ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків
від 5 серпня 1999р. № 650
Про порядок прийняття
в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів,
не включених до державного
замовлення, в Харківській
області
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів
України від 5 серпня 1992 року №449
"Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів
державного
замовлення":
1. Затвердити Положення про порядок прийняття
в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів, не включених до державного замовлення, в Харківській
області
(додається).
2. Районним державним адміністраціям,
райміськвиконкомам, управлінням та відділам
обласної державної адміністрації забезпечити дотримання встановленого порядку
прийняття
об'єктів, не включених до державного замовлення.
3. Визнати такими , що втратили чинність:
розпорядження Представника Президента
України в Харківській області від 2 листопада
1992р. № 461 "Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом
об"єктів, не
включених до державного замовлення";
розпорядження Представника Президента
України в Харківській області від 6 квітня
1994р. № 238 "Про внесення змін до Положення про порядок прийняття в експлуатацію
закінчених будівництвом об'єктів, не включених до державного замовлення";
розпорядження Представника Президента
України в Харківській області від 16 червня
1994р. № 445 "Про внесення доповнень до Положення про порядок прийняття
в експлуатацію
закінчених будівництвом об'єктів, не включених до державного замовлення;
розпорядження голови обласної Ради народних
депутатів від 15 травня 1995р. №156
"Про внесення змін до Положення про порядок прийняття в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів, не включених до державного замовлення, затвердженого
розпорядженням Представника Президента України в Харківській області від 2 листопада
1992р. №461";
розпорядження голови облдержадміністрації
від 27 березня 1998р. № 254 "Про внесення
змін до Положення про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом
об'єктів,
не включених до державного замовлення".
4. Контроль за виконанням розпорядження
покласти на заступника голови обласної
державної адміністрації О.М.Олійника.
5. Це розпорядження набуває чинності відповідно до вимог діючого законодавства.
Перший заступник
голови обласної державної
адміністрації В.Потапов
ПОГОДЖЕНО
Державним комітетом будівництва
архітектури та житлової політики
від 26 травня 1999р. № 14/34-10
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням голови
Харківської облдержадміністрації
від 5 серпня 1999р. № 650
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок прийняття
в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів, не включених до державного замовлення,
в Харківській області
Дане положення встановлює порядок, основні
вимоги і умови прийняття в
експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів незалежно від їх форм власності
та
призначення, способів проведення будівельних робіт і поширюється на нове будівництво,
розширення, реконструкцію, технічне переозброєння, реставрацію, капітальний
ремонт (далі-
будівництво) об'єктів-будівель, споруд, приміщень для фізичних осіб та підприємств,
їх
об"єднань, установ і організацій (далі підприємства), окремих черг, пускових
комплексів.
Об'єкти власності інших держав, їх юридичних
та фізичних осіб, спільних підприємств і
міжнародних організацій підлягають прийняттю в експлуатацію у визначеному ним
положенням порядку, якщо інший не встановлений відповідним міжнародним договором.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Закінчені будівництвом і підготовлені
до експлуатації, відповідно до затвердженого
проекту, об'єкти піддягають введенню в експлуатацію в порядку, який встановлений
чинним
законодавством.
1.2. Закінчені будівництвом об'єкти можуть
бути прийняті і введені в експлуатацію
тільки при забезпеченні необхідних умов охорони праці, у відповідності з вимогами
техніки
безпеки і виробничої санітарії, вимогами пожежної і радіаційної безпеки та при
виконанні
заходів по захисту навколишнього середовища.
1.З. Закінчені будівництвом об'єкти виробничого
призначення можуть бути прийняті за
умови їх готовності до експлуатації (укомплектовані кадрами, забезпечені ресурсами
і
сировиною), якщо на них ліквідовані недоробки і на встановленому обладнанні
розпочато
випуск продукції (надання послуг).
1.4. Не допускається прийняття в експлуатацію
об'єктів, на яких з порушенням
встановленого порядку внесено зміни до складу передбачених проектом пускових
комплексів.
У виняткових випадках до призначення державних
приймальних комісій органом,
який затвердив проект, можуть вноситись зміни до складу пускових комплексів.
