Про затвердження Інструкції про порядок службового розслідування, обліку та дій обслуговуючого персоналу при нещасних випадках з пасажирами в метрополітені

Наказ Державного підприємства "Харківський метрополітен"
від 22 липня 1999 року N 123

Зареєстровано в Харківському обласному управлінні юстиції
11 серпня 1999 р. за N 77/294

Наказ втратив чинність 
(згідно з наказом Державного підприємства "Харківський метрополітен"
 Ð²Ñ–д 12 грудня 2002 року N 305)

З метою виконання наказу Укрзалізниці від 11.08.98 р. N 203-Ц "Про запровадження Інструкції про порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України" та згідно з п. 1.1 названої Інструкції НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Інструкцію про порядок службового розслідування, обліку та дій обслуговуючого персоналу при нещасних випадках з пасажирами в метрополітені (додається).

2. Юрисконсульту Кузнецовій І. С. забезпечити подання на державну реєстрацію до управління Міністерства юстиції України в Харківській області наказу "Про затвердження Інструкції про порядок службового розслідування, обліку та дій обслуговуючого персоналу при нещасних випадках з пасажирами в метрополітені (далі по тексту - Інструкція).

3. Керівникам структурних підрозділів метрополітену: Хворосту М. В., Лінькову В. В., Карамшуку М. Ф., Гулакову П. З., Ковтуну В. В., Бортовику Л. В., Вітольбергу Г. А., Змієвському В. Є., Однорогову А. С., Садовенку А. І., начальнику відділу внутрішніх справ по охороні метрополітену Гонтарю П. В. ознайомити з Інструкцією причетних робітників під розпис та забезпечити її виконання.

Строк виконання - 10 діб після отримання Інструкції.

4. Начальнику відділу охорони праці метрополітену Молявці О. І., начальнику загального відділу метрополітену Колінько О. І. визначити необхідний тираж та забезпечити друкування і розсилку Інструкції та форм акта НТЗ структурним підрозділам та відділу внутрішніх справ по охороні метрополітену.

Строк виконання - 10 діб після реєстрації Інструкції.

5. Начальнику відділу охорони праці метрополітену Молявці О. І. протягом півроку надавати методичну допомогу робітникам служби руху щодо застосування та оформлення нещасних випадків з пасажирами згідно з вимогами Інструкції.

Строк виконання - протягом 6 місяців.

6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника метрополітену - головного ревізора з безпеки руху поїздів та автотранспорту Лісового В. Б.

 

Начальник метрополітену 

Л. О. Ісаєв 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Державного підприємства "Харківський метрополітен"
від 22 липня 1999 р. N 123

Зареєстровано
в Харківському обласному управлінні юстиції
11 серпня 1999 р. за N 77/294 


ІНСТРУКЦІЯ
про порядок службового розслідування, обліку та дій обслуговуючого персоналу при нещасних випадках з пасажирами в метрополітені

1. Загальні положення

1.1. Інструкція про порядок службового розслідування, обліку та дій обслуговуючого персоналу при нещасних випадках з пасажирами в метрополітені (далі - Інструкція) розроблена на підставі п. 1.1 Інструкції про порядок розслідування і обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України, затвердженої наказом Міністерства транспорту України N 117 від 08.04.98 р., визначає порядок службового розслідування і обліку нещасних випадків невиробничого характеру (не пов'язаних з трудовими відносинами) з сторонніми метрополітену громадянами, в тому числі, з пасажирами, а також з працівниками метрополітену, які не знаходяться на роботі, і установлює обов'язки посадових осіб структурних підрозділів метрополітену щодо організації роботи по попередженню нещасних випадків.

1.2. Службовому розслідуванню у відповідності до даної Інструкції підлягають нещасні випадки, які сталися:

1.2.1. з пасажиром в метрополітені внаслідок наїзду на нього рухомого складу удару поїздом або його частинами, падіння з поїзда, падіння з платформи на колію, падіння на платформі, на ескалаторі, в вестибюлі, в пішохідному переході, в пішохідному виході, на денній поверхні на відстані до 5-ти метрів по фасаду пішохідного виходу та до 1-го метра по інших частинах периметру пішохідного виходу, а також в вагонах, в залах, внаслідок удару вхідними дверима, створками АКП або КПА, падіння деталей конструкцій, світильників, інформаційних табло, рекламних щитів, ураження електричним струмом і т. ін.;

1.2.2. із стороннім метрополітену громадянином на території структурного підрозділу метрополітену (електродепо, ремонтно-механічної служби, душкомбінату, АТП, складу НХ і т. ін.) внаслідок наїзду або удару рухомим складом, падіння, ураження електричним струмом, отруєння та інше;

1.2.3. із стороннім метрополітену громадянином другої держави в метрополітені або на території структурного підрозділу метрополітену внаслідок обставин, перелічених в п. 1.2.1 та 1.2.2.

1.3. Нещасні випадки з громадянами, які сталися внаслідок катастроф, аварій, зіткнення поїздів, а також внаслідок пожеж в метрополітені, розслідуються та оформляються в порядку, визначеному нормативними актами Державної адміністрації залізничного транспорту України з обов'язковим введенням до складу комісії представника Держнаглядохоронпраці, якщо не було прийнято спеціального рішення Кабінету Міністрів України.

1.4. Нещасні випадки, які спричинилися в метрополітені або на території структурного підрозділу метрополітену з робітниками інших підприємств, організацій або установ, які виконують (виконували) роботу в метрополітені по завданнях керівників своїх підприємств, організацій або установ, розслідуються у відповідності з Положенням про розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на підприємствах, організаціях та установах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.98 р. N 923, далі по тексту - Положення. Якщо нещасний випадок стався з громадянином другої держави, який тимчасово знаходиться і виконує роботу в Харківському метрополітені, то розслідування, оформлення та облік такого нещасного випадку проводиться у відповідності з Угодою про порядок розслідування нещасних випадків на виробництві, які мали місце з робітниками при знаходженні їх за межами держави проживання від 09.12.94 р. Якщо між Україною та державою проживання потерпілого згадана Угода не укладена, розслідування та облік нещасного випадку проводиться у відповідності з вищеназваним Положенням.

1.5. Всі нещасні випадки, передбачені пп. 1.2 та 1.3 даної Інструкції, повинні розслідуватися в тісній взаємодії з працівниками відділу внутрішніх справ по охороні метрополітену або за участю працівників служби воєнізованої охорони метрополітену (в залежності від того, який структурний підрозділ здійснює фізичну охорону об'єкта або території метрополітену).

1.6. У випадку настання нещасного випадку в метрополітені або на території структурного підрозділу метрополітену (незалежно від ступеню тяжкості), який має прикмети здійснення злочину, самогубства, а також при травмуванні невідомої особи або виявленні неопізнаного трупу, якщо обставини та причина смерті не встановлені, матеріали службового розслідування протягом доби передаються у відділ внутрішніх справ по охороні метрополітену.

Після отримання письмового висновку органів внутрішніх справ про встановлення особи потерпілого, у випадку відсутності прикмет злочину або самогубства, такі нещасні випадки оформляються та розглядаються в строки, передбачені пп. 2.8; 2.9; 2.10; 2.11; 2.12; 2.13; 2.14; 2.15; 2.16; 4.1; 5.1; 5.2 даної Інструкції, беруться на облік в службі руху метрополітену в місяці, коли мав місце нещасний випадок.

