Додаток №2

до рішення XLІV сесії Харківської міської ради IV скликання "Про внесення змін до структури виконавчих органів Харківської міської ради IV скликання"

від 23.12.2005р. № ________/05

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про управління сім’ї та молоді

Головного управління з гуманітарних та соціальних питань

Харківської міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Управління сім’ї та молоді Харківської міської ради (далі – Управління) є виконавчим органом міської ради і входить до складу Головного управління з гуманітарних та соціальних питань (далі – Головне управління, скорочено ГУ ГСП).

         1.2. Управління є правонаступником комітету у справах сім’ї та молоді, який перетворено в Управління рішенням XLIII сесії міської ради IV скликання «Про внесення змін до структури виконавчих органів Харківської міської ради IV скликання» від 23.12.2005р. №___/05.

         1.3. Управління у своїй діяльності підзвітне та підконтрольне міській раді, підпорядковано міському голові, виконавчому комітету та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – начальнику ГУ ГСП.

 

2. Юридичний статус управління

         2.1. Управління функціонує при Головному управлінні з гуманітарних та соціальних питань Харківської міської ради на правах юридичної особи.

         2.2. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законом України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні", Законом України "Про соціальну роботу з дітьми та молоддю", Законом України "Про молодіжні та дитячі громадські організації", рішеннями сесій міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – начальника ГУ ГСП, іншими актами діючого законодавства та цим Положенням.

         2.3. Управління веде самостійний баланс, має право відкривати рахунки в установах банків, Державного казначейства України; у рамках своїх повноважень, укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, набувати майнові і немайнові права, нести відповідальність, бути позивачем і відповідачем у суді.

         2.4. Управління має печатку із зображенням Державного Герба України, штампи та бланки із своїм найменуванням і символікою, інші атрибути юридичної особи.

 

3. Мета та напрямки діяльності управління

         3.1. Реалізація державної політики з питань сім’ї та молоді в м. Харкові, створення сприятливих умов для фізичного, інтелектуального та духовного розвитку зазначених вище категорій, забезпечення їх рівних прав та можливостей.

         3.2. Визначення пріоритетних напрямків діяльності в м. Харкові в сфері роботи з сім’ями та молоддю, всебічна підтримка та розвиток таких напрямків. Сприяння забезпеченню збалансованого економічного та соціального розвитку м. Харкова з питань сім’ї та молоді, ефективного використання з цією метою природних, трудових та фінансових ресурсів.

3.3. Аналіз стану роботи з сім’ями та молоддю в місті, визначення тенденцій та перспектив розвитку сфери роботи з сім’ями та молоддю в м. Харкові.

         3.4. Підготовка інформаційно-аналітичних, статистичних матеріалів з реалізації державної політики з питань сім’ї та молоді, організація проведення експертиз, досліджень з різних аспектів стану сім’ї та молоді в економічному, політичному, культурному житті, в сфері демографічного розвитку м. Харкова.

         3.5. Розробка разом з відповідними структурними підрозділами виконавчих органів районних у м. Харкові рад, громадянами та об’єднаннями громадян заходів та програм щодо покращення положення молоді, жінок та сімей, організація роботи, спрямованої на їх реалізацію, внесення в установленому порядку на розгляд міської ради пропозицій щодо фінансового забезпечення даних заходів та програм.

         3.6. Організація роботи закладів, установ, організацій та підприємств комунальної власності територіальної громади міста, діяльність яких спрямовано на вирішення питань сім’ї та молоді.

3.7. Координація та забезпечення діяльності закладів, установ, організацій та підприємств усіх форм власності в сфері роботи з сім’ями та молоддю м. Харкова.

3.8. Координація та контроль за роботою підвідомчих установ, закладів та організацій, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю та відносяться до комунальної власності територіальної громади міста.

         3.9. Забезпечення взаємодії закладів, установ, організацій та підприємств в сфері роботи з сім’ями та молоддю з органами державної влади, профспілками, іншими недержавними та громадськими організаціями.