При цьому зі
складу таких комплексів не повинні вилучатись будівлі і споруди, які призначені
для
санітарно-побутового обслуговування, забезпечення здорових та безпечних умов
праці
працівників, очищення, знешкодження і уловлювання шкідливих викидів в атмосферу,
викидів у воду та грунт, а також під'їзні
колії з фронтами навантаження і
розвантаження, лінії зв'язку, меліоративні заходи, системи і заходи забезпечення
пожежної
безпеки.
1.5. Житлові будинки і цивільні споруди
нового житлового мікрорайону підлягають
прийняттю в експлуатацію переважно як закінчений містобудівний комплекс, в якому
повинно бути завершено будівництво об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням населення,
благоустрій та озеленення території, у відповідності із затвердженим проектом
забудови
мікрорайону, кварталу, житлового масиву.
При прийнятті в експлуатацію окремих об'єктів
у нових мікрорайонах, кварталах,
житлових масивах благоустрій і озеленення територій необхідно виконувати в обсязі,
достатньому для нормальної експлуатації та обслуговування об'єктів, що вводяться.
Остаточний благоустрій і озеленення виконуються після завершення забудови мікрорайону,
кварталів, житлових масивів, але не пізніше дворічного терміну, і приймаються
окремим
актом.
1.6. Багатосекційні житлові будинки можуть
прийматися в експлуатацію окремими
секціями, якщо це передбачено проектом, за умови повного закінчення монтажу
конструкцій та підключення опалення у секцію, що примикає, а також завершення
благоустрою території, прилеглої до секції, яка здається в експлуатацію.
Якщо багатосекційний житловий будинок
має вбудовані (вбудовано-прибудовані,
прибудовані) приміщення, посекційне прийняття слід здійснювати після закінчення
будівельно-монтажних робіт і забезпечення опалення в приміщеннях даної секції.
Прийняття в експлуатацію вказаних приміщень у цьому випадку здійснюється одночасно
з
прийняттям останньої секції за окремим актом.
1.7. Очисні споруди каналізації підлягають
прийняттю в експлуатацію після
гідравлічних випробувань трубопроводів і ємкісних споруд, тривалого (не менше
як три
доби) комплексного випробування під навантаженням на чистій або стічній воді,
а також
після перевірки взаємодії в роботі усіх споруд.
1.8. При прийнятті об'єктів в експлуатацію
у 1 та 4 кварталах дозволяється
перенесення термінів виконання робіт по озелененню, облаштуванню верхнього покриття
під'їзних доріг до будинків, тротуарів, господарських, ігрових та спортивних
майданчиків, а
також оздоблення елементів фасадів будинків, виконання яких неможливе через
несприятливі погодні умови.
Конкретні терміни виконання вказаних робіт встановлюються державною комісією.
2. ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ
ЗАКІНЧЕНИХ БУДІВНИЦТВОМ ОБ'ЄКТІВ, НЕ
ВКЛЮЧЕНИХ ДО ДЕРЖАВНОГО ЗАМОВЛЕННЯ
2.1. Закінчені будівництвом та підготовлені
до експлуатації об'єкти, які не включені до
державного замовлення, підлягають прийняттю державними приймальними або
державними технічними комісіями.
2.2. Для пред'явлення об'єктів державним
приймальним комісіям створюються робочі
комісії, що призначаються замовником (забудовником), які повинні перевірити:
відповідність об'єктів і змонтованого устаткування проектам, відповідність виконання
будівельно-монтажних робіт обов'язковим вимогам будівельних норм, результати
комплексного випробування устаткування, підготовленість об'єктів до експлуатації,
виконанні заходів щодо забезпечення безпечних умов праці і виробничої санітарії,
захисту
навколишнього середовища, пожежної і радіаційної безпеки та енергозбереження
Результатом комплексного випробування устаткування по об'єктах промислового
призначення повинен бути початок випуску
продукції (надання послуг), передбаченої
проектом.
2.3. Прийняття робочими комісіями зазначених
об'єктів і устаткування в
експлуатацію оформляється відповідними актами (форми 1,2,3 ДБН А..3.1-94, що
додаються),
які передаються замовником на розгляд державній приймальній комісії.
2.4. Закінчені будівництвом будівлі, споруди
і приміщення виробничого та
допоміжного призначення, які входять до складу об'єкта, у разі необхідності
введення їх в
експлуатацію в процесі будівництва, приймаються при їх готовності робочими комісіями
з
наступним пред'явленням державній приймальній комісії, що приймає об'єкт у цілому.
