ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядженням голови

обласної державної адміністрації

від 27.07.2005 року № 359

 

ПОЛОЖЕННЯ

про управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації

 

1.         Управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації (далі - Управління) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, який створюється головою обласної державної адміністрації, підпорядковується голові обласної державної адміністрації та МНС України.

 

Управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації перейменовано і є правонаступником управління з питань цивільної оборони та надзвичайних ситуацій відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 22 червня 2005року № 274.

 

2.         Управління є постійним органом управління територіальною підсистемою єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Харківської області (далі - територіальна підсистема ЄДС НС), який утворено з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям, а також реагування на них.

 

Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами МНС, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.

 

3.                  Основними завданнями Управління є:

 

забезпечення реалізації державної політики в межах своїх повноважень у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям і реагування на них, а також ліквідації їх наслідків;

 

керівництво діяльністю органів територіальної підсистеми ЄДС НС, співпраця з місцевими органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та здійснення контролю за виконанням завдань цивільної оборони;

 

розроблення і реалізація заходів щодо підтримання готовності органів управління і сил цивільної оборони до дій за призначенням у мирний час і в особливий період;

 

здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;

 

організація підготовки і перепідготовки керівного складу ЦО області, її органів управління та сил, навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту і діяти в надзвичайних ситуаціях;

 

забезпечення сталого функціонування територіальної підсистеми ЄДС НС;

 

контроль за станом готовності до дій і взаємодії органів управління у сфері захисту населення і територій, сил і засобів, призначених для запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного характеру, і реагування на них;

 

контроль за здійсненням комплексу заходів, які мають забезпечити укриття населення в захисних спорудах, його евакуацію, медичний, радіаційний і хімічний захист, а також від впливу біологічних засобів ураження;

 

здійснення інформаційного та методичного забезпечення роботи обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;

 

здійснення інформаційного та методичного забезпечення роботи обласної евакуаційної комісії.

 

4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

 

організовує розроблення та здійснення заходів щодо вдосконалення організації цивільної оборони, захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і запровадження заходів щодо зменшення збитків і втрат від них, а також реагування на них і ліквідації їх наслідків;

 

бере участь у плануванні евакозаходів і всебічно сприяє підготовці евакоорганів до дій за призначенням;

 

здійснює планування використання наявних сил і засобів охорони здоров'я незалежно від їхньої належності та форм власності;

 

організовує та контролює здійснення завчасно, а також під час надзвичайної ситуації заходів щодо життєзабезпечення населення;

 

контролює проведення завчасного накопичення та утримання в готовності засобів індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки та контролю, відповідну забезпеченість засобами і приладами особового складу формувань, пристосування об'єктів комунально-побутового обслуговування і транспортних підприємств для проведення санітарної обробки людей і спеціального оброблення одягу, майна і транспорту;

 

контролює своєчасне впровадження у практику застосування засобів, способів і методів виявлення, оцінки масштабів і наслідків надзвичайних ситуацій на хімічно та радіаційно небезпечних об'єктах;

 

забезпечення підготовки, скликання та проведення засідань обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, а також контроль за виконанням її рішень;

 

організує заходи щодо створення та утримання фонду захисних споруд, забезпечує облік і здійснює контроль за їх утриманням;

 

подає голові обласної державної адміністрації та МНС пропозиції до проектів державних і регіональних програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільної оборони, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, контролює виконання відповідних затверджених програм;

розробляє та надає в установленому порядку пропозиції щодо фінансового, матеріально-технічного забезпечення діяльності територіальної підсистеми ЄДС НС;

 

подає голові обласної державної адміністрації та МНС пропозиції щодо включення до проекту Державного бюджету України, обласного бюджету витрат на розвиток і функціонування системи цивільної оборони області та територіальної підсистеми ЄДС НС, захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій, а також ліквідації їх наслідків, забезпечує цільове використання виділених бюджетних коштів;

 

визначає рівень надзвичайної ситуації згідно з класифікатором надзвичайних ситуацій і надає експертні висновки у разі необхідності виділення коштів із резервного фонду бюджетів відповідного рівня;