         3.10. Здійснення контролю за виконанням закладами, установами, організаціями та підприємствами усіх форм власності законодавства з питань сім’ї та молоді.

         3.11. Формування та реалізація кадрової політики в інтересах територіальної громади міста в сфері роботи з сім’ями та молоддю.

         3.12. Надання організаційної та методичної підтримки структурним підрозділам виконавчих органів районних у м. Харкові рад, закладам, установам, організаціям та підприємствам м. Харкова, що діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю, сприяння їх матеріально-технічному забезпеченню.

         3.13. Сприяння роботі дитячих, молодіжних, жіночих організацій, творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, органів студентського самоврядування, інших громадських організацій, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю.

3.14. Створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей; впровадження системи відбору та підтримки обдарованих дітей та молоді.

         3.15. Сприяння вирішенню питань соціального захисту, освіти, праці, побуту, охорони здоров’я, забезпечення прав та законних інтересів сім’ї та молоді.

         3.16. Організація роботи з пропагування здорового способу життя, профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі.

3.17. Сприяння працевлаштуванню випускників шкіл, ВНЗ та молоді.

3.18. Сприяння розвитку підприємництва в молодіжному середовищі, асоціацій, інших господарських структур, діяльності молодіжних житлових комплексів, наданню довгострокових кредитів молоді, молодим сім’ям на придбання (будівництво) житла, товарів довгострокового користування.

3.19. Сприяння правоохоронним органам, підприємствам, закладам та організаціям незалежно від форм власності в проведенні профілактики правопорушень серед дітей та молоді, контроль за проведенням виховної роботи за місцем проживання.

3.20. Організація змістовного дозвілля, сприяння здійсненню заходів з військово-патріотичного виховання молоді.

3.21. Сприяння зовнішньоекономічним зв’язкам закладів, установ та організацій, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю та розташовані на території м. Харкова незалежно від форм власності.

3.22. Сприяння в створенні у відповідності до діючого законодавства спільних з іноземними партнерами установ, закладів та організацій в сфері роботи з сім’ями та молоддю, інших об’єктів соціальної інфраструктури, участь у залученні іноземних інвестицій для створення робочих місць відповідно до завдань Управління.

4. Повноваження управління

         4.1. Власні повноваження:

4.1.1. Підготовка пропозицій до програм соціально-економічного розвитку м. Харкова з питань сім’ї та молоді, участь в організації виконання цих програм, надання звітів про хід та результати їх виконання.

Надання пропозицій стосовно участі в розробці відповідних програм, які затверджуються районними в м. Харкові та обласною радами.

4.1.2. Підготовка пропозицій для подальшого надання районним в м. Харкові та обласній радам необхідних показників з питань сім’ї та молоді, а також до планів підприємств, закладів, установ та організацій цієї сфери незалежно від форм власності, які розташовані на території м. Харкова, з питань, що пов’язані з розвитком міста в сфері роботи з сім’ями та молоддю, реалізацією прав та задовільненням потреб населення з питань сім’ї та молоді.

4.1.3. Розробка та підготовка пропозицій щодо включення до проекту міського бюджету фінансування заходів в сфері роботи з сім’ями та молоддю, забезпечення виконання бюджету в частині питань сім’ї та молоді.

4.1.4. Формування пропозицій щодо розгляду та внесення зауважень до проектів планів підприємств, закладів, установ та організацій, що діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю в м. Харкові та відносяться до комунальної власності територіальної громади міста; внесення до них зауважень та пропозицій, участь у здійсненні контролю за їх виконанням.

4.1.5. Надання пропозицій щодо створення структурних підрозділів в межах структури та чисельності, затверджених міською радою.

4.1.6. Підготовка та надання пропозицій щодо залучення на договірних засадах підприємств, закладів, установ та організацій усіх форм власності до участі в розвитку сфери роботи з сім’ями та молоддю на території м. Харкова, координація цієї роботи.