Датою введення в експлуатацію таких об'єктів
є дата підписання акта робочою
комісією (форма 4 ДБН А.З.1-3-94, що додається).
2.5. Робочі комісії призначаються рішенням
(наказом, розпорядженням) замовника
(забудовника), який встановлює за погодженням з генеральним підрядником порядок
та
тривалість їх роботи.
Робочі комісії створюються не пізніше
ніж у п'ятиденний термін після отримання
письмового повідомлення генерального підрядника про готовність об'єкта чи устаткування
до здачі.
2.6. До складу робочої комісії включаються
представники замовника (забудовника),
генерального підрядника, субпідрядних організацій, експлуатаційної організації,
генерального проектувальника, органів Державного санітарно-епідеміологічного
нагляду,
Державного пожежного нагляду, Державної екологічної інспекції, Держнаглядохоронпраці
(крім об'єктів житлового призначення), Державної інспекції з енергозбереження.
При прийнятті в експлуатацію виробничих
об'єктів до складу робочої комісії
додатково включається представник профспілкової організації замовника або
експлуатаційної організації якщо такі є.
Головою робочої комісії призначається представник замовника (забудовника).
2.7. Генеральпнй підрядник подає робочим комісіям таку документацію:
- перелік організацій, які брали участь
у виконанні будівельно-монтажних робіт, із
зазначенням видів виконаних ними робіт та прізвищ інженерно-технічних працівників,
відповідальних за їх виконання;
- комплект робочих креслень, по яких здійснювалось
будівництво об'єкта, що
приймається, з внесеними у встановленому порядку до них у процесі будівництва
змінами;
- документи, що свідчать про якість матеріалів,
конструкцій та виробів, які
застосовувались при виконанні будівельно-монтажних робіт;
- акти на приховані роботи і акти про
проміжне прийняття окремих відповідальних
конструкцій;
- акти про випробування змонтованого устаткування,
акти про випробування
технологічних трубопроводів, внутрішніх систем холодного та гарячого водопостачання,
каналізації, теплопостачання і вентиляції; зовнішніх мереж водопостачання, каналізації,
теплопостачання, газопостачання та улаштування дренажу; акти про ущільнення
(герметизацію) вводів і випусків інженерних комунікацій в місцях їх проходження
крізь
стіни підвалів;
- акти про випробування внутрішніх та зовнішніх електроустановок і електромереж;
- акти про випробування обладнання телефонізації,
радіофікації, телебачення,
сигналізації та автоматизації;
- акти про випробування обладнання пожежобезпеки,
вибухобезпеки,
блискавкозахисту;
- акти радіаційного обстеження об'єкта;
- акти про виконання заходів при будівництві
на територіях з просідаючими грунтами,
підземними виробками, карстами;
- журнали виконання робіт, авторського
нагляду, матеріали перевірок органами
державного нагляду в процесі будівництва.
2.8. Прийняття в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів (крім об'єктів
житлово-цивільного призначення) здійснюється державними приймальними комісіями,
які
призначаються органами, що затвердили проектно-кошторисну документацію, а об'єктів
житлово-цивільного призначення - державними приймальними комісіями, які
призначаються районними державними адміністраціями та міськвиконкомами.
За дорученням голови комісії збір та організація
роботи по проведенню робочої і
державної приймальної комісій покладається на замовника.
2.9. До складу державної приймальної комісії
включаються представники, що
перелічені у пункті 2.6 цього положення, крім субпідрядних організацій, а також
представники відповідних інспекцій Державного архітектурно-будівельного контролю
та
органів виконавчої влади, на території яких споруджено об'єкти.
Головою державної приймальної комісії
по виробничих об'єктах призначається
представник експлуатаційної організації.
Головою державної приймальної комісії
по об'єктах житлово-цивільного призначення
призначається представник органу Держархбудконтролю.
