ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови
обласної державної адміністрації
від 11 липня 2005 року № 318
ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації
1. Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації (далі - Головне управління) є структурним підрозділом облдержадміністрації, що утворюється її головою. Головне управління підзвітне і підконтрольне голові облдержадміністрації та Міністерству будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 22 червня 2005 року № 274 „Про структуру обласної та районних державних адміністрацій" Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації є правонаступником Головного управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації та управління будівельного комплексу облдержадміністрації, реорганізованого шляхом приєднання до Головного управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації.
2. Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, розпорядженнями голови облдержадміністрації, рішеннями обласної ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Головного управління є:
1) забезпечення на території області реалізації державної політики, директивних і нормативних положень у сфері житлово-комунального господарства та міського електротранспорту (далі - житлово-комунальне господарство), насамперед, щодо організації і здійснення заходів з його реформування, а також у сфері розвитку інфраструктури, будівництва, будіндустрії, виробництва будівельних матеріалів;
2) аналіз стану будівництва на території області та житлово-комунального господарства, підготовка пропозицій до проектів обласного бюджету щодо фінансування регіональних програм житлового будівництва, розвитку житлово-комунального господарства, інфраструктури і благоустрою населених пунктів, інженерного захисту територій та ліквідації наслідків підтоплення населених пунктів;
3) забезпечення в межах своїх повноважень додержання вимог нормативно-правових актів із питань будівництва та житлово-комунального господарства;
4) впровадження наукових досягнень, сучасних технологій в галузі будівництва, будіндустрії, виробництва нових будівельних матеріалів, розробки економічного механізму їх реалізації;
5) організація виконання державних програм, розроблення та реалізація регіональних програм житлового будівництва, розвитку житлово-комунального господарства та Інфраструктури, подання пропозицій до проектів регіональних програм соціально-економічного розвитку області щодо поліпшення комунального обслуговування населення, благоустрою населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища, енергозбереження, стану безпеки, умов праці та виробничого середовища;
6) виконання функцій управління у сфері житлово-комунального господарства та будівництва на території області; координація діяльності відповідних структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також роботи підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства і будівництва;
7) сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань організації обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, організаційно-методичного забезпечення діяльності відповідних структурних підрозділів виконавчих органів відповідних рад;
8) координація, у межах своєї компетенції, діяльності суб'єктів природних монополій;
9) здійснення державного контролю за додержанням правил комунального обслуговування та благоустрою населених пунктів;
10) вирішення інших питань у сфері будівництва, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури відповідно до законодавства.
4. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у підготовці пропозицій щодо формування державної житлової політики та реформування і розвитку житлово-комунального господарства;
2) готує пропозиції до проектів обласного бюджету щодо фінансування капітального ремонту та реконструкції житлових будинків, регіональних програм житлового будівництва, розвитку житлово-комунального господарства і благоустрою населених пунктів, інженерного захисту територій та ліквідації наслідків підтоплення населених пунктів і подає їх на розгляд облдержадміністрації;
3) організовує виконання державних програм та розроблення і реалізацію регіональних програм у сфері житлового будівництва, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури, подає пропозиції до проектів регіональних програм соціально-економічного розвитку області щодо поліпшення комунального обслуговування населення та благоустрою населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища, енергозбереження, стану безпеки, умов праці та виробничого середовища;
4) готує і подає в установленому порядку пропозиції щодо:
- удосконалення структури управління та розвитку житлово-комунального господарства і будівництва на території області;
- розвитку підприємництва та конкуренції, демонополізації житлово-комунального господарства та формування ринку житлово-комунальних послуг;
- удосконалення системи соціального захисту населення (споживачів житлово-комунальних послуг) і встановлення соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування;
- проведення інвестиційної політики у сфері будівництва, реконструкції і капітального ремонту об'єктів житлово-комунального господарства та інженерного захисту територій населених пунктів;
- удосконалення управління майном підприємств, установ і організацій житлово-комунального господарства;
5) забезпечує здійснення заходів із реформування житлово-комунального господарства відповідно до державної та обласної програм на засадах прозорості та гласності;
6) сприяє розробленню проектів благоустрою населених пунктів;
7) проводить моніторинг стану виконання державних, галузевих і науково-технічних програм, дебіторсько-кредиторської заборгованості підприємств галузі;
8) організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи житлово-комунального господарства області в осінньо-зимовий період, а також об'єктів галузі в умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф, ліквідації їх наслідків, проводить моніторинг підготовки житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період;
9) забезпечує контроль за виконанням рішень центральних органів виконавчої влади та облдержадміністрації з питань будівництва і житлово-комунального господарства;
10) здійснює контроль за додержанням вимог нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства, станом експлуатації і утримання житлового фонду, об'єктів комунального господарства;
11) вживає заходів до поліпшення роботи з енергозбереження на підприємствах галузі, оснащення об'єктів житлово-комунального господарства і наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії відповідно до завдань державних і регіональних програм;
12) бере участь у реалізації державної політики щодо ціноутворення у сфері житлово-комунального господарства, надає методичну допомогу при виконанні розрахунків цін і тарифів на продукцію, роботи і послуги у житлово-комунальному господарстві та на проїзд у міському електротранспорті, готує пропозиції щодо їх оптимізації;
13) сприяє прийняттю об'єктів відомчого житлового фонду та комунального господарства у власність територіальних громад;