4.1.7. Управління в межах, які встановлені міською радою, закладами, які займаються справами сім’ї та молоді, молодіжними та підлітковими закладами, що відносяться до комунальної власності територіальної громади міста. Сприяння організації матеріально-технічного та фінансового забезпечення цих закладів.

4.1.8. Здійснення фінансування програм та проектів спрямованих на вирішення проблем сімей та молоді, надання підтримки жіночим, молодіжним та дитячим громадським організаціям та об’єднанням.

4.1.9. Створення з метою координації діяльності підприємств, закладів, установ та організацій, що діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю в м. Харкові кордінаційно - дорадчих органів, які провадять діяльність на громадських засадах.

4.1.10. Заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, закладів, установ та організацій, які діють в сфері роботи з сім’єю та молоддю та відносяться до комунальної власності територіальної громади міста.

4.1.11. Отримання в установленому порядку від закладів, установ, організацій та підприємств в сфері роботи з сім’ями та молоддю інформації, документів, інших матеріалів необхідних для виконання покладених на Управління завдань.

4.1.12. Підготовка та надання пропозицій щодо укладання договорів з іноземними партнерами на придбання та реалізацію продукції, виконання робіт та надання послуг в закладах сфери роботи з сім’ями та молоддю, які відносяться до комунальної власності територіальної громади міста.

4.1.13. Надання в установленому порядку пропозицій щодо розгляду клопотань підприємств, закладів, установ та організацій усіх форм власності, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю, щодо нагородження державними нагородами, відзнаками Президента України та щодо присвоєння почесних звань України.

4.1.14. Внесення в установленому порядку пропозицій щодо створення, реорганізації та ліквідації установ для молоді, жінок та дітей.

4.1.15. Здійснення в установленому порядку інформаційно-пропагандистської діяльності, організація в установленому порядку випуску інформаційних та науково-методичних видань.

4.1.16. Видання наказів з питань компетенції Управління, обов’язкових для виконання структурними підрозділами Управління та підвідомчими підприємствами, закладами, установами та організаціями, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю та відносяться до комунальної власності територіальної громади міста.

4.1.17. Проведення перевірок підприємств, закладів, установ та організацій, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю та належать до комунальної власності територіальної громади міста, в порядку, визначеному Законом.

4.1.18. Підготовка пропозицій щодо розстановки кадрів в закладах, які діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю та належать до комунальної власності територіальної громади міста.

4.1.19. Узгодження, відповідно до чинного законодавства, статутів (положень) закладів, установ, організацій та підприємств сфери роботи з сім’ями та молоддю, які розташовані на території м. Харкова.

4.1.20. Розгляд в установленому порядку листів, заяв, скарг та звернень громадян, ведення прийому громадян з особистих питань та забезпечення виконання їх законних вимог і обґрунтованих прохань.

4.1.21. Проведення науково-практичних конференцій, семінарів, засідань, „круглих столів” з питань що належать до компетенції Управління.

4.1.22. Здійснення інших повноважень, які покладено на Управління згідно з діючим законодавством.

4.2. Делеговані повноваження:

4.2.1. Формування пропозицій щодо розгляду та внесенню зауважень до проектів планів підприємств, установ та організацій, що діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю і не відносяться до комунальної власності територіальної громади міста, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні, екологічні та інші наслідки, підготовка висновків, внесення до них пропозицій до відповідних органів.

4.2.2. Підготовка пропозицій щодо розгляду в установленому порядку кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, закладів, установ та організацій, що діють в сфері роботи з сім’ями та молоддю, які розташовані на території міста та перебувають у державній власності.

4.2.3. Надання пропозицій щодо розвитку і вдосконаленню мережі закладів усіх форм власності по роботі з сім’ями та молоддю, визначення потреби та формування замовлень на кадри для цих закладів, участь в організації роботи щодо вдосконалення кваліфікації кадрів.

4.2.4. Ведення обліку розташованих на території м. Харкова закладів сфери роботи з сім’ями та молоддю незалежно від форм власності та місцевих благодійних організацій та фондів, інших неприбуткових організацій, які діють у зазначеній вище сфері.