2. Службове розслідування нещасних випадків невиробничого характеру

2.1. Кожний нещасний випадок невиробничого характеру повинен бути розслідуваний комісією.

Кожне розслідування повинно складатися з двох рівнів дій:

2.1.1. перший рівень дій повинен бути виконаний негайно по факту нещасного випадку на місці події черговим персоналом метрополітену, до якого належать: 

черговий по станції, черговий постовий міліціонер, черговий по електродепо, майстер пункту технічного огляду рухомого складу, машиніст-інструктор, черговий персонал електромеханічної служби та інші робітники метрополітену.

Основною метою дій першого рівня є складання первинних документів до матеріалів розслідування нещасного випадку, у тому числі: пояснення потерпілого (якщо це є можливим), дані його особи, пояснення очевидців або осіб, причетних до нещасного випадку, дані бригади швидкої медичної допомоги, найменування лікарняного закладу, куди направлено потерпілого, протокол огляду місця події з характеристикою стану обладнання, східців, підлог, освітленості, стан взуття або одягу потерпілого та інших факторів, що впливають на об'єктивність розслідування причин та обставин нещасного випадку. Ці документи повинні знаходитись у виробничому підрозділі метрополітені, де стався нещасний випадок, до прибуття комісії.

2.1.2. другий рівень дій повинен бути виконаний комісією з розслідування нещасного випадку. 

2.2. До складу комісії повинно входити не менше трьох осіб.

2.3. Службове розслідування одиноких нещасних випадків, якщо потерпілий отримав незначні пошкодження, не втратив свідомості, не втратив можливості самостійно пересуватися, в залежності від місця події та обставин, проводиться комісійне, див. таблицю N 1.

2.4. Розслідування одиноких нещасних випадків, які по ступеню важкості, обставинах та місцю події передбачені в п. 2.3 та таблиці N 1, проводиться з виїздом на місце події протягом трьох діб із складанням акта форми НТЗ.

2.5. Службове розслідування одиноких нещасних випадків, якщо потерпілий отримав значні пошкодження з втратою можливості самостійно пересуватися, з втратою свідомості, з відкритою кровотечею та інше, а також групового нещасного випадку (два та більше потерпілих) незалежно від ступеню важкості пошкоджень у потерпілих, в залежності від місця події та обставин, проводиться комісійне, дивись таблицю N 2.

2.6. Службове розслідування тяжких одиноких нещасних випадків, а також групових нещасних випадків, передбачених п. 2.5 та таблицею N 2, проводиться з виїздом на місце події протягом п'яти діб.

2.7. Комісія призначається наказом (вказівкою) по метрополітену. Підготовка наказу (вказівки) про призначення комісії з службового розслідування важких одиноких або групових нещасних випадків, які сталися:

2.7.1. з пасажирами в метрополітені - покладається на начальника служби руху;

2.7.2. із сторонніми метрополітену особами на території структурного підрозділу метрополітену - покладається на начальника відповідного структурного підрозділу.

2.8. Службове розслідування нещасного випадку невиробничого характеру (з пасажиром метрополітену або із стороннім метрополітену громадянином на території структурного підрозділу метрополітену) зі смертельним наслідком проводиться комісією протягом 10 діб з виїздом на місце події негайно після повідомлення про нещасний випадок.

Таблиця N 1

N
п/п 

Місце події 

Обставини травмування (травмуючий фактор) 

Склад комісії з службового розслідування нещасного випадку 

Примітки 

1. 

Станція метрополітену: платформа, вестибюль, станційна колія, сходи 

Падіння людини 

1. Начальник станції - голова комісії.
2. Робітник станції або іншої служби - член комісії
3. Постовий міліціонер - член комісії 

В п. п. 1...8 допускається, при відсутності керівника структурного підрозділу, очолити комісію 
з службового розслідування заступнику керівника; при відсутності начальника станції - черговій по станції 

2. 

Станція метрополітену - ескалатор 

Падіння людини 

1. Начальник станції - голова комісії
2. Начальник дистанції ескалаторів (майстер ескалаторної станції) - член комісії
3. Постовий міліціонер - член комісії 

1. 

Станція метрополітену: пішохідний перехід; пішохідний вихід; денна поверхня до 5 метрів по фасаду пішвиходу та до 1 метра по інших частинах периметра пішвиходу 

Падіння людини, удар вхідними дверима типу "Метро", падіння деталей конструкції, світильників, рекламних щитів, інформаційних табло (без дії електроструму на потерпілого) 

1. Начальник дистанції тунельних споруд - голова комісії
2. Начальник станції - член комісії.
3. Постовий міліціонер - член комісії 

4. 

Станція метрополітену: елементи станції ті ж, що в п. 3 

Травмуючий фактор той же самий, що в п. 3, але з дією електроструму на потерпілого 

1. Начальник дистанції тунельних споруд - голова комісії
2. Начальник дистанції кабельної мережі та освітлення - член комісії
3. Начальник станції - член комісії
4. Постовий міліціонер - член комісії 

5. 

Станція метрополітену: прохід АКП або КПА 

Удар ліщини створками 

1. Начальник дистанції зв'язку - голова комісії
2. Начальник станції - член комісії
3. Постовий міліціонер - член комісії 

6. 

Територія структурного підрозділу метрополітену: електродепо, РМС, душкомбінат, АТП, підстанція, с/п "Дубовий гай", склад НХ та інше 

Падіння людини, удар людини, падіння важких предметів на людину, дія електроструму на людину, інші травмуючі фактори 

1. Начальник відповідного структурного підрозділу метрополітену - голова комісії
2. Представник адміністрації відповідного структурного підрозділу - член комісії
3. Працівник служби воєнізованої охорони метрополітену або постовий міліціонер - член комісії 

7. 

Салон вагону метрополітену 

Падіння людини, удар дверима вагону, інші травмуючі фактори, пов'язані з несправністю обладнання вагону 

1. начальник електродепо - голова комісії
2. Машиніст-інструктор - член комісії
3. Постовий міліціонер - член комісії 

8. 

Тунель метрополітену, тунель з'єднувальної гілки 

Падіння людини, удар об деталі або обладнання в тунелі, удар рухомим складом 

1. Начальник служби руху - голова комісії
2. Начальник електродепо - член комісії
3. Начальник дистанції колії та (або) начальник дистанції тунельних споруд, та (або) начальник дистанції кабельної мережі та освітлення - член комісії
4. Керівний працівник відділу міліції - член комісії 


Таблиця N 2

N
п/п 

Місце події 

Обставини травмування (травмуючий фактор) 

Склад комісії з службового розслідування нещасних випадків 

Примітки 

1. 

Станція метрополітену: платформа, вестибюль, сходи, станційна колія 

Падіння людини, падіння деталей конструкції, світильників, інформаційних табло, рекламних щитів, ураження електрострумом 

1. Начальник служби руху - голова комісії
2. Начальник служби колії та тунельних споруд - член комісії
3. Начальник служби електропостачання - член комісії
4. Керівний робітник відділу міліції - член комісії 

  

2. 

