Про затвердження Положення про електронну карту оплати за послуги на проїзд в Харківському метрополітені

Наказ Державного підприємства "Харківський метрополітен"
від 4 січня 2005 року N 5

Зареєстровано в Харківському обласному управлінні юстиції
19 січня 2005 р. за N 7/822

На виконання Закону України "Про міський електричний транспорт", постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2003 року N 426 "Про затвердження Порядку надання пільг, компенсацій і гарантій працівникам бюджетних установ, військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань, податкової міліції", та враховуючи наказ Міністерства транспорту України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства, Державного комітету статистики України від 28 липня 2003 року, N 573/199/473/119/234, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 7 серпня 2003 року за N 694/8015, "Про затвердження нормативів проїзду для працівників (військовослужбовців) бюджетних установ (військових формувань)", з метою приведення у відповідність нормативних документів, які регламентують порядок надання послуг на проїзд за допомогою електронних карт в метрополітені, та на підставі Статуту Державного підприємства "Харківський метрополітен" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про електронну карту оплати за послуги на проїзд в Харківському метрополітені (далі - Положення) (додається).

2. З тексту наказу від 01.06.2000 р. N 116 "Про зміну заставної вартості електронних карт та порядок прийому жетонів старого зразка", зареєстрованого в Харківському обласному управлінні юстиції від 07.06.2000 р. N 63/412, вилучити слово "заставна".

3. Швачію В. А. - начальнику служби доходів:

3.1. підготувати необхідну кількість засобів оплати за проїзд, для реалізації їх за договорами з бюджетними установами, які підлягають під дію Положення;

Термін: двадцять днів з дати реєстрації цього наказу.

3.2. забезпечити пропуск пасажирів на станції метрополітену у відповідності з затвердженим Положенням.

3.3. підготувати інформаційні повідомлення бюджетним установам, які підпадають під дію постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2003 року N 426 "Про затвердження Порядку надання пільг, компенсацій і гарантій працівникам (військовослужбовцям) бюджетних установ (військових формувань)", про можливість придбання електронних карт по безготівковому розрахунку на підставі укладених договорів;

Термін: двадцять днів з дати реєстрації цього наказу.

4. Філіпповичу В. П. - заступнику головного інженера метрополітену - начальнику служби автоматики, телемеханіки та зв'язку внести зміни до програмного забезпечення робочого місця оператора електронно-обчислювальної та обчислювальної техніки по перезапису електронних карт, які будуть використовуватись для реалізації їх за договорами з бюджетними установами.

Термін: двадцять днів з дати реєстрації цього наказу.

5. Швачію В. А. - начальнику служби доходів та Філіпповичу В. П.- заступнику головного інженера метрополітену - начальнику служби автоматики, телемеханіки та зв'язку забезпечити структурні підрозділи Положенням та його вивчення причетним персоналом.

Термін: десять днів з дати реєстрації цього наказу.

6. Баранову Ю. С. - начальнику юридичного відділу забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Харківського обласного управління юстиції.

7. Положення про електронну карту для оплати за послуги на проїзд в Харківському метрополітені, затверджене наказом від 09.01.2001 року N 8 та зареєстроване в Харківському обласному управлінні юстиції 17.01 2001 р. за N 2/470, вважати таким, що втратило чинність.

8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Начальник метрополітену 

М. Д. Пилипчук 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Державного підприємства "Харківський метрополітен"
від 4 січня 2005 р. N 5

Зареєстровано
в Харківському обласному управлінні юстиції
19 січня 2005 р. за N 7/822 


Положення
про електронну карту оплати за послуги на проїзд в Харківському метрополітені

1. Загальні дані

1.1. Електронна карта є засобом оплати послуг за проїзд в метрополітені згідно діючих нормативних актів.

1.2. Електронна карта призначена для використання заздалегідь оплачених пасажиром послуг за проїзд в метрополітені згідно діючого тарифу та надає право перепустки на платформи станцій метрополітену через контрольно-пропускні пункти в кількості поїздок, передбачених ресурсом поїздок карти.

1.3. Підробка електронних карт та фальсифікація тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.

1.4. Електронні картки оплати за проїзд в метрополітені за призначенням та структурою інформації класифікуються за наступними типами:

• МК1 з ресурсом поїздок - 10, 20, 30, 100, 250.