4.2.5. Залучення міжнародної фінансової та технічної допомоги, міжнародних грантів, гуманітарної та іншої допомоги сім'ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.

4.2.6. Здійснення інших повноважень, делегованих Управлінню згідно з діючим законодавством.

4.3. Управління в межах своїх повноважень на основі та на виконання Законів України видає накази, організує та контролює їхнє виконання. Рішення коордінаційних рад, інших консультативно-дорадчих колегіальних органів створених при Управлінні, також проводяться в життя наказами Управління.

5. Структура управління

5.1. До складу Управління входять:

         - відділ у справах сімї;

         - відділ у справах молоді;

         - відділ економіки, фінансів і звітності.

5.2. Положення про структурні підрозділи затверджуються начальником Управління.

5.3. Керівники структурних підрозділів безпосередньо підпорядковуються начальнику Управління.

5.4. Начальник Управління безпосередньо підпорядковується заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – начальнику ГУ ГСП.

5.5. Заступник начальника управління за посадою є начальником відділу у справах сім’ї. Здійснює повноваження, покладені на нього начальником Управління та заміщає на час відсутності в зв’язку з відпусткою, хворобою або іншими причинами.

6. Взаємовідносини та зв’язки

         6.1. Управління при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, з районними в місті радами та їх виконавчими органами, з головними управліннями та іншими виконавчими органами міської ради, установами, підприємствами, організаціями, закладами, об’єднаннями громадян.

7. Керівництво управлінням

         7.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільнюється з посади міським головою у порядку, встановленому законодавством за поданням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – начальника Головного управління з гуманітарних та соціальних питань.

         7.2. Начальник Управління безпосередньо підпорядковується заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – начальнику Головного управління з гуманітарних та соціальних питань.

         7.3. Начальник Управління:

- здійснює керівництво діяльністю Управління, несе особисту відповідальність за виконання покладених на Управління завдань, здійснення його повноважень;

- видає у межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює  їх виконання;

- розпоряджається коштами  Управління в межах затвердженого кошторису;

- затверджує посадові інструкції співробітників Управління, контролює їх виконання;

- визначає ступінь відповідальності працівників Управління;

- організовує підвищення кваліфікації працівників Управління;

- відкриває та закриває поточні рахунки в установах банків та Державного казначейства України;

- представляє без доручення Управління у взаємостосунках з фізичними та юридичними особами;

- контролює ведення діловодства, організує збереження документації Управління;

- веде особистий прийом громадян, забезпечує виконання їх законних вимог і обґрунтованих прохань, розглядає в установленому порядку листи, заяви, скарги та звернення громадян;

- здійснює інші повноваження відповідно до діючого законодавства.

8. Фінансування діяльності управління

8.1. Управління здійснює свою фінансову діяльність та формує свої грошові кошти за рахунок міського бюджету та інших джерел:

- фінансування заходів на виконання делегованих органами державної влади повноважень;

- інших надходжень не заборонених законом.

8.2. Всі кошти Управління зараховуються на його рахунки та використовуються на виконання завдань Управління.

8.3. Управління та його структурні підрозділи здійснюють поточний бухгалтерський та статистичний облік, звітують про свою діяльність у відповідності до чинного законодавства.

8.4. Гранична чисельність і фонд оплати праці працівників Управління затверджуються Харківською міською радою.

8.5. Управління для виконання покладених на нього завдань забезпечується приміщенням, засобами зв'язку, меблями, оргтехнікою та транспортними засобами (при наявності коштів на ці цілі).

9. Прикінцеві положення

9.1. Ліквідація та реорганізація Управління здійснюється Харківською міською радою в порядку, передбаченому законодавством України.

9.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, установленому міською радою для його прийняття.

 

 

 

 

Заступник міського голови з питань

діяльності виконавчих органів ради -

начальник  Головного   управління

з гуманітарних та соціальних питань                                                     Л. Сорока