рекламному зображенні, що розміщується на транспорт-
ному  засобі,  повинні  зазначатися відомості про розповсюджувача
реклами (найменування розповсюджувача, номер телефону, номер пас-
порту, термін його дії тощо).
     3.4. Розміщення реклами на транспортних засобах за допомогою
спеціальних конструкцій у вигляді транспарантів, тентів, прапорів
забороняється, за винятком випадків проведення святкових заходів.

                 4. ПОВНОВАЖЕННЯ РОБОЧОГО ОРГАНУ

     4.1. До повноважень робочого органу належать:
     - впровадження  Порядку  розміщення  реклами  та  соціальної
інформації на транспорті у м. Харкові;
     - приймання, реєстрація та розгляд заяв від розповсюджувачів
реклами про надання Паспорта;
     - оформлення,  реєстрація та видача Паспортів розповсюджува-
чам реклами;
     - ведення інформаційного банку даних місць розміщення рекла-
ми на транспорті;
     - підготовка проекту рішення (наказу) про видачу Паспорта та
пропозицій начальнику ГУ міського господарства або  уповноваженій
ним посадовій особі для прийняття відповідного рішення;
     - надання начальнику ГУ міського господарства або  уповнова-
женій ним посадовій особі інформації про порушення розповсюджува-
чами реклами на транспортних засобах  цього  Порядку  для  вжиття
відповідно до нього заходів щодо усунення таких порушень;
     - підготовка і подання начальнику Головного управління місь-
кого  господарства для затвердження обгрунтованих пропозицій щодо
розмірів плати за послуги робочого органу на підставі калькуляцій
витрат;
     - підготовка  і   подання  міськвиконкому  пропозицій   щодо
розмірів  плати  за використання транспортних засобів, які знахо-
дяться в комунальній власності, для розміщення  реклами та поряд-
ку її використання;
     - укладення від імені комунальних  підприємств,  установ  та
організацій договорів про надання місць для розміщення реклами на
транспортних засобах,  що знаходяться в комунальній власності,  у
визначеному порядку;
     - інші повноваження,  що надані  робочому  органу  рішеннями
Харківської міської ради та її виконавчими органами.
     4.2. Робочий орган може надавати такі платні послуги:
     - послуги,  пов'язані  з  оформленням Паспорта, а також вне-
сенням змін та доповнень до нього;
     - виготовлення  ескізу рекламного зображення.
     Робочий орган
може на договірних засадах з замовником  надавати  також  й  інші
послуги.  Характер, обсяг та вартість таких послуг (робіт) визна-
чаються відповідним договором.

