УКРАЇНА

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

РІШЕННЯ

 

Від 18.01.20063

 

Про підсумки роботи зі зверненнями громадян та службовими листами, що надійшли до виконавчого комітету Харківської міської ради в 2005 році

Розглянувши доповідну записку відділу по роботі зі зверненнями громадян «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян та службовими листами, що надійшли до виконавчого комітету Харківської міської ради в 2005 році» виконавчий комітет відзначає, що головні управління, управління, відділи та інші виконавчі органи міської ради вживали заходи по вдосконаленню форм і методів роботи зі зверненнями громадян та службовими листами, створенню необхідних умов для реалізації громадянами конституційного права на звернення.

Вжиті заходи сприяли поліпшенню стану справ, підвищенню виконавської дисципліни.

Разом з тим, в цій роботі мають місце випадки порушень Закону України «Про звернення громадян» та інших законодавчих актів з цього питання.

В минулому році допускались порушення термінів розгляду звернень громадян та службових листів.

Так, з 3709 письмових звернень громадян, які контролювались, з порушенням термінів були розглянуті 248, з 2977 питань, викладених у службових листах, які контролювались, з порушенням термінів розглянуто 497.

Не в повному обсязі виконувалось розпорядження міського голови від 27.05.05 № 1183 «Про затвердження методичних рекомендацій з організації роботи зі зверненнями громадян та службовими листами у виконавчих органах міської ради».

Не використані резерви по скороченню подвійної реєстрації листів згідно з схемами проходження звернень громадян та службових листів у виконавчому комітеті міської ради.

Не в усіх виконавчих органах впроваджена єдина система обліку звернень громадян та службових листів.

З метою забезпечення безумовного виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указів Президента України з питань організації роботи зі зверненнями, підвищення рівня виконавської дисципліни та усунення недоліків, які мають місце в цій роботі, на підставі ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Харківської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Доповідну записку відділу по роботі зі зверненнями громадян міської ради «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян та службовими листами, що надійшли до виконавчого комітету Харківської міської ради в 2005 році» прийняти до відома та направити головним управлінням, управлінням, відділам та іншим виконавчим органам міської ради, виконкомам районних у місті рад для усунення відмічених недоліків.

2. Головним управлінням, управлінням, відділам та іншим виконавчим органам міської ради, виконкомам районних у місті рад:

2.1. Вжити додаткові заходи по забезпеченню повного виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указів Президента України від 13.08.02 № 700 «Про додаткові заходи щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення» та від 14.04.04 № 434 «Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів».

2.2. Проаналізувати стан роботи зі зверненнями громадян та службовими листами у 2005 році і результати розглянути на засіданнях виконавчих комітетів або апаратних нарадах у січні-лютому 2006 року.

2.3. До 01.02.06 виконати всі прострочені звернення громадян, службові листи які знаходяться на розгляді, або оформити продовження терміну у встановленому порядку.

2.4. До 01.03.06 проаналізувати колективні звернення, та ті, які надійшли з вищих органів влади і вжити додаткових заходів по вирішенню викладених в них обгрунтованих питань.

3. Керівникам головних управлінь, управлінь, відділів та інших виконавчих органів міської ради:

3.1. Забезпечити виконання розпорядження міського голови від 27.05.05 № 1183 «Про затвердження методичних рекомендацій з організації роботи зі зверненнями громадян та службовими листами у виконавчих органах Харківської міської ради» у підпорядкованих ним виконавчих органах та попередити про персональну відповідальність за стан цієї роботи.

3.2. Створити необхідні умови для оперативного впровадження єдиної системи по роботі зі зверненнями громадян та службовими листами у підпорядкованих виконавчих органах.

4. Начальнику Головного управління містобудування, архітектури та земельних відносин Коробці О.О. звернути увагу на наявність чисельних звернень громадян з питання не згоди із будівництвом об'єктів містобудування та зобов'язати до 10.02.06 проаналізувати звернення з цих питань, які надійшли у 2005 році та вжити невідкладних заходів по усуненню маючих місце недоліків.

Практикувати проведення громадських слухань та комісійних обстежень об'єктів містобудування.