Ресурс карти визначається кількістю поїздок, які може здійснити пасажир в метрополітені. Термін дії карт не регламентується, за винятком надзвичайних випадків, коли виявлена фальсифікація карти та потребується кримінальне розслідування;

• МК1 з ресурсом поїздок - 60 для:

а) пасажирів - студентів денної форми навчання учбових закладів 1 - 4 рівнів акредитації та учнів професійно-технічних навчальних закладів, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів, які мають пільги на проїзд в період з 28 серпня поточного року по 28 червня наступного року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.99 року N 541 "Про затвердження Порядку надання пільгового проїзду студентам вищих учбових закладів 1 - 4 рівнів акредитації та учням професійно-технічних учбових закладів у міському та приміському пасажирському транспорті, на міжміському автомобільному і залізничному транспорті по території України". Термін дії картки - один місяць. Вартість оплати проїзду по електронній карті, яка встановлена із розрахунку 60 поїздок та затверджена розпорядженням Харківської обласної державної адміністрації від 19 грудня 2000 року N 1169, зареєстрованим в Харківському обласному управлінні юстиції 21.12.2000 р. за N 115/464;

б) пасажирів, яким порядок надання пільг на проїзд визначено постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2003 року N 426 "Про затвердження Порядку надання пільг, компенсацій і гарантій працівникам бюджетних установ, військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань, податкової міліції", наказом Міністерства транспорту України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства, Державного комітету статистики України від 28.07.2003 року за N 573/199/473/119/234 "Про затвердження нормативів проїзду для працівників (військовослужбовців) бюджетних установ (військових формувань)", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 07.08.2003 року за N 694/8015. Ресурс карти визначається кількістю поїздок, які може здійснити пасажир в метрополітені. Термін дії карт не регламентується, за винятком надзвичайних випадків, коли виявлена фальсифікація карти та потребується кримінальне розслідування.

1.5. Вартість оплати проїзду по електронних картках встановлюється відповідно з діючим тарифом, який затверджується розпорядженням Харківської обласної державної адміністрації.

1.6. Електронна карта як носій інформації має вартість (надалі - вартість карти), розмір якої встановлюється наказом начальника метрополітену. Продаж електронних карт здійснюється за вартістю, яка складається з встановленого ресурсу карти по діючому тарифу з урахуванням вартості карти.

Вартість карти повертається володарю при поверненні її в каси метрополітену, якщо карта не має дефектів, вказаних в п. 4.3 цього Положення. Також володар електронної карти має право здати карту із залишком невикористаних поїздок, але йому повертається тільки вартість карти незалежно від кількості невикористаних поїздок.

2. Зовнішній вигляд електронної карти

2.1. Електронна карта оплати проїзду в метрополітені виготовлена з пластику, в якому розміщений мікрочіп, що має форму прямокутника та відповідає міжнародним стандартам ISO-7816.

2.2. На лицевій (технологічній) стороні карти нанесено тексти та зображення:

- назва транспортного підприємства - Харківський метрополітен;

- графічний показник - стрілка напрямку установки карти в автоматичний контрольно-пропускний пункт (турнікет);

- серія, номер, штрихкод;

- знак підприємства - виробника карти;

- номер технічних умов на карту для оплати проїзду в метрополітені.

2.3. На зовнішній (рекламній) стороні карти розміщується:

- інформація рекламного або видового характеру;

- графічний показник - стрілка напрямку установки карти в автоматичний контрольно-пропускний пункт (турнікет).

3. Правила користування електронною картою для проїзду в метрополітені

3.1. Для запобігання випадків пошкодження електронної карти пасажир повинен додержуватися наступних правил:

• зберігати карту у твердій обкладинці, щоб запобігнути її деформації;

• не допускати попадання на карту, особливо на мікрочіп, їдких розчинів кислот, лугів, мастил та інших рідин;

• не допускати ударів по мікрочіпу карти, карбування мікрочіпа та пластикової основи, надпису олівцями, ручками та іншими предметами, що пишуть та дряпають;

• не допускати підключення мікрочіпа до електронних дротів та інших електричних приладів.

Пасажир повинен пам'ятати, що картка, яка пошкоджена в наслідок невиконання правил її зберігання та користування, не замінюється та її вартість пасажиру не повертається.

3.2. Для проходу на станцію метрополітену за допомогою електронної карти необхідно:

• вставити карту оплати проїзду до упору в картоприймальний пристрій у напрямі, вказаному стрілкою;

• звернути увагу на показання індикаторної панелі. Якщо карта має інформацію про наявність оплачених поїздок, то на індикаторі висвітлюється кількість поїздок, які залишилися на карті;

• після загоряння світлового сигналу зеленого кольору (дозвіл проходу) вийняти карту з картоприймального пристрою та пройти через турнікет не пізніше ніж за 7 сек.

Якщо на індикаторній панелі висвітлюється код помилки у виді зображення "ЕГ"Х", де "Х" - цифра коду помилки, це обумовлює, що при обробці інформації карти турнікетним пристроєм виявлена помилка. В такому разі пасажир повинен звернутися до чергового контролера-касира, який з'ясує причину помилки та надасть необхідну допомогу.