                    5.ПОРЯДОК ВИДАЧІ ПАСПОРТА

     5.1. Для одержання Паспорта розповсюджувач  реклами  (далі -
заявник) подає робочому органу заяву за формою,  затвердженою на-
чальником Головного управління міського господарства, до якої до-
даються такі документи:
     а) два примірники відповідним чином заповненого та  погодже-
ного проекту Паспорта за формою,  затвердженою начальником Голов-
ного управління міського господарства;
     б) ескіз рекламного зображення, яке буде розміщено на транс-
портному засобі;
     в) копії  свідоцтва  про  державну  реєстрацію  заявника  як
суб'єкта підприємницької діяльності в Україні, достовірність яких
засвідчена нотаріально. Для юридичних осіб-нерезидентів  подаєть-
ся документ, що засвідчує їх реєстрацію у країні місцезнаходження
(витяг із торгівельного, банківського або судового реєстру тощо).
Зазначені документи подаються одноразово.
     5.2. Паспорт погоджується розповсюджувачем реклами з:
     а) володільцем транспортного засобу;
     б) органами ДАІ, окрім випадків розміщення реклами на елект-
ротранспорті;
     в) управлінням   комунального   господарства  та  інженерної
інфраструктури  міста  ГУ  міського  господарства  -  у   випадку
розміщення реклами на транспортних засобах,  що належать на праві
власності,  повного  господарського  відання  та  інших  законних
підставах   юридичним   особам,   фізичним   особам  -  суб'єктам
підприємницької діяльності,  та використовуються ними для надання
транспортних  послуг  населенню  у  місті  Харкові  автомобільним
транспортом згідно договорів,  укладених з  Головним  управлінням
міського господарства.
     5.3. За наявності всіх документів, передбачених пунктом 5.1.
цього  Порядку,  заява  реєструється  робочим  органом  в журналі
реєстрації заяв та Паспортів на розміщення реклами на транспорті,
який ведеться за формою,  встановленою керівником  робочого орга-
ну.
     5.4. Робочий  орган  протягом  10-ти  робочих  днів з дати
реєстрації заяви розглядає заяву та додані до неї матеріали,  го-
тує і подає начальнику Головного управління міського господарства
чи  упйвноваженій  ним  посадовій  особі  пропозиції  з  проектом
відповідного  наказу  Головного управління міського господарства.
Начальник Головного управління міського господарства  протягом  5
робочих днів з дня отримання пропозицій від робочого органу прий-
має рішення про видачу Паспорта.
     У разі прийняття рішення про видачу Паспорта робочим органом
оформляється два примірники Паспорта,  підписані начальником  Го-
ловного  управління  міського  господарства або уповноваженою ним
посадовою особою,  який реєструється в журналі реєстрації  заявок
та Паспортів.
     Перший примірник Паспорта видається  заявникові  після одер-
жання від нього документа, що підтверджує оплату наданих йому ро-
бочим органом платних послуг, а другий залишається у робочого ор-
гану для обліку та контролю.
     5.5. Паспорт надається на термін, зазначений у заяві та  по-
годжений з володільцем транспортного засобу,  але не менший ніж 3
місяці та не більший чим 12 місяців.
     5.6. Паспорт  є  єдиною  підставою для розміщення реклами на
конкретно визначеному транспортному засобі.
     5.7. У п'ятиденний термін  з  моменту  закінчення  виконання
робіт,  пов'язаних  з  нанесенням рекламного зображення на транс-
портний засіб,  розповсюджувач  реклами подає робочому органу фо-
тографічний знімок (розміром не менш як 6х9 см) транспортного за-
собу з нанесеним рекламним  зображенням з бортовим номером транс-
портного засобу,  про що керівник робочого органу робить відмітку
в обох примірниках Паспорта та скріплює її підписом і печаткою.
     5.8. У видачі Паспорта або продовженні терміну його дії роз-
повсюджувачу реклами може бути відмовлено з таких підстав:
     а) надання права використання  конкретного транспортного за-
собу для розміщення реклами іншому розповсюджувачу  реклами  та
видачі зареєстрованого Паспорта;
     б) виявлення невідповідності розміщеної реклами на заявлено-
му транспортному засобі відомостям,  вказаним в заяві та докумен-
тах, які до неї додавалися для отримання Паспорта;
     в) наявності у розповсюджувача реклами заборгованості по оп-
латі  за договором про надання місць розміщення реклами на транс-
портних засобах, що знаходяться в комунальній власності.
     У разі відмови у видачі Паспорта заявникові надсилається мо-
тивоване повідомлення за підписом начальника Головного управління
міського  господарства  або  уповноваженої ним посадової особи із
зазначенням підстав відмови.
     Відмову у видачі  Паспорта  може  бути  оскаржено  заявником
відповідно до законодавства.

    7. ПОРЯДОК РОЗМІЩЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА ТРАНСПОРТІ