Станція метрополітену: станційна колія 

Наїзд рухомого складу на людину 

1. Начальник служби руху - голова комісії
2. Ревізор з безпеки руху поїздів - член комісії
3. Начальник електродепо - член комісії
4. Начальник служби електропостачання - член комісії
5. Керівний робітник відділу міліції - член комісії
6. Начальник відділу охорони праці - член комісії 

  

3. 

Станція метрополітену: платформа 

Затиск людини між вагонами, між вагоном та платформою 

1. Начальник служби руху - голова комісії
2. Начальник електродепо - член комісії
3. Керівний робітник відділу міліції - член комісії 

  

4. 

Станція метрополітену: ескалатор 

Падіння людини, защемлення частин тіла в елементи ескалатора 

1. Начальник електромеханічної служби - голова комісії
2. Начальник служби руху - член комісії
3. Державний інспектор по нагляду за охороною праці на об'єктах котлонагляду - член комісії
4. Ведучий інженер з котлонагляду - член комісії
5. Керівний працівник відділу міліції - член комісії 

  

5. 

Станція метрополітену: пішохідний перехід, пішохідний вихід, денна поверхня до 5 метрів по фасаду пішвиходу або до 1 метра по інших частинах периметра пішвиходу 

Падіння людини, удар вхідними дверима типу "Метро", падіння деталей конструкцій, світильників, інформаційних табло, рекламних щитів 

1. Начальник служби колії та тунельних споруд - голова комісії
2. Начальник служби електропостачання - член комісії
3. Начальник служби руху - член комісії
4. Керівний працівник відділу міліції - член комісії 

  

6. 

Тунель метрополітену, тунель з'єднувальної гілки 

Падіння людини, удар рухомим складом, удар об деталі або обладнання в тунелі, дія електроструму 

1. Начальник служби руху - голова комісії
2. Начальник електродепо - член комісії
3. Начальник служби колії та тунельних споруд - член комісії
4. Начальник служби електропостачання - член комісії
5. Інженер з енергонагляду - член комісії
6. Керівний робітник відділу міліції - член комісії 

  

7. 

Територія структурного підрозділу метрополітену: електродепо, ТМС, душкомбінат, АТП, підстанція, с/п "Дубовий гай", склад НХ та інше 

Падіння людини, падіння важких предметів, дія електроструму та інші травмуючі фактори  

1. Начальник відповідного структурного підрозділу метрополітену - голова комісії
2. Представник адміністрації відповідного структурного підрозділу метрополітену - член комісії
3. Керівний робітник служби воєнізованої охорони метрополітену або керівний робітник відділу міліції - член комісії 

  


2.9. Комісію з службового розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком повинен очолювати начальник метрополітену або заступник начальника метрополітену.

До складу комісії повинні входити керівники структурних підрозділів метрополітену, керівний робітник відділу міліції по охороні метрополітену, інші фахівці, в залежності від місця події та обставин травмування, передбачених в таблиці N 2.

По рішенню голови комісії для участі в службовому розслідуванні такого нещасного випадку можуть бути запрошені представники інших організацій (страхових компаній, профспілок, лікувально-профілактичних установ, учбових та інших установ).

Підготовка наказу (вказівки) про призначення комісії з службового розслідування такого нещасного випадку проводиться у відповідності з п. 2.7 даної Інструкції.

2.10. По прибутті на місце, після з'ясування причин та обставин нещасного випадку, посадова особа, яка очолює комісію з службового розслідування, по телефону повідомляє начальнику відповідної служби і працівнику служби руху, відповідальному за облік та аналіз нещасних випадків, а черговому помічнику начальника метрополітену з експлуатації після закінчення розслідування наступні дані:

2.10.1. дату, час та місце нещасного випадку;

2.10.2. прізвище, ім'я та по батькові, вік потерпілого (потерпілих);

2.10.3. місце проживання;

2.10.4. місце роботи та посаду, яку займає потерпілий;

2.10.5. причини, обставини та наслідок нещасного випадку.

У випадку одинокого важкого, групового або смертельного нещасного випадку особа, яка очолює комісію з службового розслідування, повідомляє також інформацію, передбачену п. п. 2.10.1; 2.10.2; 2.10.3; 2.10.4; 2.10.5 начальнику метрополітену, начальнику відділу охорони праці метрополітену, начальнику відділу міліції по охороні метрополітену, транспортному прокурору.

Про груповий та смертельний нещасний випадок оперативна інформація по телефону передається начальнику управління охорони та організації праці Укрзалізниці, уточнена інформація тому ж адресату передається телеграфом.

2.11. За результатами службового розслідування нещасного випадку, передбаченого цією Інструкцією, на кожного потерпілого, який втратив працездатність на один день і більше, складається акт службового розслідування обставин нещасного випадку невиробничого характеру на залізничному транспорті України по формі НТЗ (додаток N 1) і він береться на господарський облік.

2.12. Акт форми НТЗ складається у 4-х примірниках, підписується всіма членами комісії, які приймали участь в розслідуванні, передбаченими пп. 2.3; 2.5 та 2.9 даної Інструкції, затверджується начальником метрополітену та протягом трьох діб після затвердження висилається:

2.12.1. начальнику служби руху, з усіма матеріалами розслідування в оригіналі, де нещасний випадок буде братися на господарський облік;

2.12.2. начальнику структурного підрозділу, де стався нещасний випадок, для вжиття заходів, попереджуючих повторення подібних нещасних випадків;

2.12.3. транспортному прокурору (по його запиту);

2.12.4. кожному потерпілому (за його вимогою) або особі, яка представляє інтереси потерпілого.

2.13. Відповідальність за правильне оформлення акта службового розслідування несе голова комісії з розслідування нещасного випадку невиробничого характеру.

2.14. До акта службового розслідування прикладаються пояснення: потерпілого, якщо це можливо, очевидців або причетних до нещасного випадку осіб, схеми місця події, розрахунок гальмового шляху (в смертельних випадках), акт технічного огляду рухомого складу або ескалатору, а в необхідних випадках висновки судово-медичного експерта та інші матеріали, що підтверджують правильність висновків розслідування.

Оригінали матеріалів розслідування (пояснення, схеми, розрахунки, акти, висновки та інше) разом з актом форми НТЗ направляються в службу руху метрополітену, де нещасний випадок повинен бути взятий на господарський облік та забезпечене зберігання матеріалів розслідування протягом 45 років.

Транспортному прокурору (за його запитом), страховій компанії (за дорученням потерпілого) та відповідному структурному підрозділу метрополітену направляються лише акти форми НТЗ.

У структурному підрозділі метрополітену акт форми НТЗ зберігається до усунення недоліків, ставших причиною нещасного випадку, але не менше 3-х років.

Потерпілому (за його вимогою) або особі, яка представляє інтереси потерпілого, видається тільки акт службового розслідування форми НТЗ.

Потерпілий (за його вимогою) або особа, яка представляє інтереси потерпілого, повинні бути ознайомлені з усіма матеріалами службового розслідування нещасного випадку.

