ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків

25.07.05 № 351.

Про стан роботи із зверненнями громадян
в області за І півріччя 2005 року


Обласна державна адміністрація відмічає, що управління, відділи та інші структурні підрозділи облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми місцевих рад проводять певну роботу із зверненнями громадян, направлену на безумовне забезпечення конституційних прав громадян та дотримання вимог Закону України "Про звернення громадян".

Щомісячно готуються статистичні матеріали щодо надходження до органів влади листів громадян у розрізі районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами. Вивчаються причини, що породжують заяви та скарги громадян, особливо ті, що надходять до органів влади вищого рівня. Практикується проведення перевірок звернень громадян безпосередньо на місцях, надання практичної допомоги райдержадміністраціям, управлінням, відділам та іншим структурним підрозділам обласної державної адміністрації.

Серед авторів кожний четвертий - інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни, 44,3 % листів надійшло від найменш соціально захищених верств населення.

Радою з питань надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення обласної державної адміністрації надано матеріальну допомогу 2205 заявникам на суму 239 тис.грн.
За звітний період відмічається зростання кількості звернень громадян до обласної державної адміністрації на 59 %, що свідчить не тільки про довіру населення до керівництва області, але й про недостатню роботу на місцях.

49% звернень надійшло від мешканців сільських районів, 38% - звернення мешканців міста Харкова, 12% - міст обласного значення, 1% - інші.

Недостатню роботу органів виконавчої влади з населенням підтверджує той факт, що на 95,1% (3371 проти 1728) зросла кількість звернень до органів влади вищого рівня. Разом з тим, як показує аналіз розгляду звернень громадян, що надійшли до Секретаріату Президента України та Кабінету Міністрів України, 47,4% листів вирішено позитивно на місцях після особистого втручання голови облдержадміністрації та його заступників.

Відмічається зростання колективних звернень, які характеризують загальний стан у районах, містах області, пов'язаний з інтересами колективів, груп окремих категорій населення, у 2,6 рази, причиною яких є незадовільний стан комунального та дорожнього господарства (20%), повільна газифікація міст і сіл (16%), стан справу реформуванні АПК (12%), невиплата заробітної плати (7%).

Намітилася тенденція до зменшення кількості повторних звернень. Так, якщо у 1 кварталі 2005 року їх кількість зросла майже у 7 разів, то за звітний період зростання складає 1,6 рази. Але проблема повторних звернень ще залишається гострого. Більшість повторних звернень пов'язана з питаннями, які в рамках чинного законодавства підлягають розгляду в судах, органах прокуратури, формальним підходом при розгляді звернень.

У зверненнях громадян порушено 8920 різноманітних питань.

Відмічається зростання кількості звернень по всьому спектру питань.

Мають місце суттєві недоліки і в організації особистого прийому громадян: порушення вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, відсутність контролю за ходом виконання доручень, наданих на особистому прийомі, не проведення виїзних прийомів за місцем проживання громадян, а також прийомів у позаробочий час.

В управлінні з питань діяльності правоохоронних органів, оборонної та мобілізаційної роботи облдержадміністрації взагалі немає конкретного графіка особистого прийому громадян.
Керівники райдержадміністрацій та управлінь облдержадміністрації недостатньо приділяють уваги цій ділянці роботи, не використовують для зв'язку з населенням такі методи роботи, як «пряма телефонна лінія», інтернет-спілкування, проведення виїзних прийомів, Днів Інформування та «віддаленого села».

У деяких райдержадміністраціях не визначено відповідального працівника для роботи із зверненнями громадян, робота покладена на начальників загальних відділів, робочі місця спеціалістів, відповідальних за роботу із зверненнями громадян, не обладнані оргтехнікою.

Не на належному рівні виконавська дисципліна. За 1 півріччя допущено 34 випадки порушення встановлених законодавством термінів розгляду звернень. Це стосується управління з питань діяльності правоохоронних органів, оборонної та мобілізаційної роботи облдержадміністрації (17), головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації (1), Головного управління економіки та ринкових відносин облдержадміністрації (2), обласного управління юстиції (1), Харківського міськвиконкому (5), Територіальної державної Інспекції праці у Харківській області (1), Дергачівської (4), Близнюківської, Коломацької та Борівської (по 1) райдержадміністрацій.

Стан роботи із зверненнями громадян потребує вжиття додаткових заходів для її поліпшення.
З метою усунення недоліків та вдосконалення роботи із зверненнями громадян, враховуючи рішення колегії облдержадміністрації від 19 липня 2005 року:

1.Керівникам районних державних адміністрацій, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації:

1.1.У місячний термін детально проаналізувати стан організації роботи Із зверненнями громадян, розглянути за засіданнях колегії питання про стан цієї роботи, вжити додаткових дієвих заходів щодо забезпечення виконання вимог Конституції України, Закону України "Про звернення громадян".

1.2.Посилити контроль за своєчасним розглядом звернень громадян та надання обґрунтованих відповідей в установлений законом термін, у т.ч. практикувати розгляд звернень за участю заявників; проводити роз'яснювальну роботу щодо шляхів вирішення питань на місцях.

1.3 .Підвищити рівень виконавської дисципліни, персональну відповідальність посадових осіб за належну роботу із зверненнями громадян.

1.4.Переглянути графіки прийому громадян, передбачивши прийом у позаробочий час, забезпечити їх безумовне дотримання.

1.5.Переглянути чисельний та якісний склад працівників по роботі із зверненнями громадян, передбачити посаду спеціаліста, який відповідає за роботу із зверненнями, звернувши увагу на умови їх праці та забезпечення сучасною комп'ютерною та оргтехнікою.

1.6. Докорінно поліпшити рівень аналітичної роботи з вчасного виявлення найбільш гострих проблем, що породжують звернення і потребують негайного вирішення.

Запропонувати головам виконкомів місцевих рад вжити аналогічних заходів.

2.3аступникам голови обласної державної адміністрації, головам райдержадміністрацій посилити роботу щодо організації особистого прийому громадян, вжити додаткових заходів до поліпшення роботи із зверненнями громадян, підвищити відповідальність державних службовців за безумовне дотримання вимог Конституції України та Закону України «Про звернення громадян».

Запропонувати головам виконкомів місцевих рад вжити аналогічних заходів.

3. Відділу по роботі із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації (Ісаєнко Н.Ю.) забезпечити надання методичної та практичної допомоги райдержадміністраціям, виконкомам місцевих рад, управлінням, відділам та іншим структурним підрозділам обласної державної адміністрації щодо виконання вимог Закону України «Про звернення громадян».

4. Контроль за виконанням розпорядження покласти на керівника апарату
обласної державної адміністрації В.Г.Камчатного

Голова обласної державної адміністрації А.АВАКОВ