5. Завідуючому відділом помічників керівників виконавчих органів міської ради Ступіну С.Я., помічникам міського голови, першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - керуючого справами виконкому міської ради з метою скорочення подвійної реєстрації та документообігу забезпечити відправку звернень громадян та службових листів на розгляд та виконання, згідно з схемами проходження звернень громадян та службових листів у виконавчому комітеті Харківської міської ради.

6. Відділу по роботі зі зверненнями громадян міської ради (Хохлов О.В.):

6.1. Щотижнево аналізувати стан виконавської дисципліни по розгляду звернень громадян та службових листів і інформувати керівництво міської ради про існуючі тенденції та вносити пропозиції по покращенню стану справ.

6.2. Згідно з вимогами Указу Президента України від 13.08.02 № 700 «Про додаткові заходи щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення» до 20.01.06 підготувати та надати до прес-служби міської ради аналітичні матеріали про стан роботи зі зверненнями громадян у 2005 році для їх оприлюднення через засоби масової інформації.

7. Директору комунального підприємства «Міський інформаційний центр» Попову О.В. з метою скорочення подвійної реєстрації та документообігу у виконавчому комітеті міської ради:

7.1. Вжити додаткові заходи по доопрацюванню та впровадженню в практичну діяльність з використанням сучасної комп'ютерної техніки єдиної системи обліку звернень громадян, службових листів та контролю за вирішенням порушених у них питань в усіх виконавчих органах міської ради. Термін: до 05.04.06.

7.2. На період доопрацювання автоматизованої єдиної системи по роботі зі зверненнями громадян та службовими листами закріпити за відділом по роботі зі зверненнями громадян міської ради конкретних працівників КП «Міський інформаційний центр».

8. Головним управлінням, управлінням, відділам та іншим виконавчим органам міської ради, виконкомам районних у місті рад про хід виконання цього рішення проінформувати виконавчий комітет Харківської міської ради через відділ по роботі зі зверненнями громадян до 20.07.06

9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - керуючого справами виконкому міської ради Нечипоренка О.С.

 

Міський голова В. Шумілкін

 

Харківському міському голові

Шумілкіну В.А.

 

ДОПОВІДНА ЗАПИСКА

«Про підсумки роботи зі зверненнями громадян та службовими листами, що надійшли до виконавчого комітету Харківської міської ради в 2005 році»

В 2005 році виконавчі органи міської ради, виконкоми районних у місті рад проводили роботу по забезпеченню виконання Закону України «Про звернення громадян», Указів Президента України від 13.08.02 № 700 та від 14.04.04 № 434.

Вживались заходи щодо удосконалення форм і методів роботи зі зверненнями, організації та проведення особистих прийомів громадян.

За звітний період до виконавчого комітету міської ради надійшло 20398 письмових звернень громадян, що на 1424 більше, ніж у 2004 році.

Крім цього, безпосередньо в головні управління, управління, відділи та інші виконавчі органи міської ради надійшло більше 30 тисяч службових листів, письмових та усних звернень громадян.

До громадської приймальні виконкому міської ради звернулись 8852 громадянина, в 2004 році - 8783, із них прийнято керівниками ради, її виконавчих органів та головами постійних комісій 2013 громадян, решті спеціалістами відділу по роботі зі зверненнями громадян дані відповідні роз'яснення і рекомендації у вирішенні поставлених ними питань.

В 2005 році міським головою було проведено 4 зустрічі с трудовими колективами міста.

Понад 600 громадян відвідали громадську приймальню на Салтівському житловому масиві, більш 700 громадянам була надана безкоштовна правова допомога спеціалістами юридичного пункту, понад 100 заявників були прийняті керівниками Харківського міського управління міліції.

Аналіз статистичних даних про характер отриманих письмових звернень у 2005 році показує, що у порівнянні з 2004 роком збільшилась їх кількість майже з усіх питань.

Так, з питання відведення землі під індивідуальне житлове будівництво збільшення склало 49%, з питання зв'язку - 45%, з питання охорони здоров'я - 25% та інші.

Не зменшується кількість звернень громадян з питань житлового господарства (збільшення у порівнянні з 2004 роком склало 20%), комунального господарства (збільшилось на 23%).

Спостерігається збільшення кількості звернень та скарг громадян з питання не згоди із відведенням землі під будівництво та реконструкцію

об'єкті» містобудування. Так, у 2005 році з цього питання надійшло 893 скарги та письмових звернень (у 2004р. - 456).

