ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядженням голови

обласної державної адміністрації

від 28.04.2006 року. № 233

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Головне управління охорони здоров'я

Харківської обласної державної адміністрації

 

1. Головне управління охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації, підзвітним і підконтрольним голові обласної державної адміністрації та Міністерству охорони здоров'я України.

 

2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, а також положенням про управління.

 

3. Основними завданнями управління є:

 

забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони здоров'я;

прогнозування розвитку мережі закладів охорони здоров'я для нормативного забезпечення населення медико-санітарною допомогою;

здійснення заходів, спрямованих на запобігання інфекційним захворюванням, епідеміям, і на їх ліквідацію;

організація надання медико-санітарної допомоги населенню, роботи органів медико-соціальної експертизи, закладів судово-медичної та судово-психіатричної експертизи;

забезпечення виконання актів законодавства в галузі охорони здоров'я, державних стандартів, критеріїв та вимог, спрямованих на збереження навколишнього природного середовища і санітарно-епідемічного благополуччя населення, а також додержання нормативів професійної діяльності в галузі охорони здоров'я, вимог державної фармакопеї, стандартів медичного обслуговування, медичних матеріалів і технологій.

 

4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

 

готує пропозиції до проектів програм соціально-економічного розвитку території та проектів місцевого бюджету, подає їх на розгляд обласній державній адміністрації та забезпечує їх виконання;

у межах своєї компетенції сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку області;

вивчає стан здоров'я населення, вживає заходів щодо запобігання і зниження захворюваності та втрати працездатності, збільшення тривалості життя людей;

у встановленому законодавством порядку надає МОЗ України необхідну інформацію, документи та матеріали;

здійснює на основі галузевих медичних стандартів контроль за якістю та обсягом медико-санітарної допомоги, що надається закладами охорони здоров'я всіх форм власності.

організовує роботу з охорони здоров'я, материнства і дитинства, дітей та підлітків на санаторно-курортне лікування, контролює стан здоров'я дітей в дошкільних та інших навчальних закладах незалежно від форм власності, виробництво і якість продуктів дитячого харчування в закладах охорони здоров'я;

організовує проведення систематичного медичного обстеження (диспансеризації) осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, евакуйовані та відселені із зон відчуження, і тих, що проживають на радіаційно забруднених територіях;

готує пропозиції, спрямовані на проведення реформи в галузі охорони здоров'я, і подає їх на розгляд обласній державній адміністрації;

визначає потребу в медичній техніці, медикаментах, будівельних матеріалах, інвентарі, паливі, засобах автотранспорту;

подає пропозиції та погоджує проекти планів приватизації закладів охорони здоров'я;

здійснює організаційне і методичне керівництво роботою закладів охорони здоров'я з питань надання лікувально-профілактичної допомоги, забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення на території області;

здійснює фінансування закладів охорони здоров'я, які утримуються за рахунок коштів обласного бюджету, контролює ефективне використання їх фінансових, матеріальних і трудових ресурсів;

сприяє розвитку медичної науки та техніки, реалізації регіональних науково-технічних програм, впроваджує в практику наукові досягнення, передовий досвід у галузі охорони здоров'я;

забезпечує здійснення контролю за підтриманням належного санітарного та епідемічного стану, організовує пропаганду наукових медичних і гігієнічних знань серед населення;

вживає заходів до збереження мережі закладів охорони здоров'я, розробляє прогнози її розвитку, ураховує їх під час розроблення програм соціально-економічного розвитку області;

проводить у встановленому порядку державну акредитацію комунальних закладів охорони здоров'я;

разом з відповідними органами бере участь у вирішенні питань щодо визнання місцевості курортом, установлення меж округів і зон охорони курортів і визначення їх режиму;

сприяє реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров'я шляхом проведення відповідної громадської експертизи налагодження діяльності громадських консультативних або наглядових громадських організацій працівників охорони здоров'я та інших об'єднань громадян;