2.10. Замовник подає державним приймальним
комісіям документацію, перелічену в
пункті 2.7, а також:
- довідку про усунення недоробок, які виявлені робочими комісіями;
- затверджену проектно-кошторисну документацію
і довідку про основні техніко-
економічні показники об'єкта;
- перелік проектних, наукових та інших організацій, які брали участь у проектуванні об'єкта;
- документи на відведення земельних ділянок
та дозвіл органів державного
архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельно-монтажних робіт;
- документи на геодезичну розбивочну основу
для будівництва, а також документи на
геодезичні роботи в процесі будівництва, які виконані замовником (підрядником);
- документи про геологічні і гідрогеологічні
умови будівельного майданчика,
результати випробування грунту та аналізу ґрунтових вод;
- геодезичну схему фактичного розташування
інженерних мереж, яка передається
також до місцевих органів містобудування та архітектури;
- паспорти на устаткування та механізми;
- акти на прийняття будівель, споруд та
приміщень, змонтованого устаткування, які
складені робочими комісіями (форми 1, 2, 3 ДБН А.3.1. -3-94, що додаються);
- акти на прийняття будівель, споруд та
приміщень, зазначених у пункті 2.4 (форма 4
ДБН А.3.1. - 3.94, що додається);
- довідки міських експлуатаційних організацій
про те, що зовнішні комунікації
холодного і гарячого водопостачання, каналізації, теплопостачання, газопостачання,
енергопостачання та зв'язку забезпечать нормальну експлуатацію об'єкта і прийняті
ними
на обслуговування;
- довідку на відповідність потужностей,
що вводяться (для початкового періоду
освоєння проектних потужностей), тим потужностям, що передбачені проектом, або
довідку
бюро технічної інвентаризації по об'єктах житлово-цивільного призначення;
- довідку про фактичну вартість будівництва, підписану замовником і підрядником;
- зведені матеріали робочої комісії про
готовність об'єкта в цілому до прийняття в
експлуатацію державною приймальною комісією, а також гарантійний паспорт-сертифікат
на об'єкт.
2.11. При прийнятті об'єктів із специфічними
умовами виробництва дсржавна
приймальна комісія має право вимагати додаткові документи, що стосуються специфіки
експлуатації об'єкта, який приймається.
2.12. Державні приймальні комісії зобов'язані
перевірити усунення недоробок,
виявлених робочими комісіями, і готовність об'єкта до прийняття в експлуатацію.
2.13. Прийняття державними приймальними
комісіями закінчених будівництвом
об'єктів в експлуатацію оформляється актом (форма 5 ДБН А.3.1. -3-94, що
додається).
Акт державної приймальної комісії про
прийняття об'єктів в експлуатацію
підписується головою та всіма членами комісії. При наявності у членів комісії
заперечень
останні повинні бути розглянуті з участю органу, який вони представляють.
Розгляд акту державної приймальної комісії
про прийгняття в експлуатацію об'єкта,
прийняття рішення за результатами розгляду заперечень окремих членів комісії,
затвердження акту органом, який призначив комісію, здійснюється в термін, що
не
перевищує місяць після підписання акту по об'єктах виробничого призначення,
і не більш
як 7 днів - по об'єктах житлово-цивільного призначення.
Без підписання акта представниками органів
державного нагляду введення в
експлуатацію об'єкта не дозволяється.
Датою введення об'єкта в експлуатацію
є дата підписання акта державною
приймальною комісією.
У звітність про введення в дію об'єктів
виробничого та житлово-цивільного
призначення включаються тільки об'єкти, по яких затверджені акти державної приймальної
комісії про прийняття в експлуатацію.
2.14. Державна приймальна комісія при
виявленні непридатності об'єкта до
експлуатації подає вмотивований висновок про це в орган, який призначив комісію,
а копії
направляє замовнику та генеральному підряднику.
2.15. Голова державної приймальної комісії
повинен подати в орган, який призначив
комісію:
- акт про прийняття об'єкта в експлуатацію;
- проект рішення на затвердження акта про прийняття об'єкта в експлуатацію.
2.16. Повноваження державної приймальної
комісії припиняються з моменту
затвердження акта про прийняття об'єкта в експлуатацію.
2.17. Документацію, перелічену в пунктах
2.7 і 2.10, після прийняття об'єкта в
експлуатацію, необхідно зберігати у замовника (забудовника) або в експлуатаційній
організації протягом всього терміну експлуатації.
2.18. Після затвердження акта про прийняття
об'єкта в експлуатацію, замовник не
більш як у 10-ти денний термін повинен зареєструвати об'єкт в обласній інспекціі
Держархбудконтролю, крім м.Харкова.