 

забезпечує функціонування Харківської територіальної підсистеми Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій та виконання Регламенту інформаційної взаємодії при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, їх ліквідації та мінімізації наслідків на території Харківської області;

 

забезпечує збирання, оброблення та аналіз інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій від усіх оперативно-чергових і диспетчерських служб для вжиття адекватних заходів, доповіді керівництву обласної державної адміністрації та МНС, а також у разі необхідності доведення її до населення;

 

взаємодіє з Головним управлінням МНС в Харківській області щодо обміну інформацією, реагування на надзвичайні ситуації та залучення необхідних сил і засобів;

 

організовує роботи, пов'язані з ліквідацією надзвичайних ситуацій, життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;

 

контролює в межах своєї компетенції готовність органів управління, сил і засобів територіальної підсистеми ЄДС НС до дій за призначенням;

 

здійснює організаційно-методичне керівництво та координацію роботи районних державних адміністрацій з питань соціального, правового та медичного захисту громадян, які постраждали від надзвичайної ситуації або брали участь у ліквідації її наслідків;

 

здійснює відповідно до законодавства перевірки виконання вимог із питань цивільної оборони і техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, стану готовності сил і засобів цивільної оборони та територіальної підсистеми ЄДС НС до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на території та об'єктах області;

 

бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної документації та проектів будівництва потенційно небезпечних об'єктів у частині додержання вимог цивільної оборони та техногенної безпеки;

 

координує діяльність районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, відповідних служб цивільної оборони, а також підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, господарювання та підпорядкування щодо забезпечення готовності до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення аварійно-рятувальних робіт;

 

забезпечує оповіщення населення за розпорядженням начальника цивільної оборони області про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, контролює стан і функціонування територіальних та об'єктових систем оповіщення;

 

розробляє разом із заінтересованими організаціями прогнози ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснює районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв (об'єктів підвищеної небезпеки) і загрози виникнення стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику на об'єктах господарювання та територіях;

 

організовує в установленому порядку надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;

 

визначає разом з районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування (за участю Головного управління МНС в Харківській області) склад, місця розміщення та оснащення сил і засобів територіальної підсистеми ЄДС НС;

 

забезпечує в установленому порядку контроль за нагромадженням (накопиченням), збереженням і цільовим використанням фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для захисту населення та територій, ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;

 

під час проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосуванню за призначенням Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України та оперативно-рятувальної служби цивільного захисту в Харківській області, спеціалізованих і невоєнізованих формувань;

 

розробляє план із цивільної оборони (дій органів управління та сил у разі надзвичайної ситуації) області, який затверджується головою облдержадміністрації - начальником цивільної оборони області та погоджується з МНС;

 

взаємодіє з управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, управлінням Міністерства внутрішніх справ України на Південній залізниці, управлінням Служби безпеки України в Харківській області, обласним військовим комісаріатом, підрозділами Збройних Сил України, внутрішніх і Прикордонних військ України, розташованими на території області;

 

здійснює відповідно до чинного законодавства контроль за виконанням місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності вимог щодо навчання категорій осіб керівного складу цивільної оборони, інших керівних, управлінських кадрів і фахівців, які підлягають навчанню у сфері цивільного захисту, проходження працівниками, які провадять професійну діяльність у сфері цивільного захисту, відповідної освітньої перепідготовки, а також здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;

 

контролює організацію підготовки та проведення спеціальних комплексних і штабних об'єктових навчань, тренувань, а також навчальних тренувань з оперативним складом об'єктових аварійно-рятувальних служб;

 

формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб системи цивільної оборони області та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

 

здійснює відповідно до законодавства комплексні перевірки стану цивільної оборони, захисту населення і територій та готовності територіальних і функціональних підсистем ЄДС НС до реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру;

 

організовує та контролює в установленому порядку проведення комплексних навчань з питань цивільної оборони у містах і районах області;

 

сприяє підготовці учнів у загальних, професійно-технічних та інших навчальних закладах із питань безпеки життєдіяльності та цивільної оборони;

 

бере участь у виконанні завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави в межах повноважень, визначених законодавством;

 