організовує правове виховання працівників галузі, роз'яснення законодавства про охорону здоров'я;

здійснює контроль за діяльністю медичних вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, що належать до сфери його управління;

визначає потребу у фахівцях різних спеціальностей для галузі охорони здоров'я, формує замовлення та проводить у встановленому порядку підготовку, перепідготовку та атестацію працівників охорони здоров'я;

організовує роботу з питань охорони праці, безпеки руху засобів автотранспорту та протипожежного захисту закладів охорони здоров'я;

організовує і здійснює медико-санітарне забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

забезпечує у визначений законом термін розгляд звернень громадян та їх об'єднань, здійснює контроль за цією роботою в закладах охорони здоров'я;

проводить роботу, пов'язану з розробленням і здійсненням заходів щодо медичного обслуговування біженців, депортованих осіб, які добровільно повертаються в регіони їх колишнього проживання;

сприяє санаторно-курортному лікуванню інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

сприяє розвитку міжнародного співробітництва в галузі охорони

здоров'я;

здійснює систематичний контроль за додержанням актів законодавства з питань охорони здоров'я та санітарних правил керівниками закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності;

виконує інші функції, пов'язані з реалізацією покладених на обласну державну адміністрацію завдань у галузі охорони здоров'я;

 

5. Управління має право:

 

давати згідно із законодавством обов'язкові для виконання розпорядження керівникам підприємств, установ, організацій, їх філій, відділень незалежно від форми власності і громадянам з питань, що належать до його компетенції, порушувати питання про їх відповідальність у порядку, установленому законодавством;

залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;

використовувати в установленому законодавством порядку кошти, добровільно передані підприємствами, установами, організаціями та окремими громадянами, для розвитку матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я;

сприяти наданню на договірних засадах медико-санітарної допомоги працівникам підприємств, установ та організацій;

здійснювати в інтересах лікувально - профілактичних закладів закупівлю обладнання, продуктів харчування, медикаментів, тощо у порядку відповідно до чинного законодавства..

 

6. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян.

 

7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду, звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням із МОЗ України.

Начальник управління має заступників, яких призначає на посаду і звільняє з посади голова обласної державної адміністрації за погодженням з МОЗ України.

 

8. Начальник управління:

 

здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань перед головою обласної державної адміністрації, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників структурних підрозділів управління;

діє без довіреності від імені управління, представляє його інтереси в органах державної влади та місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами;

укладає договори, видає довіреності;

видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює виконання;

затверджує положення про структурні підрозділи управління, функціональні обов'язки його працівників;

розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису доходів, видатків на утримання управління;

призначає на посади і звільняє з посад працівників управління;

погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників закладів охорони здоров'я, що належать до сфери управління районних державних адміністрацій;

розглядає та затверджує кошториси доходів і видатків, штатні розписи, баланси підвідомчих закладів охорони здоров'я та освіти, забезпечує своєчасне подання фінансовим органам бухгалтерської статистичної звітності;

має право брати участь у засіданні органів місцевого самоврядування та виступати на них з питань, що належать до його компетенції;

постійно інформує населення про стан виконання повноважень, покладених на управління, у відповідних засобах масової інформації.

 

9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління, у ньому може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії), його заступників за посадою, а також інших працівників управління.

 

Членом колегії управління за посадою є також головний державний санітарний лікар області. До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації та працівники закладів охорони здоров'я.

 

Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника управління.

 

Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника управління.

 

10. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо розвитку галузі та вирішення інших питань в управлінні можуть утворюватися наукові ради та комісії.

Склад наукових рад і комісій та положення про них затверджує начальник управління.

 

11. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління та

видатки на їх утримання визначає голова обласної державної адміністрації в межах виділених асигнувань.

Кошторис доходів і видатків, штатний розпис управління затверджує голова обласної державної адміністрації у встановленому порядку.

 

12. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

 

Керівник апарату

обласної державної адміністрації                                                                      В. Камчатний