     7.1. Заява про надання згоди на розміщення соціальної інфор-
мації  подається  розповсюджувачем  реклами до робочого органу на
їм'я заступника міського голови з  питань  діяльності  виконавчих
органів  ради  -  начальника Головного управління міського госпо-
дарства. До заяви додаються:
     - звернення  державного органу,  органу місцевого самовряду-
вання або  його  виконавчого  органу  про  розміщення  соціальної
інформації конкретним розповсюджувачем зовнішньої реклами;
     - ескіз інформаційного зображення, який підлягає розміщенню;
     - перелік місць,  на яких планується  розміщення  соціальної
інформації;
     - погодження органів ДАІ,  крім випадків розміщення соціаль-
ної інформації на електротранспорті;
     - документ,  що підтверджує згоду  володільця  транспортного
засобу.
     В заяві зазначається  термін  розміщення  соціальної  інфор-
мації.
     7.2. Робочий орган протягом 10-ти робочих днів розглядає за-
яву,  погоджує це питання з володільцем транспортного  засобу  та
вносить  пропозиції начальнику Головного управління міського гос-
подарства про надання згоди на розміщення  соціальної  інформації
на транспортних засобах, або про відмову у наданні такої згоди.
     7.3. Начальник Головного  управління  міського  господарства
протягом  5-ти  робочих днів розглядає пропозиції робочого органу
та на підставі наказу приймає одне з таких рішень:
     а) про надання права на розміщення соціальної інформації  на
заявлених транспортних засобах;
     б) відмовляє у наданні права на розміщення соціальної інфор-
мації  на транспортних засобах з підстав,  передбачених п.  7.4.,
про що робочий орган у письмовій формі протягом 5-ти робочих днів
з дня прийняття такого рішення повідомляє заявника.
     7.4. У наданні права на розміщення соціальної інформації  на
транспортних  засобах  заявнику  може  бути  відмовлено  з  таких
підстав:
     а) інформація,   на  розміщення  якої  подається  заява,  не
відповідає ознакам соціальної інформації згідно  з  пунктом  2.1.
цього Порядку;
     б) встановлення на заявлені  транспортні  засоби  пріоритету
або видачі зареєстрованого Паспорта іншому розповсюджувачу рекла-
ми, що письмово підтверджується робочим органом.
     7.5. Соціальна інформація може розміщуватися на транспортних
засобах,  що знаходяться в комунальній власності, не більше 60-ти
календарних днів на рік на конкретному транспортному засобі.
     На весь термін розміщення соціальної інформації розповсюджу-
вач реклами звільняється від внесення плати за розміщення реклами
на транспортних засобах, що знаходяться комунальній власності.

               9. КОНТРОЛЬ ЗА ДОТРИМАННЯМ  ПОРЯДКУ
               ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЇХ ПОРУШЕННЯ

     9.1. Контроль за дотриманням цього Порядку здійснює  Головне
управління  міського  господарства,  робочий орган,  а також інші
уповноважені органи у межах своєї компетенції.
     9.2. Під час розміщення реклами на транспортному засобі роз-
повсюджувач реклами повинен дотримуватись вимог техніки  безпеки,
пожежної безпеки і санітарних норм.
     Розповсюджувач реклами  повинен  за свій рахунок усувати усі
можливі пошкодження рекламного зображення,  які виникають в  про-
цесі експлуатації транспортного засобу.
     9.3. У разі порушення вимог цього Порядку начальник Головно-
го управління міського господарства або уповноважена ним посадова
особа  звертається  до розповсюджувача реклами з вимогою про усу-
нення порушень у визначений термін. У разі невиконання цієї вимо-
ги вживаються заходи, передбачені п.п. 9.4, 9.5 цього Порядку.
     9.4. Виданий Паспорт підлягає анулюванню у випадках:
     - порушення умов,  вказаних у Паспорті та документах, які до
нього додаються;
     - повного  або  часткового пошкодження рекламного зображення
та неприйняття своєчасних заходів щодо їх усунення після одержан-
ня  припису начальника Головного управління міського господарства
або уповноваженої ним посадової особи;
     - порушення законодавства в галузі реклами та цього Порядку.
     9.5. Розповсюджувач повинен протягом 5-ти робочих днів після
закінчення  дії  Паспорта  чи  його анулювання здійснити демонтаж
рекламного зображення на транспортному засобі.
     У разі,  якщо  розповсюджувач реклами невідомий і встановити
його неможливо,  а також при відсутності Паспорта  на  розміщення
реклами  на  транспортному  засобі  з будь-яких причин,  демонтаж
здійснюється власником транспортного засобу.
     Питання проведення  демонтажу реклами,  розміщеної на транс-
портних засобах,  що знаходяться в комунальній власності, та пок-
риття  витрат з демонтажу вирішуються відповідно до договорів про
надання місць розміщення реклами на транспортних засобах, що зна-
ходяться в комунальній власності.

                                 "Слобода", N 10, 11, 12 2001 г.