2.15. Кожний взятий на господарський облік нещасний випадок, згідно з результатами службового розслідування, повинен бути розглянутий на оперативній нараді:

2.15.1. керівником відповідного структурного підрозділу метрополітену в залежності від обставин травмування або травмуючого фактору, передбачених в таблиці N 2 (одинокий важкий), в 3-денний строк після закінчення розслідування;

2.15.2. начальником (заступником начальника) метрополітену в 5-денний строк після закінчення розслідування - кожний груповий або смертельний нещасний випадок;

2.15.3. начальником Головного управління (управління) Укрзалізниці - в 10-денний строк після закінчення розслідування - кожний груповий нещасний випадок з двома та більше загиблими.

2.16. За матеріалами розслідування нещасного випадку та рішення оперативної наради, при необхідності, видається наказ, яким затверджуються додаткові заходи по попередженню травматизму, винуваті особи притягуються до відповідальності згідно з діючим законодавством.

Відповідальність за розробку та впровадження заходів по попередженню нещасних випадків невиробничого характеру на метрополітені покладається на керівників структурних підрозділів та на заступників начальника метрополітену.

2.17. Нещасні випадки з пасажирами в метрополітені або зі сторонніми метрополітену особами на території структурного підрозділу метрополітену, які не призвели до втрати працездатності у потерпілого, передбачені п. 2.4 даної Інструкції, також розслідуються в порядку, передбаченому п. 2.3 та таблицею N 1 даної Інструкції, та беруться на ОПЕРАТИВНИЙ облік в службі руху метрополітену.

Матеріали службового розслідування нещасних випадків, взяті на оперативний облік, служать меті розробки більш повних профілактичних заходів по зниженню невиробничого травматизму на метрополітені та у випадках звернення громадян з заявами про компенсацію спричинених збитків. Матеріали службового розслідування таких нещасних випадків зберігаються в службі руху протягом 3-х років.

3. Дії обслуговуючого персоналу при нещасних випадках з пасажирами в метрополітені

3.1. При виникненні нещасного випадку з пасажиром в метрополітені або з сторонньою метрополітену особою на території структурного підрозділу метрополітену кожний робітник метрополітену, дотримуючись вимог техніки безпеки, ПОВИНЕН ВИКОНАТИ НИЗКУ ЗАГАЛЬНИХ ОБОВ'ЯЗКОВИХ ДІЙ:

3.1.1. негайно вжити заходів з метою недопущення збільшення важкості пошкоджень у потерпілого або травмування інших осіб;

3.1.2. негайно надати першу допомогу потерпілому;

3.1.3. повідомити черговий персонал про нещасний випадок і через нього викликати швидку медичну допомогу потерпілому;

3.1.4. зафіксувати місце початкового положення потерпілого, зберегти до прибуття комісії з розслідування обстановку, яка була на момент отримання травми, якщо це не загрожує життю та здоров'ю інших людей, не призведе до більш тяжких наслідків, не порушить процес перевезення в метрополітені.

3.2. У випадку падіння людини на станційну колію в межах пасажирської платформи в період руху електропоїздів черговий по станції, по посту централізації, контролер АПП або будь-який інший робітник метрополітену зобов'язаний негайно вжити заходів для зупинки поїзда, який прибуває на станцію, та зняття напруги з контактної рейки;

3.2.1. черговий по посту централізації повинен зупинити поїзд за допомогою перекриття дозволяючого показання вхідного світлофору на забороняюче; черговий по станції - за допомогою натискання кнопки екстреної зупинки поїзда, що знаходиться на пульті СУРСТ, відповідно по I або по II колії.

3.3. Якщо поїзд зупинився, не доїхавши до людини, що впала на колію, вилучення потерпілого з колії дозволяється тільки після зняття напруги з контактної рейки.

В цьому випадку ЧЕРГОВИЙ ПО СТАНЦІЇ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

3.3.1. дати заяву поїзному диспетчеру на зняття напруги з контактної рейки (якщо черговий по станції сам не знімав у екстреному порядку напругу або не знав, чи знята напруга по заявці машиніста поїзда, що зупинився);

Примітка. На Салтівській лінії метрополітену, яка обладнана схемою екстреного зняття напруги з контактної рейки, чергові по станціях повинні увімкнути тумблер екстреного зняття напруги з контактної рейки і негайно доповісти про це поїзному диспетчеру.

3.3.2. одержати повідомлення поїзного диспетчера про те, що напруга з контактної рейки тієї колії, на якій знаходиться потерпілий, знята;

3.3.3. опуститися на колію через торцеві двері;

3.3.4. перевірити відсутність напруги на контактній рейці показчиком напруги (трубкою Мурашова);

3.3.5. з допомогою машиніста електропоїзда, що зупинився, працівників метрополітену, міліції, пасажирів (не допускаючи останніх на колію), організувати підняття або вивід потерпілого на платформу, зачинити торцеві двері;

3.3.6. доповісти поїзному диспетчеру про вилучення потерпілого з колії;

3.3.7. організувати доставку потерпілого в службове приміщення, незалежно від того, має потерпілий явні пошкодження чи ні, надати першу допомогу, викликати швидку медичну допомогу (в координації дій з поїзним диспетчером);

3.3.8. зафіксувати прізвище, ім'я та по батькові, вік, адресу потерпілого, свідків нещасного випадку;

3.3.9. доповісти про нещасний випадок: начальнику станції, поїзному диспетчеру ЧЕРГОВОМУ ПОМІЧНИКУ НАЧАЛЬНИКА МЕТРОПОЛІТЕНУ З ЕКСПЛУАТАЦІЇ, який ПОВИНЕН сповістити телефонограмою членів комісії з розслідування нещасного випадку згідно з вимогами табл. N 1 або табл. N 2.

3.4. Якщо людина опинилась під електропоїздом, що зупинився, вилучення її з-під поїзда дозволяється тільки після зняття напруги з контактної рейки. В цьому випадку машиніст електропоїзда, що зупинився, черговий по станції (по посту централізації) кожен, незалежно один від одного, зобов'язані дати заявку поїзному диспетчеру на зняття напруги з контактної рейки тієї колії, на якій трапився нещасний випадок. На Салтівській лінії метрополітену чергові по станціях повинні зняти напругу з контактної рейки у екстреному порядку.

3.5. Машиніст електропоїзда, що зупинився, зобов'язаний:

3.5.1. оголосити пасажирам про вимушену зупинку з технічних причин, закликати до дотримання витримки і спокою;

3.5.2. одержати повідомлення поїзного диспетчера про те, що напруга з контактної рейки тієї колії, на якій зупинився електропоїзд, знята;

3.5.3. спуститися на колію, перевірити відсутність напруги на контактній рейці показчиком напруги (трубкою Мурашова), встановити переносну закоротку між ходовою і контактною рейкою;

3.5.4. доповісти поїзному диспетчеру про встановлення закоротки;

3.5.5. визначити візуально ступінь пошкодження потерпілого, визначити спосіб звільнення людини з-під вагону.

Якщо людина не затиснута рухомим складом, машиніст сам або з допомогою працівників метрополітену, працівників міліції звільняє людину з-під поїзда, піднімає потерпілого на платформу і передає його працівникам служби руху, знімає закоротку, доповідає поїзному диспетчеру про звільнення людини з-під поїзда, про зняття переносної закоротки і дає заявку на подачу напруги на контактну рейку. Далі діє по вказівках (наказах) поїзного диспетчера.