1949 письмових та 1435 усних звернень стосується питань соціального забезпечення.

У 2005 році у виконком міської ради надійшло 1315 письмових і 984 усних звернень громадян з питання надання матеріальної допомоги. Загальна кількість таких звернень до ГУ з гуманітарних та соціальних питань склала більше 8 тис., надана матеріальна допомога 7130 громадянам на суму понад 750 тис.грн.

Забезпечено особливо уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани праці, інваліди, непрацездатні особи та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

За звітний період від інвалідів, учасників ВВВ та вдів загиблих надійшло 2189 листів та усних звернень, пенсіонерів та ветеранів праці -3185.

Із загальної кількості питань, викладених у зверненнях громадян, що надійшли до виконкому міської ради, задоволене 4715, у тому числі вирішені питання:

- користування землею -2017;

- соціального забезпечення -1043;

- експлуатації та ремонту житла -386;

- благоустрою -121;

- охорони здоров'я -144;

- опалення та газифікації -58.

та інші.

Слід підкреслити, що 204 звернення, питання по яким були позитивно вирішені (експлуатація та ремонт житла, опалення та газифікація, холодне та гаряче водопостачання, благоустрій та ін.) були подані групами людей - мешканцями під'їздів, будинків, мікрорайонів, тобто були позитивно вирішені питання більшої кількості громадян.

Крім цього, вирішено позитивно більш 10 тисяч питань, викладених в зверненнях громадян, які надійшли безпосередньо в виконавчі органи міської ради.

Разом з тим, рівень роботи з листами, організація особистого прийому громадян не повною мірою відповідають вимогам Закону України «Про звернення громадян». Указів Президента України від 13.08.02 № 700 «Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення» та від 14.04.04 № 434 «Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів».

Так, не в повному обсязі виконуються обов'язки виконавчими органами міської ради, які закріплені у ст. 19 Закону України «Про звернення громадян», а саме, не завжди, на прохання заявника, запрошують його на засідання відповідного органу, що розглядає його звернення, в багатьох випадках не роз'яснюється порядок оскарження прийнятого за зверненням рішення, що спонукає громадян до повторних звернень та скарг.

Мають місце випадки, коли окремі скарги громадян направляються для розгляду тим посадовим особам або органам, дії чи рішення яких оскаржуються, що є грубим порушенням ч. 4 ст. 7 Закону України «Про звернення громадян».

Окремими виконавцями не в повному обсязі забезпечено виконання вимог ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 13.08.02 № 700 в частині організації та проведення особистого прийому громадян за місцем їх роботи та проживання. Допускались порушення графіків цих прийомів.

Допускались неодноразові порушення вимог ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» та ст. 16 Закону України «Про статус народного депутата України», у яких викладені терміни розгляду звернень громадян та народних депутатів України.

Не в повному обсязі забезпечено виконання розпорядження міського голови від 27.05.05 № 1183 «Про затвердження методичних рекомендацій з організації роботи зі зверненнями громадян та службовими листами у виконавчих органах Харківської міської ради».

Так, продовжують мати місце факти, коли керівник дає доручення кільком виконавцям, а інформація від них виконавцю, вказаному в резолюції першим, надається несвоєчасно, що приводе до порушення терміну розгляду звернення та зниженню виконавської дисципліни.

Неодноразові випадки, коли на те, чи інше звернення, направлене безпосередньому виконавцю, згідно з дорученням керівника через 2-3 тижні надходить інформація про те, що викладене в листі питання не входить до його повноважень.

У окремих виконавчих органах міської ради все ще відсутній системний аналіз та узагальнення звернень громадян, службових листів, стан виконавської дисципліни, в результаті чого не підводяться підсумки роботи за певний період, не виявляються причини, які породжують обґрунтовані звернення громадян, не заслуховуються звіти керівників підпорядкованих органів за стан цієї роботи.

Не використані резерви по скороченню подвійної реєстрації листів згідно з схемами проходження звернень громадян та службових листів у виконавчому комітеті міської ради, затверджених рішенням виконкому від 16.02.05 № 88.

Не вдалося впровадити в усіх виконавчих органах міської ради єдину систему обліку звернень громадян, службових листів та контролю за вирішенням порушених у них питань.

