Додаток 4

до рішення ХXVII сесії Харківської міської ради IV скликання
“Про внесення змін до рішень сесій Харківської міської ради”
від 24.11..2004
 р №___/04

 

Розділ VIII  РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ.

 

         Основною умовою виконання Програми і поліпшення системи санітарного очищення в місті є консолідація дій органів місцевого самоврядування, населення і потенційних інвесторів із числа комерційних і госпрозрахункових організацій.

У цьому зв'язку посилюється роль виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, у компетенцію яких входять такі питання, як затвердження Програми, визначення джерел фінансування, знаходження фінансових ресурсів, контроль за ефективним їх використанням і ін.

Відповідно до  ст. 41 Закону України “Про відходи”, ст. 42 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”   джерелами фінансування заходів, передбачених Програмою, фінансування є:

-         державний бюджет України;

-         місцеві бюджети;

-         кошти підприємств, установ і організацій;

-         фонди охорони навколишнього природного середовища;

-         добровільні внески;

-         інші кошти.

Для здійснення передбачених Програмою комплексу заходів, розроблення нормативно-правового, науково-технічного та інформаційного забезпечення, необхідні інвестиції в розмірі 113527,0 тис. грн. (табл. 3), при цьому передбачаються такі джерела фінансування:

       місцевий бюджет – 38,5 відсотки (43817,32 тис.грн..);

       обласний бюджет – 2,4 відсотки (2780 тис.грн..);

       обласний та державний фонди охорони навколишнього природного середовища – 16,1 відсотки (18240,0 тис.грн.);

       позабюджетні залучені кошти – 42,9 відсотки (48689,68 тис. грн.).

Разом із встановленням необхідних обсягів інвестицій, враховуючи соціальну спрямованість Програми, по укрупнених показниках були визначені прогнозні розміри експлуатаційних витрат та тарифи на кожному етапі поводження з відходами. При цьому в окремий тариф була виділена так звана транспортна складова - вартість збирання і перевезення одного кубічного метру ТПВ.


 

 

Таблиця 3 -ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ.

 

Джерела фінансування

Усього,

тис. грн

Першочергові заходи

Перспективні заходи

2004

2005

2006

2007

2008

Усього,

тис. грн

2009

2010

2011

2012

2013

Усього,

тис. грн

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Заходи з поводження з ТПВ в м. Харкові

Міський бюджет

42394,32

4720,0

10078,0

5430,0

160,0

340,0

20728,0

6251,08

2029,48

6729,28

4699,08

1957,4

21666,32

Обласний бюджет

2780,0

100,0

250,0

300,0

330,0

300,0

1280,0

700,0

200,0

200,0

200,0

200,0

1500,0

Обласний та державний фонди охорони навколишнього природного середовища

18240,0

3990,0

2350,0

2400,0

400,0

400,0

9540,0

2200,0

1700,0

1700,0

1700,0

1400,0

8700,0

Залучені кошти

48689,68

5150,0

20862,0

9710,0

3554,0

2000,0

41276,0

1603,52

1603,52

1603,52

1603,52

999,6

7413,68

Разом

112104,0

13960,0

33540,0

17840,0

4444,0

3040,0

72824,0

10754,6

5533,0

10232,8

8202,6

4557,0

39280,0

Нормативно-правове, науково-технічне та інформаційне забезпечення Програми

Міський бюджет

1423,0

370,0

393,0

271,0

192,0

86,0

1312,0

20,0

20,0

20,0

25,5

25,5

111,0

УСЬОГО

113527,0

14330,0

33933,0

18111,0

4636,0

3126,0

74136,0

10774,6

5553,0

10252,8

8228,1

4582,5

39391,0

 


Разом із встановленням необхідних обсягів інвестицій, враховуючи соціальну спрямованість Програми,  були розраховані прогнозні розміри тарифів на кожному етапі поводження з відходами: на першому етапі реалізації заходів Програми – 12,17 грн/м3; на другому етапі – 15,66 грн/м3.

Виконавці заходів Програми будуть визначатися шляхом проведення тендерів, при цьому критеріями вибору переможців стане: максимальне скорочення термінів реалізації заходів, забезпечення максимального поліпшення екологічної ситуації в місті; очікуваний економічний ефект від результатів впровадження заходу тощо.

         Програмою передбачено також змінити існуючий порядок руху фінансових потоків за послуги із збирання, перевезення та захоронення ТПВ. Пропонується нова схема

 (рис. 3), за якою договори на збирання, перевезення та захоронення відходів на підставі затверджених норм накопичення будуть укладатися між вповноваженою організацію в сфері поводження з відходами – комунальним підприємством “Муніципальна компанія поводження з відходами” та виробниками твердих побутових відходів, перелічених на рис. 1.; при цьому фінансові кошти від виробників відходів  буде централізовано надходити на спеціальний рахунок КП МКПВ, яке  на тендерних засадах буде наймати  підприємства-перевізники ТПВ різних форм власності на обслуговування укладених договорів.  З спеціального рахунку КП МКПВ частина грошових коштів ( за захоронення відходів) буде перераховуватися на рахунок дочірнього підприємства КП МКПВ, яке займається експлуатацією полігона ТПВ, а частина цих коштів буде виплачуватися підприємствам-перевізникам за фактично доставлені на полігон відходи.  Крім того, на спеціальний рахунок будуть надходити бюджетні дотації на оплату послуг з санітарної очистки об’єктів, які фінансується з міського бюджету і за населення, яке має відповідні пільги. Така система дозволить залучити на полігон увесь обсяг ТПВ, що утворюється в місті, що призведе в свою чергу, до повної ліквідації несанкціонованих звалищ.

         До моменту затвердження норм накопичення твердих побутових відходів доцільно використовувати в розрахунках фактичні обсяги накопичення  ТПВ. Річний обсяг утворення ТПВ в житловому секторі станом на 01.12.2003 року складає 1,259 тис. м3 . Враховуючи, що коштів, закладених у квартплату, недостатньо на оплату послуг з санітарної очистки, доцільно до моменту встановлення нових тарифів по квартплаті, використовувати досвід інших міст України та забезпечити вивезення від населення за рахунок коштів міського бюджету, передбачивши відповідне фінансування  ( в т.ч. будинків місцевих рад, ОСББ, ЖБК, відомчих будинків та приватного сектора). Обсяг фінансування необхідно визначати на підставі відповідних розрахунків, виходячи з вартості основних складових: вартості транспортування та вартості захоронення ТПВ.   Станом на 01.12.2003 року річний  обсяг фінансування робіт із збирання, вивезення та захоронення ТПВ складає  28,3 млн. грн.

Трудові ресурси для реалізації Програми включають в себе спеціалістів профільних науково-дослідних, проектно-вишукувальних та спеціалізованих установ, а також будівельно-монтажних організацій, які залучаються до виконання проектів Програми

Матеріальні ресурси для реалізації  Програми виділяються  виконавцям проектно-вишукувальних , науково-дослідних  та будівельно-монтажних робіт  за узгодженням із замовником в межах, передбачених кошторисною вартістю відповідних проектів Програми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник міського голови з питань

діяльності виконавчих органів ради

– начальник Головного управління

житлово-комунального господарства                                          Є.Гриневич