Якщо людина затиснута рухомим складом на колії, затиснута кузовом або іншими частинами вагону між платформою (шляховою стіною) і її неможливо звільнити без підіймання вагону (візка, колісної пари) або без знімання обладнання вагону, машиніст доповідає про це поїзному диспетчеру і дає заявку на виїзд формування пункту відновлювальних засобів (ПВЗ).

Далі машиніст зобов'язаний:

3.5.6. попередити пасажирів про наступну висадку через двері тих вагонів, що зупинилися в межах пасажирської платформи, закликати до дотримання витримки і організованості;

3.5.7. розблокувати і відкрити двері вагонів в межах пасажирської платформи, відкрити торцеві двері вагонів, що залишились в тунелі, періодично голосно сповіщаючи пасажирів про необхідність висадки, про дотримання витримки і організованості;

3.5.8. доповісти поїзному диспетчеру про виконану висадку пасажирів.

ПРИ ПРИБУТТІ ФОРМУВАННЯ ПВЗ НА СТАНЦІЮ В ПРОЦЕСІ ВИКОНАННЯ РОБІТ ПО ЗВІЛЬНЕННЮ ПОТЕРПІЛОГО, ПРАЦІВНИКИ ВСІХ СЛУЖБ МЕТРОПОЛІТЕНУ ПОВИННІ ВИКОНУВАТИ ВСІ ВКАЗІВКИ КЕРІВНИКА РОБІТ.

3.5.9. одержати від керівника робіт повідомлення про вилучення потерпілого з-під поїзда, про приведення рухомого складу в технічний стан, який забезпечує безпечний рух до електродепо або до пункту оберту, доповісти поїзному диспетчеру про одержане повідомлення від керівника робіт;

3.5.10. зняти переносну закоротку і доповісти про це поїзному диспетчеру;

3.5.11. вимагати у поїзного диспетчера подачу напруги на контактну рейку;

3.5.12. контролювати по приладах подачу напруги на контактну рейку, контролювати наповнення пневмомагістралі стисненим повітрям до номінального тиску;

3.5.13. закрити двері вагонів, заблокувати їх;

3.5.14. провести скорочене випробування пневматичних гальмів поїзда у разі розчепки вагонів або стоянки більше як 20 хвилин;

3.5.15. доповісти поїзному диспетчеру про готовність до руху. Надати заявку поїзному диспетчеру на зняття електропоїзда з лінії і направлення у депо для комісійного огляду.

3.6. Якщо людина опинилася під електропоїздом, що зупинився, і затиснута рухомим складом на колії, затиснута кузовом або іншими частинами вагону між платформою (шляховою стіною) і її неможливо звільнити без підіймання вагону (візка, колісної пари) або без знімання обладнання вагону, ЧЕРГОВИЙ ПО СТАНЦІЇ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

3.6.1. якщо черговий по станції самостійно побачив по СУРСТ (система керування роботою станції з використанням промислового телебачення), наїзд поїзда на людину, він зобов'язаний негайно доповісти про це поїзному диспетчеру і вимагати зняття напруги з контактної рейки;

Примітка. На Салтівській лінії метрополітену, обладнаній схемою екстреного зняття напруги з контактної рейки, чергові по станціях повинні включити тумблер екстреного зняття напруги з контактної рейки і негайно доповісти про це поїзному диспетчеру.

3.6.2. якщо черговий по станції не побачив по СУРСТ падіння людини на колію і наїзд на неї поїзда, а побачив на станційній колії поїзд, що зупинився, він зобов'язаний доповісти про це поїзному диспетчеру і одержати від поїзного диспетчера інформацію про причину зупинки поїзда;

3.6.3. вийти до поїзда, що зупинився, разом з машиністом оперативно оцінити обстановку і вірогідний час зупинки руху поїздів, доповісти про це поїзному диспетчеру;

3.6.4. прийняти рішення про закриття станції на вхід пасажирів, якщо таке рішення прийнято, дати вказівку черговому міліціонеру закрити на вхід двері типу "Метро";

3.6.5. надати допомогу машиністу по виводу пасажирів із зупиненого поїзда і далі до виходу їх зі станції;

3.6.6. при наявності на станції ескалаторів, дати заявку ескалаторному диспетчеру про включення ескалаторів на підйом для скорішого звільнення платформи від пасажирів;

3.6.7. оголосити по гучномовній системі сповіщення пасажирам інформацію про те, що станція на вхід зачинена і запропонувати всім пасажирам залишити станцію, оголошення повторити декілька раз з інтервалом 0,5...1 хв.;

3.6.8. виставити у вхідних дверях пости (черговий міліціонер або контролер АПГ з ключами) для зустрічі формувань ПВЗ, аварійних бригад служб Е, Ш, швидкої медичної допомоги, працівників служби ПТС;

3.6.9. приготувати і доставити до місця медичні аптечки, носилки, поліетиленовий кульок або покривало;

3.6.10. зареєструвати робітників, що спускаються на колію для виконання аварійно-рятувальних робіт, у книзі обліку проходу робітників у тунель;

3.6.11. фіксувати час подій, прізвища, імена та по батькові потерпілого (якщо така можливість є), свідків, бригади швидкої медичної допомоги, керівників аварійних бригад;

3.6.12. регулярно інформувати поїзного диспетчера про всі події в ході аварійно-рятувальних робіт;

3.6.13. після закінчення аварійно-рятувальних робіт доповісти про це поїзному диспетчеру, привести платформу в нормальний санітарний стан і керуватися наказами поїзного диспетчера щодо відновлення перевозочного процесу.

3.7. При падінні людини на станційну колію, якщо поїзда на станції немає; при падінні людини на станційну колію і зупинці поїзда не доїжджаючи до людини, що впала; при наїзді поїзда на людину,

Поїзний диспетчер ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

3.7.1. отримавши заявку на зняття напруги з контактної рейки головної станційної колії по причині, викладеній в п. 3.7, від машиніста електропоїзда, від чергового по станції, від будь-якого працівника метрополітену, передати наказ енергодиспетчеру на зняття напруги з контактної рейки тієї колії і тієї станції, де трапився нещасний випадок;

3.7.2. передати наказ машиністу електропоїзда зупинитися, не в'їжджаючи на станцію по тій колії, де трапилося падіння людини на колію;

3.7.3. отримати повідомлення енергодиспетчера про зняту напругу з контактної рейки;

3.7.4. передати повідомлення про зняту напругу з контактної рейки особі, що замовила її зняття (машиністу електропоїзда, черговому по станції або працівнику метрополітену);

3.7.5. дати наказ черговому по станції на вивід (вилучення) потерпілого зі станційної колії, якщо падіння людини трапилось при відсутності поїзда на станції і поїзд було зупинено в тунелі перед станцію;

3.7.6. викликати швидку медичну допомогу на станцію, де трапився нещасний випадок;

3.7.7. доповісти про нещасний випадок, що трапився ЧЕРГОВОМУ ПОМІЧНИКОВІ НАЧАЛЬНИКА МЕТРОПОЛІТЕНУ З ЕКСПЛУАТАЦІЇ, який ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ сповістити телефонограмою членів комісії з розслідування нещасного випадку згідно з вимогами табл. N 1 або табл. N 2;