розробляє і реалізовує заходи щодо участі у виконанні завдань територіальної оборони органів управління та формувань цивільної оборони;

 

розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій, а також на особливий період;

 

організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань дотримання вимог цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які проводяться органами виконавчої влади для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а також із питань навчання населення поведінці у надзвичайних ситуаціях;

 

сприяє організації впровадження в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків і проведення робіт з їх ліквідації (у разі виникнення);

 

забезпечує виконання на території області зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;

 

погоджує в установленому порядку питання добору і розстановки кадрів відповідних структурних підрозділів районних державних адміністрацій;

 

розробляє та вносить в установленому порядку на розгляд голові обласної державної адміністрації пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів з питань цивільної оборони та захисту населення і територій;

 

забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та контроль за її збереженням;

 

виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань;

 

сприяє у створенні та веденні обласного страхового фонду документації.

 

5.       Управління має право:

 

одержувати безоплатно від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, господарювання і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;

 

заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій та надавати їм обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільної оборони та захисту населення та територій;

 

у порядку, установленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільної оборони, сили і засоби підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, господарювання і підпорядкування, оперативно-рятувальні служби і територіальні підрозділи (формування) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками.

 

6.       Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з органами місцевого самоврядування та Головним управлінням МНС в Харківській області, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, господарювання і підпорядкування, об'єднаннями громадян.

 

7.       Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з МНС України.

 

Начальник управління є заступником начальника цивільної оборони області і несе відповідальність за її стан у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

 

Начальник управління має заступника, який за його поданням призначається на посаду ї звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з МНС України.

 

8. Начальник управління:

 

здійснює керівництво діяльністю Управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань та прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності заступника начальника управління, керівників структурних підрозділів;

 

діє без довіреності віє імені Управління, представляє його інтереси в органах державної влади і місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами;

 

укладає договори, видає довіреності;

 

забезпечує в межах своїх повноважень здійснення контролю за діяльністю управління, вживає заходів до її вдосконалення;

 

затверджує положення про структурні підрозділи управління і функціональні обов'язки його працівників, визначає ступінь відповідальності заступника та керівників структурних підрозділів управління;

 

вирішує інші питання діяльності Управління в межах і порядку, визначених законодавством і цим Положенням;

 

організовує діяльність і взаємодію Управління та його підрозділів, спрямовану на розроблення і здійснення заходів із цивільної оборони, захист населення та територій, а також запобігання та реагування на надзвичайні ситуації;

 

подає на затвердження голові обласної державної адміністрації кошторис доходів і видатків, штатний розпис Управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

 

видає відповідно до законодавства та у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання працівниками Управління;

 

забезпечує в Управлінні виконання вимог законодавства щодо проходження державної служби, Кодексу законів про працю та інших актів законодавства, які регламентують державну службу;

затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників Управління;

 

вирішує в установленому порядку питання призначення на посаду та звільнення з посади працівників Управління;

 

розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання Управління;

керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому працівників для виконання в установлені терміни завдань, покладених на Управління;

 

забезпечує підготовку у межах своєї компетенції розпоряджень, наказів директив, вказівок голови обласної державної адміністрації - начальника цивільної оборони області;

 

залучає до дій у надзвичайних ситуаціях сили міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади, які згідно із законодавством провадять діяльність із захисту населення від впливу наслідків аварій катастроф, стихійного лиха;

 

звертається з поданням до відповідних районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, господарювання і підпорядкування про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;

 

вносить в установленому порядку пропозиції щодо обмеження, а у разі потреби - припинення роботи підприємств, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або загрожують життю та здоров'ю населення;

 

бере участь у розгляді районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування питань, пов'язаних з діяльністю Управління та сил, що створюються для запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;

 

скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.

 

9.       Управління є бюджетною установою, утримується за рахунок коштів державного бюджету.

 

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Управління, кошторис доходів і видатків, штатний розпис в межах виділених асигнувань затверджуються головою обласної держадміністрації.

 

10.      Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства,  печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

 

 

Керівник апарату обласної державної адміністрації                            В.Камчатний