Недостатній рівень організаційної роботи по забезпеченню виконання вищевказаних законодавчих актів приводить до серйозних недоліків при розгляді звернень громадян та вирішенню викладених у них питань.

Продовжують мати місце випадки тяганини, формального, неуважного ставлення до розгляду обгрунтованих скарг і зауважень громадян.

Показником формального розгляду листів є численні факти коли не знайшовши підтримки безпосередньо у виконавців, до компетенції яких віднесені ті, чи інші питання, заявники змушені звертатись до виконком} міської ради та вищих органів влади.

У 2005 році з вищих органів влади до виконавчого комітету міської ради надійшло 4599 звернень, порівняно з 2509 у 2004 році, або їх збільшення склало 83%.

Найбільша їх кількість надійшла від мешканців Дзержинського (981). Київського (711), Московського (1066), Орджонікідзевського (506) районів.

Як показує аналіз розгляду цих листів, 296 звернень були вирішені позитивно після втручання керівництва міської ради.

Формальний підхід до розгляду звернень, неуважне ставлення до потреб громадян спонукає людей до колективних листів. Цей показник у порівнянні з 2004 роком скоротився і складає 1450 (у 2004 р.- 1534).

Аналіз цих листів свідчить про те, що найбільша їх кількість надійшла з питань експлуатації та ремонту житлового фонду - 281, не згоди із відведенням землі під будівництво та реконструкцію об'єктів містобудування

- 276, благоустрою та санітарного стану території - 172, роботи транспорту - 57 та ін.

Слід підкреслити, що і при розгляді колективних звернень недостатньо використовуються резерви щодо позитивного вирішення питань, з якими звертаються громадяни. Так, з загальної кількості колективних звернень, позитивно були вирішені 151 після втручання керівництва міської ради.

Окрім звернень громадян до міськвиконкому надходять листи від організацій та установ з різних питань життєдіяльності міста.

У 2005 році у виконавчий комітет міської ради надійшло 19308 службових листів, що на 513 менше, ніж у 2004 році. В їх числі: від народних депутатів України - 355, обласної ради -151, облдержадміністрації - 1487, міської ради - 1046, головних управлінь, управлінь, відділів та інших виконавчих органів міської ради - 1379, районних рад - 815, інших закладів -14075.

Згідно доручень керівництва міської ради, на контроль було взято 1918 документів.

З урахуванням того, що в деяких листах ставилося більше, ніж одне питання та їх розгляд доручався декільком виконавцям, загальна кількість направлених виконавцям контрольних листів склала 2977.

Не дивлячись на те, що в останній час, в цілому, ситуація по стану виконавської дисципліни значно поліпшилась, окремі виконавчі органи міської ради не забезпечили її послідовне покращення.

Так, з 3709 звернень громадян, які контролювались, з порушенням термінів були розглянуті 248, або виконавська дисципліна склала 93,3% (у 2004р. - 89%).

У 2005 році з 2977 питань, викладених у службових листах, які контролювались, з порушенням термінів були виконані 497, або виконавська дисципліна склала 83% (у 2004р. - 72%).

Показники роботи із службовими листами стосовно виконавської дисципліни в головних управліннях становлять: житлово-комунального господарства - 82,5% (у 2004р. - 63%), містобудування, архітектури та земельних відносин - 66,4% (у 2004р. - 66%), з гуманітарних та соціальних питань - 86,4% (у 2004р. -76%), економіки та комунального майна - 86.8% (у 2004р. -78%), енергетики та інженерного забезпечення міста - 75.7% (у 2004р. - 51%), бюджету та фінансів - 94% (у 2004 р. - 99%).

Це не зазначає, що ці порушення припущені безпосередньо головними управліннями, так як у подальшому направлення цих листів виконавцям здійснюється через канцелярії головних управлінь. Але свідчить про відсутність належного контролю з боку відповідальних працівників головних управлінь, недостатню вимогливість керівників до посадових осіб підпорядкованих підрозділів за належний стан цієї роботи.

Виходячи з вищенаведеного, вважаю за доцільне розглянути то доповідну записку на засіданні виконавчого комітету міської ради у січні 2006 року.

 

Завідуючий відділом по роботі зі

зверненнями громадян О.В. Хохлов