3.7.8. дати накази про підготовку формування ПВЗ до виїзду, про підготовку аварійних бригад служб Ш і Е до виїзду, інспектору служби ПТС про відрядження на станцію працівника дистанції колії по посаді не нижче шляхового майстра;

3.7.9. контролювати з записом в журналі доповіді про встановлення і зняття закороток (від машиніста електропоїзда, від керівника формування ПВЗ);

3.7.10. організувати оборот поїздів на діючій дільниці лінії, розставити поїзд по станціях на тій дільниці лінії, де рух зупинено;

3.7.11. дати наказ на виїзд формування ПВЗ, аварійних бригад служб Е і Ш до місця аварійно-рятувальних робіт, якщо по доповіді машиніста електропоїзда людина затиснута рухомим складом;

3.7.12. якщо в подальшому з'ясувалося, що ПВЗ не знадобилось, диспетчер по радіозв'язку завертає ПВЗ і аварійні бригади служб Ш і Е на місце постійної дислокації;

3.7.13. по доповіді чергового по станції, доповіді машиніста електропоїзда, виходячи з прогнозу часу виконання аварійно-рятувальних робіт, прийняти рішення про закриття станції на вхід;

3.7.14. після закінчення аварійно-рятувальних робіт прийняти доповідь керівник формування ПВЗ про закінчення робіт і знятій закоротці, машиніста електропоїзда про зняту закоротку і готовності до руху, шляхового майстра про готовність колії і контактної рейки до пропуску поїздів, чергового по станції про вихід людей з колії, закритті торцевих дверей і готовності станції до відновлення перевозочного процесу;

3.7.15. дати наказ енергодиспетчеру на подачу напруги на контактну рейку, передати наказ машиністу електропоїзда і черговому по станції про подану напругу;

3.7.16. по заявці машиніста відправити електропоїзд резервом у депо для комісійного огляду;

3.7.17. дати наказ черговому по станції відкрити станцію на вхід;

3.7.18. дати накази на лінію про відновлення руху поїздів;

3.8. КЕРІВНИК ФОРМУВАННЯ ПВЗ після прибуття на станцію, де трапився нещасний випадок, ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

3.8.1. організувати розвантаження обладнання, інструменту, доставку його до місця ведення аварійно-рятувальних робіт;

3.8.2. впевнитись у відсутності напруги на контактній рейці;

3.8.3. встановити на місці ведення робіт свою закоротку, доповісти про це поїзному диспетчеру;

3.8.4. дати вказівку аварійній бригаді служби Е про освітлення місця ведення робіт, аварійній бригаді служби Ш - про встановлення надійного радіозв'язку з поїзним диспетчером, іншими посадовими особами метрополітену;

3.8.5. приступити до ведення аварійно-рятувальних робіт згідно з відпрацьованими технологічними прийомами і варіантами дій з метою скорішого вилучення потерпілого з-під рухомого складу; В ПРОЦЕСІ ПРОВЕДЕННЯ РОБІТ ПО ВИЛУЧЕННЮ ПОТЕРПІЛОГО КЕРІВНИК РОБІТ МАЄ ПРАВО ЗАЛУЧИТИ ДО ВИКОНАННЯ ДОПОМІЖНИХ ОПЕРАЦІЙ (ДІЙ НА РІВНІ ПЛАТФОРМИ ) БУДЬ-ЯКОГО РОБІТНИКА МЕТРОПОЛІТЕНУ, ЯКИЙ ЗНАХОДИТЬСЯ НА МІСЦІ ВЕДЕННЯ РОБІТ;

3.8.6. після вилучення потерпілого з-під рухомого складу, підняти його на платформу, передати працівникам швидкої медичної допомоги.

Лікар швидкої медичної допомоги, який прибув за викликом до місця події, зобов'язаний особисто оглянути потерпілого в присутності працівників метрополітену і дати попередні висновки про його стан.

В усіх випадках, в тому числі і при розрізанні тіла потерпілого, констатація смерті проводиться тільки після його звільнення і тільки лікарем швидкої медичної допомоги;

3.8.7. привести обладнання рухомого складу в технічний стан, забезпечуючий безпечний рух до електродепо або до пункту обороту, доповісти про це поїзному диспетчеру;

3.8.8. забезпечити підйом усіх людей на платформу, уборку інструменту, пристосувань, допоміжних матеріалів з колії;

3.8.9. надати можливість працівникові служби ПТС по посаді не нижче шляхового майстра провести огляд стану колії і контактної рейки в зоні виконання аварійно-рятувальних робіт;

3.8.10. дати вказівку аварійній бригаді служби Е на зняття освітлення місця виконання робіт;

3.8.11. зняти закоротку, що була встановлена на місці виконання робіт і доповісти про це поїзному диспетчеру;

3.8.12. забезпечити винос зі станції обладнання, інструменту, допоміжних матеріалів, погрузку людей на автомобіль ПВЗ і відбуття на місце постійної дислокації.

3.9. При падінні людини (людей) на ескалаторі, ескалатор повинен бути негайно зупинений працівником метрополітену, який першим виявив факт падіння людини:

3.9.1. черговим біля нижнього майданчика ескалатора;

3.9.2. черговим по станції, контролером АПП (який побачив факт падіння по СУРСГ);

3.9.3. ескалатор може бути зупинений будь-яким пасажиром за допомогою вимикачів аварійної зупинки, що знаходяться на верхньому і нижньому оголовниках балюстради кожного ескалатора;

3.9.4. ескалатор може бути зупинений в результаті спрацювання блокуючого захисту.

3.10. При зупинці ескалатора через падіння людини ЧЕРГОВИЙ БІЛЯ НИЖНЬОГО МАЙДАНЧИКА ЕСКАЛАТОРА ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

3.10.1. негайно доповісти про факт падіння людини ескалаторному диспетчеру і черговому по станції;

3.10.2. вивести інших пасажирів з ескалатора, що зупинився;

3.10.3. підійти до упавшої людини, допомогти їй піднятися, якщо він або його одяг, або взуття не затиснені частинами ескалатора, допомогти залишити ескалатор, передавши потерпілого черговому по станції;

3.10.4. оглянути ескалатор, особливо уважно в зоні падіння людини, доповісти результати огляду ескалаторному диспетчеру;

3.10.5. далі діяти за наказами ескалаторного диспетчера;

3.10.6. якщо людина, її одяг або взуття затиснені рухомими частинами або між рухомими і нерухомими частинами ескалатора, черговий біля нижнього майданчика ескалатора зобов'язаний доповісти про це ескалаторному диспетчеру і черговому по станції. Далі діяти за вказівками чергового по станції.

3.11. Якщо потерпілий з допомогою чергового біля нижнього майданчика ескалатора, або самостійно, залишив зупинений ескалатор, ЧЕРГОВИЙ ПО СТАНЦІЇ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ доставити потерпілого в службове приміщення, надати йому першу допомогу, викликати швидку медичну допомогу (в координації дій - з поїзним диспетчером), доповісти начальнику станції про випадок, записати дані про потерпілого згідно п. п. 2.10.1 - 2.10.4. даної Інструкції, далі діяти за наказами поїзного диспетчера.