2.19. Для задоволення потреб мешканців
(квартиронаймачів) житлових будинків
підприємств та раціонального використання опоряджувальних будівельних матеріалів,
у
тому числі по квартирах, призначених на продаж, дозволяється державним приймальним
комісіям прийняття цих будинків в експлуатацію з урахуванням виконання чистового
опорядження квартир силами їх мешканців із своїх матеріалів або матеріалів замовника,
згідно з відповідними договорами-зобов'язаннями, після припинення повноважень
приймальних комісій, за винятком квартир які передаються органам місцевого
самоврядування (зразок договору-зобов'язання додається).
При цьому в акті державної приймальної
комісії про прийняття в експлуатацію
закінченого будівництвом житлового будинку у фактичну вартість об'єкта не
включаються роботи по чистовому опорядженню квартир силами мешканців.
З метою збереження у квартирах газових
або електричних плит та приладів, як
виняток, дозволяється їх установка замовником за згодою власників квартир при
заселенні
житлового будинку.
2.20. Прийняття в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів садибної забудови
(житлові будинки та інші споруди), тимчасових павільонів (торгівлі, побутового
обслуговування населення, очікування міського
пасажирського транспорту) та сезонних
майданчиків і тому подібних здійснюється в такому порядку:
2.20.1. Закінчений будівництвом і підготовлений
до експлуатації об'єкт підлягає
прийняттю державною технічною комісією.
2.20.2. Державна технічна комісія призначається
виконавчими органами місцевого
самврядування на території якого знаходиться об'єкт.
Державна технічна комісія приступає до
роботи не пізніше як за 15 днів після подачі
замовником заяви про готовність об'єкта.
2.20.3. До складу державної технічної
комісії включаються: представники замовника
(забудовника), підрядника (якщо будівництво здійснювалось підрядним способом),
проектувальника, місцевої інспекції Держархбудконтролю, санітарно-епідеміологічного
та
пожежного нагляду, виконкомів місцевих ряд та інспекції з енергозбереження (на
об'єктах з
річним споживанням паливно-енергетичних ресурсів 1 тис.тонн і більше в перерахунку
на
умовне паливо).
2.20.4. Головою державної технічної комісії
призначається представник органу, який
призначив комісію, або представник інспекції Держархбудконтролю.
2.20.5. Державна технічна комісія зобов'язана перевірити:
- наявність дозволу інспекції Держархбудконтролю на виконання будівельних робіт;
- відповідність об'єкта затвердженій (погодженій) технічній документації;
- відповідність виконаних будівельно-монтажних
робіт заходам по забезпеченню пожежо-
вибухобезпеки, будівельним та санітарним нормам;
- окремі конструкції і вузли будівель і споруд;
- наявність виконавчої технічної документації,
а також дозволів відповідних служб на
підключення об'єкта до мереж водопроводу, гарячого водопостачання, каналізації,
енергозабезпечення, теплових, газових та інших мереж;
2.20.6. Прийняття до експлуатації закінченого
будівництвом об'єкта, на якому
повністю виконано будівельно-монтажні роботи в обсязі, передбаченому проектом,
оформляється актом за формою, що додається.
2.20.7. Акт державної технічної комісії
затверджується органом, яким вона
призначалась.
2.20.8. У випадку, якщо державна технічна
комісія дійшла висновку про
непідготовленість об'єкта до експлуатації, голова комісії подає про це вмотивований
висновок в орган, який її призначив, у термін, що не перевищує 15 днів, і копію
направляє
замовнику.
2.21. Підписаний та затверджений акт державної
комісії про готовність об'єкта до
експлуатації є підставою для включення даних про його введення в державну статистичну
звітність, а також для оформлення права власності на збудований об'єкт.
2.22. 3атвердження актів прийняття об'єктів
будівництва в експлуатацію проводиться
після проходження їх реєстрації в службі містобудівного кадастру, згідно з ДБН
Б.1??-3
«Порядок створення і ведення містобудівних кадастрів населених пунктів».
2.23. Голови та члени державних приймальних
і технічних комісій несуть
відповідальність за свої дії при прийнятті об'єктів в експлуатацію згідно з
чинним
законодавством.
2.24. Замовник (забудовник) відшкодовує
матеріальні витрати, які понесли члени
державних комісій, у разі повторного їх визову для прийняття в експлуатацію
об'єктів після
усунення недоробок або порушень проектної документації.
2.25. Вибірковий контроль за додержанням
встановленого порядку прийняття
об'єктів недержавної власності здійснюється представниками обласної інспекції
Держархбудконтролю та облстатистики.
/Антропов А.О./