14) проводить інвестиційну політику у сфері будівництва, реконструкції та капітального ремонту об'єктів житлово-комунального господарства у разі покладення на нього функцій замовника;
15) бере участь у реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, екологічної безпеки, поліпшення санітарного стану населених пунктів, якості питної води, технічного і технологічного стану систем тепло-, водопостачання та водовідведення, запобігання підтопленню населених пунктів, ліквідації його наслідків;
16) проводить організаційну і методичну роботу, спрямовану на реалізацію державної політики у сфері охорони праці та соціального захисту працівників житлово-комунального господарства та будівництва;
17) сприяє розвитку сфери житлово-комунального господарства та будівництва у сільській місцевості;
18) організує і контролює роботу з обстеження територій населених пунктів, де спостерігаються небезпечні природні та техногенні процеси, розроблення схем інженерного захисту цих територій, проводить моніторинг надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у житлово-комунальній сфері і оцінку їх соціально-економічних наслідків;
19) здійснює ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення;
20) розглядає та подає обласній раді пропозиції щодо надання надр (гірничих відводів) у користування для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення;
21) відповідно до окремих рішень обласної ради надає акт про надання гірничого відводу з відповідною реєстрацією в книзі обліку;
22) організовує розроблення і роботу з реалізації проектів щодо створення зон санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання і готує подання на розгляд обласної ради щодо затвердження цих проектів;
23) сприяє проведенню науково-технічних досліджень з питань підвищення технологічного рівня виробництва та якості житлово-комунальних послуг, зниження їх ресурсо-енергоємності, забезпечення екологічної безпеки, пропагує досягнення передового досвіду, сприяє використанню на підприємствах житлово-комунального господарства сучасних інформаційних технологій;
24) організовує роботу з проведення акредитації лабораторій підприємств житлово-комунального господарства;
25) сприяє розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства і будівництва;
26) організовує проведення підготовки та перепідготовки кадрів у сфері житлово-комунального господарства і будівництва, тематичних семінарів з питань ціноутворення, бухгалтерського обліку та звітності, ресурсо- та енергозбереження тощо;
27) бере участь у підвищенні кваліфікації державних службовців, службовців органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства і будівництва;
28) вносить в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики у сфері житлово-комунального господарства і будівництва;
29) спрямовує і контролює роботу відповідних структурних підрозділів районних державних адміністрацій;
30) готує пропозиції щодо визначення умов укладення (розірвання) контрактів із керівниками житлово-комунальних і будівельних підприємств, установ та організацій комунальної власності, що перебувають в управлінні облдержадміністрації, районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування;
31) організовує в установленому порядку закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для виконання своїх завдань;
32) розглядає, у межах своєї компетенції, звернення громадян, підприємств, установ та організацій, здійснює прийом громадян, вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань;
33) сприяє створенню та функціонуванню державної системи страхового фонду документації, що стосується об'єктів житлово-комунального господарства;
34) бере участь у встановленому порядку в розробленні мобілізаційних заходів і бронюванні військовозобов'язаних у період мобілізації та на воєнний час;
35) координує діяльність управлінь капітального будівництва облдержадміністрації, містобудування та архітектури облдержадміністрації, відділів містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства і відділів розвитку інфраструктури райдержадміністрацій;
36) бере участь у реалізації державної політики, директивних і нормативних положень у галузі будівництва, архітектури, містобудування, будіндустрії та виробництва будівельних матеріалів, розвитку і підтримки індивідуального будівництва, створенні потужностей з виробництва місцевих будівельних матеріалів, подає голові обласної державної адміністрації пропозиції з цих питань;
37) вносить пропозиції до програм соціально-економічного розвитку області; бере участь у розробленні та здійсненні заходів, спрямованих на реалізацію довготермінової державної політики щодо розвитку будівництва і виробництва будівельних матеріалів та економічного механізму їх реалізації;
38) координує діяльність замовників, загальнобудівельних підрядних організацій, промислових об'єднань і підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів, наукових і проектних організацій, незалежно від їх підпорядкування і форм власності;
39) організовує виконання обсягів будівництва житла, об'єктів освіти, охорони здоров'я, соцкультпобуту, комунального господарства, переробки продукції, об'єктів промислового призначення;
40) сприяє забезпеченню ефективного використання державних капітальних вкладень, залучення інвестицій, нетрадиційних джерел фінансування;
41) бере участь у розробці прогнозів розвитку області, міст і селищ, розміщення капітального будівництва, використання його виробничої та матеріально-технічної бази, підприємств будіндустрії і промисловості будматеріалів, заходів щодо виконання програм інвестицій та інших джерел фінансування галузі;
42) бере участь у розробці програм щодо залучення коштів населення, підприємств і організацій - юридичних осіб для організації будівництва житла, фермерських господарств, інженерних мереж, об'єктів соцкультпобуту;
43) бере участь у виконанні державних програм будівництва житла для військовослужбовців, чорнобильців та інших пільгових категорій громадян;
44) координує діяльність структурних підрозділів будівельного комплексу області з раціонального використання його виробничого, матеріально-технічного та наукового потенціалу;
45) сприяє роботі з реструктуризації потужностей для виробництва будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
46) координує роботу з ефективного використання потужностей будівельних організацій, підприємств будматеріалів і будіндустрії;
47) сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань щодо розвитку території, розміщення об'єктів нового будівництва та виробничих потужностей щодо виробництва будівельних матеріалів із місцевої сировини;
48) сприяє розвитку будівельних організацій всіх форм власності;
49) сприяє впровадженню в будівництво прогресивних проектних рішень, нових будівельних матеріалів, конструкцій та виробів;
50) вносить пропозиції щодо створення і персонального складу державних приймальних комісій на пускових об'єктах;
51) забезпечує збереження державної таємниці в Головному управлінні;
52) розглядає клопотання і погоджує подання на державні відзнаки та почесні звання;
53) виконує інші функції, передбачені законодавством.