3.12. Якщо факт падіння людини на ескалаторі першим виявив черговий по станції по монітору СУРСГ (при відсутності чергового біля нижнього майданчика ескалатора) або черговий по допоміжному посту СУРСГ, він повинен негайно зупинити ескалатор, доповів про це поїзному диспетчеру і ескалаторному диспетчеру, а потім:

3.12.1. встановити стан потерпілого, допомогти йому залишити ескалатор, якщо потерпілий або його одяг, або взуття не затиснуті частинами ескалатора, доставити потерпілого в службове приміщення, надати першу допомогу, викликати швидку медичну допомогу (в координації дій з поїзним диспетчером), доповісти начальнику станції про випадок, записати дані про потерпілого згідно пп. 2.10.1 - 2.10.4 даної Інструкції, передати потерпілого бригаді швидкої медичної допомоги.

3.12.2. оглянути ескалатор, особливо уважно в зоні падіння людини, доповісти результати огляду ескалаторному диспетчеру, далі у відношенні зупиненого ескалатора виконувати вказівки ескалаторного диспетчера.

3.13. Якщо людина, її одяг або взуття затиснуті частинами ескалатора і звільнити потерпілого немає можливості, ЧЕРГОВИЙ ПО СТАНЦІЇ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ надати на місці потерпілому першу допомогу, викликати швидку медичну допомогу (в координації дій з поїзним диспетчером), вивести інших пасажирів із зупиненого ескалатора, підготувати умови для роботи чергового персоналу електромеханічної служби і бригади швидкої медичної допомоги.

3.14. При зупинці ескалатора внаслідок падіння людини (незалежно від ступеню важкості пошкоджень потерпілого) ЕСКАЛАТОРНИЙ ДИСПЕТЧЕР ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

3.14.1. проінформувати про випадок поїзного диспетчера відповідної лінії;

3.14.2. доповісти про випадок черговому помічнику начальника метрополітену з експлуатації;

3.14.3. проінформувати за затвердженою схемою посадових осіб електромеханічної служби про випадок;

3.14.4. направити черговий персонал електромеханічної служби на місце події для

- огляду технічного стану ескалатора, відновлення дії блокувань, підготовки та виконання пробного пуску, якщо потерпілий не був затиснутий і залишив ескалатор;

- виконання робіт по визволенню потерпілого або його одягу, або взуття чи інших предметів, затиснутих між частинами ескалатору, виконання наступного ремонту і вводу ескалатора до експлуатації;

- складання акта технічного огляду ескалатору, в якому потрібно вказати основні технічні параметри ескалатора (зазори, довжина гальмового шляху і т. ін.).

ПРИВОДИТИ В ДІЮ ЕСКАЛАТОР ДО ПОВНОГО ЗВІЛЬНЕННЯ ПОТЕРПІЛОГО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.

3.15. ЧЕРГОВИЙ ПОМІЧНИК НАЧАЛЬНИКА МЕТРОПОЛІТЕНУ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ оповістити телефонограмою членів комісії з розслідування нещасного випадку згідно з вимогами табл. N 1 або табл. N 2.

4. Облік і аналіз нещасних випадків невиробничого характеру

4.1. Кожний нещасний випадок невиробничого характеру, внаслідок якого у потерпілого або потерпілих настала втрата працездатності на один день і більше і взятий на господарчий облік, реєструється в журналі обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України (додаток N 2). Журнал знаходиться в службі руху метрополітену.

4.2. Нещасні випадки невиробничого характеру, які не викликали у потерпілих втрату працездатності, комісійно розслідуються, оформляються актами форми НТЗ, беруться на оперативний облік в службі руху, зберігаються в окремій справі не менше 3-х років і служать цілям виробітку більш повних профілактичних заходів по зниженню невиробничого травматизму на метрополітені, а також відправними матеріалами при розгляді заяв громадян по позову на відшкодування збитків (моральних або матеріальних).

Такі нещасні випадки в журналі не реєструються і в статистичну звітність не включаються.

4.3. Облік, аналіз нещасних випадків невиробничого характеру, підготовка і своєчасне подання звітів, складання планів заходів по запобіганню невиробничого травматизму і контроль за їх виконанням покладається на службу руху метрополітену.

4.4. Працівник служби руху, на якого в числі інших питань покладається виконання обов'язків, передбачених пп. 4.1; 4.2; 4.3; 5.1 і 5.2, знаходиться в оперативній підлеглості начальника служби руху.

З питань, що віднесені до невиробничого травматизму на метрополітені, даний працівник підпорядковується безпосередньо начальнику метрополітену, що відображається в посадовій інструкції цього працівника.

5. Звітність про нещасні випадки невиробничого характеру

5.1. Метрополітен щомісячно 5-го числа кожного місяця, слідуючого за звітним, надає оперативну інформацію про нещасні випадки невиробничого характеру, які реєструються в журналі, в управління охорони і організації праці Укрзалізниці.

5.2. Звіт про нещасні випадки невиробничого травматизму на залізничному транспорті України (додаток N 3) відсилається:

- кожного кварталу не пізніше 10 числа місяця, слідуючого за звітним кварталом;

- по результатах року не пізніше 15 січня.

6. Нормативи участі посадових осіб метрополітену по запобіганню нещасних випадків невиробничого характеру

6.1. Начальники структурних підрозділів метрополітену з метою запобігання нещасних випадків невиробничого характеру зобов'язані:

6.1.1. систематично проводити роботу по запобіганню нещасних випадків з пасажирами в метрополітені, забезпечуючи виконання рішень органів виконавчої влади по цих питаннях, наказів і вказівок начальника метрополітену;

6.1.2. забезпечити утримання в належному стані рухомого складу, ескалаторів, обладнання і пристроїв метрополітену;

6.1.3. разом з відділом міліції по охороні метрополітену виконувати заходи по недопущенню порушень в метрополітені діючих Правил користування метрополітеном, а також по підтриманню громадського порядку на станціях і в поїздах;

6.1.4. разом з відділом міліції по охороні метрополітену приймати заходи по впорядкуванню руху пасажирів, запобігаючи доступу сторонніх осіб в тунелі і тупики, а також в службові приміщення метрополітену;

6.1.5. систематично проводити роз'яснювальну роботу серед пасажирів і населення по запобіганню нещасних випадків, використовуючи для цього наглядну агітацію, пресу, радіо, телебачення та інші форми пропаганди;

6.1.6. вживати заходи по підвищенню уваги чергового персоналу, покращанню якості роботи СУРСТ;

6.1.7. забезпечити утримання в постійному справному стані огорож і освітлення територій, і інших споруд метрополітену, які запобігають доступу сторонніх осіб на ці території і споруди;

6.1.8. вживати організаційно-технічних заходів по запобіганню нещасних випадків пасажирами в метрополітені, зі сторонніми громадянами на об'єктах і спорудах метрополітену в тісній взаємодії з місцевими органами виконавчої влади;

6.1.9. при проведенні комісійних оглядів метрополітену обов'язково проводити перевірку здійснення заходів по запобіганню нещасних випадків невиробничого травматизму на об'єктах метрополітену.

6.2. Начальник служби воєнізованої охорони метрополітену забезпечує дотримання встановленого режиму перебування сторонніх осіб і працівників метрополітену на об'єктах і територіях метрополітену, які охороняються воєнізованою охороною метрополітену.