Несправна електронна карта не дає права проходу на станції метрополітену.

Несправні електронні карти з неповністю використаним ресурсом поїздок підлягають прийому від пасажирів для проведення експертизи та обміну згідно Порядку прийому від пасажирів дефектних електронних карт оплати за послуги на проїзд в метрополітені, затвердженого наказом начальника метрополітену від 11 липня 2000 року N 153 та зареєстрованого в Харківському обласному управлінні юстиції 20 липня 2000 року за N 83/432.

3.3. Для проходу на станцію метрополітену за допомогою електронної карти, призначеної для пасажирів (студентів та учнів), які мають пільги на проїзд згідно постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.99 року N 541, необхідно:

• впевнитися у тому, що електронна карта відповідає поточному місяцю по надпису періоду дії карти на інформаційній аплікації;

• звернути увагу на показання індикаторної панелі. На індикаторі висвітлюється номер місяця, який записаний в пам'яті карти (наприклад: 03, що визначає термін дії - березень).

3.4. Студенти та учні, які користуються електронними картами типу МК1 на 60 поїздок, при проїзді в метрополітені повинні мати документ, який посвідчує особу та право на користування пільговою електронною картою проїзду в метрополітені (студентський або учнівський квиток).

3.5. Електронна карта не дозволяє прохід послідовно через турнікет двох пасажирів по одній і тій самій карті. Прохід по одній і тій самій карті двох або більше пасажирів здійснюється через різні турнікети або через той самий турнікет після використання іншої карти другим пасажиром.

3.6. Пільгова місячна електронна карта не дає права проходу двох або більшої кількості пасажирів та не дає права користування особам, які не визначені у постанові КМУ від 05.04.99 року N 541. Якщо при перевірці права користування пільговою електронною картою при проході на станції метрополітену оперативним персоналом станції встановлено, що одною картою користуються декілька осіб або особа не має права на пільги, така особа притягується до відповідальності згідно з чинним законодавством України.

3.7. Електронна картка не дає права проходу через службовий хід, окрім випадку, коли не працюють автомати по прийому карт. При цьому контролер-касир повинен "зняти" необхідну кількість поїздок за допомогою ручного пристрою "Каскад-4" (без багажу - 1 поїздку, при наявності багажу - 2 поїздки).

3.8. Володар карти має право здати в касу метрополітену частково використану електронну карту (карта містить інформацію про кількість невикористаних поїздок), а касир повинен прийняти її, якщо вона не має пошкоджень. При прийомі карти пасажиру повертається тільки сума вартості карти.

4. Порядок реалізації та повернення електронних карт

4.1. Електронні карти реалізуються:

- в касах метрополітену, для населення по готівковому розрахунку;

- у відділі з підготовки та реалізації засобів оплати за проїзд служби доходів для підприємств, бюджетних установ, організацій та учбових закладів по безготівковому розрахунку.

Реалізація електронних карт оплати за послуги на проїзд в метрополітені для підприємств, бюджетних установ та організацій здійснюється на підставі укладених угод.

Реалізація електронних карт для студентів та учнів здійснюється через учбові заклади. Для цього учбові заклади, які визначені в постанові КМУ від 05.04.99 р. N 541, укладають угоди з ДП Харківським метрополітеном.

4.2. Прийом електронних карт здійснюється в касах метрополітену.

4.3. Не підлягають прийому в касах метрополітену електронні карти оплати за проїзд, якщо вони мають наступні пошкодження:

• мікрочіпа або записаної в ньому інформації, у результаті яких електронна карта не сприймається як карта оплати за проїзд в метрополітені;

• інформації, записаної на карті, у результаті якого не забезпечується пропуск пасажира через автоматичні контрольні пункти на станції метрополітену;

• наявність на карті сколення пластикової основи площею більш 0,5 кв. см;

• наявність на карті невстановлених написів ручками, олівцями та іншими предметами, що пишуть, дряпають, а також їх сліди;

• наявність на карті слідів впливу вогню, кислот, лугів, їдких, горючих та інших рідин;

• карта має високу ступінь витертя поверхневого слою.

4.4. Прийом карт, які мають зовнішні пошкодження (згідно п. 4.3 цього Положення), здійснюється після проведення технічної експертизи і встановлення причини відмови карти згідно з Порядком прийому від пасажирів дефектних електронних карт оплати за послуги на проїзд в метрополітені, затвердженим наказом начальника метрополітену від 11 липня 2000 року N 153 та зареєстрованим в Харківському обласному управлінні юстиції 20 липня 2000 року за N 83/432.

4.5. Непорозуміння та конфліктні ситуації, які виникають щодо пропуску, продажу та прийому електронних карт, вирішуються в установленому законом порядку.

 

Начальник служби доходів 

В. А. Швачій