ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням
голови
обласної державної
адміністрації
від 09.09. 2005
року № 446
Положення
про управління з питань внутрішньої політики обласної
державної адміністрації
1. Управління з питань внутрішньої політики обласної державної
адміністрації (далі — Управління) є структурним підрозділом обласної державної
адміністрації, утворюється головою обласної державної адміністрації і йому
підпорядковується.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної
адміністрації від 22 червня 2005 року № 274 „Про структуру обласної та районних
державних адміністрацій" (із змінами, внесеними розпорядженнями голови
обласної державної адміністрації від 5 липня 2005 року №313, від 12 липня 2005
року №327, від 22 липня 2005 року №348, від 25 липня 2005 року № 355)
управління з питань внутрішньої політики облдержадміністрації є
правонаступником відділу у справах національностей облдержадміністрації,
реорганізованого шляхом приєднання до управління з питань внутрішньої політики
облдержадміністрації.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
України, Законом України "Про місцеві державні адміністрації" та
іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України,
розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями обласної
ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Управління є:
- інформаційно-аналітичне забезпечення реалізації внутрішньої політики
держави в Харківській області;
- збір та обробка актуальної суспільно-політичної та
соцїально-економічної інформації, забезпечення нею центральних і місцевих
органів державної влади;
- аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів в області;
- сприяння органам виконавчої влади в розвитку їх зв'язків із політичними
партіями та громадськими організаціями;
- реалізація державної політики у сфері міжнаціональних відносин, сприяння
консолідації та розвиткові української нації, забезпечення прав національних
меншин України;
- забезпечення дотримання законодавства щодо національних меншин України
та осіб, депортованих за національною ознакою, які повертаються в Україну;
- сприяння задоволенню національно-культурних та освітніх потреб і розвитку
етнічної самобутності українців, які проживають за межами України, а також
зміцненню їх зв'язків з батьківщиною.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
- аналізує та прогнозує розвиток суспільно-політичних процесів в області;
- забезпечує функціонування системи постійного моніторингу громадсько-політичних
настроїв населення та оцінки суспільно-політичної ситуації в області;
- узагальнює громадську думку та реагування різних верств населення на
актуальні питання суспільного життя, здійснює оцінку можливих наслідків
прийняття соціальних і політичних рішень;
- взаємодіє з політичними партіями, громадськими організаціями для забезпечення
прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, соціальних, культурних
та інших інтересів з урахуванням загальнодержавних і місцевих інтересів;
- аналізує діяльність політичних партій та громадських організацій в
області, розробляє пропозиції щодо заходів, спрямованих на взаємодію обласної
державної адміністрації з політичними партіями та громадськими організаціями;
- організовує та здійснює взаємодію місцевих органів виконавчої
влади з політичними партіями та громадськими організаціями в питаннях, що
належать до компетенції управління;
- сприяє органам місцевого самоврядування в розвитку та гармонізації
зв'язків з органами виконавчої влади, політичними партіями та громадськими
організаціями у здійсненні заходів із реалізації державної внутрішньої політики
в Харківській області;
- співпрацює, у межах компетенції управління, із постійними комісіями
та фракціями обласної та місцевих рад, депутатами місцевих рад, сільськими,
селищними, міськими головами;
- взаємодіє з народними депутатами України;
- сприяє у межах, визначених законодавством, вирішенню питань проведення
виборів, референдумів та адміністративно-територіального устрою;
- сприяє дотриманню законодавства щодо всебічного розвитку та функціонування
української мови як державної в діловодстві, у спілкуванні з громадянами,
політичними партіями та громадськими організаціями, а також, відповідно до
ст.10 Конституції України, використанню російської мови та мов
національних меншин;
- систематично вивчає та аналізує тенденції етнонацюнального, етнокультурного
розвитку на території області;
- сприяє гармонізації міжнаціональних відносин, збереженню та розвитку
етнічної самобутності національних меншин України на території області та
українців, які проживають за межами України, осіб, депортованих за
національною ознакою, які повертаються в Україну;
- сприяє діяльності національно-культурних об'єднань національних меншин
України та українців, які проживають за межами України, задоволенню їх
етнокультурних потреб ;
- періодично готує і подає голові обласної державної адміністрації
та Державному комітету України у справах національностей та міграції інформацію
про розвиток міжнаціональних відносин на території області та зв'язків з
українцями, які проживають за межами України, пропозиції щодо формування
державної політики з цих питань;
- здійснює в межах повноважень заходи щодо виконання Європейської
хартії регіональних мов або мов меншин, координує діяльність, пов'язану з
виконанням вимог цієї Хартії, подає Державному комітету України у справах
національностей та міграції відповідну інформацію;
- сприяє налагодженню співпраці обласної державної адміністрації з державними
установами, громадськими, культурними, національними центрами іноземних
держав, а також міжнародними організаціями з питань, що належать до
компетенції управління;
- готує в межах своєї компетенції пропозиції щодо залучення інвестицій
для вирішення питань, пов'язаних з облаштуванням осіб, депортованих за
національною ознакою, які повернулися в Україну;
- проводить у встановленому порядку роботу з організації професійної
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників управління;
- подає голові обласної державної адміністрації
інформаційно-аналітичні матеріали, вносить пропозиції щодо формування та
реалізації внутрішньої політики;
- готує матеріали з питань внутрішньої політики для доповідей голів обласної
та районних державних адміністрацій;
- бере участь у розробці відповідних розділів проектів бюджету та програм
соціально-економічного розвитку області;
- розглядає за дорученням голови та заступників голови обласної державної
адміністрації звернення громадян, установ і організацій з питань, що
належать до компетенції управління, та не пізніше, ніж у визначений законом
термін, надає відповідь;
- здійснює прийом громадян у порядку, визначеному законодавством;
- організовує підготовку проектів розпоряджень голови обласної державної
адміністрації з питань, що належать до компетенції управління;
- роз'яснює громадянам за дорученням голови обласної державної адміністрації
зміст прийнятих розпоряджень із питань внутрішньої політики;
- надає організаційно-методичну, експертно-аналітичну та іншу допомогу
управлінням, відділам та іншим структурним підрозділам обласної та
районних державних адміністрацій у вирішенні питань, що стосуються формування
і здійснення внутрішньої політики в області.