6.3. Заступник начальника метрополітену - щоквартально, а головний інженер - перший заступник начальника метрополітену - 1 раз на півріччя розглядають стан травматизму невиробничого характеру і виконання заходів по запобіганню нещасних випадків з пасажирами в метрополітені.

6.4. Заступник начальника метрополітену - головний ревізор з безпеки руху поїздів і автотранспорту забезпечує контроль за виконанням усіх вимог даної Інструкції.

6.5. Загальне керівництво і контроль за діяльністю всіх структурних підрозділів і посадових осіб метрополітену по питаннях, що відносяться до травматизму невиробничого характеру, передбачених даною Інструкцією, здійснює начальник метрополітену.

 

Форма НТЗ

ЗАТВЕРДЖУЮ

________________________________
                      (керівник організації)
________________________________
             (підпис)              (ініціали, прізвище)
"___" ___________

М. П. 


АКТ N _____
службового розслідування обставин нещасного випадку невиробничого характеру на залізничному транспорті України

_____________________________________________________________________________________
                                    (найменування підприємства, залізниці або іншого підрозділу Укрзалізниці) 

Складено "___" ____________ 199_ р.

_____________________________________________________________________________________
                                                    (посади та прізвища осіб, ям проводили розслідування)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

Розслідуванням встановлено:

1. Прізвище, ім'я та по батькові потерпілого, рік і дата народження
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

2. Домашня адреса _____________________________________________________________________

3. Місце роботи _______________________________________________________________________

4. Нещасний випадок стався "___" ____________ 199_ р. о ___ год. ___ хвил.

5. Місце, де стався нещасний випадок ____________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

6. Короткий опис обставин нещасного випадку ____________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

7. Причини нещасного випадку _________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

8. Стан констатовано у ________________________________________________________________
                                                                                 (повне найменування лікарняного закладу, яким
_____________________________________________________________ 199_ р. о ___ год. ___ хвил.
                   Ð²ÑÑ‚ановлено діагноз, з вказанням часу встановлення діагнозу - дата, час) 

9. Встановлений діагноз ________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

10. Причетні до нещасного випадку робітники (локомотивної бригади, станції, служб), їх прізвища, імена та по батькові, посади _____________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

11. Погодні умови у момент настання нещасного випадку ____________________________________
_____________________________________________________________________________________

12. Чи були у момент нещасного випадку (у нічний час) включені сигнальні та освітлювальні вогні поїзда, пасажирської посадочної платформи, паркових колій і т. ін.
_____________________________________________________________________________________

13. Ким і які вживались заходи по попередженню нещасного випадку або подавались сигнали і т. ін. _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

14. Коли (час, хвилина) і яку надано першу медичну допомогу ________________________________
_____________________________________________________________________________________

15. Наслідки нещасного випадку _________________________________________________________
                                                                                                          (смертельний, тяжкі поранення) 

16. Куди і коли (час, хвилина) відправлено потерпілого ______________________________________
_____________________________________________________________________________________

17. Висновки комісії, яка проводила розслідування: _________________________________________
                                                                                                                              (вказуються прізвище і ініціали осіб (у тому
_____________________________________________________________________________________
                                числі потерпілого), дії яких призвели до нещасного випадку, відзначається зміст порушень 
_____________________________________________________________________________________
                                                                            законодавчих, нормативних актів)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

18. Заходи, які необхідно вжити для усунення причин подібних випадків 


Найменування 

Строк виконання 

Виконавець 

Відмітка про виконання 

 
 
 
 
 
 

 

 

 


Голова комісії  

______________________
(прізвище, посада) 

________________
(підпис) 

Члени комісії  

______________________
(прізвище, посада)
______________________
(прізвище, посада)
______________________
(прізвище, посада) 

________________
(підпис)
________________
(підпис)
________________
(підпис) 


 

Додаток 2
до Інструкції про порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України 


Форма журналу обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України

ЖУРНАЛ
обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України

Залізна дорога ____________________
Відділення (ДП) __________________
Підприємство ____________________

Почато __________________________
Закінчено ________________________ 


N
п/п 

Прізвище, ім'я, по батькові потерпілого 

Рік народження 

Домашня адреса потерпілого 

Дата і час нещасного випадку 

Місце, де стався нещасний випадок 

 

 

 

 

 

 


(Продовження таблиці)

Обставини нещасного випадку 

Причини нещасного випадку 

Найменування лікувального закладу, який встановив діагноз 

Діагноз 

Дата складання акта форми НТЗ 

10 

11 

 

 

 

 

 


 

Додаток 3
до Інструкції про порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України 


Відомча статистична звітність

__________________________________________________________________________________
КОДИ
__________________________________________________________________________________

Форма документа по ЗКУД 

Організації складача по ЗКПО 

Території по СПАТО 

Галузі по ЗКГНГ 

  

Форми власності по СКФВ 

Міністерства (відомства) МДО концерну, асоціації по СПОДУ 

Вищестоящої організації по ЗКПО 

КС 

  

  

  

  

  

  

  

  

  


Кому відсилається __________________
                      (найменування й адреса одержувача)
__________________________________
Міністерство (відомство), комітет
__________________________________
МДО, концерн, асоціація ____________
__________________________________
Підприємство, установа, організація
__________________________________
__________________________________
Адреса ___________________________
Форма власності ___________________ 

Затверджено наказом Міністерства транспорту України від 08.04.98 р. N 117
Узгоджено Держкомстатом України

Поштова - квартальна, річна

Направляється:
1. Своїй вищого рівня організації, у сфері ведення якої вона знаходиться (при її відсутності - обласній, районній (міській) держадміністрації) - щокварталу - не пізніше 10 числа місяця, що іде за звітним кварталом, за підсумками року - не пізніше 15 січня.
2. Держкомстату - за підсумками року 


ЗВІТ
про нещасні випадки невиробничого травматизму на залізничному транспорті України

за ____________ 199 р.
(квартал, рік)

N
п/п 

Найменування підрозділу 

Кількість постраждалих від нещасних випадків 

Усього 

З них смер-
тель-
них 

Залізничників 

Дітей до 16 років 

Які відбулися на станціях 

Які відбулися на перегонах 

Усього 

З них смер-
тель-
них 

Усього 

З них смер-
тель-
них 

Усього 

З них смер-
тель-
них 

Усього 

З них смер-
тель-
них 

10 

11 

12 

  

Залізниці: 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Донецька 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Львівська 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Одеська 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Придніпровська 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Південно-Західна 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Південна 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

РАЗОМ 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Об'єднання: 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Уркзаліздорпром 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Укрпромзаліздортранс 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Метро-Київ 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

10 

Метро-Харків 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

11 

Метро-
Дніпропетровськ 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

12 

Інші 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

РАЗОМ: 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

УСЬОГО: 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  


(Продовження форми звіту)

Нещасні випадки, які взяті на облік у службах

Служба руху (Д) 

Служба колії (П) 

Пасажирська служба (Л) 

Локомотивна служба (Т) 

Інші 

13 

14 

15 

16 

17 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  


Керівник управління (структурного підрозділу, відділку залізниці, галузевої служби, залізниці)

____________