5. Головне управління має право:
1) здійснювати контроль за додержанням підприємствами, установами та організаціями, а також громадянами вимог законодавства, нормативних актів із житлово-комунальних і будівельних питань;
2) вносити відповідним місцевим органам виконавчої влади пропозиції щодо припинення будівництва, реконструкції, розширення об'єктів виробничого та іншого призначення у разі порушення вимог законодавства і правил комунального обслуговування населення;
3) залучати фахівців науково-дослідних інститутів, проектних установ та підприємств галузі для вивчення і консультацій з проблем інвестиційної діяльності в будівництві, житлово-комунальному господарстві, проведення експертизи проектів та програм, складання прогнозів і розгляду інших питань, що належать до компетенції Головного управління; залучати спеціалістів інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до його компетенції;
4) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
5) утворювати у разі необхідності міжвідомчі комісії та експертні групи, скликати наради, проводити семінари з питань, що належать до компетенції Головного управління;
6) виступати замовником:
- науково-дослідницьких робіт у сфері будівництва, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури;
- проектування, реконструкції та капітального ремонту об'єктів житлово-комунального господарства;
7) надавати послуги фізичним і юридичним особам у межах, визначених законодавством;
8) взаємодіяти з райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування в питаннях, що належать до компетенції Головного управління.
6. Головне управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян, громадянами.
7. Головне управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства. Начальник Головного управління має першого заступника та заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади головою облдержадміністрації за поданням начальника Головного управління, погодженим із Міністерством.
8. Начальник Головного управління:
1) здійснює керівництво діяльністю Головного управління, несе персональну відповідальність перед головою облдержадміністрації за виконання покладених на Головне управління завдань, своєчасне і повне виконання актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, стан трудової, виконавської дисципліни;
2) затверджує структуру Головного управління, розподіляє обов'язки між заступниками начальника Головного управління, керівниками підрозділів Головного управління та визначає ступінь їх відповідальності;
3) подає на розгляд голови облдержадміністрації кошторис і штатний розпис Головного управління в межах граничної чисельності і фонду оплати праці його працівників;
4) видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
5) затверджує положення про підрозділи Головного управління і функціональні обов'язки його працівників;
6) розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису Головного управління;
7) призначає на посаду і звільняє з посади працівників Головного управління;
8) погоджує призначення на посаду і звільнення з посади начальників відділів містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства, відділів розвитку інфраструктури райдержадміністрацій, а також проектних установ, організацій і підприємств галузі;
9) скасовує накази начальників відділів містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства, а також розвитку інфраструктури райдержадміністрацій, що суперечать законодавству та актам органів виконавчої влади вищого рівня;
10) діє без довіреності від імені Головного управління, представляє його інтереси в органах державної влади і місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами;
11) укладає договори, видає довіреності;
12) вирішує інші питання діяльності Головного управління в межах і порядку, визначених законодавством та цим Положенням.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Головного управління, розгляду науково-технічних та економічних рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення функціонування житлово-комунального господарства та будівництва області в Головному управлінні утворюється колегія у складі начальника Головного управління (голова колегії), заступників начальника Головного управління за посадою, а також інших працівників Головного управління. До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури, громадських організацій. Склад колегії затверджується головою облдержадміністрації за поданням начальника Головного управління. Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника Головного управління.
10. Для розгляду науково-технічних та економічних рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення функціонування житлово-комунального господарства та будівництва області і вирішення інших питань в Головному управлінні можуть утворюватися науково-технічні та економічні ради і комісії. Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник Головного управління.
11. Головне управління є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Головного управління та видатки на їх утримання визначає голова облдержадміністрації в межах виділених асигнувань. Кошторис і штатний розпис Головного управління затверджує голова. облдержадміністрації після попередньої їх експертизи в Головному фінансовому управлінні облдержадміністрації.
12. Головне управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. Майно Головного управління є державною власністю та закріплене за ним на праві оперативного управління.
Заступник керівника апарату
обласної державної адміністрації О.Рябовол