5. Управління має право:
- залучати спеціалістів управлінь, відділів та інших структурних підрозділів
обласної та районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з
їх керівниками), а також вчених і фахівців для розгляду питань, що
належать до компетенції Управління;
- одержувати в установленому порядку від управлінь, відділів та інших
структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій,
органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян і політичних партій,
релігійних організацій, підприємств, установ ті організацій незалежно від
форм власності документи та інші матеріали, а від місцевих органів
державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для
виконання покладених на управління завдань;
- організовувати випуск інформаційних, науково-методичних, аналітичних
видань;
- скликати в установленому порядку конференції, наради, семінари з питань,
що належать до компетенції управління;
- укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з об'єднаннями
громадян, науковими установами України тощо;
- використовувати системи зв'язку та комунікації, що існують в обласній
державній адміністрації.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє
з управліннями, відділами та іншими структурними підрозділами обласної
державної адміністрації, районними державними адміністраціями, органами
місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями,
об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та
звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за поданням заступника
голови обласної державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.
Начальник Управління має заступника. Заступник
начальника Управління призначається на посаду та звільняється з посади головою
обласної державної адміністрації за поданням начальника управління, погодженим
із заступником голови обласної державної адміністрації згідно з розподілом
обов'язків.
8. Начальник управління:
- здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність
за виконання покладених на управління завдань І здійснення ним своїх
функцій;
- визначає ступінь відповідальності заступника начальника Управління,
начальників відділів Управління, завідуючого сектором Управління за
керівництво окремими напрямами його діяльності;
- розробляє структуру та штатних розпис Управління;
- подає на розгляд голови облдержадміністрації кошторис і штатний розпис
Управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його
працівників;
- затверджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції
працівників Управління ;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників Управління;
- керує розробкою проектів програм, аналітичних матеріалів, комплексів
заходів, пропозицій, прогнозів розвитку сфер управління на відповідній
території тощо;
- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат па
утримання Управління;
- забезпечує в межах своєї компетенції контроль за станом справ у сфері
діяльності Управління, вживає необхідних заходів до їх поліпшення;
- вживає заходів щодо вдосконалення співпраці Управління з управліннями,
відділами та іншими структурними підрозділами обласної державної
адміністрації, органами місцевого самоврядування, політичними партіями та
об'єднаннями громадян;
- погоджує призначення на посаду та звільнення з посади керівників відділів
(секторів) внутрішньої політики районних державних адміністрацій;
- видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх
виконання;
- організовує роботу із захисту державних таємниць відповідно до чинного
законодавства;
- забезпечує роботу з ведення діловодства в Управлінні;
- діє без довіреності від імені Управління, представляє його
інтереси в органах державної влади та місцевого самоврядування, інших
організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами;
- укладає договори, видає довіреності;
- здійснює особистий прийом громадян з питань, що стосуються діяльності
Управління, вживає заходів до своєчасного розгляду їх пропозицій, заяв,
скарг;
- контролює стан трудової та виконавської дисципліни в Управлінні.
9. Управління є бюджетною установою та утримується за рахунок
коштів Державного бюджету України, виділених на утримання обласної державної
адміністрації.
Структуру, штатний розпис, граничну чисельність, фонд
оплати праці працівників Управління та видатки на його утримання затверджує
голова обласної державної адміністрації.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного герба України та
своїм найменуванням.
Керівник апарату
облдержадміністрації В.Камчатний